Problemer med MB 190E
Fra : Brian Mørch

Dato : 21-05-09 08:18

Min nabo har efterspurgt lidt hjælp til hans Mercedes fra 1987.
Han oplever tomgangsproblemer stort set hver eneste gang bilen startes.
Omdrejningerne flyver op på omkring 2000, så går der et par sekunder og så
falder de til ca. 700. Et par sekunder op til 2000 igen osv osv osv. Dette
står på i 5-10min hvorefter bilen opfører sig normalt igen.
Han har altid brugt den lokale Mercedes mekaniker og han har da også forsøgt
sig med dette problem. Dog uden held.
Bilen er som sagt en Mercedes Benz 190E fra 87. 2.6l benzin 6cyl.

Hvad er jeres bud?

På forhånd tak.

-Brian

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-05-09 20:46

"Brian Mørch" <juggernaut@streetbike.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> forsøgt sig med dette problem. Dog uden held.
> Bilen er som sagt en Mercedes Benz 190E fra 87. 2.6l benzin 6cyl.

Er der ingen slanger der kan blive møre i så´en et motorrum?

--
Per
Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- for "normal"

Fra : Michael Nielsen

Dato : 22-05-09 20:09

"Brian Mørch" <juggernaut@streetbike.dk> wrote in message
> Min nabo har efterspurgt lidt hjælp til hans Mercedes fra 1987.
> Han oplever tomgangsproblemer stort set hver eneste gang bilen startes.

Tomgangsproblemer er ofte - men ikke altid - relateret til OVP-relæet bagved
batteriet.
Jeg ville tjekket at sikringerne i toppen af dette er ok, samt om der er
noget ir i selve kontakten (på min gamle 260 E var den helt grøn af ir...)

Mvh
Michael