Politiet pisser mig af
Fra : Mogens

Dato : 06-05-09 19:48

Idag kører jeg inde i Kbh - nærmere bestemt den sorte firkant. På et
tidspunkt holder jeg bag en lazy politibil, som ifm. rødt lys ganske
korrekt klistrer sig op af højre kantsten, idet de skal dreje til højre.

I den forbindelse "lukker de naturligt af" for en cyklist (typisk
studerende),
hvilket får cyklisten til at køre venstre om politibilen, ind foran den, ud
krydset for rødt lys og ned ad gaden til højre.

Da politiet skulle samme vej, havde jeg den klare forventning, at de "fan-
gede" ham efterfølgende, men nope. De sked de på og kørte blot videre.
En sådan oplevelse får mig til at krydse af i rubrikken "no/low respekt for
politiet" i den forbrugerundersøgelse, jeg blev præsenteret for i byen...

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-05-09 19:52

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> for
> politiet" i den forbrugerundersøgelse, jeg blev præsenteret for i byen...

Måske de har været på vej til noget vigtigere?
Men ellers må jeg give dig ret, det virker lidt "vattet".

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Mogens

Dato : 06-05-09 20:07

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen

> Måske de har været på vej til noget vigtigere?

Nope - det var en "street patrol". De cruisede blot og ham i passagersædet
havde virkelig en lazy stil med ryglænet godt tilbage

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-05-09 21:33

"Mogens" <no@mail.com> wrote in

> Nope - det var en "street patrol". De cruisede blot og ham i
> passagersædet havde virkelig en lazy stil med ryglænet godt tilbage

Nåå, så det var en patrulje der kører rundt til forskellige opgaver? hint:
de almindelige patruljer du ser køre rundt på vejene er de samme som du ser
komme med fuld fart og blink når en bank bliver røvet.

Bare fordi de ser afslappede ud kan de sagtens være på vej til en vigtig
opgave.

Fra : Mogens

Dato : 07-05-09 01:55

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> komme med fuld fart og blink når en bank bliver røvet.
> Bare fordi de ser afslappede ud kan de sagtens være på vej til en vigtig

Uden tvivl, men det var ikke tilfældet her. Nu har jeg sådan set ikke tænkt
mig at berette om hle turen gennem Kbh bag dem, men havde de haft en speciel
sag, ville kørslen næppe have været foretaget, som tilfældet var her...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-05-09 17:20

"Mogens" <no@mail.com> wrote in

> [...]
> tænkt mig at berette om hle turen gennem Kbh bag dem, men havde de
> haft en speciel sag, ville kørslen næppe have været foretaget, som

Jeg tror ellers du bliver nød til det for at overbevise folk her om at de
rent faktisk ikke var igang med et eller andet du bare ikke vidste noget om
;)

Fra : sluppermand

Dato : 11-05-09 16:39

On 11 Maj, 03:31, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:
> sluppermand skrev:>> Det var ikke hvor meget du gik op i dem, men dine holdninger til dem. Om
>
>  >
> Overbevise mig om hvad?
> At du har en afartet holdning til tingene omkring dig?
> Det behøver du ikke komme med yderligere for at overbevise mig om.

Overbevise dig om, at der findes politifolk der ikke kun kører i
reklamevogne, politifolk der har øjnene åbne for andet end de
færdselsforseelser, som _du_ ser som et altoverskyggende problem i den
snævre verden du færdes i.

Kent.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-05-09 23:52

sluppermand skrev:
> [...]
> reklamevogne, politifolk der har øjnene åbne for andet end de
> færdselsforseelser, som _du_ ser som et altoverskyggende problem i den

Det behøver du skam ikke forsøge at overbevise mig om, det ved jeg i
forvejen.

Det jeg har problemer med er at tro på at der skulle findes politifolk
med den ligegyldighed overfor det samlede korps, og dets opgaver, som du
udtrykker herinde.

Men med 11.000 mand bør man jo nok ikke afvise tanken.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk

Fra : N/A

Dato : 12-05-09 02:11

Fra : N/A

Dato : 11-05-09 23:52

Fra : sluppermand

Dato : 06-05-09 16:48

On 6 Maj, 21:07, "Mogens" <n...@mail.com> wrote:

> Nope - det var en "street patrol". De cruisede blot og ham i passagersædet
> havde virkelig en lazy stil med ryglænet godt tilbage

Det ved du reelt ikke for fem potter pis om. Og sådan er det.

Kent.

Fra : Mogens

Dato : 07-05-09 01:56

"sluppermand" <wuk@mail.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Det ved du reelt ikke for fem potter pis om. Og sådan er det.

....men alligevel mere end dig, idet du formodentlig ikke var i NÆRHEDEN af
det skete

Fra : sluppermand

Dato : 11-05-09 17:25

On 12 Maj, 00:52, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:
> [...]
> udtrykker herinde.
>
> Men med 11.000 mand bør man jo nok ikke afvise tanken.

Nej, gør endelig ikke det, for der findes rigtigt mange.

Kent.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 12-05-09 02:11

sluppermand skrev:
> Nej, gør endelig ikke det, for der findes rigtigt mange.

Med dine holdninger er du jo nødt til at tro det.

Men jeg tror nu ikke mere på det end at jeg tror på du faktisk er betjent.

Fra : N/A

Dato : 15-05-09 12:43

Fra : N/A

Dato : 12-05-09 02:11

Fra : N/A

Dato : 09-05-09 12:09

Fra : sluppermand

Dato : 07-05-09 16:54

On 7 Maj, 02:55, "Mogens" <n...@mail.com> wrote:
> "sluppermand" <w...@mail.tele.dk> skrev i meddelelsen

> ...men alligevel mere end dig, idet du formodentlig ikke var i NÆRHEDEN af
> det skete

Mogens, du har muligvis set indersiden af en patruljevogn sammen med
din kammerat; det gør dig på ingen måde ekspert eller velvidende om,
hvad politiet foretager sig. Sådan er det.

Kent.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 08-05-09 06:27

> Mogens, du har muligvis set indersiden af en patruljevogn sammen med
> din kammerat; det gør dig på ingen måde ekspert eller velvidende om,
> hvad politiet foretager sig. Sådan er det.

Hej Kent,

Lige et nysgerrigt spørgsmål: Må en politimand egentlig bare sådan tage en
kammerat med på arbejde ?
Jeg kunne jo forestille mig, at der under al slags politiarbejde vil
forekomme oplysninger / forespørgsler, som absolut må falde ind under en
eller anden form for tavshedspligt ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Dennis

Dato : 09-05-09 18:11

Andreas M. Hansen skrev:
> Lige et nysgerrigt spørgsmål: Må en politimand egentlig bare sådan tage
> en kammerat med på arbejde ?

En betjent må ikke bare sådan tage en med, det skal cleares med deres
bagland. Men selvfølgelig er det da muligt, men ofte skal der vist være
en god grund og det kræver noget at få lov.
Men svigermor har været højt på strå på en politigård i en af de store
byer. Og det er fra hende, at jeg kan fortælle det ikke er let at få lov
til at køre med. Jeg nåede aldrig at få en tur , selv om jeg gerne
ville... :( Og nej, har heller aldrig siddet bagbundet bagi

/Dennis

Fra : Mogens

Dato : 08-05-09 07:15

> Mogens, du har muligvis set indersiden af en patruljevogn sammen med
> din kammerat; det gør dig på ingen måde ekspert eller velvidende om,
> hvad politiet foretager sig. Sådan er det.

Kent. Det er fuldkomment latterligt, at du forsvarer kollegers dårlige
adfærd, når der nu klages så meget over cyklisters manglende respekt for
færdselsloven. Det giver sig selv, at sker der et lovbrud in front of
politiet, så skal der sættes ind. Sådan er det.

Fra : sluppermand

Dato : 12-05-09 15:34

On 12 Maj, 03:11, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:

> Men jeg tror nu ikke mere på det end at jeg tror på du faktisk er betjent.

Så kommer vi jo nok ikke meget længere, for det argument bliver du jo
ved med at fremføre.

Kent.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 15-05-09 12:43

sluppermand skrev:
> Så kommer vi jo nok ikke meget længere, for det argument bliver du jo
> ved med at fremføre.

Havde du været betjent havde du sandsynligvis også lært hvornår og om
hvad man holder sin kæft i et offentlig forum.

Indtil videre går jeg ud fra at du sidder med en scanner et eller andet
sted i Kbhstrup. Og derigennem har en vis indsigt i hvad der siges over
radioen. (Altså stort set det samme som dem der har siddet med på
bagsædet, blot på en anden måde.)

Fra : N/A

Dato : 17-05-09 07:27

Fra : N/A

Dato : 15-05-09 12:43

Fra : N/A

Dato : 09-05-09 12:09

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 08-05-09 07:12

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen

> Måske de har været på vej til noget vigtigere?

Var der fodbold i TV?

Vh, Lars.

Fra : Jan Vennike

Dato : 08-05-09 10:29

"Lars Bonnesen" <noone@noone.æøå> skrev i en meddelelse

> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen

> Var der fodbold i TV?
>
> Vh, Lars.

Nix - tilbud på citronhalvmåner hos Fakta

--
Jan

(Remove the cat in my mail to reach me)

Fra : sluppermand

Dato : 08-05-09 17:28

On 8 Maj, 07:27, "Andreas M. Hansen" <nokk...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> Jeg kunne jo forestille mig, at der under al slags politiarbejde vil
> forekomme oplysninger / forespørgsler, som absolut må falde ind under en

Det har aldrig været aktuelt for mig så jeg har ikke undersøgt det.
Jeg har kørt mine børn en tur i en patruljevogn udenfor tjeneste.
De kolleger der har haft bekendte og familie med på patrulje må selv
rode sig ud af det. Men umiddelbart kunne jeg forestille mig
problemer, hvis en klient klager over medvirken af en civil bede,
eller hvis den civile skulle komme til skade.

Men du har da ret i at der under al slags politiarbejde behandles
fortrolige oplysninger som ikke kommer civile ved.

Omvendt har bla. TV2 jo ofte været med på patrulje, men jeg kender
ikke reglerne, hvis er er nogle; jeg har aldrig haft famile eller
kammerater med på patrulje og journalister har jeg altid fravalgt.

Mvh
Kent

Fra : sluppermand

Dato : 08-05-09 17:35

On 8 Maj, 08:15, "Mogens" <n...@mail.com> wrote:

> [...]
> færdselsloven. Det giver sig selv, at sker der et lovbrud in  front of
> politiet, så skal der sættes ind. Sådan er det.

En latterlig cyklist. Du må meget undskylde, jeg har godt nok svært
ved at se problemet omkring dårlig adfærd. Hvis vi ikke har større
problemer at forholde os til, så går det fantastisk godt i Danmark.

Kent.

Fra : Mogens

Dato : 09-05-09 05:15

> En latterlig cyklist. Du må meget undskylde, jeg har godt nok svært
> ved at se problemet omkring dårlig adfærd. Hvis vi ikke har større
> problemer at forholde os til, så går det fantastisk godt i Danmark.

Sådan - det var bare det, jeg ville høre.
Der klages meget i pressen over cyklisters dårlige trafikale adfærd, og
gider politiet (jeg antager, du ér betjent) ikke en gang at slå ned, når det
sker lige foran dem, ja så ka man jo kigge i vejviseren efter ændringer
dér...

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 09-05-09 10:43

> [...]
> gider politiet (jeg antager, du ér betjent) ikke en gang at slå ned, når
> det sker lige foran dem, ja så ka man jo kigge i vejviseren efter

Jeg skal ihvertfald ud og ha' fat i jernhesten.

Bliver jeg stoppet pga. idiotisk adfærd, må jeg jo hellere fortælle at
sluppermand mener at idiotiske cyklister ikke er værd at spilde tid på, og
at de derfor slet ikke behøver snakke med mig, fordi vi har meget større
problemer.

For helvede.. Hvis bare cyklister tog ørepropperne ud og kiggede sig over
skulderen, ville de sgu ikke blive kørt ned af div. lastbiler.

Troels

Fra : N/A

Dato : 10-05-09 23:24

Fra : N/A

Dato : 10-05-09 23:24

Fra : Tom

Dato : 09-05-09 13:38

"Mogens" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> gider politiet (jeg antager, du ér betjent) ikke en gang at slå ned, når
> det sker lige foran dem, ja så ka man jo kigge i vejviseren efter

Tror ikke en meter på at "sluppermand" er ansat i politietaten, sådan er
holdning til lovovertrædelser hører sgu da ingen steder hjemme. Politiet er
til for at sikre lov og orden og så er den bare ikke længere.

--
Tom

Fra : C. Caspersen

Dato : 10-05-09 15:22

> [...]

