E46 330Xi Touring prøvekørt
Fra : Niels Munk

Dato : 06-05-09 19:52

Hej.

Prøvekørte subj. hos en forhandler i dag. Model 2001, med 16x.000 på
tælleren. 4-hjulstræk.

Altså, det er jo en BMW, og stod på store 18" ruller. Den kørte selvsagt
skidegodt. Dog står jeg tilbage med en svag skuffelse. Den store 3Liters
rækkesekser med 231HK, føltes nærmest sløvere end min egen lille E30 320i,
med godt 100hk mindre. Under acceleration følte man faktisk ikke der skete
noget, andet end når man så på speedomeret.

Tilbage ved forhandleren fik jeg at vide at det var pga. 4-hjulstrækket. Det
skulle give en hel anden oplevelse. Hvis det så er sandheden, kan jeg
sagtens undvære det. Nogen her der kan be/afkræfte den forklaring?

Min egen gyngehest af en 320'er, sætter bagenden kraftigt under
acceleration. Omend det er for meget, giver det dog en følelse af at der
sker noget når man trykker på pedalen! Tilbage står så at prøve en 330'er
med baghjulstræk...

/Niels Munk

Fra : Mogens

Dato : 06-05-09 20:13

"Niels Munk" <spamfilter@sejeniels.dk> skrev i meddelelsen

> Prøvekørte subj. hos en forhandler i dag. Model 2001, med 16x.000 på
> tælleren. 4-hjulstræk.

Skøøønt :)

> [...]
> med godt 100hk mindre. Under acceleration følte man faktisk ikke der skete
> noget, andet end når man så på speedomeret.

Det lave støjniveau snyder...

> Tilbage ved forhandleren fik jeg at vide at det var pga. 4-hjulstrækket.
> Det skulle give en hel anden oplevelse. Hvis det så er sandheden, kan jeg
> sagtens undvære det. Nogen her der kan be/afkræfte den forklaring?

Det er også vægten af 4x4, som ødelægger billedet...

> [...]
> sker noget når man trykker på pedalen! Tilbage står så at prøve en 330'er

Jeg havde samme oplevelse, da jeg prøvede en BMW 325i fra '05. Den rykkede
langt mindre, end jeg regnede med - og skulle virkelig tæskes, for at der
skete noget. Som bilmagasinet skriver, er oplevelsen noget mere heftig i en
dieseludgaven - samme motorstørrelse...

Fra : leo.5500@gmail.com

Dato : 06-05-09 13:30

On 6 Maj, 21:13, "Mogens" <n...@mail.com> wrote:

> [...]
> skete noget. Som bilmagasinet skriver, er oplevelsen noget mere heftig i en

Jeg har kørt lidt i en 330 Ci, der vel er nogenlunde den årgang som I
snakker om.
Aner ikke om den er standard, den har været monteret med kompressor en
overgang. Den rykker i hvert fald fint, bedre end min egen 3.2 liters
Jaguar, men flere heste og færre kilo samt manuelt gear skulle da også
gerne gøre en forskel. At der så er for meget symaskine over
motorgangen efter min smag er jo en helt personlig vurdering.

Leo

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 08-05-09 11:27

> [...]
> skete noget. Som bilmagasinet skriver, er oplevelsen noget mere heftig i
> en dieseludgaven - samme motorstørrelse...

I diesel'en er det vel kicket af turboen der gør at den føles hurtigere. Jeg
synes selv min G2'er føles helt vild når turboen kommer i svingninger, fordi
man får sparket, men den er da stadig sløv som gud ved hvad, i forhold til
så meget andet.

Troels