|
| Se hvad naboen kører på literen... Fra : Mogens |
Dato : 19-05-09 19:10 |
| | |
Henrik B. (19-05-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 19-05-09 19:42 |
|
"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:MBCQl.8901$U5.106939@newsb.telia.net...
> Junior sendte mig lige følgende link til en database, hvor man kan se,
> hvad andre kører på literen i deres bil. Man kan naturligvis også oprette
> sin egen "profil" og deltage i denne vidensdeling. F.eks. er 3.000
> Smart'er med !
> www.spritmonitor.de/de/uebersicht/32-Smart/0-Alle_Modelle.html?esearch=1
Undskyld, men det link postes jævnligt hér i gruppen! I snit vel to gange om
måneden...
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Mogens (19-05-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 19-05-09 19:49 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4a12fd8d$0$15883$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Undskyld, men det link postes jævnligt hér i gruppen! I snit vel to gange
> om måneden...
Undskyld
| |
Niels Bengaard (19-05-2009)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 19-05-09 20:14 |
|
> Junior sendte mig lige følgende link til en database, hvor man kan se,
> hvad andre kører på literen i deres bil. Man kan naturligvis også oprette
> sin egen "profil" og deltage i denne vidensdeling. F.eks. er 3.000
> Smart'er med !
> www.spritmonitor.de/de/uebersicht/32-Smart/0-Alle_Modelle.html?esearch=1
Enten fusker nogen med tallene, eller også kører de mega langt på literen i
forhold til hvad jeg gør nogle kører endda kortere, den spredning er da helt
forkert.
Mvh Niels
| |
KASO (19-05-2009)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 19-05-09 20:44 |
|
"Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev i meddelelsen
news:guv0eh$esn$1@newsbin.cybercity.dk...
>> Junior sendte mig lige følgende link til en database, hvor man kan se,
>> hvad andre kører på literen i deres bil. Man kan naturligvis også oprette
>> sin egen "profil" og deltage i denne vidensdeling. F.eks. er 3.000
>> Smart'er med !
>> www.spritmonitor.de/de/uebersicht/32-Smart/0-Alle_Modelle.html?esearch=1
>
> Enten fusker nogen med tallene, eller også kører de mega langt på literen
> i forhold til hvad jeg gør nogle kører endda kortere, den spredning er da
> helt forkert.
>
> Mvh Niels
Det handler såvel om længden på højrebenet som sammensætningen af ens
kørsel. Jeg kører mest motor-/landevej og holder et rimeligt fornuftigt
forbrug. Med mere bykørsel, mange korte ture - eller højere hastighed på
motorvejen (jeg kører 110km/t, der er maks på ruten) ville mit forbrug være
højere.
| |
Kent Oldhøj (19-05-2009)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 19-05-09 20:46 |
|
"Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> wrote in
news:guv0eh$esn$1@newsbin.cybercity.dk:
> Enten fusker nogen med tallene, eller også kører de mega langt på
> literen i forhold til hvad jeg gør nogle kører endda kortere, den
> spredning er da helt forkert.
Der skal da nok være nogen der fusker, men der kan være meget stor
spredning på hvor økonomisk man kører.
Min nu hedengangne ex-svigerfar kørte omkring 12 km/l i sin Xsara 1.6. Når
jeg sad bag rattet gik den 15-16 km/l, og jeg kørte som regel hurtigere
gennemsnitshastigheder.
Det irriterede til stadighed min svigerfar. Oprindeligt kritiserede han min
kørestil for at være agressiv og uøkonomisk, men da jeg insisterede på at
få det målt efter viste det sig at jeg kørte små 40% længere på literen end
han gjorde! Siden fik han så rettet lidt op på det, men jeg har altid kørt
mindst 10% længere på literen Og han kom kun så tæt på ved at køre
markant langsommere.
Det handler om at være forudseende i trafikken og vide hvornår bilen bruger
unødig energi.
--
Linux is like a Teepee: No Gates, no Windows, Apache inside.
| |
Henrik Stidsen (19-05-2009)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 19-05-09 21:18 |
|
"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> wrote in
news:Xns9C10DD791757Ckentoldhoj@oldhoj.dk:
> Det handler om at være forudseende i trafikken
....og det giver ikke kun bedre økonomi men i det hele taget en bedre og
mere sikker kørsel.
