Formbart materiale med glat overflade?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 12-04-09 07:41

I forbindelse med en spejldam, vil jeg "støbe" et bassin, hvor den synlige
yderside er af et materiale der er superfirkornet og kan formes og glattes
ud, så det fremtræder som metal eller glas. Derefter vil jeg belægge det
med bladguld og så ser det jo ikke smart ud, hvis overfladen er nupret.

Hvilket plastisk materiale hærder og bliver hårdt og kan tåle frost og
andet vejrlig?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-09 07:36

"Kurt Hansen" <kurt@fjerndettetowle.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med bladguld og så ser det jo ikke smart ud, hvis overfladen er nupret.
>
> Hvilket plastisk materiale hærder og bliver hårdt og kan tåle frost og

Kan du ikke udskære den i flamingo, evt. belægge med glasfiber og så spartle
og slibe til du er tilfreds? Det bliver da rimeligt glat hvis du spartler.
Det virker da på biler. Det var lige hvad jeg tænkte..
Mvh
Mads K

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 13-04-09 11:50

"Kurt Hansen" <kurt@fjerndettetowle.dk> skrev
>.....Derefter vil jeg belægge det
> med bladguld og så ser det jo ikke smart ud, hvis overfladen er nupret.

Den kant er ikke nødvendig for at holde guldfisk.....

Som jeg ser det er glasfiber det mest realistiske, men husk at det er fyldt
med mikroskopiske luftblærer der kommer frem ved slibning. Kan 'fjernes' med
topcoat, men det ved jeg ikke om man kan lime bladguld på. Ellers topcoat
eller epoxy alene ovenpå cement.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen