De farlige biler
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-04-09 08:49

Et svensk forsikringsselskab har tjek på de farlige biler:

http://www.jv.dk/artikel/654609

Hyundai og Renault er åbenbart også farlige i de nyere årgange ..

--
Per
Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- for "normal"

Fra : Armand

Dato : 30-04-09 10:24

Per Henneberg Kristensen skrev:
> Et svensk forsikringsselskab har tjek på de farlige biler:
>
> http://www.jv.dk/artikel/654609
>
> Hyundai og Renault er åbenbart også farlige i de nyere årgange ..

Lyder meget stift og katagorisk :-/
At P 206 besætter en 13.plads kunne man måske ryste af sig, men at P 205
først forekommer 11 pladser længere nede på listen virker forkert.

Tilsyneladende er antallet af køretøjer på vejene ikke inddraget i
dommen :-/
Hvem/hvilke typer (á risiko-grupper) der kører hvilke biler kan en så
stiv undersøgelse heller ikke tage højde for.

Jeg kender til Folksams undersøgelser og deraf følgende klassificeringer
fra motorcykel-verdenen og dér finder man nogle overraskende
store/vilde motorcykler der, ligeledes af uigennemskuelge grunde er dømt
nede i morfarklassen, mens andre fabrikanters ækvivalenter er 3 gange så
dyre

--
Armand.

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 30-04-09 03:53

On 30 Apr., 09:49, "Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk>
wrote:
> Et svensk forsikringsselskab har tjek på de farlige biler:
>
> http://www.jv.dk/artikel/654609

Sjovt nok er rækkefølgen også en hitliste over antal biler. Den
farligste kører der flest af....

Klaus

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 30-04-09 16:08

Klaus D. Mikkelsen (google groups) wrote:

> Sjovt nok er rækkefølgen også en hitliste over antal biler. Den
> farligste kører der flest af....

Hvad så med den bedste og sikreste af alle biler gennem tiderne?
Hvis du spørger Olesen, så tror jeg svaret er følgende:
Det helt klart en fejl at den er med.

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : perhag

Dato : 30-04-09 07:16

On 30 Apr., 11:53, "Klaus D. Mikkelsen (google groups)"
<moppem...@gmail.com> wrote:

> Sjovt nok er rækkefølgen også en hitliste over antal biler. Den
> farligste kører der flest af....

Jyske Vestkysten skriver ikke at nummereringen prioriterer risikoen.
Listen er helt klart nummereret efter antal biler på vejene i Danmark,
men der er klart nok kun medtaget modeller udnævnt som risikable af
Folksam.

Det undrer mig dog at der kun skulle være 8.452 Peugeot 206 fra
1998-2007 indregistreret. Jeg kører selv Hyundai og er ikke helt enig
i at nye Hyundai kan udråbes som farlige med undersøgelsen i hånden.
Godt nok er Hyundai Elantra frem til 2005 og Hyundai Atos frem til
2003 med på listen, men der blev så vidt jeg husker kun solgt et
minimalt antal af de to modeller i perioden fra 2002-2005. De mest
solgte modeller, Accent, Sonata, Getz og Matrix, er slet ikke på
listen over farlige biler.

Hvis nogen ved hvor på nettet man gratis kan finde bilbestanden i
Danmark fordelt på model og årgang, som JV har brugt, så bring en
henvisning.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 01-05-09 09:07

On Thu, 30 Apr 2009 06:15:56 -0700, perhag wrote:

> Det undrer mig dog at der kun skulle være 8.452 Peugeot 206 fra
> 1998-2007 indregistreret.

Læs indenad: Kun biler 1980-2000 er med i statistikken. Så 1998-2007 er
modelbetegnelsen, de sidste 7 år er ikke med.