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!
| |
Brian Lund (19-05-2009)
| Kommentar Fra : Brian Lund |
Dato : 19-05-09 20:28 |
| | |
Kent Oldhøj (19-05-2009)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 19-05-09 20:56 |
|
"Brian Lund" <brian@-FJERN-lundfoto.dk> wrote in
news:4a130838$0$90276$14726298@news.sunsite.dk:
> Jeps, her er min:
> http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/313017.html
Vildt. Du kører 9,16 km/l på en tankfuld og den efterfølgende tankfuld
kører du 17,64 km/l. Var det ud i modvind og hjem i medvind eller hvad?
Viser meget godt hvor meget kørestil har at sige.
--
Linux is like a Teepee: No Gates, no Windows, Apache inside.
| |
Anders Majland (20-05-2009)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 20-05-09 00:44 |
|
> Vildt. Du kører 9,16 km/l på en tankfuld og den efterfølgende tankfuld
> kører du 17,64 km/l. Var det ud i modvind og hjem i medvind eller hvad?
>
Ser ud til at jeg kommer til at lave en lignende variation...
Den lille går ikke mere end 12-13km/l ved 130km/h og der kommer vist meget
motorvej. Den anden vej har jeg haft oppe omkring 27km/l ved forudseende
kørsel på landevej med 80-90km/h ... Men det bliver sjældent at jeg kører en
hel tankfuld på en bestemt måde ...
Liste med mine: http://majland.org/blog/?p=240
--
anders dot majland at jyde dot dk
2009 Smart ForTwo 0,8 CDI Pure Komfort
2007 Citroen C5 Weekend 1.6 HDi Elegance
| |
Brian Lund (20-05-2009)
| Kommentar Fra : Brian Lund |
Dato : 20-05-09 06:50 |
|
>> Jeps, her er min:
>> http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/313017.html
>
> Vildt. Du kører 9,16 km/l på en tankfuld og den efterfølgende tankfuld
> kører du 17,64 km/l. Var det ud i modvind og hjem i medvind eller hvad?
>
>
> Viser meget godt hvor meget kørestil har at sige.
De 9,16 km/l var kun over 56km og altså ikke en hel tank, der kan altså være
_lidt_ mere end 6 liter i min tank!
De 17,64 er iøvrigt det længste jeg har kørt på literen endnu, jeg forventer
dog at slå rekorden med ca. en liter her til sommer når jeg en uge får
nosset mig sammen til at tage hovedvejen på arbejde istedet for motorvejen.
Men du kan f.eks. se mine tankninger fra d. 18-04 i år hvor jeg først kørte
16,73 km/l for derefter at køre to tanke på hhv. 10,79 og 9,88 km/l!
De to sidste tanke var på den tyske autobahn med sømmet i bund hvor den
første var blandet kørsel med nok over halvdelen på østeuropæsike hovedveje
(resten by og motorvej med max 130).
Men det er rigtigt rigtigt svært at få den til at gå det som producenten
lover!
Brian
| |
Kim Kristensen (20-05-2009)
| Kommentar Fra : Kim Kristensen |
Dato : 20-05-09 14:05 |
| | |
Brian Lund (20-05-2009)
| Kommentar Fra : Brian Lund |
Dato : 20-05-09 21:39 |
|
Og mine her http://www.spritmonitor.de/de/user/danishdude.html
Du kan ellers få sådan en 2'er til at sluge noget saft hva'
Med venlig hilsen Kim
------------------------------
Det er ikke så svært på autobahn!
Men selv når jeg kører rimeligt pænt og forudseende går jeg kun omkring de
14-15 km/l, men jeg har så også 56 km på arbejde hvor nok de 40 km er på
motorvej med 110/130, og jeg kører på tidpunkter hvor der ikke er megen
trafik så jeg kører også med højeste hastighed hele vejen.Og så kører jeg
ofte til familien i Jylland ca. 100km med ca. 70 km motorvej.
Da jeg var i Slovakiet kunne jeg tydeligt mærke på forbruget at jeg kørte
væsentligt mindre motorvejskørsel.
Brian
| |
BJ (19-05-2009)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 19-05-09 21:16 |
| | |
|
|