> Hvilket i grunden vel er tilfældet med alle der sælger fælge??
Ej, det er det fandme ikke!
Seriøse forhandlere kunne ALDRIG finde på at sælge fælge, som ikke er
godkendt til en bils vægt. Det er jo katastrofalt hvis en 4x4, varevogn
eller en campingvogn får nogle fælge på som ikke er lavet til den ekstra
vægt. Det er sq lige så slemt, som det er at sløse med hastighedsmærkningen
på dækket.
> Der er vel ikke nogen der spørger til hvilken bil de skal monteres på,
> for derefter at nægte at sælge dem, hvis det ikke er de korekte???
Jeg er ikke selv dækmand, men tømrer og jeg kunne ALDRIG finde på at sælge
tømmer som ikke er T1 godkendt, hvis jeg VED at det skal bruges i en bærene
konstruktion. Så jeg finder det altså meget svært at forstille mig at nogen
kunne finde på at sælge forkerte fælge, hvis de åbenlyst ved det er direkte
livsfarligt.
> Og ser man på hvad der ruller rundt på vejene, så er der ikke langt
> mellem fejlene... (og her taler jeg kun om de åbenlyse fejl - for
> ekspert er jeg ikke...)
Eneste synlige fejl må være at dækkene sidder uden for skærmkasserne, eller
hvad tænker du på? Bredere hjul betyder ikke automatisk bredere sporvidde
jo. Hvis ET'en ændres tilsvarende, så vil centrum af dækket stadig være
samme sted.
--
Klaus G. aka. Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk