Priser på fældning og rodfræsning af træ (~
Fra : Jakob Munck

Dato : 14-04-09 18:09

Jeg er blevet enig med naboen om at fælde et træ, som står i skellet mellem
vores ejendomme. Men roden skal også fjernes ved rodfræsning.

Hvad koster den slags?

v.h.
Jakob Munck

Fra : Jørgen

Dato : 14-04-09 18:39

Jakob Munck wrote:

> Jeg er blevet enig med naboen om at fælde et træ, som står i skellet
> mellem vores ejendomme. Men roden skal også fjernes ved rodfræsning.

> [...]
Pris på fældningen kommer an på metode og oprydning. 30 meter højt kan
formodentlig ikke blot lægges ned, men skal skæres ned fra toppen.
Træsort samt stammediameter har stor indflydelse på prisen.

Dernæst: Vil I betale for at få det fjernet, skal det skæres op, eller, ...

Stubfræsning. Her er to links:
http://www.stubmanden.dk/priseksempler.htm
http://www.stubfraeseren.dk/?q=beregn-pris

- jørgen

Fra : Jakob Munck

Dato : 14-04-09 19:01

> Pris på fældningen kommer an på metode og oprydning. 30 meter højt kan
> formodentlig ikke blot lægges ned, men skal skæres ned fra toppen.
> Træsort samt stammediameter har stor indflydelse på prisen.

Træet er et bøgetræ og diameter ved roden er 80 cm.

Hvad vil prisen CIRKA være for fældning af træet (rodfræsning har jeg fundet
prisen på)?

v.h.
Jakob

Fra : Leonard

Dato : 14-04-09 19:12

Jakob Munck wrote:

> Hvad vil prisen CIRKA være for fældning af træet (rodfræsning har jeg
> fundet prisen på)?

Hvilken by?
- jeg kender en i Odense, der gerne gør den slags billigt, men han
kører ikke ret langt ...

--
Leonard

Fra : Jakob Munck

Dato : 14-04-09 19:17

> Hvilken by?
> - jeg kender en i Odense, der gerne gør den slags billigt, men han
> kører ikke ret langt ...

Valby, København.

Hvad er billigt? 500 kr? 2000 kr? 8000 kr?

v.h.
Jakob

Fra : Leonard

Dato : 14-04-09 19:33

Jakob Munck wrote:

> Valby, København.

Uff, der kender I vel ikke til jyske dollars?

> Hvad er billigt? 500 kr? 2000 kr? 8000 kr?

500 kr lyder rimeligt, det tager vel ikke mere end en time at vælte
sådan et træ.
Men det kommer jo anpå om I så selv saver det op.

Skal det helt væk er 8.000 kr. m. moms og forsikring nok heller ikke
vildt ...

Under alle omstændigheder skal I vælge en der har en forsikring, der
dækker hvis noget går galt. Et træ i den størrelse slår alt istykker,
hvis det vælter henover et hus.

--
Leonard

Fra : Jørgen

Dato : 14-04-09 20:24

Jakob Munck wrote:

> Træet er et bøgetræ og diameter ved roden er 80 cm.
>
> Hvad vil prisen CIRKA være for fældning af træet (rodfræsning har jeg
> [...]
Mon ikke jeres træ er lavere end 30 meter?

http://www.trae.dk/ skriver de, at et bøgetræ kan blive 40 meter højt, og
2 meter i diameter. Der står ikke noget om at diameter og højde følges ad,
men indicier peger på at højden er omkring det halve.

Skynd jeg at få det skåret ned eller fældet inden det springer ud. Det er
meget nemmere at rydde op uden blade.

- jørgen

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 14-04-09 19:34

"Jakob Munck" <jm2_FjernDette@webspeed.dk> writes:

> Hvad er billigt? 500 kr? 2000 kr? 8000 kr?

Hvad er højden på træet? 3m, 5m, 15m?

Og hvor langt er der til ting der kan gå i stykker? Står det midt på
en græsplæne, hvor der er mere end træets højde til den nærmeste ting
der ikke må rammes af det, ´vil det koste kørsel og en time eller
to. Skal det skæres ned i små stykker, kan det komme til at tage en
hel dag + lift, så det er et svært spørgsmål at besvare.

--
/Wegge

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-04-09 12:34

On 14 Apr., 20:16, "Jakob Munck" <jm2_FjernDe...@webspeed.dk> wrote:

> Valby, København.
>
> Hvad er billigt? 500 kr? 2000 kr? 8000 kr?

Et bud, er nok omkring 5000

Fra : Jakob Munck

Dato : 14-04-09 20:11

Opgaven er nærmere beskrevet her (med foto):

http://www.jakobmunck.net/trae/

Hvad kan man få det lavet for?

v.h.
Jakob

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 14-04-09 20:11

Men det er helt gratis at gøre det selv, og der er ingen problemer i at lade
stubben forsvinde efter naturmetoden. Har du forhørt dig om afsætning af
veddet? Det kan meget vel være penge værd.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 14-04-09 20:15

"Jakob Munck" <jm2_FjernDette@webspeed.dk> writes:

> Opgaven er nærmere beskrevet her (med foto):
>
> http://www.jakobmunck.net/trae/
>
> Hvad kan man få det lavet for?

Jeg vil ikke blive overrasket, hvis du skal af med en 10-12.000,- Du
kan nok justere prisen lidt ned ved enten at file på kravet om
forsikring eller bortkørsel, og så sælge træet bagefter. Stammens
størrelse burde kunne indbringe dig en 2-3000,- som brænde.

--
/Wegge

Fra : Thomas Duus Jürgense~

Dato : 14-04-09 20:52

Jeg bruger hvert andet år en del tid i skoven på at lave mit brænde og har
da også fældet en del træer efterhånden for bekendte og venner.

Men dit træ ville jeg ikke give mig i kast med, du skal have et
professionelt firma ind over som med det rette udstyr og med den rette
forsikring kan udføre opgaven.

husk på at et træ af den størrelse vejer flere tons når det vælter.

thomas

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 14-04-09 23:09

Thomas Duus Jürgensen skrev:

> husk på at et træ af den størrelse vejer flere tons når det vælter.

- nogenlunde det samme som før det vælter

--
Niels

Fra : jeg-vil-ikke-h@rudek~

Dato : 15-04-09 02:51

www.skovogklit.dk

Fra : Jakob Munck

Dato : 15-04-09 14:23

> Hvad kan man få det lavet for?

www.skovogklit.dk

Bestemt et interessant tilbud, men arbejder han også i København? Og er
prisen den samme for 1 stk. træ?

v.h.
Jakob

Fra : jeg-vil-ikke-h@rudek~

Dato : 15-04-09 09:53

On 15 Apr., 15:23, "Jakob Munck" <jm2_FjernDe...@webspeed.dk> wrote:

> www.skovogklit.dk
>
> Bestemt et interessant tilbud, men arbejder han også i København? Og er
> prisen den samme for 1 stk. træ?
>
> v.h.
> Jakob

Det står jo sådan set på hjemmesiden. Det det nok kommer til at knibe
med er: "Når vi har tilstrækkeligt med arbejde i jeres område..."