Nylonhjul til alu skydedør
Fra : Mogens

Dato : 11-04-09 15:10

Nogen som ved hvordan nylonhjulet på viste skydedør skiftes?

http://www.gratisimage.dk/image-9DED_49E08CC6.jpg
http://www.gratisimage.dk/image-A88A_49E08CC6.jpg
http://www.gratisimage.dk/image-CB42_49E08CC6.jpg

Lurer på om stiften i alurammen evt. skal presses ud og evt. med et
værktøj? Har prøvet at slå med en hammer og en skruetrækker på stiften,
men den "sitter fast". Så inden jeg griber til voldelige midler håber
jeg en venlig sjæl måske kan give et hint :)

Lige for en god ordens skyld er skydedøren fotograferet på hovedet. Så
hjulet sidder selvfølgelig forneden hvor det kører på en rille.

Fra : S.B.

Dato : 11-04-09 16:30

"Mogens" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Lige for en god ordens skyld er skydedøren fotograferet på hovedet. Så
> hjulet sidder selvfølgelig forneden hvor det kører på en rille.

Tror helt sikkert du skal banke den stift ud, og så kan du hjulet ud og på
den måde komme til at skifte det.
Er vel eneste grund til der skulle sidde en stift lige der.

En skruetrækker fjedre nok for megt i håndtaget til du får et effektiv slag
ud af det, jeg ville købe en dorn i det lokale byggemarkede, som passer
eksakt i størrelsen

Søren

Fra : ebbebielefeldt@gmail~

Dato : 27-04-09 06:41

On 11 Apr., 17:30, "S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk> wrote:

> [...]
> ud af det, jeg ville købe en dorn i det lokale byggemarkede, som passer

Har du fået fat i nye hjul. Jeg har en skydedør der også trænger til
nye hjul, men jeg har ikke kunne finde dem.
I min dør kan stiften kun banken ud af den ene side, Stiften er rillet
i den ende der IKKE skal slås på.

mvh Ebbe

Fra : Mogens

Dato : 27-04-09 13:48

ebbebielefeldt@gmail.com wrote:

> [...]
> nye hjul, men jeg har ikke kunne finde dem.
> I min dør kan stiften kun banken ud af den ene side, Stiften er rillet

Nope. Da jeg fik fundet leverandøren (spansk) fandt jeg ud af at
systemet desværre ikke kan fåes længere. Men det er korrekt at stiften
er rillet i den ene side, så noget tyder på at mit system er meget lig dit.

Skulle du tilfældigvis finde et firma der kan skaffe de pågældende hjul
samt tætningslister er jeg lutter øren :)

Fra : S.B.

Dato : 27-04-09 20:26

> [...]
>
> Skulle du tilfældigvis finde et firma der kan skaffe de pågældende hjul
> samt tætningslister er jeg lutter øren :)

hvad er diameteren på hjulet, banebredden og navstørrelsen?

Søren
Som har 1 mill forskellige hjul på lager

Fra : Mogens

Dato : 28-04-09 03:05

S.B. wrote:

> hvad er diameteren på hjulet, banebredden og navstørrelsen?
>
> Søren
> Som har 1 mill forskellige hjul på lager

Søren, jeg kommer lige tilbage til dig næste gang jeg skal ned i mit
sommerhus. Det bliver nok engang i august, så jeg håber ikke du har
udsolgt inden da :)

Fra : ebbebielefeldt@gmail~

Dato : 27-04-09 14:33

On Apr 27, 9:25 pm, "S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk> wrote:

> hvad er diameteren på hjulet, banebredden og navstørrelsen?
>
> Søren
> Som har 1 mill forskellige hjul på lager

Hjulet er af mærket "Kilian" U.S.A., så målene er tommemål, men ca.
mål i mm kan bruges.

Diameteren er 42 mm, bredde er 10 mm, hullet (nav) er 6,4 mm (1/4").
Spordybden er svær at måle på mit hjul da de er meget slidte, men jeg
vil skyde på 4 mm.

Ebbe

Fra : S.B.

Dato : 28-04-09 17:41

<ebbebielefeldt@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Diameteren er 42 mm, bredde er 10 mm, hullet (nav) er 6,4 mm (1/4").
Spordybden er svær at måle på mit hjul da de er meget slidte, men jeg

Ser hvad der er, lidt specielt da det er tommer det er målt i, og mine hjul
er europæisk fremstillet så er i mm
Kigger lige i morgen hvad der kan gemme sig.
Ellers kan det vel være man selv kan modificere det så det kommer til at
passe

/Søren

Fra : S.B.

Dato : 06-05-09 22:56

"S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Kigger lige i morgen hvad der kan gemme sig.
> Ellers kan det vel være man selv kan modificere det så det kommer til at

Har ikke nogen hjul på de undrlige mål, men kender du en der har en
drejebænk kan jeg skaffe nogen som kan drejes ned til de mål du vil have.
Uden at tage skade af det og stadig virke som et hjul

Søren