250 km/t
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-04-09 16:04

Så er der fanget en Porsche med 250 km/t på motorvejen - uden nummerplader.
Kæft for en amatør at han ikke engang kan køre fra politiet.

Mistede kørekortet gjorde han tilsyneladende også, fordi han oversk(r)ed
færdselsloven på en række punkter :)

http://ekstrabladet.dk/112/article1160468.ece

--
Per
Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- for "normal"

Fra : Mogens

Dato : 28-04-09 17:03

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i meddelelsen

> Så er der fanget en Porsche med 250 km/t på motorvejen

Hvad mon bliver det næste - at politiet sigter efter hovedet, når de skyder
på ham?
"...lykkedes det endelig politiet at få standset bilen ved bevidst at køre
ind i Porschen bagfra, så den kom i slingrekurs..."

Fra : Leonard

Dato : 28-04-09 17:15

Mogens wrote:

> [...]
> skyder på ham? "...lykkedes det endelig politiet at få standset
> bilen ved bevidst at køre ind i Porschen bagfra, så den kom i

Tjah, hvis folk ikke vil høre, så må de føle.
Nu var det så med 30 km/t, så risikoen for alvorlige skader var ikke
ret stor. Han kunne jo bare standse når de gav tegn til det.

--
Leonard

Fra : Mogens

Dato : 28-04-09 17:22

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i meddelelsen

> Tjah, hvis folk ikke vil høre, så må de føle.

Uden tvivl - vi er nok på vej til amerikanske tilstand...

> Nu var det så med 30 km/t, så risikoen for alvorlige skader var ikke
> ret stor. Han kunne jo bare standse når de gav tegn til det.

Måske han ikke havde set det?
Jeg har faktisk selv overset en hvid Focus, som forsøgte at standse mig for
en "grov" forseelse, hvor jeg talte i min mobilos under kørslen i Kbh. Nuvel
hornet og det blå blink klarede sagen

Fra : Leonard

Dato : 28-04-09 17:35

Mogens wrote:

> Uden tvivl - vi er nok på vej til amerikanske tilstand...

For et par år siden standsede de en mand i en traktor ved at skyde
igennem førerhuset. Uheldigvis blev manden ramt, men han standsede
alligevel først da han ikke kunne køre længere.

> Måske han ikke havde set det?

Mon dog?
Hvis man kører uden plader og med den fart, så er man nok lidt mere end
almindeligt opmærksom på hvad der sker omkring en.

--
Leonard

Fra : Søren

Dato : 29-04-09 07:34

Mogens skrev:
> [...]
> for en "grov" forseelse, hvor jeg talte i min mobilos under kørslen i
> Kbh. Nuvel hornet og det blå blink klarede sagen

Hehe .. har også overset netop en hvid Focus der ville stoppe mig. Jeg
kom kørende i min Gran Torino af en smal landevej, med prøveplader
liggende i hattehylden. Jeg var lige ude på en sidste testtur inden
renovering, så alt skulle lige testes. Da han så ville overhale var jeg
kommet til styretøjet, så jeg begynde at slingre - lige imens han var på
vej op på siden af mig. Han var få milimeter fra at blive skubbet i
grøften.

Fra : Leif Langgaard

Dato : 28-04-09 17:20

"Mogens" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad mon bliver det næste - at politiet sigter efter hovedet, når de
> skyder på ham?

De skal ikke høre noget fra mig, heller ikke hvis de rammer.

--
Leif Langgaard - www.megapixels.dk -
Smid NRE i dit killfilter, det giver ro og god tone i grupperne!

Fra : Mogens

Dato : 28-04-09 17:27

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev i meddelelsen

> De skal ikke høre noget fra mig, heller ikke hvis de rammer.

Skal straffen ikke stå mål med forseelsen?

Jeg er generelt ikke tilhænger af, at man kører så stærkt - som jeg skrev
forleden...

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-09 19:29

> Skal straffen ikke stå mål med forseelsen?

Tjoe, men det kommer den desværre nok aldrig til, for så skulle han ALDRIG
køre bil mere, da han har udsat rigtig mange mennesker for en rimelig seriøs
fare!

Kasper

Fra : Seth

Dato : 28-04-09 19:50

"Kasper" <Tjae> wrote in

> Tjoe, men det kommer den desværre nok aldrig til, for så skulle han
> ALDRIG køre bil mere, da han har udsat rigtig mange mennesker for en
> rimelig seriøs fare!
>
> Kasper

Er det konkret personen der har begået lige denne forseelse eller mener du
alle der har kørt 250 km/t har bragt andre i rimelig seriøs fare?

_
Seth

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-09 19:56

> Er det konkret personen der har begået lige denne forseelse eller mener du
> alle der har kørt 250 km/t har bragt andre i rimelig seriøs fare?

Jeg vil mene at det er alle i DK, hvor fart grænsen er max 130km/t og man
forventer ikke der kommer en med næsten 2x hastighed, så ja.

Kasper

Fra : Mogens

Dato : 28-04-09 20:03

"Kasper" <Tjae> skrev i meddelelsen

> Jeg vil mene at det er alle i DK, hvor fart grænsen er max 130km/t og man
> forventer ikke der kommer en med næsten 2x hastighed, så ja.