> gider politiet (jeg antager, du ér betjent) ikke en gang at slå ned, når
> det sker lige foran dem, ja så ka man jo kigge i vejviseren efter

....nu er vi igen ude i at 1 politibetjent skulle være fællesnævner for
11.000 betjente

Men bortset fra det, har du da ret i, at det ser ufattelig trælst ud, når et
fjols af en cyklist opfører sig på den måde foran en patruljebil uden at
blive straffet. Men det var stadig kun 1/5500 del af politiet, som
ignorerede det

/Caspersen

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 10-05-09 17:42

> [...]
> et fjols af en cyklist opfører sig på den måde foran en patruljebil uden
> at blive straffet. Men det var stadig kun 1/5500 del af politiet, som

Er det ikke også 1/5500 del for meget?

Kan være at selvsamme cyklist er næste til at blive snuppet i et højresving,
da personen ikke fik den nødvendige påtale.

Troels

Fra : Fly Christensen

Dato : 13-05-09 14:46

On Sun, 10 May 2009 18:41:55 +0200, "Troels [around 9000]"
<denne@remove.computer.dk> wrote:

>Er det ikke også 1/5500 del for meget?
>
>Kan være at selvsamme cyklist er næste til at blive snuppet i et højresving,
>da personen ikke fik den nødvendige påtale.

Eller når det er mørkt tager den over for rødt uden lys på for så at
blive klippet...

Fly

Fra : sluppermand

Dato : 16-05-09 18:57

On 15 Maj, 13:43, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:
> sluppermand skrev:>> Men jeg tror nu ikke mere på det end at jeg tror på du faktisk er betjent.
>
> Havde du været betjent havde du sandsynligvis også lært hvornår og om
> hvad man holder sin kæft i et offentlig forum.

Du snakker som du har forstand til. Jeg har ikke givet udtryk for
andet end min egne holdninger til tingene; jeg har ikke røbet noget
som er omfattet tavshedspligten. At du så ikke bryder dig om det, er
en helt anden sag.

> [...]
> sted i Kbhstrup. Og derigennem har en vis indsigt i hvad der siges over
> radioen. (Altså stort set det samme som dem der har siddet med på

Har aldrig ejet sådan en dims og jeg bor iøvrigt ikke i nærheden af
Kbh,. Det med scannere overlader jeg til bla. lastvognschauffører, der
så kan sidde og hidse sig op over fuldstændigt ligegyldige, banale
færdselsforseelser i dagligdagen.

Kent.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 17-05-09 02:21

sluppermand <wuk@mail.tele.dk> wrote in news:cf601d3a-db4a-4701-a33e-
3014150fd8b4@o14g2000vbo.googlegroups.com:

> Det med scannere overlader jeg til bla. lastvognschauffører, der
> så kan sidde og hidse sig op over fuldstændigt ligegyldige, banale
> færdselsforseelser i dagligdagen.

Fordommene lever godt i alle miljøer ;)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-05-09 07:27

sluppermand skrev:
> [...]
> andet end min egne holdninger til tingene; jeg har ikke røbet noget
> som er omfattet tavshedspligten. At du så ikke bryder dig om det, er

Du fatter slet ikke hvad det handler om, så det underbygger kun min tro
på at du ikke har med den etat at gøre.

> [...]
> Kbh,. Det med scannere overlader jeg til bla. lastvognschauffører, der
> så kan sidde og hidse sig op over fuldstændigt ligegyldige, banale

Mon ikke du forveksler lastbilchaufførenes brug af walky-talky med brug
af scanner. Jeg ved ikke af at scannere er særlig almindeligt i lastbiler.

Fra : N/A

Dato : 17-05-09 07:27

Fra : Finn Guldmann

Dato : 09-05-09 12:09

sluppermand skrev:
> En latterlig cyklist. Du må meget undskylde, jeg har godt nok svært
> ved at se problemet omkring dårlig adfærd. Hvis vi ikke har større
> problemer at forholde os til, så går det fantastisk godt i Danmark.

"En latterlig cyklist?"

Jeg har noget svært ved at tro på den med at du skulle være i etaten.

For hvis det er rigtig burde du smutte ned til Mester og aflevere dit
skilt, med den holdning til tingene du lufter herover.

Folk dør rent faktisk i trafikken, bl.a., fordi politiet ikke gør nok
overfor cyklister.

At cyklister får lov at slippe afsted med det Mogens beskriver er med
til at give dem en falsk forestilling om at de kan tillade sig alt.

Som minimum burder der være kommet en "bette lyd" fra den p-vogn. Det
havde ikke kostet tid, og ville sikkert havde haft en betragtelig
gavnlig virkning.

Fra : Fly Christensen

Dato : 09-05-09 13:59

On Fri, 8 May 2009 16:35:16 -0700 (PDT), sluppermand <wuk@mail.tele.dk>
wrote:

>En latterlig cyklist. Du må meget undskylde, jeg har godt nok svært
>ved at se problemet omkring dårlig adfærd. Hvis vi ikke har større
>problemer at forholde os til, så går det fantastisk godt i Danmark.

Hvad med den latterlige cyklist, som jeg var ved at køre ned inde ved
Søpavillonen fordi, at vedkommende tog den over for rødt og uden lys?
Det skal der heller ikke gøres noget ved? Det er jo bare en lattelig
cyklist, som kunne koste mig en masse penge, på trods af, at jeg ville
have været uden skyld i noget som helst.

Fly

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 09-05-09 14:22

> [...]
> cyklist, som kunne koste mig en masse penge, på trods af, at jeg ville
> have været uden skyld i noget som helst.

Du var jo skyld i det! Det siger politiet selv! ;)

Troels

Fra : Claus Frørup

Dato : 09-05-09 14:05

Isang tao pinangalanan, sluppermand nagsulat:

Der mistede du lige troværdigheden.
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : N/A

Dato : 10-05-09 23:24

Fra : N/A

Dato : 10-05-09 23:47

Fra : N/A

Dato : 09-05-09 12:09

Fra : sluppermand

Dato : 09-05-09 16:17

On 9 Maj, 06:14, "Mogens" <n...@mail.com> wrote:

> [...]
> sker lige foran dem, ja så ka man jo kigge i vejviseren efter ændringer

Jamen så har du hørt det fra mig, jeg er ikke færdselsbetjent, færdsel
har aldrig været noget jeg har vægtet højt. Men sådan er vi så
forskellige. Det ser jeg ikke det store problem i.

Kent.

Fra : sluppermand

Dato : 09-05-09 16:19

On 9 Maj, 11:43, "Troels [around 9000]" <de...@remove.computer.dk>
wrote:

> [...]
>
> For helvede.. Hvis bare cyklister tog ørepropperne ud og kiggede sig over
> skulderen, ville de sgu ikke blive kørt ned af div. lastbiler.

Du kan da fortælle hvad du vil. Som jeg skriver har vi i politiet
forskellige kæpheste. _Jeg_ gider ikke færdsel og hvad så?

Kent.

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 10-05-09 00:51

> Du kan da fortælle hvad du vil. Som jeg skriver har vi i politiet
> forskellige kæpheste. _Jeg_ gider ikke færdsel og hvad så?

Hvis du ikke gider færdselen, hvorfor snakker du så om at du er i den, og
argumenterer omkring politiets gøren og laden omkring færdsel?

Troels

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 10-05-09 00:53

> Hvis du ikke gider færdselen, hvorfor snakker du så om at du er i den, og
> argumenterer omkring politiets gøren og laden omkring færdsel?

Min fejl, du ytrer at du ikke er i færdselen - hvorfor så fortælle om dine
kollegers holdning til dette?

Troels

Fra : N/A

Dato : 11-05-09 02:32

Fra : N/A

Dato : 11-05-09 02:32

Fra : sluppermand

Dato : 17-05-09 17:10

On 17 Maj, 03:21, Henrik Stidsen <in...@henrikstidsen.dk> wrote:
> sluppermand <w...@mail.tele.dk> wrote in news:cf601d3a-db4a-4701-a33e-
> 3014150fd...@o14g2000vbo.googlegroups.com:

> Fordommene lever godt i alle miljøer ;)

Ja, det gør de vel :). Jeg ved ikke nøjagtigt hvem der sådan en dims,
men jeg kunne forestille mig at mange lastvognschauffører har
én. . . .

Kent.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-05-09 16:49

sluppermand <wuk@mail.tele.dk> wrote in news:eda517de-15e2-4848-aa61-
82e862ac98dd@z19g2000vbz.googlegroups.com:

> Jeg ved ikke nøjagtigt hvem der sådan en dims,
> men jeg kunne forestille mig at mange lastvognschauffører har
> én. . . .

Det tror jeg faktisk ikke, mit indtryk er at brugergruppen er ligeså
forskellig som resten af verden.

Fra : sluppermand

Dato : 17-05-09 17:17

On 17 Maj, 08:27, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:
> sluppermand skrev:>> Havde du været betjent havde du sandsynligvis også lært hvornår og om
>
> Du fatter slet ikke hvad det handler om, så det underbygger kun min tro
> på at du ikke har med den etat at gøre.

Jamen dog; hvad skal der til for at overbevise dig. Skal jeg skanne og
sende mit ansættelsesbevis, mit politiskilt mv., ikke at jeg har tænkt
mig at gøre det. Hvad er det jeg ikke har fattet, eller du ikke har
fattet?

> Mon ikke du forveksler lastbilchaufførenes brug af walky-talky med brug
> af scanner. Jeg ved ikke af at scannere er særlig almindeligt i lastbiler.

Der er en del lastbilschauffører der har scannere, om det er
flertallet ved jeg ikke, men ualmindeligt er det ikke og det er jo i
øvrigt ikke ulovligt.

Kent.

Fra : sluppermand

Dato : 09-05-09 16:22

On 9 Maj, 14:37, "Tom" <christen...@bigfoot.com> wrote:

> Tror ikke en meter på at "sluppermand" er ansat i politietaten, sådan er
> holdning til lovovertrædelser hører sgu da ingen steder hjemme. Politiet er
> til for at sikre lov og orden og så er den bare ikke længere.

Du kan tro og mene hvad du vil. Jeg har det sådan at jeg helre vil
tage en voldsmand, voldtægtsforbryder, røver, end en cyklist der kører
over for rødt lys. Og jeg kan heldigvis selv bestemme, hvem jeg vil
stoppe. Det blev altså ikke cyklisten og det har jeg det ganske fint
med.

Kent.

Fra : Tom

Dato : 10-05-09 08:09

"sluppermand" <wuk@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

over for rødt lys. Og jeg kan heldigvis selv bestemme, hvem jeg vil
stoppe. Det blev altså ikke cyklisten og det har jeg det ganske fint

Det ene udelukker ikke det andet.
....og som du kan læse, så er det faktisk et problem at politiet ikke tager
overtrædelser alvorligt. Lader ikke til at alle her i gruppen finder det ok
at politibilen bare valgte at "lukke øjnene"....og særligt ikke når det er
så åbentlys.
Nok ikke alt, man kan skyde på Lene's politireform, politiet er ansat og
betalt til at sikre at landets love overholdes.

--
Tom

Fra : Mogens

Dato : 10-05-09 08:46

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> ok
> at politibilen bare valgte at "lukke øjnene"....og særligt ikke når det er

....for ikke at tale om nattens voldsomheder i Kbh...
Autonomes åbenlyse krænkelse af den almindelige borgers ret og ejendom,
overvåget af politiet. Nuvel, det kan måske sammenlignes med at køre over
for rødt lys - på cykel :)

Fra : Tom

Dato : 10-05-09 09:04

> [...]
> Autonomes åbenlyse krænkelse af den almindelige borgers ret og ejendom,
> overvåget af politiet. Nuvel, det kan måske sammenlignes med at køre over

Ja de var vel igang med at opklaringen af en voldssag så de ikke kun gribe
aktivt ind .....kan godt forstå at man kræver den ansvarlige minister i
samråd for at få at vide "hvad f.. er meningen"

--
Tom

Fra : Henrik B.

Dato : 10-05-09 22:36

> [...]

> Autonomes åbenlyse krænkelse af den almindelige borgers ret og ejendom,
> overvåget af politiet. Nuvel, det kan måske sammenlignes med at køre over

Jep, det ville kun udløse bøder for gadeudorden, så de er sgu ikke værd at
bruge tid på.

Det som ryger lige hen over hovedet på Kent, er det faktum at desto mere den
alm. borger ser politiet ignore åbenlyse lovovertrædelser, desto mere vil
den alm. borger miste respekten for politiet. Spiralen ér begyndt, og har
efterhånden stået på en en del år...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : C. Caspersen

Dato : 10-05-09 15:27

[...]

---

Nu ved vi jo godt, at den slags sager ikke just er initiativsager. Så mens
man venter på at der sker en voldtægt, er der jo intet til hinder for at
skrive og påtale færdselsforseelser.

/Caspersen

Fra : sluppermand

Dato : 09-05-09 16:31

On 9 Maj, 13:08, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:
> [...]
>
> At cyklister får lov at slippe afsted med det Mogens beskriver er med
> til at give dem en falsk forestilling om at de kan tillade sig alt.

