Nye klinger til Foldesave??
Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 05-04-09 19:50

Bare nogle tanker..

Jeg har haft stor fornøjelse af de foldesave der kan købes for en Tyver
i Aldi, Fakta, Silvan. etc. - Jeg har endda filet klingen nogle gange
hvis den har savet i en sten som da jeg gravede et par store trærødder
op eller i et søm. De geniale og jeg har da også spenderet i adskellige.

Men hvorfor fa.... kan der ikke skaffes nye klinger til dem. Det er jo
rendyrket spild når hele saven skal kasseres fordi klingen bliver sløv.
På den anden side koster de kun en tyver.

/Lars

Fra : Leonard

Dato : 05-04-09 19:54

Lars Peter Larsen wrote:

> På den anden side koster de kun en tyver.

Og det er jo nok svaret.
For du vil nok ikke give det samme for en klinge som for en hel sav?

--
Leonard

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 05-04-09 19:57

Leonard wrote:

> Og det er jo nok svaret.
> For du vil nok ikke give det samme for en klinge som for en hel sav?

Joh, hvis de var af et bedre materiale eller det var en trepak.

/Lars

Fra : Martin Bak

Dato : 05-04-09 20:02

"Lars Peter Larsen" <lars_pontoppidan@get_to_net.i.danmark> skrev i en
meddelelse news:49d8ff0c$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...

> Joh, hvis de var af et bedre materiale eller det var en trepak.

Der er vel ikke noget der forhindrer dig i at købe 3 save ad gangen

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 05-04-09 21:34

Martin Bak wrote:
> "Lars Peter Larsen" <lars_pontoppidan@get_to_net.i.danmark> skrev i en
> meddelelse news:49d8ff0c$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...

> Der er vel ikke noget der forhindrer dig i at købe 3 save ad gangen

Det gør jeg også - Endda flere end 3. Det er Brug & smidvæk save,
men et eller andet sted synes jeg bare ikke det kan være miljømæssigt
rigtigt. Der kan jo skiftes klinger på en nedstryger og for den sags
skyld også en hobbysav.

Jeg var egentlig ude på at få en snak om det fornuftige i brug & smidvæk
princippet istedet for en snak om hvor mange vi køber ad gangen -
Men det er nok de færreste der bruger dem som jeg har gjort.

/Lars

Fra : Max

Dato : 05-04-09 21:52

Hej Lars

> [...]
> smidvæk princippet istedet for en snak om hvor mange vi køber ad
> gangen - Men det er nok de færreste der bruger dem som jeg har

De fleste bliver vel købt og ligger i et udhus til de ruster op. Det er
vel de færreste der ligefrem slider dem op.

Men du kan da sagtens få dem så du kan skifte klingen.

http://www.flextrading.dk/haveogpark/beskaeringsvaerktoj/silkyfoldesave/

--
Mvh Max

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 05-04-09 22:10

Max wrote:
> [...]
> vel de færreste der ligefrem slider dem op.
>
> Men du kan da sagtens få dem så du kan skifte klingen.

Hej Max,

Interessant at de fås i en seriøs udgave selvom kvalitet endnu engang
koster kassen. (Gemmer link) Alt andet lige virker de billige nemlig
billige hvad klingen angår da stålet er for blødt.

/Lars