OK - det mener jeg ikke.
Du styrer jo selv din bil, og du skal forvente dig det "værste" fra
medtrafikanterne...

Fra : Brian Lund

Dato : 28-04-09 20:15

> OK - det mener jeg ikke.
> Du styrer jo selv din bil, og du skal forvente dig det "værste" fra
> medtrafikanterne...

Hvis man skal forvente det værste (og det skal man, det lærer man på
køreskolen) så er der ikke mange veje i danmark man KAN køre 250 km/t på,
ihvertfald ikke i dagtimerne...

Nu skal jeg dog ikke være for hellig, jeg har selv været passager i en bil
der gik 245 km/t på sønderjyske motorvej... Og det var IKKE en porsche.

Brian

Fra : Mogens

Dato : 28-04-09 20:22

"Brian Lund" <brian@-FJERN-lundfoto.dk> skrev i meddelelsen

> Hvis man skal forvente det værste (og det skal man, det lærer man på
> køreskolen) så er der ikke mange veje i danmark man KAN køre 250 km/t på,
> ihvertfald ikke i dagtimerne...

Det var godt, du fik det sidste med

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-09 22:31

"Mogens" <no@mail.com> wrote in message
> "Kasper" <Tjae> skrev i meddelelsen

> OK - det mener jeg ikke.
> Du styrer jo selv din bil, og du skal forvente dig det "værste" fra
> medtrafikanterne...

Det skal personnen der kører 250km/t også, han skal bare gøre det vel 2 til
4 gange hurtigere, lyder det nemt of sikkert?
Han skal jo forvente at folk ikke regner med han køre 250km/t, for ikke at
snakke om hvad der sker med et rådyr...

Kasper

Fra : Seth

Dato : 29-04-09 09:31

"Kasper" <Tjae> wrote in

> Jeg vil mene at det er alle i DK, hvor fart grænsen er max 130km/t og
> man forventer ikke der kommer en med næsten 2x hastighed, så ja.
>
> Kasper

Jeg har måske ikke kørt 250 km/t men tæt på ved flere lejligheder og jeg
bragte ikke andre menneskers liv i fare.

Jeg har overskredet fartgrænserne multimange gange og det vil jeg mene at
85-95% af alle trafikanterne i Danmark har.

Hvor mange bilister levner det så tilbage på vejene efter dine nævnte
kriterier?

Nogle mennesker bringer andres liv i fare ved at være søvnige, ved at
sidde og tale i mobiltelefon eller med passageren, ved at vende sig om
for at give sutten i munden på lillemand, når de leder efter den anden
radiostation eller på anden vis at være uopmærksomme.

Hvordan har du det så med det?

_
Seth

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-04-09 11:06

"Seth" <sendenemailtilmig@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg har måske ikke kørt 250 km/t men tæt på ved flere lejligheder og jeg
> bragte ikke andre menneskers liv i fare.

Størstedelen af uheld med dødeligudgang ender med dødelig udgang bl.a. på
grund af hastigheden.

Hvor mange af de døde - eller dem der er skyld i andres død - tror du har
sagt det samme som du lige gør ovenfor?

> Jeg har overskredet fartgrænserne multimange gange og det vil jeg mene at
> 85-95% af alle trafikanterne i Danmark har.

Ja - døden har jo en årsag.

> [...]
> for at give sutten i munden på lillemand, når de leder efter den anden
> radiostation eller på anden vis at være uopmærksomme.

Og det gør de uanset hastigheden. Især dem der er vant til at køre hurtigt.

> Hvordan har du det så med det?

Hvordan har du det med ikke at kunne se at høj hastighed slår ihjel?

Hvor gammel er du?

Fra : Seth

Dato : 29-04-09 20:47

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> wrote in

> [...]
> hurtigt.

> Hvordan har du det med ikke at kunne se at høj hastighed slår ihjel?

Hvad har min alder med det her at gøre?

Jeg kan oplyse at jeg er super elite bilist og superelite motorcyklist.
Jeg har haft kørekort siden starten af 80'erne og aldrig været årsag til
en ulykke til trods for et årligt kørselsbehov gennem årene på
gennemsnitligt over 50.000 km.

Jeg har kørt Europa på kryds og tværs mange gange i og på mange
forskellige køretøjer og har bl.a. opnået skadefri kørsels rutine over
længere tid i Athen, Barcelona, Paris og Napoli foruden selvfølgelig de
mere almindelige storbyer i Europa.
Afrika, Syd og Nord Amerika er også bland de steder jeg har opnået
skadefri kørselsrutine.

At du bare spiller med på skræmmekampagnen om at farten dræber afspejler
blot unuanceret naivitet.

_
Seth

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-04-09 09:00

> Hvad har min alder med det her at gøre?

Man læser i avisen at kun de unge tror de lever evigt..

> [...]

> forskellige køretøjer og har bl.a. opnået skadefri kørsels rutine over
> længere tid i Athen, Barcelona, Paris og Napoli foruden selvfølgelig de

Godt der er andre bilister til at holde din gennemsnistshastighed ned - jeg
har selv kørt i nogle af ovenstående byer, og hastighed er ikke et problem
her..