Det er da muligt at færdsel og overtrædelser af færdselsloven er alfa
og omega for jer her i gruppen. Rent faktisk bliver der banket
mennesker ned i nattelivet, der er folk der bliver udsat for røveri,
kvinder bliver voldtaget, der er børn der bliver udsat for overgreb og
det finder _jeg_ altså en smule vigtigere end jeres cyklister. Som
sagt, sådan er vi så forskellige, jeg kan på ingen måde hidse mig op
over en cyklist. . Folk dør faktisk også som følge af andre ting end
trafik.

Det er da muligt du mener jeg burde aflevere mit skilt, men jeg har
det altså stadig godt med at knalde en voldsmand, røver,
voldtægtsmand, menneskehandler., så jeg venter lidt med at sige op.

Kent.

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 10-05-09 00:52

> Det er da muligt du mener jeg burde aflevere mit skilt, men jeg har
> det altså stadig godt med at knalde en voldsmand, røver,
>voldtægtsmand, menneskehandler., så jeg venter lidt med at sige op.

Ja, så lad da narkohandlerne der koster flere menneskelig i den sidste ende,
være.

Om de sælger narko til dit teenagebarn er vel også irrelevant.

Troels

Fra : Henrik B.

Dato : 10-05-09 22:39

> Det er da muligt du mener jeg burde aflevere mit skilt, men jeg har
> det altså stadig godt med at knalde en voldsmand, røver,
> voldtægtsmand, menneskehandler., så jeg venter lidt med at sige op.

Hvor ér du dygtig...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-05-09 23:47

sluppermand skrev:
> [...]
> det altså stadig godt med at knalde en voldsmand, røver,
> voldtægtsmand, menneskehandler., så jeg venter lidt med at sige op.

Men når man så tuller rundt i byen for at få øje på voldsmænd, røvere,
voldtægtsmænd og menneskehandlere kunne man jo godt lige give lidt lyd
fra sig når de, iflg dig, latterlige lovovertrædelser sker lige for
næsen af en.

Men ok, hvis man føler dig latterlig hvis man går igang med det kan jeg
godt se det har lange udsigter.

Men så bør man i det mindste undlage at bevæge sig rundt i byen i en
"reklame-vogn".

Fra : N/A

Dato : 11-05-09 02:45

Fra : sluppermand

Dato : 09-05-09 16:34

On 9 Maj, 14:58, Fly Christensen <x_nospa...@gmx.net> wrote:

> [...]
> cyklist, som kunne koste mig en masse penge, på trods af, at jeg ville
> have været uden skyld i noget som helst.

I har generelt svært ved at forstå herinde. Det jeg giver udtryk for
er mine holdninger, ikke politiets. Du har så været ved at køre en
cyklist ned, men gjorde det ikke. _Jeg_ er ret ligeglad. Hvis nogen i
politiet vil gøre noget ved det så er det fint med mig, jeg gør det
ikke. Der er andre meget vigtigere, påtrængende ting at tage sig til,
men det er så _min_ holdning.

Kent.

Fra : Henrik B.

Dato : 10-05-09 22:39

> [...]
> politiet vil gøre noget ved det så er det fint med mig, jeg gør det
> ikke. Der er andre meget vigtigere, påtrængende ting at tage sig til,

Ikke desto mindre har DU påduttet dine kolleger dine holdninger...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : sluppermand

Dato : 09-05-09 16:40

On 9 Maj, 15:04, Claus Frørup <Cl...@froerup.dk> wrote:
> Isang tao pinangalanan, sluppermand nagsulat:

> Der mistede du lige troværdigheden.

Hvorfor det?. Der findes masser af kolleger i politiet som vil gøre
noget ved færdselsproblemer. Jeg er ikke én af dem. Jeg kan ikke se
det store problem omkring færdsel, det interesser mig ikke; men mange
andre går vildt op i det. Hvis vi nu startede en tråd om vold, ville
du kunne finde politifolk som mente at folk selv var ude om de
snudeslag de fik og du ville kunne finde politifolk som ikke ville
løfte en finger for "din" brækkede næse. Det vil jeg, til gengæld vil
jeg ikke løfte en finger for cyklister der kører over for rødt. Sådan
er vi så forskellige. . .

Kent.

Fra : Claus Frørup

Dato : 10-05-09 13:32

Isang tao pinangalanan, sluppermand nagsulat:

>Hvorfor det?.

Jeg tror det er nyttesløst at forklare dig det.
Det er vist nemmere at sømme en budding op på en væg.
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : sluppermand

Dato : 09-05-09 18:51

On 10 Maj, 01:52, "Troels [around 9000]" <de...@remove.computer.dk>
wrote:

> Min fejl, du ytrer at du ikke er i færdselen - hvorfor så fortælle om dine
> kollegers holdning til dette?

Fordi _jeg_ rent faktisk er en af de _meget_ få herinde der rent
faktisk kender til forholdene og mine kollegers holdninger og også
fordi _jeg_ efterhånden er så pissehamrende træt af folk, der tror at
færdselsforseelser er den ultimative forbrydelse i vores samfund.

Prøv at læse de mange indlæg der naturligvis kommer i en trafikgruppe
omkring cyklister der kører over for rødt lys, svinger til højre for
rødt lys, lastbiler der laver gud ved hvilke overtrædelser,
situationer omkring overhaling og hvad ved jeg.

Sammenhold de latterlige småting med overfald på uskyldige med skade
til følge, voldtægt, overgreb på børn, røverier med psykiske problemer
til følge for ofrene, kvindehandel, narkosmugling m.v.

Hvis du opregner de _alvorlige_ forbrydelser der sker i vores samfund,
sammenligner dem med færdselsforseelser, så vil færdselsforselserne
stille og roligt forsvinde.

Jeg vil på ingen måde se bort fra at vi har omkring 400 dræbte i
trafikken, der skal være nogen til at tage sig af det, men jeg vil
godt nok heller ikke se bort fra at vi har et vist antal anmeldte
voldtægter samt et "mørketal" der aldrig bliver anmeldt og det gør sig
også gældende for bla. vold. Her er et problem der virkelig vil noget.

_Jeg_ prioriterer voldsforbrydelser, voldtægter, overgreb mod børn,
røverier og lignende højere end færdselsforseelser og som jeg har
skrevet, så er det _min_ holdning, sådan gør _jeg_.

Set i mit lys er en cyklist der kører frem for rødt lys, en lastvogn
der foretager et "elefantvæddeløb", en bilist med forkert lygteføring,
småting.

Du kan så sammenligne mine holdninger med udtalelser fra "Mogens" der
har siddet på bagsædet af en patruljevogn og som følge deraf ved _alt_
om politiet. . . . . . . . og en lastvognschauffør der mente at jeg
burde aflevere mit politiskilt, fordi jeg ikke gik op i
færdselsforseelser.

Kent.

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 10-05-09 11:01

> [...]
> fordi _jeg_ efterhånden er så pissehamrende træt af folk, der tror at
> færdselsforseelser er den ultimative forbrydelse i vores samfund.

Med den mængde krudt politiet har brugt på mine relativt få og små
færdselsforseelser, skulle man sgu næsten tro det var den ultimative
forbrydelse.

Mens narko florerer frit i "Gaden" i Aalborg, har de ingen skrupler ved at
sende 3-4 patrujlevogne, 1 hundevogn og 2 mc'er til et træf med tilhørende
ganske små mængder race, i et _øde_ (og med dét mener jeg sgu øde!)
industrikvarter en temmeligt sen fredag aften, for dét skal da stoppes.

Der hvor vi parkerer, har vi indhentet tilladelse fra ejeren af området
(privat område), så der træder vi ikke engang nogen over tæerne.

Derudover er forholdene sgu i vejen, folk bliver gennet væk fra vejen og et
godt stykke ind på cykelstien (Der iøvrigt er på en ophøjning / kantsten),
og de står ikke nede langs strækningen, kun bag startområdet.

Men ja, lad os bruge hvad der nu er på arbejde en fredag aften til at få det
stoppet - de viser sig endda kun. Parkerer, og venter på folk kører. De
skriver sjældent noget. - Så kan de jo få lov at slås og sniffe inde i
"Gaden".

> Sammenhold de latterlige småting med overfald på uskyldige med skade
> til følge, voldtægt, overgreb på børn, røverier med psykiske problemer
> til følge for ofrene, kvindehandel, narkosmugling m.v.

Det der så ærger mig er, at har jeg ringet til politiet pga. overfald, har
de ikke haft synderligt travlt. Nu var det jo sket, så kunne det da godt
vente lidt, for det skete næppe igen. Havde også ringet forinden, da de stod
og bankede på min dør, men der ville de heller intet gøre, for de var jo
ikke kommet ind.

Dérfor ligger min tiltro til politiet på dét område på et meget lille sted.

> [...]
> om politiet. . . . . . . . og en lastvognschauffør der mente at jeg
> burde aflevere mit politiskilt, fordi jeg ikke gik op i

Det er vel reelt set også trafikken der slår flest mennesker ihjel, foruden
alderdom og cancer, som vi ikke har megen erfaring med at kurere.

Troels

Fra : Henrik B.

Dato : 10-05-09 22:34

> [...]
> fordi _jeg_ efterhånden er så pissehamrende træt af folk, der tror at
> færdselsforseelser er den ultimative forbrydelse i vores samfund.

Det kunne være at nogle skribenter "herinde" havde venner, bekendte eller
famile, indenfor politiet, så man fik bare lidt historier og indblik i en
politimands dagligdag. Og lidt om, hvordan holdningen var for vedkommende,
samt nærmeste kolleger. Og inden du begynder at skyde disse "historier" ned,
så husk lige at du netop har bekendtgjort at du kender dine kollegers
holdninger (alle 11.000??).

> [...]
> rødt lys, lastbiler der laver gud ved hvilke overtrædelser,
> situationer omkring overhaling og hvad ved jeg.

Tjah, det er nu engang en trafikgruppe, hvad forventer du? Derudover så er
færdselsforseelser noget som netop fylder meget i danskernes hverdag, fordi
vi netop oplever dem hver eneste dag. Voldtægter, pædofili, vold m.v. er
heldigvis stadig så lille en rate, så det ikke er noget de fleste af os
støder på.

> Sammenhold de latterlige småting med overfald på uskyldige med skade
> til følge, voldtægt, overgreb på børn, røverier med psykiske problemer
> til følge for ofrene, kvindehandel, narkosmugling m.v.

Tjah, færdslen tager sig af færdselsforseelser og krimi'en af de øvrige
nævnte - hvor er sammenhængen?

> Hvis du opregner de _alvorlige_ forbrydelser der sker i vores samfund,
> sammenligner dem med færdselsforseelser, så vil færdselsforselserne
> stille og roligt forsvinde.

Så vi skal simpelthen sige - alt i bødestørrelse gider vi sgu ikke gøre
noget ved? Fedt anarki vi kunne få. Det ses vel egentlig meget godt belyst,
med dine overordnedes beslutninger omkring forleden aften ved Strøget.

> _Jeg_ prioriterer voldsforbrydelser, voldtægter, overgreb mod børn,
> røverier og lignende højere end færdselsforseelser og som jeg har
> skrevet, så er det _min_ holdning, sådan gør _jeg_.

Fair nok - hvad med at udvise lidt respekt for andre menneskers holdninger?

> Set i mit lys er en cyklist der kører frem for rødt lys, en lastvogn
> der foretager et "elefantvæddeløb", en bilist med forkert lygteføring,
> småting.

Det handler vel altsammen grundlæggende om "opdragelse".

> [...]
> om politiet. . . . . . . . og en lastvognschauffør der mente at jeg
> burde aflevere mit politiskilt, fordi jeg ikke gik op i

Det er så deres holdninger - hvilket du åbenbart ikke mener at de er
berettiget til?

Jeg kan ikke bedømme om du er i stand til at løse de politimæssige opgaver,
men den attitude og de holdninger som kommer fra din side, giver mig et
indtryk af, at du måske yder en ekstremt ringe "service", overfor de borgere
du møder på dit job.

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-05-09 23:24

sluppermand skrev:
> [...]
> til følge, voldtægt, overgreb på børn, røverier med psykiske problemer
> til følge for ofrene, kvindehandel, narkosmugling m.v.

Nu er der jo ikke nogen der har forlangt at hele korpset skal ud og
jagte cyklister.

Men når der sker noget på den front med, måske, et til to års mellemrum
er det ligesom ret underprioriteret.

To mand i to timer en gang hver eller hver anden uge, på de steder hvor
cyklisterne har det med at sk*de højt og flot på reglerne, ville hjælpe
gevaldigt meget.

Og bare rolig, man behøver ikke at være ved etaten for at finde ud af
hvornår politiet har været ude og kigge på cyklister.

Hvordan det forholder sig i Kbhstrup aner jeg ikke, men i Århus stod det
på forsiden af den lokale avis dagen efter, hver gang. For visse var det
nemlig fuldkommen utilgiveligt at politiet brugte tid på at jagte dem.
(cyklisterne)

> [...]
> røverier og lignende højere end færdselsforseelser og som jeg har
> skrevet, så er det _min_ holdning, sådan gør _jeg_.

