Ringeklokke der ikke kræver strøm?
Fra : CAH

Dato : 12-04-09 13:48

Hej

Jeg har fundet denne ringeklokke der er fuldt mekanisk, den kræver
ikke strøm

http://roca.dk/index.php?v=KgEFCQwCbhQwKBcRBBhMJxddV0BaRgkyEgIfQVwvUEkH

Men den passer bare ikke helt til der hvor jeg gerne vil have den til
at sidde, diameter er 7 cm, og jeg har nok kun omkring 5 ved siden af
døren.

Er der nogen der kender andre fuldt mekaniske alternativer, som ikke
er en dørhammer?

På forhånd tak for alle forslag
Mads

Fra : Klaus G.

Dato : 12-04-09 20:55

> Er der nogen der kender andre fuldt mekaniske alternativer, som ikke
> er en dørhammer?
Nej, men et spørgsmål melder sig. Hvad er der galt med en klokken som kræver
et par batterier?

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 13-04-09 08:13

On Sun, 12 Apr 2009 21:55:17 +0200, "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com>
wrote:

>Nej, men et spørgsmål melder sig. Hvad er der galt med en klokken som kræver
>et par batterier?

Det ved jeg!
Batterierne løber tør - og sjovt nok er det altid når der endelig langt
om længe kommer nogen som vil bruge ringklokken, at de er løbet tør.

Jeg satte en trådløs klokke op ved min dør for et par år siden. Jeg har
aldrig hørt den ringe - for de gange hvor der har været nogen som har
brugt den, har der ikke været strøm i batterierne.

Men nu var det godt nok kun noget billigt bilka-skrammel jeg købte. De
fåes forhåbentlig bedre.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Preben Andersen

Dato : 13-04-09 08:22

"Mads Lie Jensen" <mads@gartneriet.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> brugt den, har der ikke været strøm i batterierne.
>
> Men nu var det godt nok kun noget billigt bilka-skrammel jeg købte. De

Mystisk. Jeg har også noget "billigt Bilka-skrammel", som nu efter 5 år uden
batteriskift stadig virker perfekt. Det skal måske nævnes, at der jævnligt
er nogen, der ringer på
Det største problem med ringeklokken er, at den af og til ringer, uden at
der er nogen ved døren pga. at andre i nærheden har en klokke med samme
"ringekode", men den kan skiftes, indtil man finder en, man er alene om.
--
mvh/Preben

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 13-04-09 09:17

On Mon, 13 Apr 2009 09:21:52 +0200, "Preben Andersen"
<pranSLETDETTE@privat.dk> wrote:

>Mystisk. Jeg har også noget "billigt Bilka-skrammel", som nu efter 5 år uden
>batteriskift stadig virker perfekt. Det skal måske nævnes, at der jævnligt
>er nogen, der ringer på

Måske min bare bliver brugt for lidt? Halvdelen af dem som kommer her,
posten incl., går ind og banker på døren ind til stuen i stedet for at
bruge ringeklokken.

Men der er nok også forskel på bilka-klokker, selv i det prissegment.

>Det største problem med ringeklokken er, at den af og til ringer, uden at
>der er nogen ved døren pga. at andre i nærheden har en klokke med samme
>"ringekode", men den kan skiftes, indtil man finder en, man er alene om.

Jeg har 200+ meter til nærmeste nabo, så langt rækker de næppe
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Peter Fischer

Dato : 13-04-09 12:43

Mads Lie Jensen skrev:

> Det ved jeg!
> Batterierne løber tør - og sjovt nok er det altid når der endelig langt
> om længe kommer nogen som vil bruge ringklokken, at de er løbet tør.

Ja, det gjorde vores også.
Ville skifte batteri og vupti så gik det form-spændte plastik i stykker.
Grr.

Kender nogen en trådløs dørklokke *og* sender der kører på *almindelige*
AA eller AAA batterier?

Gider ikke de der små knap celle batterier.

--
m.v.h.

Peter Fischer, Slangerup

Fra : Max

Dato : 12-04-09 20:57

Hej

> Er der nogen der kender andre fuldt mekaniske alternativer, som ikke
> er en dørhammer?

Hvad med en snor man trækker i der aktivere en klokke,
tit set på film i mørke nætter.

--
Mvh Max

Fra : Andersen [3650]

Dato : 13-04-09 19:03

CAH sendte dette med sin computer:
> [...]
> døren.
>
> Er der nogen der kender andre fuldt mekaniske alternativer, som ikke

Hvad er der galt i at sætte klokken på døren.
ALLE de steder hvor jeg har set denne type, sidder de alle på
selv døren. Typisk lidt oven for lås/håndtag, men der er jo frit slav,
nu hvor der ikke skal trækkes ledning eller andet.

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : CAH

Dato : 13-04-09 13:04

On 13 Apr., 20:03, Andersen [3650] <FJERNander...@FJERNnospam.dk>
wrote:
> [...]
> selv døren. Typisk lidt oven for lås/håndtag, men der er jo frit slav,
> nu hvor der ikke skal trækkes ledning eller andet.

Der er sådan set ikke noget galt i at sætte den på døren, og som du
selv siger det er meningen at den skal sidde på døren. Sagen er bare
den at 98 % af den danske befolkning har en knap der sidder i
dørkarmen til højre for døren, og hvis den ikke sidder der så tror jeg
sådan set folk overser knappen og banker på

Fra : Klaus G.

Dato : 13-04-09 21:03

> Sagen er bare
> den at 98 % af den danske befolkning har en knap der sidder i
> dørkarmen til højre for døren, og hvis den ikke sidder der så tror jeg
> sådan set folk overser knappen og banker på
Det har du fuldstændigt ret i. Ikke ret mange der ringer på her, de banker
alle sammen. Døren er hængslet i højre side når man står udenfor. Og i
venstre side er der et lille vinduesparti og helt ude til venstre for det,
en 50cm til venstre for selve dørkarmen, sidder knappen til klokken. Folk
overser den altid...