> At du bare spiller med på skræmmekampagnen om at farten dræber afspejler
> blot unuanceret naivitet.

Okay! Fart dræber altså ikke i dine øjne... så lad os da straks fjerne alle
hastighedsbegrænsninger og se hvordan det kommer til at gå..

Fra : Seth

Dato : 30-04-09 11:04

> [...]
>
> Okay! Fart dræber altså ikke i dine øjne... så lad os da straks fjerne
> alle hastighedsbegrænsninger og se hvordan det kommer til at gå..

Jeg plæderer ikke at man skal fjerne alle fartgrænser.

Men faktum er at der er færre trafikdræbte pr. indbygger i landet pr.
kørt km på de tyske højhastigheds motorveje end der er i Danmark.

Det strider jo imod kampagnens inderlige budskab om at fart dræber.

Faktum strider imod budskabet!

Burde man så ikke revurdere budskabet?

Jeg plæderer for at ændre budskabet til og fokusere på:

Uopmærksomhed kan dræbe i trafikken.
Træthed kan dræbe i trafikken.
Alkohol kan dræbe i trafikken.
Narkotika, medicin med sløvende, opkvikkende eller sanseforvrængende
effekt og euforiserende stoffer kan dræbe i trafikken.
Letsindighed og overmod kan dræbe i trafikken.

Desuden kan man konstatere at _hvis_ ulykken er ude så kan........
- manglende brug af sele (samt hjelm og sikkerhedsbur)
- misligholdt bil
- biler med ringe indbygget sikkerhed
- høj fart
.........være medvirkende faktorer til at personskaden forøges.

Hvorfor er det lige at det er tilladt at ryge i bilen når vi ved at en
tabt glød kan være katastrofal for opmærksomheden på trafikken?

Hvorfor er det lige at det er tilladt som enlig voksen at køre rundt med
to små børn i barnestole på bagsædet hvor opmærksomhed på børnene, når
det kræves, helt fratager førerens opmærksomhed fra trafikken?

Hvorfor er det lige at biler ikke som standard har indbygget
sikkerhedsbur, stødabsorberende kabine og automatisk
brandslukningsudstyr?

Hvorfor er det lige at man har vælger at have dobbelt optrulne linjer og
spærreflader på danske landeveje i stedet for fysisk vognbaneadskillelse?

Du er velkommen til selv at tænke videre!
_
Seth

Fra : Seth

Dato : 30-04-09 11:17

Seth <sendenemailtilmig@gmail.com> wrote in

Der skulle selvfølgelig stå:

"Hvorfor er det lige at man vælger at have dobbelt optrukne linjer og
spærreflader på danske landeveje i stedet for fysisk vognbaneadskillelse?"

Det må være al den narkotika og alkohol jeg har proppet i mig her ved
rattet i min bil mens jeg har et ædeflip sammen med de 4 børn på bagsædet
(som jeg forøvrigt ikke ved hvis er og som ikke er i sele eller barnestole
- men de hygger sig meget godt med en dampmaskine og en petroleumslampe)
samtidig med at vi ser en dvd film på den PC jeg skriver på lige nu hvor
speedometeret viser 205 km/t på landevejen her mellem Skagen og Gedser i
den her bil som blev kaseret til syn igår p.g.a. hullede bremserør og en
matteret forrude; som gør at der kommer et par enkelte stavefejl ind hist
og her.

Ham jeg taler i mobiltelefon med synes også det er lidt vildt at jeg er ved
at få krampe i armen af at holde telefonen.

Fra : Johnny B [ 2000 Frb.~

Dato : 29-04-09 16:20

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> "...lykkedes det endelig politiet at få standset bilen ved bevidst at køre
> ind i Porschen bagfra, så den kom i slingrekurs..."

sådan rent praktisk , skal politiet så betale for de skader de har lavet på
bilen for at bringe ham til standsning ?

250 er ingen fart på dankse motorveje uden for Kbh., men det virker som om
alle vil være politiske korrelte ved at sige farten dræber. FDM lavede for
nogle år siden en beregning/undersøgelse på de ca 550 dødstilfælde der var i
det år og det var under 100 der skyldtes for høj fart ... men jeg undre mig
til stadighed over at ingen tilsyneladende gør sig tanker om de 5000 ( ja 10
x så mange ) som der dør ved fejloperationer på de danske sygehuse ???????

og hvorfor kan man ikke få en behandling for fart, når der kan for ludomani,
rygetrang og junkier ??

og hvorfor skal man ha' frataget sit kørekort i 3 år for 3 overtrædelser ?
- kunne man ikke gøre som i tyskland og sige 1 måned uden bil og så derefter
trappe op ?

hvis en person nu får 3 klip for nogle ubetydelige ting, så kan vedkommende
miste job/indtægt og derefter kommer han/hun sikkert på noget overførsel og
det gavner hverken ham/hende eller nogen af os ... men det giver penge i
statskassen at der kan skrives store bøder ud til de "sindsyge"
trafiksyndere ... straf alle andre med bøder og klip som dem der straffes i
trafikken i stedet.

