Hvad hedder en "spade" til at rense sandfa~
Fra : Lars Hansen

Dato : 05-04-09 13:44

Hejsa

Hvad hedder sådan en "spade" med to halvmåner man kan lukke sammen oppe fra
grebet, altså sådan en man bruger til at rense sandfang ved sit nedløb???

På forhånd tak.

Lars Hansen

Fra : F. Hansen

Dato : 05-04-09 13:54

"Lars Hansen" <Lars@oland.danmark> skrev i meddelelsen
> Hejsa
>
> Hvad hedder sådan en "spade" med to halvmåner man kan lukke sammen oppe
> fra grebet, altså sådan en man bruger til at rense sandfang ved sit
> nedløb???

Oftest kaldes den for hulspade.

Fra : Zorba

Dato : 05-04-09 14:09

"F. Hansen" <jerseycowdk@yahooNOSPAM.dk> wrote in news:49d8a9cf$0$25195
$ba624c82@nntp02.dk.telia.net:

> "Lars Hansen" <Lars@oland.danmark> skrev i meddelelsen

> Oftest kaldes den for hulspade.

Er det ikke en kloakrenser??

http://multikoeb.dk/hus_have/haveredskaber/kloakrenser/kloakrenser_90_mm_1_
5_meter_4229_da.html

Fra : Armand

Dato : 05-04-09 14:15

F. Hansen skrev:

> "Lars Hansen" <Lars@oland.danmark> skrev i meddelelsen

> Oftest kaldes den for hulspade.

Tænkes der ikke på en kloakrenser á dem der danner en halvkugle ved lukning?

--
Armand.

Fra : Jens Petersen

Dato : 05-04-09 16:11

On Sun, 5 Apr 2009 14:44:26 +0200, "Lars Hansen" <Lars@oland.danmark>
wrote:

>Hejsa
>
>Hvad hedder sådan en "spade" med to halvmåner man kan lukke sammen oppe fra
>grebet, altså sådan en man bruger til at rense sandfang ved sit nedløb???

Kloakskovl.
--
OV1A Jens

Good decisions come from experience. Experience comes from making bad ones

Fra : Michael Nielsen

Dato : 05-04-09 17:10

Den hedder en Kloakrenser, såmend.....

http://multikoeb.dk/haveredskaber/hus_have/kloakrenser_683_da/

--

Michael Nielsen

Fra : Lars Hansen

Dato : 05-04-09 18:27

> [...]
>
> Hvad hedder sådan en "spade" med to halvmåner man kan lukke sammen oppe
> fra grebet, altså sådan en man bruger til at rense sandfang ved sit

I har jo ret, en kloakrenser var netop det ord jeg ikke selv fandt frem

Tusind tak for hjælpen og fortsat god søndag.

Lars Hansen