skoda fabia km i motor
Fra : lhs

Dato : 08-05-09 14:59

Hej

Jeg har en skoda fabia fra 2001 som jeg er ganske tilfreds med og har kørt
omtrent 170000 km i, vil vide hvor mange km jeg ca. kan regne med at motoren
kan klare.

regards
Lhs

Fra : Brian Sørup

Dato : 08-05-09 15:27

"lhs" <shane(fjern)@get2net.dk> skrev i meddelelsen
> Hej
>
> Jeg har en skoda fabia fra 2001 som jeg er ganske tilfreds med og har kørt
> omtrent 170000 km i, vil vide hvor mange km jeg ca. kan regne med at
> motoren kan klare.

Den burde snildt klare det dobbelte......
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Jakob

Dato : 08-05-09 15:36

"lhs" <shane(fjern)@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har en skoda fabia fra 2001 som jeg er ganske tilfreds med og har kørt
> omtrent 170000 km i, vil vide hvor mange km jeg ca. kan regne med at

Lidt svært at svare på..

Hvilken motor?
Hvordan er den blevet kørt?
Olieskift, service osv?

Ud fra de oplysninger du skriver kan den gå i stykker om 1 km, eller om
300.000 :)

Fra : lhs

Dato : 08-05-09 15:39

Hej

Ved er en 1.4 motor, har overholdt alt mht. olieskift, eftersyn mv. Og ja
det er jo svært at svare på da den jo i pricippet kan sætte ud imorgen, men
sådan bare et statistisk skud på hvor mange km. den ca har i sig.

regards

Lhs

Fra : lhs

Dato : 08-05-09 15:44

ps.

køre langfart sydpå 4-5000 km i længere stræk, er det godt eller skidt mht.
slidtage ?

Regards

Lhs

Fra : oz3bto

Dato : 08-05-09 15:55

> ps.
>
> køre langfart sydpå 4-5000 km i længere stræk, er det godt eller skidt
> mht. slidtage ?
>
> Regards
>
> Lhs

ikke til at svare på da der er forskel på om du køre morfar stilen eller
det er autobann med bundgas

Men køre man pænt så har den bedere af at køre 5000km langture som 5000km
korte ture

Fra : Kent Glerup

Dato : 08-05-09 15:56

lhs skrev:
> [...]
> det er jo svært at svare på da den jo i pricippet kan sætte ud imorgen, men
> sådan bare et statistisk skud på hvor mange km. den ca har i sig.

1,4 er et vidt begreb i en Fabia...

1,4 MPI 8V: Ingen tandrem der skal skiftes. Nærmest uopslidelig motor.
1,4 16V 75HK/101HK: HUSK tandremmen for hver 100KKM, derudover meget
stabil. Bør snildt kunne klare det dobbelte.
1,4 TDI: Aner ikke hvad den kan klare...

/Kent Glerup

Fra : lhs

Dato : 08-05-09 16:28

Hej Kent

Jeps, min er den heldige uden tandrem

Lhs

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-09 16:31

> [...]
>
> Jeg har en skoda fabia fra 2001 som jeg er ganske tilfreds med og har kørt
> omtrent 170000 km i, vil vide hvor mange km jeg ca. kan regne med at

Svært at sige.
Mange har fået skiftet motor ved færre km.
Andre kan køre 300.000+ km.
Noget siger mig, flertallet mener, en moderne
bil idag ikke bør ha' problemer med 300.000 km.
Men der kan ske meget inden det tal nåes så jeg har
ikke noget præcist bud.
Min egen (ikke Fabia) har kørt 410.230 km.
på 23 år, og har aldrig gået mere jævnt end nu.
Tandremmen gik for 4 uger siden, men det
var den ligeglad med. Andre biler smadrer
motoren totalt hvis det sker, så mit bud må
være regelmæssig vedligeholdelse og så ha'
generel føling med mekanikken.

Fra : Onix

Dato : 09-05-09 07:25

Flot kilomtertal. Hvad bil er det? diesel eller?

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 09-05-09 11:01

> Flot kilomtertal. Hvad bil er det? diesel eller?

Citatteknik, be' om Kunne næsten ikke finde dit svar.

Men. Knækket tandrem og diesel - der så bare kører videre efter montering af
ny... Mon ikke det er en ældre benziner.

Troels

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-05-09 12:56

Onix skriver:

> Flot kilomtertal. Hvad bil er det? diesel eller?

Sierra

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : KASO

Dato : 11-05-09 23:18

> Onix skriver:

> Sierra

Og så abstraherer vi så lige fra at den - udfra beskrivelserne her i
gruppen - har været defekt i årevis - så km-tallet, hvor den reelt ikke
fungerede korrekt længere er en del lavere ......

Fra : Ukendt

Dato : 13-05-09 19:55

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Og så abstraherer vi så lige fra at den - udfra beskrivelserne her i
> gruppen - har været defekt i årevis - så km-tallet, hvor den reelt ikke
> fungerede korrekt længere er en del lavere ......

