Hvor finder jeg en ramponeret bil?
Fra : BikeManiac

Dato : 19-05-09 12:17

Hej,

Jeg har brug for en bil med flg egenskaber:

1. Den må ikke koste væsentligt mere end 3000 kr - må også gerne kunne
foræres.
2. Syn skal holde til februar 2010 eller SKAL kunne synes for en ny
periode.
3. Skal fortrinsvis være en med dieselmotor.
4. Den må gerne være utæt ved ruder mm.
5. Den må gerne være (meget) rusten.
6. Den må gerne have (voldsomme) skader/buler/ridser. Også skader fra
mindre ulykker.
7. Den må gerne have flåssede eller oprevne sæder.
8. Den SKAL være mekanisk i orden, dvs den SKAL med nemhed kunne køre
yderligere 10000 km uden større defekter.
9. Den skal være robust bygget så den kan klare humpelveje/jordveje
uden at dele knækker pga belastning eller udmattelse (skal dog ikke
bruge til race - men stille kørsel).
10. Skal være nem at reparere hvis noget skulle gå galt.
11. Den skal stadig have en gyldig registreringsattest.
12. Det er ligemeget om det er en gulpladebil eller en hvidpladebil.

Kort sagt har jeg brug for en grim smadrekasse som stadig kan køre
perfekt.

Jeg kunne umiddelbart forestille mig en Golf II, en Mercedes W123
eller en Toyota Hilux. Andre bud er naturligvis velkomne.

Er der nogen som har et bud på hvor man kan finde sådan et køretøj? Er
der et særligt godt sted hvor man med nemhed kan finde sådanne biler?

Mvh Lucas

Fra : Brian Sørup

Dato : 19-05-09 19:27

"BikeManiac" <lucasjensen@gmail.com> skrev i meddelelsen
Hej,

Jeg har brug for en bil med flg egenskaber:

[snip]

Kort sagt har jeg brug for en grim smadrekasse som stadig kan køre
perfekt.

.. . . . . . .

LADA 1200 er et godt bud, ellers er der jo en gammel kadett/ascona, escort
og den slags typiske familiebiler fra slutfirserne.
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 20-05-09 23:42

Brian Sørup skrev:

> LADA 1200 er et godt bud,

Ha, det skulle man tro. det er blevet en kultbil og koster langt mere
end man tror. En bekendt havde en gammel grim lysegrå rusten
findselvpåmerenedladende Lada 1200. Han satte den for et par årsiden i
DBA til overpris. Der var rigtigt mange der ringende.

ellers er der jo en gammel kadett/ascona,
> escort og den slags typiske familiebiler fra slutfirserne.

Bedre bud.

--
MVH
Ib Jakobsen