VW langtidstest i Autobild
Fra : Niels Bengaard

Dato : 27-04-09 17:43

Læste lige nogle numre af Autobild, fy for katten, de anser flere VW
modeller for decideret ringe, som følge af de resultater de har set i deres
100.000 km test.

Fandt også lige lidt af det på nettet.

VW Passat TDI, den evige patient.
:http://www.autobild.de/artikel/dauertest-vw-passat-variant-2.0-tdi_785569.html
VW Touran, endnu ringere :
http://www.autobild.de/artikel/dauertest-vw-passat-variant-2.0-tdi_785569.html
VW Fox: http://www.autobild.de/artikel/dauertest-vw-fox-1.2_889510.html

Så kan det vist kun gå fremad, under Alfa, Ford og Hyundai, yikes.

Mvh Niels

Fra : Onix

Dato : 28-04-09 07:56

Og meget interessant at se VW koncernens billigere alternativ., Skoda

http://www.autobild.de/artikel/dauertest-skoda-octavia-combi-1.6-fsi-ambiente_651782.html

Fra : Klaus G.

Dato : 28-04-09 11:33

> Og meget interessant at se VW koncernens billigere alternativ., Skoda
>
> http://www.autobild.de/artikel/dauertest-skoda-octavia-combi-1.6-fsi-ambiente_651782.html
Er det positiv eller negativ omtale? Jeg kan intet tysk...

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : Onix

Dato : 28-04-09 11:52

Tjek evt. det her link, oversat via brug af Google.

http://translate.google.dk/translate?prev=hp&hl=da&js=n&u=http%3A%2F%2Fwww.autobild.de%2Fartikel%2Fdauertest-skoda-octavia-combi-1.6-fsi-ambiente_651782.html&sl=de&tl=da

Fra : Klaus G.

Dato : 28-04-09 15:55

> Tjek evt. det her link, oversat via brug af Google.

> [...]
Mange tak!

Sidste gang jeg brugte google til at oversætte med var det noget værre hø.
Men ok, det er sqogså en del år siden efterhånden og kun til engelsk :)

Fra : Armand

Dato : 30-04-09 10:32

Onix skrev:

> "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Tjek evt. det her link, oversat via brug af Google.

> [...]

Hold kæft - Jeg er bedre til tysk end jeg går og tror:
Den tyske tekst glider jeg lettere igennem end når jeg skal genvurdere
meningen af alle oversættelsens "kanter"

--
Armand.

Fra : BJ

Dato : 28-04-09 15:14

> Er det positiv eller negativ omtale? Jeg kan intet tysk...

Bare alene overskriften samt billedteksten siger alt:

Solid bygget Kombi fra Tjekkiet !

Skoda lærer hurtigt.
Forbandet hurtigt.
Nogen gange så hurtigt, så selv moderselkabet VW må forbløffes !

mvh/Bjørn J.

Fra : Klaus G.

Dato : 28-04-09 15:53

> [...]
>
> Skoda lærer hurtigt.
> Forbandet hurtigt.
> Nogen gange så hurtigt, så selv moderselkabet VW må forbløffes !
Jamen stumperne er da totalt ens, hvordan kan sådan en Octavia så være bedre
en end en Golf f.eks.? :)

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-09 21:23

> Jamen stumperne er da totalt ens, hvordan kan sådan en Octavia så være
> bedre en end en Golf f.eks.? :)

Kig lidt videre på det link. De er bla andet meget træt af 2,0tdi'en.
Skodaen der vinder er en gammel 1.6'er. Der er også en skoda 1,9 tdi og den
ligger noget mere beskedent. Så mon ikke det er motoren (og teknikken
omkring den) der gør forskellen?

Passaten får jo ros for fx. rustbehandling

Fra : N/A

Dato : 30-04-09 10:27

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-04-09 16:40

Klaus G. skrev:

> Er det positiv eller negativ omtale? Jeg kan intet tysk...

Hvis du spørger Google om en URL (dvs http:// og så videre) så tilbydes
der ofte et "Oversæt dette link" i søgeresultatet. Det er
maskinoversættelse og ofte ret surrealistisk men ofte læseligt trods alt.

I dette tilfælde

<http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=de&u=http://www.autobild.de/artikel/dauertest-skoda-octavia-combi-1.6-fsi-ambiente_651782.html&ei=EyP3SebFM5XU-QaC6dSrDw&sa=X&oi=translate&resnum=1&ct=result&prev=/search%3Fq%3Dhttp://www.autobild.de/artikel/dauertest-skoda-octavia-combi-1.6-fsi-ambiente_651782.html%26hl%3Dda%26safe%3Doff%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:da:official%26hs%3DIjp>

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 28-04-09 12:39

On 28 Apr., 16:53, "Klaus G." <klaus_g...@hotmail.com> wrote:

> Jamen stumperne er da totalt ens, hvordan kan sådan en Octavia så være bedre
> en end en Golf f.eks.? :)

Fordi Skoda er samlet af gennemprøvet aflagte dele.

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-09 21:58

"Jesper Pedersen" <tiper@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen stumperne er da totalt ens, hvordan kan sådan en Octavia så være
> bedre
> en end en Golf f.eks.? :)

Fordi Skoda er samlet af gennemprøvet aflagte dele.