*LOL*.
Defekt ?
Bilen fejler intet overhovedet.
Intet.
Synsmanden var imponeret som altid.

Og nu det er så smukt et eksemplar,
så kan den vende hoveder i de små gader...skønt ikke ?
Det er det de fleste drømmer om, en bil som vækker
opmærksomhed. Nogle vælger så bare brede fælge
og anden bling-bling, andre går efter det totalt originale
og uberørte. Smukt. For dêt virker.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-05-09 22:18

">> Eque <<" skriver:

> Defekt ?

Ja, springer tandremmen, har underlige lyde fra motor sådan periodisk.
VI kan jo blive ved, du leverer jo galdeligt besviserne selv her i
gruppen.

> Det er det de fleste drømmer om, en bil som vækker
> opmærksomhed. Nogle vælger så bare brede fælge
> og anden bling-bling, andre går efter det totalt originale
> og uberørte.

Og du har valgt en bil som de fleste kigger efter og tænker: "Hvad
fanden laver han med sådan en gammel spand, han kunne have haft en
ordentlig bil".

Fra : KASO

Dato : 14-05-09 22:43

>">> Eque <<" skriver:

> Ja, springer tandremmen, har underlige lyde fra motor sådan periodisk.
> VI kan jo blive ved, du leverer jo galdeligt besviserne selv her i
> gruppen.

Startbesvær, soder til, .... - jo-jo - det skorter ikke på fejl på
vraget......

> Og du har valgt en bil som de fleste kigger efter og tænker: "Hvad
> fanden laver han med sådan en gammel spand, han kunne have haft en
> ordentlig bil".

Nu bliver det nok også svært at få nogen til at vende sig om efter en gammel
Sierra - selv som fabriksny var den ikke just noget at vende sig om efter -
og som tiden er gået, er den ikke ligefrem blevet mere interessant. Men
"original" - jo - sådan én kommer der jo kørende (når bilen altså _kan_
køre)

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-09 23:09

Underlige lyde ?
En tandrem er en sliddel som alt andet...

> Startbesvær, soder til, .... - jo-jo - det skorter ikke på fejl på
> vraget......

Startbesvær = slidt batteri eller tændkabler eller karburator ude af
justering. Ikke en fejl.
Soder til = slidte paraplyer. Ikke en fejl.
Det er jo hele 2 ting der virkelig 'skorter'...

De tænker, "orv den er flot og original, og sikke den stråler i lakken."
Gamle spande opstår kun, når det er kvalitet nok til at leve overordentlig
længe...

> Nu bliver det nok også svært at få nogen til at vende sig om efter en
> gammel Sierra -

Jeg ser det dagligt i disse solskinsdage.

>selv som fabriksny var den ikke just noget at vende sig om efter -

Selv som ny var den noget særligt. Det er den stadig.
Designet holder sig mere frisk end mange måske 10-15
år nyere biler.

> og som tiden er gået, er den ikke ligefrem blevet mere interessant.

Den er netop stadig interessant, da det er en ny-klassiker med
et tidløst design, som virker moderne den dag idag.

>Men > "original" - jo - sådan én kommer der jo kørende (når bilen altså
>_kan_ køre)

Du kender nok typen, som hellere ofrer 300,- på spraymaling + klarlak
og ½ dags arbejde på at friske hjulkapslerne op, istedet for at købe 4 nye
plastichjulkapsler hos T-hansen ??
Eller 2800,- for 2 nye stålfælge + 4 nye dæk (dimension 160-80'13), selvom
man kan købe 4 komplette
16" aluhjul til 2995,- i T-hansen ?? Målet er ikke bling-blink, men
bevarelse af det oprindelige.
Fænomenet er iøvrigt ikke ukendt bland bilmærke-klubberne...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-05-09 23:20

">> Eque <<" skriver:

> Underlige lyde ?
> En tandrem er en sliddel som alt andet...

Tjah og hosten og gåen ud ved motorvej?

> Startbesvær = slidt batteri eller tændkabler eller karburator ude af
> justering. Ikke en fejl.

Nåh, nej, det hører med til en "perfekt bil" at batteriet er kasserbart.

> Soder til = slidte paraplyer. Ikke en fejl.

Nåh, nej, igen ganske normalt for en "perfekt bil" at motoren er ved at
trænge til en hovedrenovering.

> De tænker, "orv den er flot og original, og sikke den stråler i lakken."

Det er vidst kun i dit hoved de tænker sådan....

> Gamle spande opstår kun, når det er kvalitet nok til at leve overordentlig
> længe...

Hov talte du og 2CV nu?

> Selv som ny var den noget særligt. Det er den stadig.
> Designet holder sig mere frisk end mange måske 10-15
> år nyere biler.

NOT!

> Den er netop stadig interessant, da det er en ny-klassiker med
> et tidløst design, som virker moderne den dag idag.

ROFL...

> Du kender nok typen

Jeps, du gør det ret godt.