Vertikalskærer (elektrisk, eller benzin, a~
Fra : Erik

Dato : 14-04-09 10:46

Hej.

Mosset er efterhånden den fremherskende vækst i det areal i min have der
ellers var udlagt til græsplæne
... så jeg har besluttet mig for at fjerne det mekanisk, så der er så vidt
jeg kan se 3 alternativer

købe en el-model, koster ca 1000-1500 for en ,1.2 kwh
- men er de kraftige nok, og kan de holde til at blive brugt ?

købe en benzin-model, de koster omkring 4000, hvilket er mere end jeg vil
bruge på det, MEN al-ko /ginge har lavet en der kan købes til 2000. (38 VBL)
http://www.ginge.com/Pressemedd/pressevis.asp?s=da&ID=157
- er der nogen af jer der kender den ?, er det noget der duer, også næste år
?

mvh Erik

Fra : Max

Dato : 14-04-09 11:37

Hej Erik

> nogen af jer der kender den ?, er det noget der duer, også næste år ?

Jeg kender ikke meget til det, men ved du kan leje en benzindrevet
model i Silvan for 390 kr/døgn. Så kan du da prøve den.

--
Mvh Max

Fra : Thomas Duus Jürgense~

Dato : 14-04-09 20:47

Jeg købte for et par år siden en af de der el modeller...

det var meget tidskrævene, så hvis du vælger den model så lej en stor en med
benzin motor.

i år lånte jeg klingen fra min fars plæneklipper som har et par fjedre
monteret nedenunder, det virkede perfekt og fjernede alt mos ved bare en
overkøring, samtidig tog det ikke længere tid end at slå græs.

Fjedrene kan købes i bl.a bauhaus og koster ca 200 kr.

thomas

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 17-04-09 01:23

"Thomas Duus Jürgensen" <thomas@4701.dk> skrev i en meddelelse

> Fjedrene kan købes i bl.a bauhaus og koster ca 200 kr.

Skal i gang med et "mos-projekt" og har købt en lignende klinge med fjedre
fra Fiskars hos XL Byg.
Prisen var dog kun 70 kr - og der kan købes løse fjedre når de medfølgende
er slidt op.

Ole

Fra : Per H

Dato : 17-04-09 07:12

On Fri, 17 Apr 2009 02:23:23 +0200, "Ole Gaarde Kristensen"
<netpost98@hotmail.com> wrote:

> [...]
>fra Fiskars hos XL Byg.
>Prisen var dog kun 70 kr - og der kan købes løse fjedre når de medfølgende

det prøvede jeg også engang, Du fredsens jeg fik hurtigt stoppet. Den
tog jo det meste af græsplænen.

Og forøvrigt kommer det igen til næste år. ( sorry)

per

Fra : Thomas Duus Jürgense~

Dato : 17-04-09 12:38

Det gør en vertikalskærer også, og 14 dage efter så er græsplænen flot og
grøn da rødderne hurtigt sætter nye skud.

Og ja mos kommer igen, men den bedste kur mod det er vist gødning og så en
rive.

Thomas

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 18-04-09 02:02

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

> det prøvede jeg også engang, Du fredsens jeg fik hurtigt stoppet. Den
> tog jo det meste af græsplænen.

Kunne det være du ikke havde sat klippehøjden op til max, så den ikke tog
*for* hårdt fat?
Det er i hvert fald det råd man får når man køber sådan en.

> Og forøvrigt kommer det igen til næste år. ( sorry)

Jeg tror der er forskel fra have til have.
Har set flere der med held - og "knofedt" - har kunne holde det pænt nede i
flere år med en sådan behandling.
Specielt hvis man så sørger for at holde græsset i fin form resten af året
(efterså, gøde o.s.v).

Ole Gaarde Kristensen