OG VW er først med den nye teknik,
som en chef-tekniker fra VW selv udtalte.
Find selv artiklen på nettet eller i, var
det Motor...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-04-09 04:50

">> Eque <<" skriver:

> OG VW er først med den nye teknik,
> som en chef-tekniker fra VW selv udtalte.
> Find selv artiklen på nettet eller i, var
> det Motor...

Eller hvor du nu mener at dit sludder kommer fra.

Lad os lige se på den generation platform, hvilken bile kom den først i:
http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_A_platform#A4_.28PQ34.29

Nååååh, det var Audi

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : N/A

Dato : 30-04-09 10:27

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-04-09 19:54

Jesper Pedersen skriver:

> Fordi Skoda er samlet af gennemprøvet aflagte dele.

En Octavia af i dag er bygget af samme hovedkomponenter som en Golf af i
dag.

En Touran er bygget på selvsamme stumper.

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 29-04-09 01:27

On 28 Apr., 22:58, ">> Eque <<" <-> wrote:

> Fordi Skoda er samlet af gennemprøvet aflagte dele.
>
> OG VW er først med den nye teknik,
> som en chef-tekniker fra VW selv udtalte.
> Find selv artiklen på nettet eller i, var
> det Motor...

ROFL.
Nævn en ting VW er først med?
Inden den nye Polo kom på markedet, var undervognen afprøvet i Fabia.
VW har brugt tid og penge på op- og til-køb, ikke udvikling.

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-09 21:37

On 28 Apr., 22:58, ">> Eque <<" <-> wrote:

> [...]

Inden den nye Polo kom på markedet, var undervognen afprøvet i Fabia.
VW har brugt tid og penge på op- og til-køb, ikke udvikling.

Tja.
Det var hvad chefen sagde.
Blot et tilnærmelsesvis direkte citat
fra min side af. Via et trykt medie.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-04-09 21:59

">> Eque <<" skriver:

> Det var hvad chefen sagde.
> Blot et tilnærmelsesvis direkte citat
> fra min side af. Via et trykt medie.

Det er vidst, hvad du ønsker at huske.....

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-04-09 05:08

Jesper Pedersen skriver:

> Nævn en ting VW er først med?

DSG ?

Fra : Armand

Dato : 30-04-09 10:27

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Jesper Pedersen skriver:
>
> DSG ?

- - - Som er en Porsche-opfindelse, først brugt på langdistance-racerne
i '87 (tror jeg det var at jeg så dem på Spa) :-|

--
Armand.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-04-09 17:29

Armand skriver:

> - - - Som er en Porsche-opfindelse, først brugt på langdistance-racerne
> i '87 (tror jeg det var at jeg så dem på Spa) :-|

Var det ikke oprindeligt Audi?
Noget med noget ørkenræs i starten af 80'erne. De skulle adskilles og
justeres efter hver dags løb.

Fra : N/A

Dato : 30-04-09 10:27

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 28-04-09 02:36

On 27 Apr., 18:43, "Niels Bengaard" <benga...@FJERNDETTE850r.dk>
wrote:
> [...]
> VW Fox:http://www.autobild.de/artikel/dauertest-vw-fox-1.2_889510.html
>
> Så kan det vist kun gå fremad, under Alfa, Ford og Hyundai, yikes.

Kan det overraske??
VW har brugt penge på at købe markedsandele i form af Skoda og Seat,
ikke på udvikling af VW.
Hell. Selv deres "innovative" blue line serie, er jo på teknink de kan
takke Fiat for. F.eks common-rail motoren...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-04-09 15:08

Jesper Pedersen skriver:

> Kan det overraske??

Tjah, tjektesten for Golf, så bliver du overrasket. Ikke mindst når man
ved at den hovedsageligt er bygget af samme stumper som en Touran.

> Hell. Selv deres "innovative" blue line serie, er jo på teknink de kan
> takke Fiat for. F.eks common-rail motoren...

ROFL.....
http://en.wikipedia.org/wiki/Common_rail - Fiat var med i en lille del
af arbejdet....

På den anden side er det jo også gået ned ad bakke siden 1950, at de
senere måtte ty til opfindelser fra Saab (standardmontering af
sikkerhedsseler i bil)

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 28-04-09 12:43

On 28 Apr., 16:07, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> [...]
>
> Tjah, tjektesten for Golf, så bliver du overrasket. Ikke mindst når man
> ved at den hovedsageligt er bygget af samme stumper som en Touran.

Den moderne commonrail kan du takke Fiats udviklingsafdeling for. Et
citat fra den side du åbenbart selv mener er en ok kilde...
This was extensively prototyped in the 1990s with collaboration
between Magneti Marelli, Centro Ricerche Fiat and Elasis. After
research and development by the Fiat Group the design was acquired by
the German company

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-09 21:58

> [...]

between Magneti Marelli, Centro Ricerche Fiat and Elasis. After
research and development by the Fiat Group the design was acquired by

Stærkt..:

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-04-09 20:01

Jesper Pedersen skriver:

Var det med vilje at du sprang ovenstående over?

> [...]
> between Magneti Marelli, Centro Ricerche Fiat and Elasis. After
> research and development by the Fiat Group the design was acquired by

Hvorfor standsede du der?

Var det fordi Bosch, der overtog designet, var dem der førdigudviklede
det som Schweitziske Robert Huber begyndte at arbejde på i 1960?

Ingen tvivl om at Fiat har lagt arbejde i det, men de har hverken
opfundet det, eller gjort det produktionsklart. De har blot været på
mellemstadiet.