Min bil er unik...
Fra : Dak

Dato : 21-05-09 17:01

er vist blevet fastslået med alle mine biler.

I dag var jeg så heldig at opdage jeg havde indbygget
overlæsningsindikator i min bette bil.

Efter at havde handlet stort ind i sverige og fyldt hele bagaerummet med
sodavand + varer på bagsædet + 2 medpassagere, så startede jeg bilen.
ABS lampen lyste men jeg skulle jo hjem så kørte hjem til DK med lyset
tændt hele vejen. Og ja skrabede også lige bunden et par gange på vejen. :-/

Læssede tingene af. Tændte bilen og vupti så var lyset slukket igen.

--
Dak
"Daewoo Matiz 0.8 '99"

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 21-05-09 17:30

> I dag var jeg så heldig at opdage jeg havde indbygget
> overlæsningsindikator i min bette bil.
>
> Læssede tingene af. Tændte bilen og vupti så var lyset slukket igen.

Hjulene har nok stået så skævt at sensoren ikke har kunne se skiven

Stef

Fra : Anders Majland

Dato : 21-05-09 18:41

> Hjulene har nok stået så skævt at sensoren ikke har kunne se skiven

Har jeg prøvet i en Avis varevogn ...

Det var den største til lille kørekort jeg kunne finde og Avis havde kun den
ene i jylland. Noget med godt 20m3. Så vi startede med at læsse i Viborg og
så till Esbjerg efter resten. Den var så fyldt til randen med blandet
flyttegods og kursen blev sat mod øst... Men første gang jeg rørte bremsen
lyste abs/bremseindikatoren ...

Så står man med et dilemma ... Skal man kontakte avis og risikere at stå med
en bil som godset ikke kunen være i, eller evt 2 små biler (dobbelt takst
over storebælt) eller skulle man køre videre ...

Vi valgte at køre videre med planen om at hvis bare den holdt til øst for
storebælt kunen vi vel blive slæbt det sidste sytkke vej .... Og heldigvis
kunne den godt bremse ... Vi fik på vej østover lejlighed til at teste
110km/t til 0km/t ... Da der holdt en havareret lastbil i første spor (og
bilerne foran undveg sent, mens vi ikke kunne skifte vognbane da vi havde
biler på vores venstre side ....