Måske er det netop den prioritering der gør at politiet er opdelt i
afdelinger.

Men uanset andre opgaver hører det ingen steder hjemme at en cyklist kan
komme afsted med at lave en klokkeklar FL-overtrædelse lige for næsen af
en p-vogn, uden at der kommer den mindste reaktion.

> Set i mit lys er en cyklist der kører frem for rødt lys, en lastvogn
> der foretager et "elefantvæddeløb", en bilist med forkert lygteføring,
> småting.

Kort brug af horn og/eller blålys kan bruges ved mange af dem til at
fortælle at det der er uacceptabel. endda uden at det udløser flere
timers papirarbejde.

Den slags har været meget brugt tidligere, hvorfor kan den så ikke
bruges nu? I disse sparetider?

Fra : sluppermand

Dato : 09-05-09 18:56

On 10 Maj, 01:51, "Troels [around 9000]" <de...@remove.computer.dk>
wrote:

> Ja, så lad da narkohandlerne der koster flere menneskelig i den sidste ende,
> være.
>
> Om de sælger narko til dit teenagebarn er vel også irrelevant.

Hold da op, jeg glemte både narkohandlere, våbenhandlere og pædofile i
remsen.

Er du ikke lidt langt ude?

Kent.

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 10-05-09 11:02

> Er du ikke lidt langt ude?

Jeg antog såmænd blot, at du remsede dine proriteter i omvendt rækkefølge.

Troels

Fra : sluppermand

Dato : 10-05-09 17:35

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-05-09 02:32

Fra : N/A

Dato : 11-05-09 23:52

Fra : sluppermand

Dato : 10-05-09 17:37

On 10 Maj, 09:09, "Tom" <christen...@bigfoot.com> wrote:

> [...]
> Nok ikke alt, man kan skyde på Lene's politireform, politiet er ansat og
> betalt til at sikre at landets love overholdes.

Helt fint; jeg spørger igen: hvis nu patruljen var en oskar-patrulje,
hvad så?

Kent.

Fra : Mogens

Dato : 11-05-09 19:35

> Helt fint; jeg spørger igen: hvis nu patruljen var en oskar-patrulje,
> hvad så?

Tidligere har jeg fortalt om en anonym betjent, der på vej til arbejde
stoppede og udskrev en bøde til en bekendt, som gjorde en fejl ifm. rødt
lys. Hvis jeg samtidigt nævner, at min kammerat (under en privat gåtur
sammen med mig i gågaden) løb en butikstyv op, må du kunne forstå, at jeg
ikke skelner mellem det ene eller andet. Begår en cyklist en fejl, som jeg
beskriver det in-front of politiet, skal der bare slås ned på det med hård
hånd (bøde). Og da især i det belastede område, jeg nævner (den sorte
firkant) - ellers lærer de det jo aldrig.

Fra : sluppermand

Dato : 10-05-09 17:43

On 10 Maj, 23:36, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> den alm. borger miste respekten for politiet. Spiralen ér begyndt, og har

Det ryger ikke lige hen over hovedet på mig. Jeg har forlængst
konstateret at med de opgaver politiet er pålagt, er der ikke tid til
al det småpjatteri som den almindelige borger gerne ser gjort. Ja, det
har stået p en del år.

Kent.

Fra : sluppermand

Dato : 10-05-09 17:47

On 10 Maj, 16:26, "C. Caspersen" <cmc...@fjerndettesol.dk> wrote:
> [...]
> man venter på at der sker en voldtægt, er der jo intet til hinder for at

Overhovedet ikke. Hvis det ikke var for alle de andre pålagte opgaver
der at udføre. Prøv du at undersøge hvor mange initiativsager de
patruljer der der er underlagt "central disponering" i KBH. har tid
til.

Kent.

Fra : sluppermand

Dato : 10-05-09 17:59

On 11 Maj, 00:47, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:

> [...]
> næsen af en.
>
> Men ok, hvis man føler dig latterlig hvis man går igang med det kan jeg

For mit vedkommende havde det lange udsigter.

> Men så bør man i det mindste undlage at bevæge sig rundt i byen i en
> "reklame-vogn".

Næh, hvorfor det?

Kent.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-05-09 02:45

sluppermand skrev:
> For mit vedkommende havde det lange udsigter.
> Næh, hvorfor det?

Hvis du ikke tillægger det nogen betydning hvad befolkningen opfatter
der foregår omkring en reklamevogn, tror jeg ikke vi nogensinde kommer
til at forstå hinanden.

Hvis man er betjent, og man har bare en smule til overs for sit erhverv
bør man ikke lade lovovertrædelser ske for næsen af en uden overhovedet
at reagere.

Og så er jeg sådan set ligeglad med om man mener det er noget for andre
kolleger. Befolkningen kan ikke se forskel på politi og politi.

Jeg forlanger ikke at en reaktion skal være af dem der udløser
papirarbejde. Men ½-1½ sekund med horn og/eller lys, eller lidt
bevægelse med armene kan betyde mange at de altså er opdaget i at gøre
noget de ikke må. Og forstyrrelsen i den vigtige opgave at hente pizza
eller citronmåner til stationen bliver der jo ikke noget af.

Og nej, jeg kan stadig ikke tro på at du skulle være betjent, med de
holdninger du lufter her.

Fra : N/A

Dato : 11-05-09 23:43

Fra : sluppermand

Dato : 11-05-09 16:23

On 11 Maj, 03:45, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:
> [...]
>
> Hvis du ikke tillægger det nogen betydning hvad befolkningen opfatter
> der foregår omkring en reklamevogn, tror jeg ikke vi nogensinde kommer

Det er jo reelt ligegyldigt om jeg tillægger det nogen betydning eller
ej. Faktum er, at reklamevogne hver dag foretater sig ting som
befolkningen måtte have en mening om. Reklamevogne på vej til opgaver
"overser" masser af forseelser, sådan er det. Du kan ikke sidde i en
reklamevogn og hele tiden tillægge befolkningens opfattelse en
betydning.

> Hvis man er betjent, og man har bare en smule til overs for sit erhverv
> bør man ikke lade lovovertrædelser ske for næsen af en uden overhovedet
> at reagere.

Tænk, det kan jeg absolut se ske.

> [...]
> noget de ikke må. Og forstyrrelsen i den vigtige opgave at hente pizza
> eller citronmåner til stationen bliver der jo ikke noget af.

Man kan nu engang ikke reagere på alle overtrædelser man møder og slet
ikke hvis man er på vej til en opgave.
Din pizza-snak holder ikke en meter, det er egentlig ikke værd at
kommentere yderligere. Det er jo blot dine fordomme der kommer til
udtryk.

> Og nej, jeg kan stadig ikke tro på at du skulle være betjent, med de
> holdninger du lufter her.

Jamen det er jeg da ovenud og fuldstændig ligeglad med. Jeg står
faktisk overfor at skulle modtage "gigtmedaljen" og har det godt med
mine holdninger.

Kent.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-05-09 23:43

sluppermand skrev:
> [...]
> "overser" masser af forseelser, sådan er det. Du kan ikke sidde i en
> reklamevogn og hele tiden tillægge befolkningens opfattelse en

Men ligegyldighden er, bl.a., med til at koste kollegerne lussinger når
de møder " den hårde flok", og denne har mistet enhver respekt for
politiet. Som følge af den udviste ligegyldighed.

> [...]
> Din pizza-snak holder ikke en meter, det er egentlig ikke værd at
> kommentere yderligere. Det er jo blot dine fordomme der kommer til

Fordomme skabt at etatens brug af en radioforbindelse der lovlig kan
aflyttes af befolkningen.

Det er muligt at du ikke kender til at det foregår, men det er der så
andre der gør.

Og det skulle overbevise mig om....?

Fra : sluppermand

Dato : 11-05-09 16:31

On 11 Maj, 20:34, "Mogens" <n...@mail.com> wrote:

> [...]
> hånd (bøde). Og da især i det belastede område, jeg nævner (den sorte
> firkant) - ellers lærer de det jo aldrig.

Ja, betjente der ikke kan skelne mellem arbejde og fritid er efter min
mening et stort problem.

Åh, vi skal gøre _forskel_ på folk. Færdes du i det som Mogens kalder
belastede områder, falder hammeren. Hvad nu hvis man færdes i
Hellerup? Kan man så slippe med en advarsel?

Men det var jo ikke det jeg spurgte om?

Kent.

Fra : Mogens

Dato : 12-05-09 05:24

> Åh, vi skal gøre _forskel_ på folk. Færdes du i det som Mogens kalder
> belastede områder, falder hammeren. Hvad nu hvis man færdes i
> Hellerup? Kan man så slippe med en advarsel?
> Men det var jo ikke det jeg spurgte om?

Det var et helt præcist svar på dit spørgsmål. Desuden er der ikke nogen,
der nævner noget om at gøre forskel. Jeg nævner blot vigtigheden i at være
opmærksom i et belastet område - og dette fraskriver ikke at være opmærksom
i mindre belastede områder...

Fra : sluppermand

Dato : 12-05-09 15:39

On 12 Maj, 06:23, "Mogens" <n...@mail.com> wrote:

> [...]
> opmærksom i et belastet område - og dette fraskriver ikke at være opmærksom

Nej det var ej. Jeg spørger igen: Hvis patruljen var en Oscar-
patrulje, hvad så?

Kent.

Fra : Mogens

Dato : 13-05-09 03:37

> Nej det var ej. Jeg spørger igen: Hvis patruljen var en Oscar-
> patrulje, hvad så?

Om det i princippet så er Hanne Bech Hansen, der cruiser rundt i en
politivogn, skal der slås ned på synderen på stedet. Det giver sig selv i
det åbenlyse tilfælde med cyklisten, jeg nævner. EOD !

Fra : C. Caspersen

Dato : 13-05-09 14:19

> Om det i princippet så er Hanne Bech Hansen, der cruiser rundt i en
> politivogn, skal der slås ned på synderen på stedet. Det giver sig selv i
> det åbenlyse tilfælde med cyklisten, jeg nævner. EOD !

Du må hellere spørge dine politivenner om, hvad en Oscar-patrulje er, og
hvad de må.

/Caspersen

Fra : blue

Dato : 06-05-09 20:05

> [...]

> for
> politiet" i den forbrugerundersøgelse, jeg blev præsenteret for i byen...

Endnu en der får mig til at krydse af i rubrikken "intet kendskab til
politiets arbejdsopgaver".

Fra : Mogens

Dato : 06-05-09 20:08

"blue" <invalid@invalid.invalid> skrev i meddelelsen

> Endnu en der får mig til at krydse af i rubrikken "intet kendskab til
> politiets arbejdsopgaver".

Jeg ved alt om det - min kammerat er betjent, og jeg har masser af gange
været med ham på job, ligesom vi ofte drøfter politiets gøren og laden
ivrigt. Så forget it :)

Fra : C. Caspersen

Dato : 06-05-09 21:24

> Jeg ved alt om det - min kammerat er betjent, og jeg har masser af gange
> været med ham på job, ligesom vi ofte drøfter politiets gøren og laden
> ivrigt. Så forget it :)

Samme historie igen. Du kender 1 betjent, retter mig og siger du kender
flere, og derefter ved du alt om hvad samtlige 11000 betjente tænker og gør.

/Caspersen

Fra : Mogens

Dato : 06-05-09 21:38

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i meddelelsen

> Samme historie igen. Du kender 1 betjent, retter mig og siger du kender
> flere, og derefter ved du alt om hvad samtlige 11000 betjente tænker og
> gør.

Nøh, men jeg har helt andre forudsætninger end andre for at vide, hvad der
lige sker der. Betjentene skulle ikke noget, og det var fuldkommen oplagt at
stoppe en cyklist, som provokerende gør, som beskrevet. Ingen tvivl om det.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-05-09 22:21

"Mogens" <no@mail.com> wrote in news:nymMl.8529$U5.96338@newsb.telia.net:

> Betjentene skulle ikke noget

Det ved du så intet om...

Fra : Mogens

Dato : 07-05-09 01:49

> Det ved du så intet om...

Jow, ift. at have udrykning på vognen skulle de intet.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-05-09 17:21

"Mogens" <no@mail.com> wrote in news:neqMl.8532$U5.96702@newsb.telia.net:

> Jow, ift. at have udrykning på vognen skulle de intet.

Man bruger ikke udrykning når man kører ud til dødsunderretninger,
retsmøder, afhentning af personer og meget meget andet. Alle ting hvor de
har en aftale med andre personer - det kræver ikke udrykning men man kan
sagtens have travlt alligevel (og se afslappet ud).

Fra : sluppermand

Dato : 06-05-09 16:52

On 6 Maj, 21:08, "Mogens" <n...@mail.com> wrote:

> Jeg ved alt om det - min kammerat er betjent, og jeg har masser af gange
> været med ham på job, ligesom vi ofte drøfter politiets gøren og laden
> ivrigt. Så forget it :)

Oh, du har en kammerat der er betjent, puha, jeg må lige sidde
ned. . . .

