Vaskeskind ???
Fra : Ole S.

Dato : 30-04-09 17:15

Har købt deres bedste vaskeskind , ifølge T-Hansen.
Nu da jeg har brugt det første gang , synes jeg ikke det suger særlig godt
og føles
underlig "fedtet" når jeg vrider vandet væk..
Skal man gøre et eller andet ved et nyt vaskeskind inden man bruger det
eller er
det bedste fra T.Hansen bare noget skidt ?
Alternativt , kan du anbefale et godt vaskeskind / butik på nettet ?

Hilsen fra den glade amatør !

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 30-04-09 17:21

Ole S. skrev:
> Har købt deres bedste vaskeskind , ifølge T-Hansen.
> Nu da jeg har brugt det første gang , synes jeg ikke det suger særlig
> godt og føles
> underlig "fedtet" når jeg vrider vandet væk..

Sugeevnen er svær at bedømme på skrift, men den fedtede fornemmelse er
normal.

--
Niels

Fra : Ole S.

Dato : 30-04-09 17:39

"Ole S." <virkerikke@båt.hot> skrev i meddelelsen
> [...]
> det bedste fra T.Hansen bare noget skidt ?
> Alternativt , kan du anbefale et godt vaskeskind / butik på nettet ?

Fandt dette link:
T-Hansen er bare SPILD af tid og penge ...

bilvask
14. May 2008 20:40
Hej kære medentusiaster!

Jeg har et spørgsmål omkring bilvask. Normalt vasker jeg den selv, men kan
ikke rigtig få den helt tør, hvilket medfører striber på bilen - heldigvis
helt ufarligt, men det ser enormt kikset ud når der kommer lidt støv/pollen
på, som "ligger i striberne" hvis man kan sige det på den måde.

Jeg vasker med almindelig auto sæbe og skyller godt af. Så har jeg købt et
vaskeskind i T Hansen, men det tører sgu ikke det hele - det skubber bare
den sidste fugt rundt.

Jeg vil derfor høre om der er nogle som ligger inde med nogle gode
vasketips?

HypeTaxx
Svar nr. 1
14. May 2008 20:43
Det er fordi det er et elendigt vaskeskind du har købt....
Du kan købe dig et kvalitetsvaskeskind, men faktisk vil jeg anbefale dig at
købe 2 fiberklude i stedet for. en til at tøre af med og en til at "polere"
med... resultatet er meget bedre end de fleste vaskeskind og ikke lettere at
få et godt resultat med...

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-09 21:37

"Ole S." <virkerikke@båt.hot> skrev i en meddelelse

> Alternativt , kan du anbefale et godt vaskeskind / butik på nettet ?

"Hvorfor kysse pigens kind,
når fissen er lavet af samme skind"

God week-end.

Fra : Sode

Dato : 30-04-09 21:54

Sikke klynk.....

Ægte vaskeskind er lavet at hjorteskind. Tøf derfor ned til din lokale
skindpusher
og be' om 30x30 cm , du risikere at komme af med 50 bobs, men så har du the
real deal.

VH/Sode

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-09 22:05

Køb du blot et standard billigt
vaskeskind, gerne den i den gule
plasticbeholder. Den virker
og koster ikke alverden.

Hjorteskind....VorHerre bevares...

Fra : HB

Dato : 30-04-09 22:04

> [...]
> det bedste fra T.Hansen bare noget skidt ?
> Alternativt , kan du anbefale et godt vaskeskind / butik på nettet ?

Jeg købte et ægte vaskeskind af en rengøringsgrossist da jeg mente det var
sagen. Idag bruger jeg fiber klude - Det virker!
Jeg bruger dem forøvrigt også når jeg vokser bilen.

--
/HB

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-09 22:06

Et godt vaskeskind har den egenskab,
den nærmest 'skraber' vandet af mens
man ligefrem kan mærke, den suger
vandet til sig og efterlader bilen tør
uden striber.
Men en vaskehal er nr. 1 og hurtigst
og så kan man køre pralende langsomt
ud og spille kostbar...

Fra : Brian H

Dato : 01-05-09 18:29

">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen
> Et godt vaskeskind har den egenskab,
> [...]