--
Johnny B [DK 2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Leonard

Dato : 29-04-09 16:43

Johnny B [ 2000 Frb. ] wrote:

> hvis en person nu får 3 klip for nogle ubetydelige ting,

Hvilke ubetydelige ting kan du få klip for?

--
Leonard

Fra : Mogens

Dato : 29-04-09 17:09

> Hvilke ubetydelige ting kan du få klip for?

Reglerne er generelt ALT FOR u-nuanceret og derfor svære for politiet at
håndtere fornuftigt - ved jeg. Det gælder f.eks.:
Overskridelse af stoplinie med 5 mm eller mere
Tilsidesættelse af reglerne ved kørsel over jernbanespor
Tilsidesættelse af reglerne om overhaling
Forøgelse af hastigheden, når man overhales
Tilsidesættelse af reglerne om vognbaneskift
Overskridelse af hastighedsgrænse med mere end 30 pct.
Manglende anvendelse af sikkerhedsudstyr for passagerer under 15 år

Fra : Leonard

Dato : 29-04-09 17:52

Mogens wrote:

> Reglerne er generelt ALT FOR u-nuanceret og derfor svære for politiet
> at håndtere fornuftigt - ved jeg. Det gælder f.eks.:
> Overskridelse
> af stoplinie med 5 mm eller mere

Det er da ikke så svært. Stoplinien markerer grænsen og den skal jo
være et eller andet sted. Det er absolut heller ikke svært at blive
bagved linien, hvis man er bare en lille smule opmærksom på hvad der
sker udenfor forruden.

> Tilsidesættelse af reglerne ved
> kørsel over jernbanespor

Ser jeg heller ingen problemer i, det er klart beskrevet i FL, hvordan
reglerne er.

> Tilsidesættelse af reglerne om overhaling

Er det svært at se eller vide, hvor der er overhaling forbudt?

> Forøgelse af hastigheden, når man overhales

Den kan være svær at afgøre, men en meget fornuftig regel, imho.

> Tilsidesættelse af reglerne om vognbaneskift

Igen, hvor svært kan det være?

> Overskridelse af hastighedsgrænse med mere end 30 pct.

Den er sgu da nem og uanset om du kan lide den eller ej, så er det en
vedtaget og kendt grænse.

> Manglende anvendelse af sikkerhedsudstyr for passagerer under 15 år

Det er da heller ikke svært. Alle skal have sele på, altid. Så er der
lidt med puder og autostole til de små, som måske kræver lidt snak.

Men bortset fra den med farten, hvor vi ikke bliver enige, hvilke er så
ubetydelige?

--
Leonard

Fra : Mogens

Dato : 29-04-09 19:16

> Men bortset fra den med farten, hvor vi ikke bliver enige, hvilke er så
> ubetydelige?

Jeg svarede på dit spørgsmål tidligere ved netop at sende eksemplerne. De er
alle for unuancerede til at måtte udløse et klip. Alle, IMO...

Fra : Leonard

Dato : 29-04-09 20:35

Mogens wrote:

> Jeg svarede på dit spørgsmål tidligere ved netop at sende
> eksemplerne. De er alle for unuancerede til at måtte udløse et klip.
> Alle, IMO...

Tjah, jeg mener nok der er forskel på ubetydelig og unuanceret, men
sådan er vi jo så forskellige.
Jeg er så ikke enig, selvom jeg da kan undre mig over at "man" har
fundet det nødvendigt at have den med jernbane med i klippene.

Jeg synes ikke det er ubetydeligt at køre over for rødt, som er det den
med stoplinien handler om. Eller ikke at overholde sin vigepligt. Og
faktisk heller ikke resten af punkterne.

--
Leonard

Fra : Mogens

Dato : 29-04-09 20:53

> Jeg synes ikke det er ubetydeligt at køre over for rødt, som er det den
> med stoplinien handler om.

Se du beskriver det jo på en helt anden måde, end hvad der står og hvad der
udøves af myndighederne - ved jeg. Du skal selvfølgelig have et klip for at
køre OVER for rødt, men fordi du passerer stoplininen med 5 mm, bør du IMO
ikke ha nogen. Sidstnævnte får du så alligevel, ved jeg

Fra : Leonard

Dato : 30-04-09 09:40

Mogens wrote:

> [...]
> et klip for at køre OVER for rødt, men fordi du passerer stoplininen
> med 5 mm, bør du IMO ikke ha nogen. Sidstnævnte får du så alligevel,

Ja, et eller andet sted skal grænsen jo være og i lyskryds er den ved
stoplinien.
Hvor langt ud i krydset skal jeg før du synes jeg har kørt over for
rødt?
Og hvor svært er det lige at holde før stoplinien i stedet for på den?

--
Leonard

Fra : Mogens

Dato : 30-04-09 17:45

> [...]
> rødt?
> Og hvor svært er det lige at holde før stoplinien i stedet for på den?

I det tilfælde jég kender til, skrev en anonym betjent (han var på vej på
arbejde) den formastelige A, som fulgtes bag en kollege B (der kørte over
for gult), men A klodsede bremserne, da lyskruven skiftede til rødt. A havde
den vurdering, at det var bedre at standse op, selvom Lamboghinien derved
sandsynligvis ville passere stoplinien med 10 cm. Begrundelsen var
betjentende hamrende ligeglad med og skrev vedkommende storgrinende en bøde
(storgrinende fordi han vidste det ville gi et klip - det sagde han nemlig
selv).