Jeg har blot været i politiet i 24 år og 1 måned, de 17 år som "street
patrol", som det selvfølgelig nu hedder og har slet ikke den samme
indsigt som du og din kammerat i de enkelte patruljers opgaver i
København. Men du har selvfølgelig også været med din kammerat på job
mange gange. . . . . Hold da op, sikken ekspertise der her er på
banen. . . .

Kent.

Fra : Mogens

Dato : 07-05-09 01:58

> Oh, du har en kammerat der er betjent, puha, jeg må lige sidde
> ned. . . .

God ide :)

> Jeg har blot været i politiet i 24 år og 1 måned, de 17 år som "street
> patrol"

LOL

> Hold da op, sikken ekspertise der her er på banen...

Absolut - "ingen tvivl om det", citat slut

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 07-05-09 07:17

sluppermand <wuk@mail.tele.dk> wrote in

> Jeg har blot været i politiet i 24 år og 1 måned, de 17 år som "street
> patrol",

Så ved du også at din optrappende konfrontationsattitude i de fleste
tilfælde ender med at du smider Mogens i håndjern

Hvis du er uniformeret lyder det mere som aspirant eller vagtmand i det
private. Alene baseret på din adfærd. Hvis du siger du er strømer, så er
det ikke et faktum jeg kan eller vil bestride.

Bortset fra det er det en naiv diskussion i dér har gang i

Mogens observation giver anledning til diskussion. Det må selv en gammel
panser anerkende. At der sagtens kan være en god forklaring ændrer ikke
meget på dét. De kørte ikke med udrykning (ja det lavede ikke engang
"citronmåne tricket" og kørte over for rødt), så uanset om de var ude i et
ærinde, så havde det ikke kostet mange minutter at påtale den provokerende
adfærd.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 08-05-09 15:25

On Wed, 6 May 2009 15:52:11 -0700 (PDT), sluppermand
<wuk@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>København. Men du har selvfølgelig også været med din kammerat på job
>mange gange. . . . . Hold da op, sikken ekspertise der her er på

Når talen nu er faldet på ekspertise, så falder det mig for brystet,
at du skulle have tilbragt 17 år som alm. patruljerende.

Et eller andet sted forekommer det mig mystisk at der ikke gennem så
mange år har været grundlag for bare en lillebitte forfremmelse. )

Men på den anden side, når man ser dine kommentarer, såeee.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Leonard

Dato : 08-05-09 15:48

Folmer Rasmussen wrote:

> [...]
>
> Et eller andet sted forekommer det mig mystisk at der ikke gennem så
> mange år har været grundlag for bare en lillebitte forfremmelse. )

Hvormange år har du været ratholder?
- der er jo nogen, der vælger at blive, fordi de kan lide deres job og
ikke går efter stjernerne ...

--
Leonard

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 08-05-09 15:54

On 08 May 2009 14:47:30 GMT, "Leonard" <piper28a@gmail.invalid> wrote:

>Hvormange år har du været ratholder?
>- der er jo nogen, der vælger at blive, fordi de kan lide deres job og
>ikke går efter stjernerne ...

>--

Du prøver at score billige points her.

Du véd ligeså godt som mig, at der ikke er noget der hedder
overchauffør eller lignende.

En vognmand kan kun forfremme en medarbejder ved at give ham
forretningens nyeste bil at køre i, og jeg kører en meget ny bil.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 08-05-09 15:58

> En vognmand kan kun forfremme en medarbejder ved at give ham
> forretningens nyeste bil at køre i, og jeg kører en meget ny bil.

De får jo snart de dersens nye raketter, "VW Passat" tror jeg de kalder dem.

VW mener ihvertfald det er de rene racerbiler.

Som Jeremy Clarkson pointerer i show 5 i sæson 9, er der bare noget forkert
over "VW Passat" og "Racer", der ikke duer sammen.

Troels

Fra : Leonard

Dato : 08-05-09 17:44

Folmer Rasmussen wrote:

> Du prøver at score billige points her.

Næh.

> Du véd ligeså godt som mig, at der ikke er noget der hedder
> overchauffør eller lignende.

Der er jo mulighed for at blive partner eller vognmand.

> En vognmand kan kun forfremme en medarbejder ved at give ham
> forretningens nyeste bil at køre i, og jeg kører en meget ny bil.

Det kan da også være at Kent kørte i stationens fineste vogn og selv
fik lov at vælge partner, arbejdstid, fik det største stykke citronmåne
osv ...

--
Leonard

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 08-05-09 17:52

> Det kan da også være at Kent kørte i stationens fineste vogn og selv
> fik lov at vælge partner, arbejdstid, fik det største stykke citronmåne
> osv ...

.... eller fik lov at lægge sæderyggen længst ned.

Troels

Fra : Henrik B.

Dato : 09-05-09 10:23

"Troels [around 9000]" <denne@remove.computer.dk> skrev i meddelelsen

> ... eller fik lov at lægge sæderyggen længst ned.

*ROFL*

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : blue

Dato : 08-05-09 17:25

> [...]
>
> Et eller andet sted forekommer det mig mystisk at der ikke gennem så
> mange år har været grundlag for bare en lillebitte forfremmelse. )

Kan du ikke fortælle lidt om, hvordan man bliver forfremmet i politiet?

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 08-05-09 20:43

On Fri, 8 May 2009 18:25:28 +0200, "blue" <invalid@invalid.invalid>
wrote:

>Kan du ikke fortælle lidt om, hvordan man bliver forfremmet i politiet?

>--

Man kunne f.eks. udvise lidt initiativ i tjenesten.

Er det ikke det som efterlyses her?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 08-05-09 20:49

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen

> Man kunne f.eks. udvise lidt initiativ i tjenesten.

Er du sindsyg mand - det kunne jo medfører skriveri, (ekstraarbejde) når man
kommer hjem. Og hvorfor bekymrer sig om andre sysler i tjenesten end dem,
man af chefen er pålagt.

Det vi får frem af eksperterne (!) i den debat, er det faktum, at man hos
politiet har indført "klasseskel" - er du sendt ud i marken for at checke
indbrud eller andet, har du at holde dig fra færdselsforseelser. Ja man ka
sgu kun ryste på hovedet...

Fra : blue

Dato : 08-05-09 21:53

> Man kunne f.eks. udvise lidt initiativ i tjenesten.

Og så tror du man bliver overpolitiassistent eller hvad?

> Er det ikke det som efterlyses her?

Det ved jeg ikke, men jeg ved, at du ikke ved noget politiet, hvad det her
angår.

Fra : Henrik B.

Dato : 09-05-09 10:26

> "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Og så tror du man bliver overpolitiassistent eller hvad?

Der findes bl.a. kriminalassistent af 1. grad og 2. grad. Derover findes
indsatslerede, operationslerede m.v.
Jo, der ér skam grader i politiet...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : blue

Dato : 09-05-09 13:19

> Der findes bl.a. kriminalassistent af 1. grad og 2. grad.

Det har ikke noget med forfremmelse at gøre!

> Derover findes indsatslerede, operationslerede m.v.

Lerede?

> Jo, der ér skam grader i politiet...

Det har jeg da heller ikke benægtet, men det har ikke noget med forfremmelse
at gøre!

Fra : Jensen

Dato : 09-05-09 13:29

On Sat, 9 May 2009 14:19:29 +0200, "blue" <invalid@invalid.invalid> wrote:

>"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

>Det har ikke noget med forfremmelse at gøre!

>Lerede?

Ja ja da, det kræver selvfølgelig et forudgående 16-ugers aftenkursus i
keramik hos AOF...
Alternativt at det var brormand, der fik gården og den dertil hørende
lerjord.

--
"Jeg ved en lærkerede,
jeg synes det er skæg'

Fra : Jensen

Dato : 08-05-09 17:27

On Fri, 08 May 2009 16:24:58 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Et eller andet sted forekommer det mig mystisk at der ikke gennem så
>mange år har været grundlag for bare en lillebitte forfremmelse. )

Jeg tror, at du ser for meget Anna Pihl, Folmer. For det er vist kun på TV,
at man kan blive kripo og forhandler på 4-5 uger.

--
"Jeg ved en lærkerede,
jeg synes det er skæg'

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-05-09 20:40

Folmer Rasmussen skrev:

> [...]
>
> Et eller andet sted forekommer det mig mystisk at der ikke gennem så
> mange år har været grundlag for bare en lillebitte forfremmelse. )

Hvordan præcis tænker du forfremmelse sker når man er ordensbetjent?

Fra : Claus Frørup

Dato : 09-05-09 14:12

Isang tao pinangalanan, Thorbjørn Ravn Andersen nagsulat:

>Hvordan præcis tænker du forfremmelse sker når man er ordensbetjent?

Trinet efter ordensbetjent er vel urobetjent og dernæst
katastrofeleder?
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 09-05-09 17:20

Claus Frørup skrev:
> Trinet efter ordensbetjent er vel urobetjent og dernæst
> katastrofeleder?

Nu er Urobetjent jo, vistnok, noget med at stå først i køen når der skal
modtages lussinger, så mon ikke det er noget for dem der viser sig ikke
at kunne begå sig i de andre grene af etaten?

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 09-05-09 11:22

> [...]

>Et eller andet sted forekommer det mig mystisk at der ikke gennem så
>mange år har været grundlag for bare en lillebitte forfremmelse. )
Når man er mange år i samme job så bliver man blind:
"man ser kun forbrydere alle vejne", ligeså er man nød til at lægge en
attitue/sprogbrug der giver en mærkelig afstand til alm. mennesker,
derfor har bla. politibetjente og folk i lign. stillinger det lidt
svært med alm. menskelig omgang, skilsmisseraten er højere end hos
andre jobgrupper og de har svært ved at få venner blandt alm.
mennesker.
Via deres ellers udemærkede uddanelse ændre de personlighed, der skal
opbygges nogle bestemte kompetancer for at de i det hele taget kan
bestride jobbet med autoritet og det går ud over de alm. medmenskelige
kompetancer.
Alt i alt resikerer man at får nogle mennesker ud af dette der er lidt
handicappede i social omgang med alm. mennesker.

Vores gode betjent kan være en ganske udemærket politimand, men har i
gruppen hvor han skal kommunikerer på lige fod med alle andre kniber
det tilsyneladende med kompetancerne.
Lidt mærkeligt for han har før kunne udtrykke sig rigmeligt
fornuftigt, dog stadig med spor af at han nu engang er betjent.

/Hans

Fra : C. Caspersen

Dato : 10-05-09 15:36

> Et eller andet sted forekommer det mig mystisk at der ikke gennem så
> mange år har været grundlag for bare en lillebitte forfremmelse. )

Du har vist set for mange amerikanske politifilm. Du ved angiveligt intet om
det danske politi. Og kunne det ikke falde dig ind, at nogle betjente
faktisk kan lide at køre patrulje på gaden ? At en kriminalpolitistilling
ikke er en forfremmelse, men et ønske fra betjentens side. Ligesom dem, der
kører i færdselspolitiet.

/Caspersen

Fra : sluppermand

Dato : 06-05-09 16:54

On 6 Maj, 22:37, "Mogens" <n...@mail.com> wrote:

> [...]
> stoppe en cyklist, som provokerende gør, som beskrevet. Ingen tvivl om det.

Det ved u reelt ikke en hujende fis om. "En kammerat der er betjent",
"har været med på job", gudfaderbevares; endnu et blålys.

Kent.

Fra : Mogens

Dato : 07-05-09 01:47

> Det ved u reelt ikke en hujende fis om. "En kammerat der er betjent",
> "har været med på job", gudfaderbevares; endnu et blålys.

Den her tråd handler om det absurde i, at politiet ser igennem fingre med en
forseelsen, begået lige foran snuden på dem - Hr. Blålys.

Hvis der hold i din udtalelse: "Jeg har blot været i politiet i 24 år og 1
måned", kan man sige, at sidstnævnte (blålys) får en særlig "klang" hér :)

Fra : sluppermand

Dato : 06-05-09 17:22

On 6 Maj, 21:05, "blue" <inva...@invalid.invalid> wrote:

> Endnu en der får mig til at krydse af i rubrikken "intet kendskab til
> politiets arbejdsopgaver".

Det må du endelig ikke gøre.
Mogens har en kammerat der er betjent og Mogens har været med på
gaden, så derfor kender Mogens _alt_ til politiets arbejde, så hvis en
patrulje ser afslappet ud, så har de ikke en konkret opgave, det ved
Mogens _alt_ om, han _har_ trods alt en kammerat der er betjent.

Jeg har hørt om én der har set et billede af Tordenskiold; kan det
bruges?

Kent.

Fra : Henrik B.

Dato : 07-05-09 06:26

> [...]
> patrulje ser afslappet ud, så har de ikke en konkret opgave, det ved
> Mogens _alt_ om, han _har_ trods alt en kammerat der er betjent.

Kære Hr. Blålys.

Jeg synes at du skal tage et ALVORLIGT kig på din egen tilgang til tingene!

Jeg synes at du har en meget kedelig måde at fare i struben på folk du ikke
kender, over ting som du ikke kender en hujende fis til - for at bruge dit
eget udtryk!

Måske du skulle benytte en anden retorik, når du svarer på indlæg? For det
jeg kan læse, efterlader godt nok et indtryk af en totalt snæversynet
person. Men det er selvfølgelig din beslutning, om DU vil fremstå som et
"tågehorn".

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Finn Guldmann

Dato : 07-05-09 14:35

sluppermand skrev:
> [...]
> Mogens _alt_ om, han _har_ trods alt en kammerat der er betjent.
> Jeg har hørt om én der har set et billede af Tordenskiold; kan det

Så er jeg måske også ude i skoven når jeg betragter det at en p-vogn
triller forbi en række lastbiler på motorvejen, hvor der er 10-20 m
mellem hver lastbil, og man lidt senere kan se samme p-vogn holde i
udkørslen fra en rasteplads og studere trafikken, for at være i samme
kategori som den med cyklisten?

Eller når man ser p-vogne følge trafikken i en ulovlig
højre-om-overhaling, bruge de sidste få meter af en tilkørsel til at
komme indenom en lastbil, og andre af de unoder politiet burde gøre
noget overfor?

Jeg stiller ikke krav om at politifolk skal være overmennesker eller
engle, men syntes sommetider godt man kan sætte spørgsmålstegn ved
prioriteringen af deres tid.

Jeg kunne mægtig meget godt tænke mig at vi så noget mere til p-biler
der holder i en til- eller fra-kørsel og er ved at "skideballe" en
bilist. Det er end ikke vigtigt at der skrives en bøde. Det der mangler
er at folk kan se at politiet faktisk gør noget. Og får den tanke at man
måske skulle passe lidt på så man ikke bliver den næste de holder sammen
med.

Som tingene er i dag ved folk at politiet ikke har tid til at klare de
enkle opgaver i trafikken. Og det kan tydeligt ses på kørslen.

Kommer til at tænke på at der måske kunne være en
trafiksikkerhedsgevinst i at politiet droppede bøderne (og det
tilhørende papirarbejde) ved de små forseelser, og brugte den tid det
ville give til at "uddele" en mængde 'vink med en vognstang' ude i
trafikken hvor alle kan se det.

Fra : sluppermand

Dato : 07-05-09 16:57

On 7 Maj, 02:47, "Mogens" <n...@mail.com> wrote:

> [...]
> måned", kan man sige, at sidstnævnte (blålys) får en særlig "klang" hér :)

En skønne dag bliver du forhåbentligt voksen, måske får du endda
indsigt i politiets arbejde.

Kent.

Fra : Mogens

Dato : 08-05-09 07:19

> En skønne dag bliver du forhåbentligt voksen

Formodentlig - og en skønne dag tager politiet sig måske sammen og slår ned
på forseelser, når der er en oplagt mulighed for det. Det ville klæde dem...

Fra : Henrik B.

Dato : 09-05-09 10:18

> En skønne dag bliver du forhåbentligt voksen, måske får du endda
> indsigt i politiets arbejde.

Kent! Helt seriøst. Den attitude og de udsagn du ligger for dagen, fortæller
mig, at du enten er et meget lille menneske, som slet ikke egner dig som
politimand! Eller også er du totalt miljøskadet. Og med 24 års erfaring har
du også en alder, hvor du burde have en væsentlig større rummelighed. Men
det er måske er det dine mange år som "street patrol"? Hva' fa'n er dét for
et udtryk fra en "voksen" mand?? Geeezz.....

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-09 10:32

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev :

>Hva' fa'n er dét for
>et udtryk fra en "voksen" mand?? Geeezz.....

jargon'en passer da meget godt til det, der ellers luftes her i
gruppen ;)

Goshh ....
--
Jan_stevns
“He who dies with the most toys is nonetheless dead”

Fra : Henrik B.

Dato : 09-05-09 10:43

"jan_stevns" skrev i meddelelsen

> jargon'en passer da meget godt til det, der ellers luftes her i
> gruppen ;)
>
> Goshh ....

I know......men alligevel....hvem er manden? En 20-årig rapper? Nej vel?
)
Personligt finder jeg udtrykket dybt latterligt. Det er sådan noget man
hørerfra "karl-smart" betjente som ikke laver andet end at rende rundt inde
på Nørrebronz, og som tror at sådan ser resten af verden også ud...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : alexbo

Dato : 09-05-09 11:01

"Henrik B." skrev

> I know......men alligevel....hvem er manden? En 20-årig rapper? Nej vel?
> )
> Personligt finder jeg udtrykket dybt latterligt.

Enig, I know too or tree.
lazy politibil, stret patrol, no/low, in front of , forget it, virker ikke
helt seriøst.
Men måske er skribenten af udenlandsk herkomst, og så er han selvfølgelig
tilgivet, dansk er svært.

mvh
Alex Christensen

Fra : Leonard

Dato : 09-05-09 21:09

alexbo wrote:

> Men måske er skribenten af udenlandsk herkomst, og så er han
> selvfølgelig tilgivet, dansk er svært.

Med 24 år ved politiet?
Sålænge har der vidst ikke været integrationspolitik i den etat.

--
Leonard

Fra : alexbo

Dato : 10-05-09 10:16

"Leonard" skrev

> Med 24 år ved politiet?

Udtrykkene er fra Mogens indlæg, han er ikke ved politiet.

mvh
Alex Christensen

Fra : Leonard

Dato : 10-05-09 12:32

alexbo wrote:

> Udtrykkene er fra Mogens indlæg,

Han er så vidt jeg ved pæredansk, selvom han har adresse på den østlige
side af Øresund.

--
Leonard

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-05-09 23:09

Leonard skrev:
> Han er så vidt jeg ved pæredansk, selvom han har adresse på den østlige
> side af Øresund.

Du mener der ovre hvor Sveaerne boede inden de flyttede til Djævleøen?

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-09 11:23

> [...]

>hørerfra "karl-smart" betjente som ikke laver andet end at rende rundt inde
>på Nørrebronz, og som tror at sådan ser resten af verden også ud...

hvad er det lige vi selv kalder politierne ?

at der gives igen med samme mønt - er dælme da forståeligt

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 09-05-09 11:44

> at der gives igen med samme mønt - er dælme da forståeligt

Er det? Hvis ikke borgerne er de voksne og modne, hvem skal så være?

Troels

Fra : Finn Guldmann

Dato : 09-05-09 12:17

jan_stevns skrev:
> hvad er det lige vi selv kalder politierne ?

Der hvor jeg kommer fra hedder de "Potjens".

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 09-05-09 12:41

> Der hvor jeg kommer fra hedder de "Potjens".

Den er også gangbar her i det nordjyske

"Sheriffen" bliver også brugt, men det er ikke på den nedladende måde.

Troels

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 09-05-09 10:51

> Goshh ....

Enten er du Fedtmule, eller også elsker du bare det udtryk

Troels

Fra : alexbo

Dato : 09-05-09 10:40

"Henrik B." skrev

> det er måske er det dine mange år som "street patrol"? Hva' fa'n er dét
> for et udtryk fra en "voksen" mand?? Geeezz.....

Hvilken "voksen" mand kommer det udtryk fra?

mvh
Alex Christensen

Fra : Henrik B.

Dato : 09-05-09 10:44

> "Henrik B." skrev

> Hvilken "voksen" mand kommer det udtryk fra?

Nu er jeg så, sammenlignet med snupperjensen, slet ikke voksen. )

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : alexbo

Dato : 09-05-09 13:58

"Henrik B." skrev

> Nu er jeg så, sammenlignet med snupperjensen, slet ikke voksen. )

Det var ikke Geeezz jeg tænkte på men street patrol

Du bebrejder sluppermand for et udtryk Mogens introducerer.
"Nope - det var en "street patrol".

You see

mvh
Alex Christensen

Fra : Mogens

Dato : 09-05-09 16:31

> You see

Skrev du ikke et andet sted i denne tråd, at du var "stået af"?
Nu må du sgu snart beslutte dig, ellers mister du din status som: "særdeles
forudsigelig"

Citat:
"Næh, det er sikkert rigtigt jeg er meget forudsigelig, jeg mener sådan set
det samme altid"

Fra : sluppermand

Dato : 07-05-09 17:03

On 7 Maj, 08:16, "Kent Oldhøj" <old...@gmail.com> wrote:
> [...]

> ærinde, så havde det ikke kostet mange minutter at påtale den provokerende

Vi diskuterer vel også? Hvis det nu var en Oscar-patrulje Mogens blev
så forarget over så er der vel intet problem i deres adfærd overfor
cyklisten?

Kent.

Fra : sluppermand

Dato : 07-05-09 17:54

> Så ved du også at din optrappende konfrontationsattitude i de fleste
> tilfælde ender med at du smider Mogens i håndjern

Hvis du mener at jeg optrapper noget, er det kun fordi der efterhånden
allevegne er sådanne "eksperter" som Mogens der har en mening omkring
alt om politiet, men reelt ikke har noget at have den i. Disse
"eksperter" øffer, men _har_ ingen eksakt viden. Jeg vil da rent ud
sagt skide på, at Mogens har en kammerat i politiet, at han måske har
været med ude at køre nogle gange, det gør ham ikke til ekspert på
_noget som helst_ angående politiets arbejdsgang, fremgangsmåde eller
adfærd.

> Hvis du er uniformeret lyder det mere som aspirant eller vagtmand i det
> private. Alene baseret på din adfærd. Hvis du siger du er strømer, så er
> det ikke et faktum jeg kan eller vil bestride.

Du kan mene som du vil. Jeg blev ansat i politiet tidligt i 1985 og
kørte uniformeret patrulje i 17 år. Jeg har således et nogenlunde
kendskab til tingene i modsætning til novicen Mogens, der kender én i
politiet og har set indersiden af en patruljevogn, hurra for det.

Sådan som _du_ udtaler dig, må jeg blot antage at du ikke har ret
meget kendskab til politiets arbejde; du har nogle forestillinger, men
ingen konkret viden?

Kent.

Fra : Jensen

Dato : 08-05-09 06:53

On Thu, 7 May 2009 16:54:15 -0700 (PDT), sluppermand <wuk@mail.tele.dk>
wrote:

> [...]
>
>Sådan som _du_ udtaler dig, må jeg blot antage at du ikke har ret
>meget kendskab til politiets arbejde; du har nogle forestillinger, men

Han har måske set Anna Pihl, som vi jo alle ved er ren dokumentar.

--
"Jeg ved en lærkerede,
jeg synes det er skæg'

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 08-05-09 08:31

Jensen <pomanden@hotmail.com> wrote in

> Han har måske set Anna Pihl,

Er det hende stripperen... ehmmm... "Polititøzen"? Blondine (inside and
out), STORE brune "øjne" og lange stænger? Nej hende kender jeg ikke. Du
kan ihvertfald ikke bevise nåed.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 08-05-09 08:25

> Hvis du mener at jeg optrapper noget, er det kun fordi der efterhånden
> allevegne er sådanne "eksperter" som Mogens der har en mening omkring
> alt om politiet,

Jeg fandt det iøjenfaldende at Mogens udviste betydeligt mere
politimæssig adfærd end du. Det er det hele. I senere indlæg har du så
markant ændret det billede.

> Du kan mene som du vil. Jeg blev ansat i politiet tidligt i 1985 og
> kørte uniformeret patrulje i 17 år.

Hvis du i 10 år ikke har beskæftiget dig med de politimæssige opgaver der
diskuteres, så er det ikke sikkert din erfaring er særlig meget værd.
Bemærk at jeg ikke devaluerer din erfaring. Jeg påpeger alene at
mangeårig men 10 år gammel erfaring sagtens kan vise sig at være præcis
ligeså meget værd som Mogens' lejlighedsvise ophold i en patruljevogn for
nylig. Tingene ændrer sig, og egentlig er det vel det kritikken af
politiet går på: De er ikke så synlige og konsekvente som de har været.

> Sådan som _du_ udtaler dig, må jeg blot antage at du ikke har ret
> meget kendskab til politiets arbejde; du har nogle forestillinger, men
> ingen konkret viden?

Ikke om patruljering, nej.

Fra : Henrik B.

Dato : 09-05-09 10:22

> [...]

> været med ude at køre nogle gange, det gør ham ikke til ekspert på
> _noget som helst_ angående politiets arbejdsgang, fremgangsmåde eller

Rigtig flot retorik! Rigtig flot attitude! Der findes også mange klaphatte
inden for etatens rækker - du virker på mig, som om du tendere én af dem!

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 09-05-09 10:51

> Rigtig flot retorik! Rigtig flot attitude! Der findes også mange klaphatte
> inden for etatens rækker - du virker på mig, som om du tendere én af dem!

