dæktryk
Fra : Preben Andersen

Dato : 01-05-09 17:09

Kan nogen hjælpe mig med hvilket dæktryk, der skal være i dæk str. 175/65
R14, der sidder på en Opel Corsa.

På forhånd tak.

Hilsen

Preben

Fra : Jan Hjelvang

Dato : 01-05-09 17:45

Hvis det er en Corsa B (1993-1998) skal der være 2.2 bar foran og 2.0 bag
Er det en Corsa C (2000-2007) skal der være 2.2 foran og 1.8 bag

mvh
Jan Hjelvang

Fra : Brian H

Dato : 01-05-09 18:15

"Jan Hjelvang" <hjelvang@live.dk> skrev i meddelelsen
> Hvis det er en Corsa B (1993-1998) skal der være 2.2 bar foran og 2.0 bag
> Er det en Corsa C (2000-2007) skal der være 2.2 foran og 1.8 bag

Lavede Opel ingen Corsa i 1999?

Fra : Lund

Dato : 01-05-09 19:43

Tjek mærkaten på din tankklap, men hvis det er væk, så se din
instruktionsbog.

Fra : Armand

Dato : 02-05-09 09:43

Lund skrev:
> Tjek mærkaten på din tankklap, men hvis det er væk, så se din
> instruktionsbog.

Dæktryk-mærkatet sidder ofte inde i venstre fordørs karm "ved selen".

Ellers følger trykket dækstørrelsen og ikke bilen, så det burde være
enkelt at støve tallet op på en dækfabrikants hjemmeside, når man
alligevel sidder ved PC'en og skriver til en nyhedsgruppe :-|

--
Armand.

Fra : HB

Dato : 02-05-09 19:25

> [...]
> enkelt at støve tallet op på en dækfabrikants hjemmeside, når man
> alligevel sidder ved PC'en og skriver til en nyhedsgruppe :-|

Vi kunne da også fuldstændig droppe nyhedsgrupperne hvor vi giver hinanden
gode råd og hjælper hinanden.
Eller er der bare nogen der ikke burde læse meget/svare på nyhedsgrupperne?
Eller tager jeg helt fejl af den ikke så glade smiley der tit er vedhæftet
dine indlæg?

--
/HB

Fra : Armand

Dato : 03-05-09 14:32

HB skrev:

> [...]
> Eller er der bare nogen der ikke burde læse meget/svare på nyhedsgrupperne?
> Eller tager jeg helt fejl af den ikke så glade smiley der tit er

Der er vel ikke nogte galt i at gøre folk opmærksom på at de selv kan
finde svar - Dét er jo i grunden et godt råd og hjælp til fremover ikke
at gå i stå hvis man står med et problem uden netværket i NG'en.

Og lige netop dette emne ér så banalt at jeg ikke kan holde min mund -
Hvordan ville du svare en kammerat der ringede fra en tankstation og
spurgte om hvor meget bensin der mon kunne fyldes i hans tank? Ville det
ikke være mest indlysende at tanke op og se istedet for at skulle føres
til svaret af 2.person!?

--
Armand.

Fra : HB

Dato : 03-05-09 15:36

> Der er vel ikke nogte galt i at gøre folk opmærksom på at de selv kan
> finde svar - Dét er jo i grunden et godt råd og hjælp til fremover ikke at
> gå i stå hvis man står med et problem uden netværket i NG'en.

Jeg forstår ikke hvorfor du næsten altid har den "strenge" smiley på til
sidst i dine indlæg!!
Det virker meget belærende og som om du er møg irriteret.

> [...]
> spurgte om hvor meget bensin der mon kunne fyldes i hans tank? Ville det
> ikke være mest indlysende at tanke op og se istedet for at skulle føres

Bede ham om at finde en pc med internet så han kunne slå det op?

--
/HB

Fra : Armand

Dato : 03-05-09 16:04

HB skrev:

> Jeg forstår ikke hvorfor du næsten altid har den "strenge" smiley på til
> sidst i dine indlæg!!
> Det virker meget belærende og som om du er møg irriteret.

Jamen, måske er det også dét der er min sindsstemning i pågældende
situationer :-/

Smileys ville miste deres berettigelse hvis vi alle skulle være lige
lalleglade altid!

> Bede ham om at finde en pc med internet så han kunne slå det op?

Jup!
Ligsom til hám der ringer fortvivlet over at spidsen på has blyant er
knækket!

--
Armand.

Fra : HB

Dato : 03-05-09 19:56

> Jamen, måske er det også dét der er min sindsstemning i pågældende

Ok!

> Smileys ville miste deres berettigelse hvis vi alle skulle være lige
> lalleglade altid!

Man kan jo altid diskutere om hvornår det er berettiget...