A ræssonere nu, at han fremover vil køre frem, hvis han havner i samme
situation. A kan så have det håb, at en anonym betjent følger med og måske
bliver smadret til ukendelighed, fordi betjenten under sit egotrip derved
køres ned af en krydsende bilist, som har retten på sin side (grønt lys).

Jep - jeg anvendte ikke knappen "ironi"

Fra : alexbo

Dato : 30-04-09 18:00

"Mogens" <no@mail.com> skrev

> men A klodsede bremserne, da lyskruven skiftede til rødt.
Ellers havde han kørt over for rødt.

> A havde den vurdering, at det var bedre at standse op,
Det var det også.

> A ræssonere nu, at han fremover vil køre frem,
For rødt!
Kører han over for rødt til daglig?

En farlig mand lader det til, men han kan sikkert køre stærkt.

mvh
Alex Christensen

Fra : Mogens

Dato : 30-04-09 18:03

> For rødt!
> Kører han over for rødt til daglig?
> En farlig mand lader det til, men han kan sikkert køre stærkt.

I slige situationer, hvor kurven skifter fra grønt til gult for næsen af
ham - burde være klart for enhver, men nu præciseret.

Fra : Leonard

Dato : 30-04-09 18:09

Mogens wrote:

> (storgrinende fordi han vidste det ville gi et klip - det sagde han
> nemlig selv).

Betjente, der griner når de udskriver bøder får vel for lidt sex.

Enig i, at det lyder komplet tåbeligt, men hvordan vil du nuancere
reglen?
- for at køre over for rødt eller ikke at overholde sin vigepligt er vi
vel enige om, er en betydelig overskridelse, som gerne må give klip?

--
Leonard

Fra : Mogens

Dato : 30-04-09 18:16

> Betjente, der griner når de udskriver bøder får vel for lidt sex.

Kald det hvad du vil...

> [...]
> - for at køre over for rødt eller ikke at overholde sin vigepligt er vi
> vel enige om, er en betydelig overskridelse, som gerne må give klip?

Rigtig mange love i dette land har bilag og tillæg, der uddyber og forklarer
loven og ikke mindst, hvorledes politi og ret skal håndtere/forvalte loven.
Det sker ikke med "klippeloven" - der skal sgu bare scores nogle klip, fordi
så ka de sgu lære det.

Når jeg er lidt hys over det, skyldes det, at blot 3 klip er nok til, at man
får en relativ hård straf - unuanceret og for trafikalske ubetydelige
overtrædelser. Kender efterhånden en del, der har været gennem møllen. I
udlandet skal der dels langt flere klip til, før du mister kortet ,og dels
ældes klippen hurtigere (annuleres).

I Sverige har man en god ordning: Der sender man i givet fald sit kort ind
til Länsstyrelsen (når straffen er udmålt, og kortet må afleveres i een
eller måske tre måneder), og får det så retur igen - med POSTEN !

Fra : Leonard

Dato : 30-04-09 18:30

Mogens wrote:

> [...]
> kort ind til Länsstyrelsen (når straffen er udmålt, og kortet må
> afleveres i een eller måske tre måneder), og får det så retur igen -

Det synes jeg er en skidt ordning, for det kan jeg jo ikke leve af ...

--
Leonard

Fra : alexbo

Dato : 30-04-09 18:53

"Mogens" <no@mail.com> skrev

> Det sker ikke med "klippeloven" - der skal sgu bare scores nogle klip,
> fordi så ka de sgu lære det.

> Kender efterhånden en del, der har været gennem møllen.

De har åbenbart svært ved at lære,
det kan undre mig at man efter klip nummer 2, ikke er i stand til at køre så
man undgår nummer 3.
De forældes dog efter 3 år, men mindre end 1 klip om året er åbenbart en
uoverskuelig opgave.

Der reelt ligegyldigt hvordan man skruer reglerne sammen, der vil altid være
nogen der ikke kan finde ud af det, og hellere vil have reglerne fra et
andet land.
At Sverige skulle være attraktivt undrer mig lidt, det er mit indtryk at de
er meget nøjeregnende, men jeg har ikke uden videre kunne finde ret meget om
deres frakendelsesregler.
Men jeg har set et hav af kameraer på deres landeveje, de står der næppe for
sjov, det er heller ikke ret mange der kører for stærkt, det giver mig et
indtryk af at det ikke bedømmes mildt.

