406 HDi Stationcar - hvad skal man kigge e~
Fra : Niels Munk

Dato : 05-05-09 21:22

....Udover al EL selvfølgelig :)

Hvad er der så af punkter man skal være opmærksom på, ved sådan en svend?

/Niels Munk

Fra : PMH

Dato : 05-05-09 22:05

"Niels Munk" <spamfilter@sejeniels.dk> skrev i en meddelelse
> ...Udover al EL selvfølgelig :)
>
> Hvad er der så af punkter man skal være opmærksom på, ved sådan en svend?
>

> /Niels Munk

Nu kommer det nok lidt an på alder og km..??

Jeg har lige skiftet intercooleren på min.
(den har kørt 160.000 km)
De har en svaghed med at blive utætte.
Du kan se det ved at give bilen lidt omdrejninger, og
kigge på selve intercooleren, så pibler det ud ved lamellerne.
Typisk vil der også være olie forneden på intercooleren.

Kig efter rustdannelse på indersiden af motorhjælmen.
Op under kanten vil de gerne ruste, der er en svag sealing.
Det dækkes dog på rustgarantien, såfremt, og det er vigtigt, at
ALLE rusteftersyn er overholdt og stemplet i bogen..

Ellers er det en god stabil bil, jeg har haft to før min nuværende,
og ingen af dem har haft nævneværdige problemer..

PMH