lim fra folie
Fra : Per H

Dato : 05-04-09 10:58

Jeg har lige taget noget folie af , men der sidder stadig noget af
limen på pladen. Hvad får jeg det af med?

der er finer indenunder, så det må ikke ødelægges.
jeg har forsøgt med

rensebenzin
acetone
terpentin
wd40

Hvad har jeg overset?

Tænk sig at nogle sætter marmor folie på en stor spolebåndoptager

per

Fra : Max

Dato : 05-04-09 15:43

Hej Per

> Hvad har jeg overset?

Måske smørre margarine på og lade det virke
i nogen dage.

--
Mvh Max

Fra : Michael Nielsen

Dato : 05-04-09 17:11

Ok, jeg ville have sagt lampeolie... det skal dog holdes fugtigt i 1 - 2
timer (det fordamper, omend langsomt)

Michael Nielsen

Fra : Per H

Dato : 05-04-09 18:00

On Sun, 5 Apr 2009 18:11:07 +0200, "Michael Nielsen"
<m.oestergaardSLET@c.dk> wrote:

>Ok, jeg ville have sagt lampeolie... det skal dog holdes fugtigt i 1 - 2
>timer (det fordamper, omend langsomt)
>

>Michael Nielsen
>"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse

Er ikke så meget for at det ligger i blød i nogle dage, da der er
nøddefiner/folie indenunder, der skal passes på. ikke ødelægges.

Men fortynder tog det, ganske fint.

per

Fra : Max

Dato : 05-04-09 18:49

Hej Per

> Er ikke så meget for at det ligger i blød i nogle dage, da der er
> nøddefiner/folie indenunder, der skal passes på. ikke ødelægges.
>
> Men fortynder tog det, ganske fint.

Og du er bange for lidt margarine :) teaktræsolie kunne
nok også tage det. Forøvrigt sjovt at acetonen ikke tog det
når fortynderen kunne.

--
Mvh Max

Fra : Per H

Dato : 05-04-09 19:29

On Sun, 5 Apr 2009 19:48:41 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej Per

>Og du er bange for lidt margarine :) teaktræsolie kunne
>nok også tage det.

Se det har vi jo i litervis af, så det kan jeg prøve på den sidste
side. Men en fornemmelse siger mig at det ikke er stærkt nok.

per

Fra : Max

Dato : 05-04-09 19:46

Hej Per

> side. Men en fornemmelse siger mig at det ikke er stærkt nok.

Der findes generelt to måder at fjerne lim på, man kan opløse
det som du gør med fortynderen, men man kan også vælge en
løsning hvor man bruger en olie der kryber ind mellem overfladen
og limen således limen mister sin bindeevne. Forøvrigt er det
en rigtig god ide når man fjerner folie og klistermærker at varme
det hele rigtig godt op med f.eks. en hårtørre, så giver selv MS
licens etiketter op.

--
Mvh Max