Der er noget her, det ser ikke lovende ud for en dansk bilist med
indlæringsvanskeligheder.

http://www.ok.dk/Generelt/Nyheder/Nyhedsarkiv/2004-06-04-Vaerd-at-vide-paa-biltur-i-Norden.htm

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-09 20:17

"Mogens" <no@mail.com> skrev :

>køres ned af en krydsende bilist, som har retten på sin side (grønt lys).

tror søreme du har glemt den del af teksten der handler om "kør
krydset er ryddet---------"

--
Jan_stevns
“He who dies with the most toys is nonetheless dead”

Fra : Mogens

Dato : 30-04-09 20:32

"jan_stevns" skrev i meddelelsen

> tror søreme du har glemt den del af teksten der handler om "kør
> krydset er ryddet---------"

Du mener sikkert "FØR krydset er ryddet"

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 30-04-09 16:06

Mogens wrote:
> "Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i meddelelsen

> Overskridelse af stoplinie med 5 mm eller mere

Jeg synes du er hélt galt på den.
At der er så mange biler der overskrider stoplinien skyldes noget helt
andet.
Lad os få omsynet alle de biler der overskrider stoplinien.

Hvorfor?

De må da alle sammen have defekte bremser, siden de ikke kan stoppe ved
stoplinien.

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Mogens

Dato : 30-04-09 17:53

"Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg synes du er hélt galt på den.

Læs min besvarelse et andet sted i denne tråd

> At der er så mange biler der overskrider stoplinien skyldes noget helt
> andet.

Sikkert - det kan man ikke læse i loven.

> Lad os få omsynet alle de biler der overskrider stoplinien.
> Hvorfor?
> De må da alle sammen have defekte bremser, siden de ikke kan stoppe ved
> stoplinien.

Se den filosofi anvendes ikke i de kredse, som bestemmer færdselsloven i DK.
Derved forebygger man jo mere end helbrede, hvilket langt fra er kutyme hos
politi og lignende. Den sætning anvendte jeg iøvrigt sidst jeg blev stoppet,
hvilket betjenten blev stiktosset over og spurgte, hvad jeg mente med det.

Jow, nu ska du høre - fortæl mig lige, hvormange bilister du har givet en
bøde for at køre unødigt i venstre side af motorvejen (forebygge) og
sammenlign dette tal med antallet af bøder, du har givet bilister for at
overhale indenom (helbrede).

Får du et større bødeantal vedr. overhaling indenom, støtter du tanken om at
helbrede mere end at forebygge - og i lægeverdenen er det den rette
indstilling at forebygge !. Derved undgår man som regel, at sygdommen
spredes - så prøv lige at tænke på det, hr betjent !

Han talte efter og behøvede ikke en bog for at krydse af og tælle op. Han
stoppede som regel 1-2 bilister om dagen for at ligge unødigt i venstre side
af motorvejen. Klovneri hr betjent - det er sgu en ommer

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 29-04-09 17:13

"Johnny B [ 2000 Frb. ]" <SLET_ALT_DETTE_johnnyb2000@gmail.com> wrote in

> men jeg undre mig til stadighed over at ingen
> tilsyneladende gør sig tanker om de 5000 ( ja 10 x så mange ) som der
> dør ved fejloperationer på de danske sygehuse ???????

HELT ENIG! Fokus er fuldstændig ude af proportioner! Lad os starte fra
toppen, dér hvor det virkelig batter med en indsats.

Min personlige favorit er de 25.000.000 (25 mill) mennesker der døde af
ikke-smitsomme sygdomme i u-landene i 2000:
http://www.equityhealthj.com/content/4/1/2/table/T1

I 2020 forventes det at stige til 36,6 mill! Jamen hvorfor er der dog ikke
nogen der GØR noget????

Fra : Leonard

Dato : 29-04-09 17:53

Kent Oldhøj wrote:

> I 2020 forventes det at stige til 36,6 mill! Jamen hvorfor er der dog
> ikke nogen der GØR noget????

Der er sgu da ikke plads til alle de mennesker nogensteder.

--
Leonard

Fra : Mogens

Dato : 29-04-09 19:17

> Der er sgu da ikke plads til alle de mennesker nogensteder.

Måske kan man med held indføre "klip" her?

Fra : Henning

Dato : 28-04-09 20:25

On Tue, 28 Apr 2009 17:03:59 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phk@fjern_klikpost.dk> wrote:

> [...]
>Kæft for en amatør at han ikke engang kan køre fra politiet.
>
>Mistede kørekortet gjorde han tilsyneladende også, fordi han oversk(r)ed

Hvad er lige forskellen på denne sag og sagen for en uges tid siden
med en Ferrari? Ok, den blev "kun" målt til 234 km, men han mister
tilsyneladende kun kortet betinget?

Fra : Leonard

Dato : 28-04-09 20:33

Henning wrote:

> Hvad er lige forskellen på denne sag og sagen for en uges tid siden
> med en Ferrari? Ok, den blev "kun" målt til 234 km, men han mister
> tilsyneladende kun kortet betinget?

Det er jo ikke til at vide, hvad de mener med at han har overtrådt
andre dele af FL. Men han har da samlet en hel del sammen ved at køre
uden nr.-plader, undladt at følge politiets anvisninger, måske er der
et par hasarderede overhalinger osv. men det melder artiklen ikke noget
om.

--
Leonard

Fra : Ivan Madsen

Dato : 28-04-09 20:49

On 28 Apr 2009 19:32:55 GMT, "Leonard" <piper28a@gmail.invalid> wrote:

> [...]
>uden nr.-plader, undladt at følge politiets anvisninger, måske er der
>et par hasarderede overhalinger osv. men det melder artiklen ikke noget

Det lyder jo som om de i modsætning til Lamborghinien har en del video
af hans kørsel.

Fra : Mogens

Dato : 28-04-09 20:51

> [...]
> uden nr.-plader, undladt at følge politiets anvisninger, måske er der
> et par hasarderede overhalinger osv. men det melder artiklen ikke noget

Når man læser følgende, er der vel ik noget at sige til den hårde
øjeblikkelige dom:
"Han erkendte da også at have kørt for stærkt, og hans førerret blev
inddraget på stedet. Desuden viser det sig, at manden allerede i sidste uge
fik klippet pladerne på bilen under et besøg på Fyn. Men angiveligt ville
manden dog gerne selv fragte sin bil retur til København"

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 28-04-09 21:12

Henning wrote:

> Hvad er lige forskellen på denne sag og sagen for en uges tid siden
> med en Ferrari? Ok, den blev "kun" målt til 234 km, men han mister
> tilsyneladende kun kortet betinget?

I dette tilfælde har de fået fat på personen samt bilen mens forseelsen blev
begået.
I det andet tilfælde har de kun en formodning om hvad det er for en bil og
hvem der har kørt.
Noget med at der er 3 orange Lambo'er i området.

Bevisbyrden ligger ved politiet.

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-04-09 21:53

> [...]

> hvem der har kørt.
> Noget med at der er 3 orange Lambo'er i området.

Mon ikke det har noget at gøre med underhalinger? Hvad mere giver ret til
klip på en motorvej? :)

Fra : Mogens

Dato : 29-04-09 05:30

> Mon ikke det har noget at gøre med underhalinger? Hvad mere giver ret til
> klip på en motorvej? :)

At køre for tæt på den forankørende for at presse dem ind til højre -
eksempelvis...

Fra : Leonard

Dato : 29-04-09 08:39

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Mon ikke det har noget at gøre med underhalinger? Hvad mere giver ret
> til klip på en motorvej? :)

Man behøver slet ikke at få klip for at miste kortet.
Hvis man tydeligt viser, at man ikke har forstået essensen af §3 i FL
så er det nok til at blive indstillet til buskort i et stykke tid.

--
Leonard

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 28-04-09 22:27

> Så er der fanget en Porsche med 250 km/t på motorvejen - uden
> nummerplader. Kæft for en amatør at han ikke engang kan køre fra politiet.

Den blev vel ikke fanget MED 250 km/t

Men ja, virker fesent at han ikke kan rende fra nogle kedelige Mondeo
1.8'ere. Selv Boraen burde være en mindre sag for en Cayenne.

Troels

Fra : Henrik B.

Dato : 28-04-09 22:29

"Troels [around 9000]" <denne@remove.computer.dk> skrev i meddelelsen

> Den blev vel ikke fanget MED 250 km/t
>
> Men ja, virker fesent at han ikke kan rende fra nogle kedelige Mondeo
> 1.8'ere. Selv Boraen burde være en mindre sag for en Cayenne.

Nu står der ikke hvad det er for en Cayenne. Jeg har prøvet at trække fra en
Cayenne i Saab'en (som så heller ikke var helt standard *heh heh*).

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 28-04-09 22:32

> Nu står der ikke hvad det er for en Cayenne. Jeg har prøvet at trække fra
> en Cayenne i Saab'en (som så heller ikke var helt standard *heh heh*).

Ja, jeg har også tævet en Cayenne S i min gamle E30'er med 2.5i 24v motor,
og en Cayenne Turbo i min E30'er med 3.2 24v E36 M3 motor

Hvis det er en "fesen" 6-benet Cayenne (sikkert gulplade, dengang der så VAR
plader på) kan jeg så omvendt godt forstå det var no go

Troels

Fra : Mogens

Dato : 29-04-09 05:33

> [...]
> Hvis det er en "fesen" 6-benet Cayenne (sikkert gulplade, dengang der så
> VAR plader på) kan jeg så omvendt godt forstå det var no go

Politiet har bl.a. en anonym blå Mondeo V6, de anvender på dén strækning -
så jeg forleden, hvor de havde stoppet en Porsche 996 Carrera. Der skal jo
heller ikke mange "ophold" i trafikken til, at politiet indhenter ham igen -
eller i det mindste holder forbindelsen/sigten vedlige...

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-09 05:59

> Politiet har bl.a. en anonym blå Mondeo V6, de anvender på dén strækning -

troede faktisk de havde mange v6'ere?

> så jeg forleden, hvor de havde stoppet en Porsche 996 Carrera. Der skal jo
> heller ikke mange "ophold" i trafikken til, at politiet indhenter ham
> igen - eller i det mindste holder forbindelsen/sigten vedlige...

Jeg kørte engang en MC hjem fra sydtyskland, hvor jeg på det tyske
tilstræbte en fart på 220-240 hele vejen. Trods jeg kunne slippe igennem
alt det stau der var etc, så var min snitfart MEGET langt fra de 220

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 29-04-09 16:09

> [...]
> heller ikke mange "ophold" i trafikken til, at politiet indhenter ham
> igen - eller i det mindste holder forbindelsen/sigten vedlige...

Neeeej, men det er så også et spørgsmål om hvor villig ham i 996'eren har
været til at ville slippe væk, tror jeg :)

Troels

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 29-04-09 13:56

"Troels [around 9000]" <denne@remove.computer.dk> wrote in

> Hvis det er en "fesen" 6-benet Cayenne (sikkert gulplade, dengang der
> så VAR plader på) kan jeg så omvendt godt forstå det var no go

Må man henlede opmærksomheden på trådens overskrift?

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 29-04-09 16:10

> Må man henlede opmærksomheden på trådens overskrift?

Alt det du vil, men hvor vil du hen med det?

Troels

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 29-04-09 17:17

"Troels [around 9000]" <denne@remove.computer.dk> wrote in news:49f86de5$0
$90263$14726298@news.sunsite.dk:

> Alt det du vil, men hvor vil du hen med det?

Der skal en V8'er under hjelmen for at hoste sig op på 250 km/t.

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 29-04-09 17:34

> Der skal en V8'er under hjelmen for at hoste sig op på 250 km/t.

Ah, ja. Nu har medierne det med at overdrive lidt, og jeg tror helt ærligt
ikke politiet har en måling på de 250 km/t.

Svarer til da en beboer i Viborg ville anmelde et træf med "over 2000
biler"... Vi var lige knapt 600.

Troels

Fra : Johnny B [ 2000 Frb.~

Dato : 29-04-09 20:21

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i meddelelsen
> "Troels [around 9000]" <denne@remove.computer.dk> wrote in news:49f86de5$0
> $90263$14726298@news.sunsite.dk:

> Der skal en V8'er under hjelmen for at hoste sig op på 250 km/t.

måske i en porsche 4x4 i kampvogns vægtklassen, men en række 4'er eller en
V6 med lidt tryk på kan sagtens overstige 250 km/t og sikkert også komme tæt
på 300

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 29-04-09 20:29

> måske i en porsche 4x4 i kampvogns vægtklassen,

Og det er lige præcis sådan en svend vi taler om.

> men en række 4'er eller en V6 med lidt tryk på kan sagtens overstige 250

Selv en 2 cylindret motor kan lave stuntet, men det var heller ikke
motorcykler vi talte om.

Fra : Henrik B.

Dato : 29-04-09 21:21

> Og det er lige præcis sådan en svend vi taler om.

> Selv en 2 cylindret motor kan lave stuntet, men det var heller ikke
> motorcykler vi talte om.

Men derfor kan en bil med en 4-cyl 2-liters motor stadig gøre det, blot med
en smule trykladning...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 29-04-09 21:58

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote in

> Men derfor kan en bil med en 4-cyl 2-liters motor stadig gøre det,
> blot med en smule trykladning...

Igen-igen... Vi taler om en Porsche Cayenne. Vil du ha' den op på 250 km/t,
så må du bestille den med V8'er og ikke nøjes med en V6'eren. Punktum,
slut, prut, finale.

--
Stay real, stay focused.

Fra : Henrik B.

Dato : 29-04-09 21:58

> [...]
> km/t,
> så må du bestille den med V8'er og ikke nøjes med en V6'eren. Punktum,

Ok - I get it now.

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : soren_Helskov@hotmai~

Dato : 29-04-09 07:39

Lad os sige det således at det HAVDE han.
Ved fra en meget pålidelig kilde hos politiet, at han havde givet
politiet fingeren og derefter forsøgte at køre fra dem på
vest motorvejen.

Fra : Mogens

Dato : 30-04-09 05:12

<soren_Helskov@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Lad os sige det således at det HAVDE han.
> Ved fra en meget pålidelig kilde hos politiet, at han havde givet
> politiet fingeren og derefter forsøgte at køre fra dem på
> vest motorvejen.

Ja - det lyder som om han er en stor klovn hele vejen igennem med alle de
forseelser, han har begåett..

Fra : Mikael

Dato : 29-04-09 01:23

On 28 Apr., 23:31, "Kasper" <Tjae> wrote:

> [...]
> 4 gange hurtigere, lyder det nemt of sikkert?
> Han skal jo forvente at folk ikke regner med han køre 250km/t, for ikke at

Der er vist ikke så mange rådyr på storebæltsbroen....

Mikael

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-09 22:10

"Mikael" <MikLarsen@gmail.com> wrote in message
> [...]
> snakke om hvad der sker med et rådyr...

Der er vist ikke så mange rådyr på storebæltsbroen....

Du har ret.. men.. Storebæltsbroen stopper først ved afkørslen mod Ringsted
nord ???

Kasper

Fra : Mikael

Dato : 07-05-09 08:09

On 6 Maj, 23:09, "Kasper" <Tjae> wrote:

> Der er vist ikke så mange rådyr på storebæltsbroen....
>
> Du har ret.. men.. Storebæltsbroen stopper først ved afkørslen mod Ringsted
> nord  ???

Jeg har lidt ret. Den udgave af historien jeg læste stod kun at det
var forgået henover storebælt, derfor min kommentar, men det er da
klart at de steder der ikke var på motorvej er der en chance for at
ramme et rådyr.

Mikael