Hvad kan problemet være?
Fra : Peter

Dato : 01-05-09 18:57

Hej NG!

Min bil har fået følgende symtomer: I tomgang straks efter start (kold)
"kører" motoren meget ujævnt. Omdrejningerne spæner fra ca. 800 o/min. til
ca. 1400 o/min. - Tomgangsproblemet ophører når motoren er blevet varm.
Derefter "hoster den" hvis jeg vil foretage en "blød" accelration fra ca. 60
km/t. i 5. gear. Tyder det på en "fed" blanding. Bilen har indsprøjtning og
et lidt for højt benzinforbrug. Skal der en motortest til ? (Bosch eller
lignende)

hilsen
Peter

Fra : Leonard

Dato : 01-05-09 19:23

Peter wrote:

> Min bil

Hvilket fabrikat, model, årgang, km osv. alle detaljer hjælper på et
bedre svar.

--
Leonard

Fra : Peter

Dato : 01-05-09 19:35

Volvo 480 1,7 (ikke turbo!) 1987, 94.000 km. - Benzin, Inject.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 01-05-09 20:10

> [...]
> 60 km/t. i 5. gear. Tyder det på en "fed" blanding. Bilen har
> indsprøjtning og et lidt for højt benzinforbrug. Skal der en motortest til

Har du tjekket for fejlkoder?
http://www.am.torun.pl/~ja/volvo/diagnostic-system.shtml

Mvh Niels

Fra : Peter

Dato : 01-05-09 22:27

Hej Niels!

Dit link vedrører en Volvo 460. Den kom en del år senere end 480.

Volvo 480 har ikke: Diagnostic system/stik. Den har ikke: ABS, Airbag,
Lambda-sensor.

hilsen
Peter

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 01-05-09 23:31

Peter skrev:
> Hej Niels!
>
> Dit link vedrører en Volvo 460. Den kom en del år senere end 480.

Uden at have set nærmere på din bilsopbygning vil jeg nok starte med at
koncentrere mig om kølevandstemperaturføler. Du siger at den formentlig
får for fed blanding. Oser den sort og er den sort i udstødningen?.
Hvordan ser temperaturen ud på bilens viserinstrument. Står det lavere
end normalt?.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Niels Bengaard

Dato : 02-05-09 14:12

> Dit link vedrører en Volvo 460. Den kom en del år senere end 480.
>
> Volvo 480 har ikke: Diagnostic system/stik. Den har ikke: ABS, Airbag,
> [...]

Linket er generelt 400 serien, men ok, 480 fik vist først det diagnose i
1990.
Med du kan prøve at spørge her:
http://volvo480.dragons.org.uk/forum/index.php

Mvh Niels

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 01-05-09 23:54

Peter skrev:

> [...]
> "fed" blanding. Bilen har indsprøjtning og et lidt for højt
> benzinforbrug. Skal der en motortest til ? (Bosch eller lignende)

Falsk luft?
Hans
www.zofiaoghans.dk