Find du lige en vaskehal der kan vaske bare halvt så godt som en rigtigt
manuel "håndvask", så gir jeg sgu en bajer!

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-09 20:14

"Brian H" <brian@something.com> skrev i en meddelelse

> Find du lige en vaskehal der kan vaske bare halvt så godt som en rigtigt
> manuel "håndvask", så gir jeg sgu en bajer!

Jeg får min vasket i et 'spa og wellnesscenter for din bil'
Den vasker bilen perfekt - hver gang.
Dog vælger jeg at 'forbehandle' manuelt
for at opløse dyr foran på bilen.
Eneste 'mangel' ved en maskine kan
være de 18 huller jeg har i mine hjulkapsler.

Fra : obak

Dato : 01-05-09 06:13

> [...]
> det bedste fra T.Hansen bare noget skidt ?
> Alternativt , kan du anbefale et godt vaskeskind / butik på nettet ?

Jeg har selv brugt skind i mange år, men har gjort det hele lidt nemmere ved
at købe en slags vindusskraber designet til at få vand af biler.
Det er en lidt krum sag, som er lavet af noget utroligt flexibelt materiale,
den fjerner ca 90 % af vandet på under 1 min for hele bilen.
Derefter bruger jeg skindet til det sidste.
Skraberen kan købes hos Mekonomen.

Fra : Armand

Dato : 01-05-09 10:10

obak skrev:
> [...]
> den fjerner ca 90 % af vandet på under 1 min for hele bilen.
> Derefter bruger jeg skindet til det sidste.

Nu er det vist tid med det klassiske råd: Skyl efter med blødt vand, der
render af af sig selv og ikke indeholder kalk og derfor ikke
platter/striber dér hvor noget ikke skulle løbe helt af - Og hvis dét
lyder for besværligt, så vask bil i regvejr: Det er det reneste bløde
vand der falder ned ovenfra!

--
Armand.
(der godt ved at dét trick har været svært at anvende dette forår)

Fra : Henrik B.

Dato : 01-05-09 13:52

> platter/striber dér hvor noget ikke skulle løbe helt af - Og hvis dét
> lyder for besværligt, så vask bil i regvejr: Det er det reneste bløde vand
> der falder ned ovenfra!

Kun tilsat syreregn....

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Armand

Dato : 01-05-09 14:14

Henrik B. skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen

> Kun tilsat syreregn....

Som netop er effektivt overfor forekommende kalk (fra vandhanevandet i
sæbespanden)

--
Armand.

Fra : leo.5500@gmail.com

Dato : 01-05-09 00:39

On 1 Maj, 07:12, "obak" <o...@xxxitdybet.dk> wrote:

> [...]
> den fjerner ca 90 % af vandet på under 1 min for hele bilen.
> Derefter bruger jeg skindet til det sidste.

Ja, og hos T Hansen...
Jeg tror min er fra Turtle.
Resterne tager jeg med en fiberklud, vaskeskindet er pensioneret.

MVH Leo

Fra : Henrik B.

Dato : 01-05-09 13:54

> [...]
> og føles
> underlig "fedtet" når jeg vrider vandet væk..

Det er helt almindeligt. Du skal bruge skindet en del gange, før det
fungerer optimalt. Så fortsæt du roligt.
En anden ting: Mand vrider aldrig et vaskeskind! Det gør at du vrider
skindet fra hinanden. Vandet skal derimod presses ud af skindet.

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 01-05-09 22:43

On Fri, 01 May 2009 21:14:20 +0200, >> Eque << wrote:

> Eneste 'mangel' ved en maskine kan
> være de 18 huller jeg har i mine hjulkapsler.

Er det monstro en Golf?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-05-09 22:51

Peter Dalgaard skriver:

> Er det monstro en Golf?

Nej, den vaskehal der kan rengøre en Golf perfekt findes ikke.

Manden dribler rundt i et ældre vrag af en Sierra.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 02-05-09 13:56

On Sat, 02 May 2009 10:46:28 +0200, Armand wrote:

> Der er nogle, som ironi ikke bider det mindste på :-|

Og andre der bider på selv det mindste...