Hvilken blomst
Fra : JDavid

Dato : 14-04-09 02:45

Hej med Jer

Stødte på en sjov blomst i haven i påsken. Er der nogen der ved hvad
den hedder?

http://www.superjan.dk/IMG_6747.JPG

vh Jan

Fra : simon

Dato : 14-04-09 09:59

JDavid skrev:
> Hej med Jer
>
> Stødte på en sjov blomst i haven i påsken. Er der nogen der ved hvad
> den hedder?
>
> http://www.superjan.dk/IMG_6747.JPG
>
> vh Jan
Hej.
Jeg ved ikke hvad blomsten hedder, men den breder sig
ad h.... til med både løg og frø.
Har prøvet at fjerne alle mine, men alligevel dukker
der nogle op hvert år.
mvh
simon

Fra : simon

Dato : 14-04-09 13:56

simon skrev:

> [...]
> Jeg ved ikke hvad blomsten hedder, men den breder sig
> ad h.... til med både løg og frø.
> Har prøvet at fjerne alle mine, men alligevel dukker
Beklager, men det er ikke den jeg troede -
vil lige tage et foto af dem jeg har - måske
er der en eller anden der kan sige mig, hvad det
er for en art.
http://www.erling-simonsen.dk/grafik/DSC_1366.JPG
http://www.erling-simonsen.dk/grafik/DSC_1368.JPG

mvh
simon

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 14-04-09 14:25

"simon" skrev i en meddelelse
> Beklager, men det er ikke den jeg troede -
> vil lige tage et foto af dem jeg har - måske
> er der en eller anden der kan sige mig, hvad det
> er for en art.

Skilla:

http://da.wikipedia.org/wiki/Skilla

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : simon

Dato : 14-04-09 15:56

Jan Vestergaard skrev:

> Skilla:
>
> http://da.wikipedia.org/wiki/Skilla
>
> Jan

Jep, den er den!
Takker
/simon

Fra : Preben Andersen

Dato : 14-04-09 10:04

"JDavid" <batjan@gmail.com> skrev i meddelelsen
Hej med Jer

Stødte på en sjov blomst i haven i påsken. Er der nogen der ved hvad
den hedder?

http://www.superjan.dk/IMG_6747.JPG

vh Jan

Almindelig Perlehyacint (Muscari botryoides)
http://www.biopix.dk/Photo.asp?PhotoId=44235&Photo=Almindelig-Perlehyacint-(Muscari-botryoides)
--
mvh/Preben

Fra : JDavid

Dato : 14-04-09 06:20

On 14 Apr., 11:03, "Preben Andersen" <pranSLETDE...@privat.dk> wrote:
> [...]
> Hej med Jer
>
> Stødte på en sjov blomst i haven i påsken. Er der nogen der ved hvad

Super! Tak for hjælpen.

/Jan

Fra : JOB

Dato : 15-04-09 01:52

"JDavid" <batjan@gmail.com> skrev i en meddelelse
Hej med Jer

Stødte på en sjov blomst i haven i påsken. Er der nogen der ved hvad
den hedder?

http://www.superjan.dk/IMG_6747.JPG

vh Jan

Ja, perlehyacint - jeg synes det er en fin lille løgblomst...mvh JOB