Heldigvis er de klaphatte ikke alt for kvikke. Når man (ikke jeg, at
bemærke, men en jeg kender) kan snakke sig ud af kap- og væddeløbskørsel som
en meget langstrakt overhaling, og positionslys (angel-eyes) som nærlys
(pga. 4 individuelle pærer á 10 watt i hver ring - nu var pærerne kun på 1.2
watt, men de åd den), siger det vel ikke så lidt om kompetencerne hos
færdselen.

Troels

Fra : sluppermand

Dato : 07-05-09 18:00

On 7 Maj, 07:25, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> jeg kan læse, efterlader godt nok et indtryk af en totalt snæversynet
> person. Men det er selvfølgelig din beslutning, om DU vil fremstå som et

Tja, hvad er det du forsvarer? En person der påstår han har været
bagsædepassager på patrulje og som følge deraf har en eksakt viden om
politiopgaver. Min retorik er i orden, er din?

Kent.

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 08-05-09 11:10

> Tja, hvad er det du forsvarer? En person der påstår han har været
> bagsædepassager på patrulje og som følge deraf har en eksakt viden om
> politiopgaver. Min retorik er i orden, er din?

I skider jo også stort og flot på at BilGalleri flyder med biler, der er så
meget over grænsen for hvad man må i DK. En Lupo, der, hvis du slår op på
Biltorvet.dk, er en 1.0 - hvor der i profilen vises billeder af en 1.8 AGU
turbomotor, med attest til 382 hk. En Audi A3 1.6 (på Biltorvet), der river
et sæt 19" så voldsomt rundt med store fede mængder blowoff at man burde
skamme sig (video). Og jo, der er vist nr.plade på de nævnte eksempler.

Men kommer man gennem byen i sin sure Golf 2 med et defekt nummerpladelys,
er sheriffen der med det samme. I guder. Det skal virkelig være helt oplagt,
før i gider røre jer.

Man sidder ikke lazyboy-style, hvis man er på vej til en VIGTIG opgave. Så
er man sgu OBS. Så simpelt er det. Men hvis der skulle blive problemer med
voldsmænd her i nærområdet, skal jeg ikke have fat i policen, så må battet
sgu i brug. Hvis lazyboy-stilen er stilen på vej ud til vigtige opgaver, er
det vidst bedre selv at tage stresset på skuldrene, for politiet vil jeg da
endeligt ikke belemre.

Troels

Fra : Henrik B.

Dato : 09-05-09 10:31

> Tja, hvad er det du forsvarer?

Forsvarer jeg nogen? Egentlig ikke, men jeg synes at din tilgang til andre,
i et debatforum, er temmelig trist. Specielt din alder og tidl. stilling
taget i betragtning!

> En person der påstår han har været
> bagsædepassager på patrulje og som følge deraf har en eksakt viden om
> politiopgaver.

Nu er det slet ikke det Mogens har givet udtryk for - vel? Det er DIN
fortolkning/forvridning af tingene....

> Min retorik er i orden, er din?

Der er så flere her som ikke finder din retorik passende...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mogens

Dato : 09-05-09 10:42

> Nu er det slet ikke det Mogens har givet udtryk for - vel? Det er DIN
> fortolkning/forvridning af tingene....

Præcist Henrik !

Men hr. Kent har allerede "sagt" så meget i denne tråd, at jeg nu forstår
politiets gøren og laden - eller mangle på samme. DOG har jeg stadig svært
ved at tro på, at han har været knap 25 år ved politiet...

Fra : C. Caspersen

Dato : 10-05-09 15:42

> Der er så flere her som ikke finder din retorik passende...

Ja, tydeligvis de, som bruger det meste af tiden herinde på at sidde og
klappe hinanden på ryggen. Som ikke er i stand til at diskutere noget og
tage imod nye inputs, men mest af alt har travlt med kun at høre på sig
selv.

/Caspersen

Fra : Henrik B.

Dato : 10-05-09 22:45

> [...]
> klappe hinanden på ryggen. Som ikke er i stand til at diskutere noget og
> tage imod nye inputs, men mest af alt har travlt med kun at høre på sig

Ikke forstået?

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : sluppermand

Dato : 08-05-09 17:37

On 8 Maj, 08:18, "Mogens" <n...@mail.com> wrote:
> "sluppermand" <w...@mail.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Formodentlig - og en skønne dag tager politiet sig måske sammen og slår ned
> på forseelser, når der er en oplagt mulighed for det. Det ville klæde dem...

Måske, jeg har så en anden prioritetsrækkefølge end du.

Kent.

Fra : sluppermand

Dato : 08-05-09 18:06

On 8 Maj, 16:24, Folmer Rasmussen <fol...@rasmussen.mail.dk> wrote:

> [...]
> mange år har været grundlag for bare en lillebitte forfremmelse. )
>
> Men på den anden side, når man ser dine kommentarer, såeee.

Jamen dog, skal jeg nu også forklare hvordan forfremmelser sker
indenfor politiet.

Man bliver ansat som politibetjent på prøve; senere bliver man
fastansat, efter ca. 5 år bliver man politiassistent af anden grad,
derefter kan man komme på turnus i kriminalpolitiet og efter endt
turnus kan man søge en stilling som som kriminalassistent indtil
videre. Man kan også vælge at blive i ordenspolitiet. Efter en årrække
bliver man enten kriminalassistent eller politiassistent af første
grad og det er dér man dør, hvis man ikke har valgt at gå ledervejen.
Det er kun en grov skitsering af forløbet.

Det var forløbet for mig, nu har man så indført et andet
uddannnelsesforløb, men jeg er så endt som kriminalassistent af første
grad og dér dør jeg.

Jeg kørte på gaden i 17 år fordi jeg _valgte_ det og ikke fordi jeg
ikke kunne opnå andet. Der findes faktisk kolleger der har haft deres
1 årige turnus i kriminalpolitiet og derefter har været på gaden
resten af deres aktive politiliv. Der findes kolleger der har fravalgt
at gå ledervejen.

Falder det dig også for brystet at du faktisk kan finde f.eks.
hundeførere over 50 år, der gladeligt kører på 3-holdsskift?

Din udtalelse om forfremmelse kommer jo blot af for mange amerikanske
krimiserier.
Hvis man har opklaret en sag, eller skudt tilstrækkeligt mange
personer, kommer forfremmelsen. Sådan er det altså ikke i DK. Men du
er lovligt undskyldt, du ved jo ikke bedre.

Kent.

Fra : sluppermand

Dato : 08-05-09 18:30

On 8 Maj, 12:09, "Troels [around 9000]" <de...@remove.computer.dk>
wrote:

> [...]

> det vidst bedre selv at tage stresset på skuldrene, for politiet vil jeg da

Jamen god fornøjelse, du tilførte vist ikke noget nyt.

Kent.

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 09-05-09 10:47

> Jamen god fornøjelse, du tilførte vist ikke noget nyt.

Næ, men endnu engang brillerede du med din ignorance Thumbs up! Rigtig
betjent.

Troels

Fra : sluppermand

Dato : 08-05-09 19:19

On 8 Maj, 09:25, "Kent Oldhøj" <old...@gmail.com> wrote:

> [...]
> nylig. Tingene ændrer sig, og egentlig er det vel det kritikken af
> politiet går på: De er ikke så synlige og konsekvente som de har været.

Det er vel kun 7 år jeg ikke har kørt uniformeret patrulje. Og hvad
får dig til at tro at jeg ikke kendskab til de opgaver der er på gaden
nu. Selv om jeg tilhører en efterforskningsenhed kører jeg stadig
rundt på de Københavnske gader og stræder. Så min erfaring er stadig
gældende og Mogens lejlighedsvise erfaring er ikke fem potter pis
værd.

Så blev dét hul lukket.

Kent.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 09-05-09 17:27

> Det er vel kun 7 år jeg ikke har kørt uniformeret patrulje. Og hvad
> får dig til at tro at jeg ikke kendskab til de opgaver der er på gaden
> nu.

Fordi ting forandrer sig. Og netop politiets patruljering har
tilsyneladende gennemgået en voldsom forandring de senere år. At du på den
baggrund ligestiller din 7 år gamle erfaring med en der idag kører patrulje
som fast tjans - er lidt skræmmende.

> Så min erfaring er stadig gældende

Det er så hér min intuitions første indskydelse om du overhovedet er
strømer, får fornyet næring.

> Så blev dét hul lukket.

Du ser huller hvor ingen er. Jeg udtaler mig kun sjældent skråsikkert om
ting jeg intet ved om. Således heller ikke i denne tråd.

Fra : sluppermand

Dato : 09-05-09 16:43

On 9 Maj, 11:17, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> det er måske er det dine mange år som "street patrol"? Hva' fa'n er dét for
> et udtryk fra en "voksen" mand?? Geeezz.....

Hvad er det du er utilfreds med?

Kent.

Fra : sluppermand

Dato : 09-05-09 17:08

On 9 Maj, 18:26, "Kent Oldhøj" <old...@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Du ser huller hvor ingen er. Jeg udtaler mig kun sjældent skråsikkert om
> ting jeg intet ved om. Således heller ikke i denne tråd.

Jamen hold da op. At jeg ikke længere er uniformeret, betyder da ikke
at jeg ikke længere kører patrulje på gaden. Det gør jeg faktisk, men
jeg kører ikke _altid_ med på de opgaver ordenspolitiet bliver sendt
til.

Her udtalte du dig altså skråsikkert om ting du intet ved om.
Velkommen til virkeligheden.

Kent.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 10-05-09 01:22

> Jamen hold da op. At jeg ikke længere er uniformeret, betyder da ikke
> at jeg ikke længere kører patrulje på gaden.

Sådan opfattede jeg ellers følgende udtalelser:

[...]

At du omtaler patruljekørsel i datid opfattede jeg klart som at du ikke
længere beskæftiger dig med den slags opgaver.

> Det gør jeg faktisk

Fint nok. Det er bare ikke det du hidtil har ladet os forstå.

> Her udtalte du dig altså skråsikkert om ting du intet ved om.

Du har valgt ikke at fortælle hele sandheden. Det kan du ikke banke andre
i hovedet med efterfølgende.

Der lugter fælt af troll.

Fra : Martin Bak

Dato : 06-05-09 20:52

> [...]
> for
> politiet" i den forbrugerundersøgelse, jeg blev præsenteret for i byen...
Jeg forstår godt din irritation. Når man nu selv gør sig så megen umage med
at opføre sig korrekt med politiet i nærheden, at de så lader sådan en
provokatør slippe afsted
Men jeg forstår ikke hvordan du har kunne observere netop dette... -at de
ikke standsede ham.
Hvis du selv skulle til højre, (hvilket ville kunne forklare din
observation) så ville du vel også have spærret for cyklisten, og så passer
din beretning om cyklistens opførsel ikke så godt.
Hvis du skulle ligeud, så må du have været ude af krydset længe inden
patruljevognen nåede cyklisten.
Hvis du skulle til venstre, så har du haft for meget opmærksomhed på hvad
politipatruljen gjorde og for lidt på den øvrige færdsel, uanset om dine
observationer så er sket i bakspejlet eller gennem højre siderude.

Hvad var situationen?

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Leonard

Dato : 06-05-09 21:07

Martin Bak wrote:

> Hvis du selv skulle til højre, (hvilket ville kunne forklare din
> observation) så ville du vel også have spærret for cyklisten, og så
> passer din beretning om cyklistens opførsel ikke så godt.

Det kunne jo være Mogens kom lige bag cyklisten og derfor ikke kunne
lukke af for denne, men så den køre udenom.

--
Leonard

Fra : Mogens

Dato : 06-05-09 21:36

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i meddelelsen

> Det kunne jo være Mogens kom lige bag cyklisten og derfor ikke kunne
> lukke af for denne, men så den køre udenom.

Cyklisten var foran mig og bag politibilen. Jeg overhaler naturligvis ikke
en cyklist lige foran et kryds med rødt lys for efterfølgende at spærre ham
vejen. Gosh

Fra : Leonard

Dato : 07-05-09 08:08

Mogens wrote:

> [...]
>
> Cyklisten var foran mig og bag politibilen. Jeg overhaler naturligvis
> ikke en cyklist lige foran et kryds med rødt lys for efterfølgende at

Det var da ikke fortjent at give mig det Gosh?

--
Leonard

Fra : C. Caspersen

Dato : 07-05-09 12:41

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> Det var da ikke fortjent at give mig det Gosh?

Rolig. Det bliver delt rundhåndet ud

/Caspersen

Fra : Martin Bak

Dato : 07-05-09 13:01

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> Det var da ikke fortjent at give mig det Gosh?

