vandpumpe renault 19, fra 1992
Fra : Preben Andersen

Dato : 01-05-09 16:58

Min mekaniker siger vandpumpen er uæt, da han trykprøvede køleren. Nu har
jeg fået skiftet vandpumpen af en god nabo der er mekaniker.

Men den er stadig utæt, den står og drypper. Der skal bruges flydende
pakning til pumpen, er det nogen bestemt slags?

Er der nogen her i gruppen der har et godt råd, eller kan det evt. være
toppakningen?

På forhånd tak.

Hilsen

Preben

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-05-09 17:07

Preben Andersen skriver:

> Er der nogen her i gruppen der har et godt råd, eller kan det evt. være
> toppakningen?

Hvor kommer vandet fra?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : claus.b.p.

Dato : 02-05-09 21:33

"Preben Andersen" <prebennyboe@os.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> pakning til pumpen, er det nogen bestemt slags?
>
> Er der nogen her i gruppen der har et godt råd, eller kan det evt. være

Flydende pakning fås i flere fabrikater, men virkemåden er den samme, og mig
bekendt er der ikke forskel på kvaliteten. Det er derimod vigtigt at få
renset fladerne af for gammel papirpakning mv. Teoretisk kan toppakningen
godt være utæt fra kølekanaler og ud, men det er ikke det første der ville
falde mig ind... Du må prøve at spore hvor vandet kommer fra.

/Claus