Tom skrev:
> "Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse
> news:jgltv4paokomb367dd65flg83qf2dv5q1p@4ax.com...
>> On Sun, 3 May 2009 16:50:01 +0200, "Tom" <christensen@bigfoot.com>
>> wrote:
>>
>>
>>> Så langt er de ikke i sønderborg. Har lige købt skiver, klodser, bakker og
>>> tromler. Fik 2 forskellige skiver udleveret og tromlerne var begge
>>> forkerte.
>>> Så 3 forkerte ting ud af 6 pakker
>> Siden hvornår køber du ind i Sønderborg? Du plejer du altid at tage
>> turen syd-vest over..
>
> Ja originale dele hentes ALTID hos Ford i Flensborg, men desværre er
> originale Ford/Motorcraft skiver ikke bedre end det bras man køber hos
> thansen. Så det er som at vælge mellem pest og kolera
> Har også forhørt mig flere steder med Brembo skiver og andre
> kvalitetsmærker, men INGEN vil give en "pengene retur GARANTI" hvis skiverne
> skulle blive skæve, så dermed sælger de heller ikke nogen til mig. Vil ikke
> betale dobbelt pris for en skive der i princippet kan blive skæv lige så
> hurtigt som de kinesiske replika mærkevarer hos thansen.
Jeg har gemmen mange år bøvlet med VWs originale bremseskiver i ægte
konservesblik.
Uanset om jeg købte originale eller uoriginale ventilerede skiver til
min Golf III så var der 100% sansynlighed for at de blev skæve indenfor
de første par tusinde kilometer.
Nogle af skiverne kunne så afdrejes og derefter køre fint resten af
deres levetid, andre kunne ikke. Desværre var det ikke til at sige
hvilke som ville køre fint efter afdrejning og hvilke der ikke ville.
Resultatet var bøvl og besvær.
Sidste sommer forelagde jeg mit problem for NAP i Risskov og blev her
foreslået at købe bremseskiver af mærket Zimmermann. Det blev fortalt at
da VW og Audi havde haft store problemer med de originale skiver havde
NAP leveret rigtig mange Zimmermann skiver til SMC der ligger lidt
længere ude i Risskov.
Well jeg prøvede skiverne og jeg har aldrig haft bedre bremser på
Golfen. Ingen vibrationer overhovedet, fuldstændig jævn nedbremsning alt
er som jeg har ønsket det i mange år.
Faktisk bliver det en vane og da jeg for en måneds tid siden var ude at
køre i fruens knap 1 år og 20000km gamle Fabia II var det første jeg
bemærkede en svag rusken under nedbremsning. Jeg spurgte forsigtigt, men
da hun synes at den bremser perfekt, var der ingen grund til at vade
mere i det.
Et nærmere eftersyn af Zimmermann-skiverne viser også at ved vognvask
ruster de langt mindre end de originale, så noget kunne tyde på at
stålkvaliteten er bedre.
Så min anbefaling er; prøv det, prøv det for her er erfaringerne endda
rigtig gode.
Jeg bruger i øvrigt de originale bremseklodser og skiverne er borede.
Mvh
Claus