Det var sikkert til mig, men jeg havde heller ikke fortjent det. Jeg spurgte
bare ;-o

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-09 22:12

"Mogens" <no@mail.com> wrote in message
> [...]
> for
> politiet" i den forbrugerundersøgelse, jeg blev præsenteret for i byen...

måske derfor:
Reglerne er generelt ALT FOR u-nuanceret og derfor svære for politiet at
håndtere fornuftigt - ved jeg. Det gælder f.eks.:
Overskridelse af stoplinie med 5 mm eller mere
Tilsidesættelse af reglerne ved kørsel over jernbanespor
Tilsidesættelse af reglerne om overhaling
Forøgelse af hastigheden, når man overhales
Tilsidesættelse af reglerne om vognbaneskift
Overskridelse af hastighedsgrænse med mere end 30 pct.
Manglende anvendelse af sikkerhedsudstyr for passagerer under 15 år

der findes sikkert mange for cyklister...
Kasper

Fra : Mogens

Dato : 07-05-09 01:51

"Kasper" <Tjae> skrev i meddelelsen

> der findes sikkert mange for cyklister...

....som ikke overholder nogle regler overhovedet - jep :)

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 07-05-09 07:19

"Mogens" <no@mail.com> wrote in news:LfqMl.8533$U5.96023@newsb.telia.net:

> ...som ikke overholder nogle regler overhovedet - jep :)

Hov, hov!!

Hvornår har jeg nogensinde lavet noget ulovligt på min cykel - som du har
opdaget? Hva? HVA?

Fra : Mogens

Dato : 07-05-09 22:44

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Hov, hov!!
> Hvornår har jeg nogensinde lavet noget ulovligt på min cykel - som du har
> opdaget? Hva? HVA?

Jeg kommer ellers utrolig tit forbi din havedør så pas på du !!

Fra : Finn Guldmann

Dato : 07-05-09 14:37

Mogens skrev:
> ...som ikke overholder nogle regler overhovedet - jep :)

Nogle af dem der aldrig er kommet længere end til at sidde på
"havelågen" ruller rundt i den overbevisning at FL er sådan noget for
bilerne. Ikke noget de behøver at tage sig af.

Fra : Leonard

Dato : 07-05-09 18:37

Finn Guldmann wrote:

> Nogle af dem der aldrig er kommet længere end til at sidde på
> "havelågen" ruller rundt i den overbevisning at FL er sådan noget for
> bilerne. Ikke noget de behøver at tage sig af.

Ja.
Den anden kom en cyklist nok så frejdigt cyklende på fortovet og så
fornærmet ud over at den port han ville ind af var blokeret af en bil.
Da vi, der stod ved siden af pointerede, at der var indkørsel forbudt,
markeret med det så velkendte runde, røde skilt med hvid vandret streg,
var hans bemærkning, at det gælder da ikke for cyklister. Da bilen var
kørt, cyklede han nok så frejdigt videre.
Cyklister og færdselslov er sjældent forenet.

--
Leonard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-05-09 20:58

Leonard skrev:

> [...]
> kørt, cyklede han nok så frejdigt videre.
> Cyklister og færdselslov er sjældent forenet.

Der er jo heller ikke krav om kørekort for at køre på cykel. Så skal
der jo være den slags derude :)

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 07-05-09 08:14

On Wed, 06 May 2009 18:47:43 GMT, "Mogens" <no@mail.com> wrote:

> [...]
>politiet" i den forbrugerundersøgelse, jeg blev præsenteret for i byen...

Dine muligheder er at klage til politiet over at de ikke skred ind
over for det åbentlyse lovbrud der skete, og det får du nok ikke noget
ud af, "du ved ikke hvad opgaver de havde som kunne være vigtigere",
og "du skal ikke blande dig i politiets priotering", det er standard
svar fra politiet når man spørger dem om hvorfor de ikke greb ind
overfor dette og hint.
De er trænet op som "aber med bananer" i at håndterer den slags
spørgsmål, man kan ikke diskuterer med politiet, man kan ikke
argumenterer sagligt overfor politiet, sådan er det.
Politiet har altid udmildbart ret (selvom det efterfølgende kan vise
sig at de tog ret meget fejl), og de gider ikke diskuterer dette.

/Hans

Fra : Mogens

Dato : 07-05-09 22:46

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Politiet har altid udmildbart ret (selvom det efterfølgende kan vise
> sig at de tog ret meget fejl), og de gider ikke diskuterer dette.

Ja, det er en vanskelig sag at sætte sig op mod dem. Men vi lader den hvile
her :)

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 08-05-09 11:12

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen
> On Wed, 06 May 2009 18:47:43 GMT, "Mogens" <no@mail.com> wrote "en hel
> masse "

Ja, og som medierne så udemærket har bevist, rager klager politiet en
høstblomst. Jeg har endda givet dem konkrete oplysninger om hvor den bil jeg
fik stjålet befinder sig, men hva' fa'en, de havde vigtigere at tage sig
til.

Jeg skal sgu ikke ud til gutten og hente den, det ser han for grum ud til

Men nej, det er jo ikke deres opgave.

Troels

Fra : oz3bto

Dato : 07-05-09 15:24

> [...]
> for
> politiet" i den forbrugerundersøgelse, jeg blev præsenteret for i byen...

Måske du skulle læse lidt på færdselsloven .. Cykler må nemlig gerne foretge
højresving for rødt lys

Fra : blue

Dato : 07-05-09 15:58

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse

> Måske du skulle læse lidt på færdselsloven .. Cykler må nemlig gerne
> foretge højresving for rødt lys

ROFL

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 07-05-09 16:06

oz3bto wrote:
> "Mogens" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

> Måske du skulle læse lidt på færdselsloven .. Cykler må nemlig gerne
> foretge højresving for rødt lys

Henvisning til lovtekst eller bekendtgørelse ønskes.

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Leonard

Dato : 07-05-09 18:39

oz3bto wrote:

> Måske du skulle læse lidt på færdselsloven .. Cykler må nemlig gerne
> foretge højresving for rødt lys

A' hva'?

Og du har erhvervskort?
- sørgeligt med så forkert kendskab til en af de love du arbejder under.

--
Leonard

Fra : Per

Dato : 07-05-09 19:40

oz3bto wrote:
> "Mogens" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

> Måske du skulle læse lidt på færdselsloven .. Cykler må nemlig gerne
> foretge højresving for rødt lys

Lad være at udtale dig om Jura, når du tilsyneladend intet ved om det !!

/ Per

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 07-05-09 18:32

On Thu, 07 May 2009 17:06:05 +0200, Uffe Bærentsen wrote:

> Henvisning til lovtekst eller bekendtgørelse ønskes.

YHBT?

Såhudt jeg visker har det været foreslået, men blev afvist (hvilket
udenlandske cyklister i øvrigt har svært ved at se logikken i). Til
gengæld må man krydse vejen "for rødt" i et venstresving, hvis ellers der
er klar bane. (Det er ikke rigtig for rødt da man jo er ude i krydset når
man drejer).

Men apropos politipassivitet: Bilister der laver klokkeklart ulovlige
højresving fra Øster Søgade over Dr. Louises bro mod Nørrebrogade. For
hevlede det må kunne skæppe i statskassen. Der er stort set en hver anden
gang lyset skifter. Det er især "sjov" når man starter ved grønt lys i det
man troede var en ligeudbane og så ham 2 biler foran klodser bremsen for
at vente på at komme igennem cykliststrømmen.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 07-05-09 20:50

> [...]

>politiet" i den forbrugerundersøgelse, jeg blev præsenteret for i byen...

Den slags har jeg oplevet en hel del på det seneste, men her hvor jeg
bor har man mere eller mindre meldt ud, at der er ikke penge til at gå
efter de "små" forbrydelser, specielt når det kommer til
færdelsloven...

Et godt eksempel er min egen bil, mine registreringsklistermærker er
udløbet, og selvom jeg har betalt, så går der sikkert 14 dage, før jeg
har dem... På trods af, at det kvalificerer enhver politibetjent til
at stoppe mig, så er det ikke sket, og jeg har haft flere politibiler
lige bagved mig... For et års tid siden, så var den ikke gået!

Fra : Steffen

Dato : 08-05-09 09:20

Her er lidt citater:

Fra den 4. juni 2008:
...."Lastbilerne fortsætter erfaringsvist i
det midterste spor, fordi de 3 spor bliver til 2 lidt længere fremme
(400 m). Jeg fortsætter på samme måde i sporet længst til højre, som er
en
fortsættelse af min bane fra Lillebælt."...
...."Du overhalede 2 lastbiler indenom - det er yderst farligt,
hvorfor du skal bøde for din færd" ...
...."jeg finder sgu seancen som DYBT uretfærdig"

Fra den 6. maj 2009:
...." hvilket får cyklisten til at køre venstre om politibilen, ind foran
den, ud > i
[...]

Det må være svært at være politi, når man skiftevis bliver klandret for
at gøre sit arbejde og ikke at gøre sit arbejde.
Læg mærke til, at der ikke kom nogen til skade i nogen af tilfældene,
men begge situationer kunne have gået galt under uheldige
omstændigheder, på den måde ligner de hinanden.

mvh
steffen

Fra : alexbo

Dato : 08-05-09 09:53

"Steffen" <steffSLET@DETTEpost6.tele.dk> skrev

> Her er lidt citater:

Et citat mere,

"A klodsede bremserne, da lyskruven skiftede til rødt. A havde
den vurdering, at det var bedre at standse op, selvom Lamboghinien derved
sandsynligvis ville passere stoplinien med 10 cm. Begrundelsen var
betjentende hamrende ligeglad med og skrev vedkommende"

"A ræssonere nu, at han fremover vil køre frem, hvis han havner i samme
situation. A kan så have det håb, at en anonym betjent følger med og måske
bliver smadret til ukendelighed,"

Jeg tror vi skal regne at Mogens indstilling til politiets og deres arbejde
er stærkt selektiv.
En kammerat der overskrider en stopline betyder ingenting, en cyklist der
drejer til højre er ganske forfærdeligt, og har fået Mogens til totalt at
miste respekten.
Jeg synes nu også at indlæggende viser tegneserie niveauet
En lazy politibil, (typisk studerende) no/low respekt, street patrol, os.v.
og som trumf en kammerat der er betjent, man må da håbe det bliver ham der
smadres til ukendelighed.

mvh
Alex Christensen

Fra : Mogens

Dato : 08-05-09 20:45

> Jeg tror vi skal regne at Mogens indstilling til politiets og deres
> arbejde er stærkt selektiv.
> Jeg synes nu også at indlæggende viser tegneserie niveauet

Nu kunne man vel heller ikke "forlange" meget andet fra dig Alex end den
kommentar. Din selvforherligende stil hele vejen igennem forbyder jo andet.
Fakta er, at de eksempler I high lighter netop er kendetegnende for
politiets ()! selektivitet. Hvorfor fan skulle man som betjent da snuppe en
cyklist, som åbenlyst forbryder sig in front of politiet. Det er der da slet
ingen grund til - i Guder mand for en politik at føre...

Fra : alexbo

Dato : 08-05-09 22:16

"Mogens" <no@mail.com> skrev

> [...]
> kommentar.

Næh, det er sikkert rigtigt jeg er meget forudsigelig, jeg mener sådan set

Du skifter derimod mellem at beklage dig over politiets nidkærhed og deres
sløseri.

Nu ved vi så ikke hvilke opgaver de pågældende betjente havde, vi ved bare
at politibilen så lazy ud og cyklisten kørte som en studerende.
Det er ikke noget godt grundlag for en konklusion.

Der er 10.000 politifolk i dette land de kan ikke forventes altid at
reagere fuldstændig ens på alting.

Jeg synes så ikke det er nogen god ide at spærre for cyklister ved
højresving, man tvinger dem enten til at vente bagved til man kan dreje for
fodgængerne, eller de bliver nødt til at køre venstre om bilen.

Og hvad så hvis man er nummer 2,3,4 i rækken hvor den/de første spærrer,
skal man så spærre cyklisterne langt ned ad gaden, og tvinge dem til at køre
et længere stykke på midten af vejen, mødre med unger og indkøb kørende
mellem en holdene række biler og modkørende, eller alternativt vente 3-4
grønne lys før de kan komme over, jeg synes ikke dette med at spærre er så
rigtigt som nogen gør det til.

Man kan så som nummer 2 give plads og holde god afstand så cyklisterne kan
samles foran bilen, men det er heller ikke optimalt synes jeg, den første
cyklist vil spærre for de andre hvis ikke man ligefrem holder 10 m. bagved
nr. 1.

Men det har ikke ret meget med at pisse på politiet at gøre og hører
egentlig til i trafikgruppen.
Så jeg stopper her.

mvh
Alex Christensen

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 08-05-09 22:44

alexbo wrote:

> [...]
> højresving, man tvinger dem enten til at vente bagved til man kan
> dreje for fodgængerne, eller de bliver nødt til at køre venstre om

Hvis du på cykel en gang har prøvet at blive mast af en der svinger til
højre,
så vil du forstå alle dem der spærrer for cyklerne.

Har prøvet det og ønsker ikke det sker for nogen nogensinde.
Jeg nåede at hoppe af cyklen, men fik den ikke med mig.

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i