Giv kalk – og få mere mos
Fra : Kurt Hansen

Dato : 12-04-09 11:43

Nu ved jeg ikke hvilket religiøst tilhørsforhold deltagerne i dette forum
har til mos i græsplænen, men ta' og læs denne artikel:

http://fpn.dk/bolig/have/article1660428.ece
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 12-04-09 12:07

Kurt Hansen skrev:
> Nu ved jeg ikke hvilket religiøst tilhørsforhold deltagerne i dette forum
> har til mos i græsplænen, men ta' og læs denne artikel:
>
> http://fpn.dk/bolig/have/article1660428.ece

Artiklen giver den rigtige forklaring, at man kun skal give kalk hvis
jorden mangler kalk, og det er noget man måler.

--
Niels

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 12-04-09 12:56

Niels P Sønderskov skrev:

> Artiklen giver den rigtige forklaring, at man kun skal give kalk hvis
> jorden mangler kalk, og det er noget man måler.

Fik først set videoen nu, og den er desværre helt gal. Modsiger de altid
sig selv der på fpn.dk?

--
Niels

Fra : Peter Lauridsen

Dato : 12-04-09 17:01

> Niels
> Fik først set videoen nu, og den er desværre helt gal. Modsiger de altid
> sig selv der på fpn.dk?

Det var ikke pædagogisk korrekt at vise en forpustet og fuldstændig udaset
mand efter mosrivningen. Nu er der ingen, der vil rive mos.
Hilsen Peter

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 12-04-09 18:08

Peter Lauridsen skrev:

> Det var ikke pædagogisk korrekt at vise en forpustet og fuldstændig
> udaset mand efter mosrivningen. Nu er der ingen, der vil rive mos.

Men det er virkelighedsnært; man klarer kun få kvadratmeter manuelt.

--
Niels

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 12-04-09 19:09

On Sun, 12 Apr 2009 18:00:55 +0200, "Peter Lauridsen"
<plau@vip.cybercity.dk> wrote:

>Det var ikke pædagogisk korrekt at vise en forpustet og fuldstændig udaset
>mand efter mosrivningen. Nu er der ingen, der vil rive mos.

Så kan man da bare lade være? Mos er da også grønt.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Grethe Hoff

Dato : 12-04-09 15:30

"Kurt Hansen" <kurt@fjerndettetowle.dk> skrev i en meddelelse
> Nu ved jeg ikke hvilket religiøst tilhørsforhold deltagerne i dette forum
> har til mos i græsplænen, men ta' og læs denne artikel:

> [...]

Vi har gitt gødsel for plen, så plenen er flott!! Bortsett fra i en lengde
som er....mer eller mindre...i skygge for en hekk, der har vi fått mose ca
10cm ut fra hekken. Nu har vi givet plengødsel og sådd gressfrø på flekker.
Jeg må muligvis ut med riven å ta opp mosen, må ske også så og gi gødsel
pånytt?

--
Grethe
Deilig å være norsk i DK

Fra : Klaus G.

Dato : 12-04-09 20:23

> Nu ved jeg ikke hvilket religiøst tilhørsforhold deltagerne i dette
> forum har til mos i græsplænen, men ta' og læs denne artikel:
>
> http://fpn.dk/bolig/have/article1660428.ece
Jeg har googlet lidt for nogle dage siden. Der blev det nogle steder
beskrevet at kalk ikke altid er godt til plænen for at bekæmpe mos. Og er
man i tvivl om det er nødvendigt, så skulle man lade være. Der blev så
skrevet at man kan nøjes med at gøde kun. Det blev også nævnt at man ikke
skal slå/klippe græsset alt for kort. Det er fordi at græsset aldrig vil få
magten over mos'et så. Så nu er min græsslåmaskine blevet hævet et hak og
plænen får lidt gødning næste gang der bliver lovet regnvejr. Så må jeg se
hvordan det udarter sig :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk