Hvordan nedkæmpes myrer lettest?
Fra : Lazy

Dato : 10-04-09 17:45

Hej i gruppen

Hvordan nedkæmpes myrer lettest?

Hilsen Lazy

Fra : Henning Lund

Dato : 10-04-09 18:15

Lazy <p.e.borg@vaek.tdcadsl.dk> skrev:
> Hej i gruppen
>
> Hvordan nedkæmpes myrer lettest?
>
> Hilsen Lazy

Med risiko for at blive stenet ud af denne gruppe, så er dette
godt, jeg har brugt det på arbejde med godt resultat
http://www.cheminova.dk/dk/produkter_02/produkter_generelt/20021010_02.htm
ellers kig i tråden om fluer, der er noget med masoniteplade.
Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/
http://ejerforeningenlemvigferiecenter.dk/
FJERNhl@lite.dk

Fra : Lazy

Dato : 11-04-09 06:16

Hvor kan det købes?

Fra : Henning Lund

Dato : 11-04-09 06:27

Lazy <p.e.borg@vaek.tdcadsl.dk> skrev:
> Hvor kan det købes?

Prøv Google Men ellers i mange landbrugsartikel bikse så som
Land & Fritid mfl.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 11-04-09 07:32

On Sat, 11 Apr 2009 07:15:58 +0200, "Lazy" <p.e.borg@vaek.tdcadsl.dk>
wrote:

>Hvor kan det købes?

Det kan det ikke.
Malathion er ikke lovligt at eje eller bruge længere.

(På www.middeldatabasen.dk står om midler med malathion: "
anvendelsesforbud på grund af manglende optagelse af aktivstoffet på
EU's positivliste")

Nogle af de midler som før indeholdt malathion som aktivstof kan stadig
fåes under samme navn, men aktivstoffet er nu et andet.

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-04-09 18:27

"Lazy" skrev i en meddelelse
> Hvordan nedkæmpes myrer lettest?

Det er der sikkert en masse svar på - her er et bud:

15 gr. gær - 2 sp. ske sukker - 2 l vand, hældes ud hvor der er
flest myrer - og de er væk i løbet af et par uger

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 10-04-09 18:44

> 15 gr. gær - 2 sp. ske sukker - 2 l vand, hældes ud hvor der er
> flest myrer - og de er væk i løbet af et par uger

Samme erfaring her. Dog forsvinder de fleste ret hurtigt, men skålen skal
blive stående - de kommer igen.

Mvh Maria

Fra : Klaus G.

Dato : 10-04-09 18:47

> 15 gr. gær - 2 sp. ske sukker - 2 l vand, hældes ud hvor der er
> flest myrer - og de er væk i løbet af et par uger
Hvordan/hvorfor virker det? Lyder mystisk...

Men ok, man bliver lære jo noget nyt hver dag. Jeg troede heller ikke på at
øl kunne bruges til at fange dræbersnegle, men jeg blev klogere :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 11-04-09 01:03

"Klaus G." skrev i en meddelelse
> Hvordan/hvorfor virker det? Lyder mystisk...

Der er nok en forklaring - men jeg ved ikke hvorfor, at det virker - bare at
det gør det

Det er i øvrigt også et fint middel mod hvepse - sæt en skålfuld i nærheden
af hvepseboet - så er de hurtigt udryddet.

Det er nu ikke opfindelser, som jeg vil tage æren for alene - "opskriften"
er fundet her i gruppen sidste år

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Armand

Dato : 10-04-09 18:51

Jan Vestergaard skrev:

> Det er der sikkert en masse svar på - her er et bud:
>
> 15 gr. gær - 2 sp. ske sukker - 2 l vand, hældes ud hvor der er
> flest myrer - og de er væk i løbet af et par uger

Og medmindre at de er inde i huset, så lad dem være de nyttedyr som de
nu engang er!
Selvom man ikke kan lide edderkopper lever man alligevel med viden om at
loftet; kælderen og skunken er fyldt med dem, ikke!?

Efter at have flippet ud over mine terrasse-myrer et par år i
"flyve-tiden" er jeg begyndt at tolerere dem gennem sommeren og nyde det
scenarie af flyvende svaler og andre fjerede væsener hen over terrassen,
som flyvedøgnet giver!
Jeg havde endda planer om at bismarcks-bolcherne(*) fra en gavekurv
skulle tildeles mine husdyr her i forsæsonen, men sådanne planer skal
man ikke lade stå hen for længe her i huset inden at sagerne er
konsumeret. Så nu bliver jeg altså nødt til at indkøbe myremad i samme
stil som fuglefrø efter påskedagene

(*):
Eneste gang jeg har haft myrerne inde i huset, var et forår hvor de
havde fået færten af en underkop med en rød/hvid sukker-stok fra
juletræspynten, der stod i hovedhøjde i bogskabet: Skabet var nærmest
sort af myrer indvendigt, men v.h.a. en simpel relokation af underkoppen
klarede myrerne selv at forføje sig i løbet af et døgns tid -
Sukkerstokken holdt forøvrigt forbavsende kort tid.
Men nu kender jeg da en af deres yndlings-spiser!
Jeg har af samme grund, ved anden lejlighed foreslået bismarcks-bolcher
istedet for sukker til "gær-giften"!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 21-05-09 15:56

Armand skrev:

> [...]
> man ikke lade stå hen for længe her i huset inden at sagerne er
> konsumeret. Så nu bliver jeg altså nødt til at indkøbe myremad i samme

Som sagt så gjort:
Vi var på marked denne eftermiddag og dér købte vi os et kræmmerhus med
bolcher, men eftersom at blandingerne indeholdende Bismarcks-bolcher
ikke så tillokkende ud købte vi en lille Bismarcks-slikkepind ved siden
af til myrerne og den står nu og stritter i en flisesprække under terrassen!
Så får jeg at se hvor hurtigt de finder den og hvor længe den holder.

Jeg har forøvrigt ikke set noget til dem endnu i år, men det kan jo også
skyldes at det ikke har været udpræget terrassevejr endnu.

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 23-05-09 23:29

Armand skrev:

> [...]
>
> Jeg har forøvrigt ikke set noget til dem endnu i år, men det kan jo også
> skyldes at det ikke har været udpræget terrassevejr endnu.

Hæ!
Myrerne nar endnu ikke fået øje på den, men det kan man ikke sige om en
1½ år gammel krudtugle der var på besøg i eftermiddags
Godt det var myre-guf og ikke -gift

Nå, efter at fået vristet trofæet af den ellers stolte dreng, sidder
'pinden i sin sprække igen, og afventer stadig myreboets opvågnen!

--
Armand.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-04-09 15:11

On 10 Apr., 19:15, "Henning Lund" <denduri...@denne.mailadresse>
wrote:

> Med risiko for at blive stenet ud af denne gruppe, så er dette
> godt, jeg har brugt det på arbejde med godt
> resultathttp://www.cheminova.dk/dk/produkter_02/produkter_generelt/20021010_0...

Enig, vanding med malathion er klart det bedste.

--
Christian

Fra : Leif Langgaard

Dato : 11-04-09 09:53

"Lazy" <p.e.borg@vaek.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej i gruppen
>
> Hvordan nedkæmpes myrer lettest?

Vi har brugt B10, der er drøjt og meget effektivt!

--
Langgaard
www.megapixels.dk