Kort over fri hastighed i Tyskland?
Fra : hlau@beethoven.com

Dato : 26-04-09 14:53

Findes der på nettet eller andetsteds et kort over Tyskland, med
områder med fri hastighed på Autobahns markeret ind? Er netop
returneret fra en tur i Italien (med stop i München), hvor vi tog over
Kassel - Hannover - Hamburg (A7) hjem, og der var ret lange stræk med
120 km/h begrænsning. Jeg har en erindring om at der er længere stræk
med fri hastighed hvis man tager A9 (og evt tager over Rostock til
Gedser), men jeg er ikke sikker på det.

Henrik

Fra : Armand

Dato : 26-04-09 22:21

hlau@beethoven.com skrev:
> [...]
> 120 km/h begrænsning. Jeg har en erindring om at der er længere stræk
> med fri hastighed hvis man tager A9 (og evt tager over Rostock til

De fleste 120-strækninger drejer sig om dagstimerne.
Kør mellem kl 20 og 06, så er der såvel fri hastighed som fri bane (á
mindre trafik)!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-09 15:28

Armand wrote:
> De fleste 120-strækninger drejer sig om dagstimerne.

Ahva? Gælder skiltningen kun i dagtimerne? hehe

Fra : Mogens

Dato : 27-04-09 18:37

"Søren P." <nejtak> skrev i meddelelsen

> Ahva? Gælder skiltningen kun i dagtimerne? hehe

Ja - skiltet har en undertavle, som angiver det tidspunkt på dagen, hvor
hastighedsrestriktionen er gældende. Om aftenen/natten er der fri hastighed
på de strækninger, som fortrinsvis ligger i den delstat, der omhandler
Bremen...

Fra : Armand

Dato : 27-04-09 23:34

Mogens skrev:
> [...]
> hastighedsrestriktionen er gældende. Om aftenen/natten er der fri
> hastighed på de strækninger, som fortrinsvis ligger i den delstat, der

Også syd for Hannover, hvor man har "nødflikket" et ekstra spor ved at
inddrage nødsporet, er 120-skiltningen for dagtimerne!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 27-04-09 23:33

Søren P. skrev:

> Ahva? Gælder skiltningen kun i dagtimerne? hehe

Jup!
Ganske genkendelig qua undettavle á: "6-20H" :-|

--
Armand.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-04-09 06:03

"hlau@beethoven.com" <lauridsen@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Jeg plejer at køre over Østtyskland, når jeg skal til München. Vejene er
nyere, mere lige og kun 15 km længere. Jeg ved ikke med
hastighedsbegrænsninger - jeg plejer kun at køre 90 med slingervogn
bagefter.

--
Per
Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- for "normal"

Fra : HB

Dato : 28-04-09 20:27

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg ved ikke med hastighedsbegrænsninger - jeg plejer kun at køre 90 med
> slingervogn bagefter.

Jeg tage sku hatten af for folk der har temperament til dét

--
/HB

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-04-09 21:55

"HB" <HB@@nomail.dk> skrev i meddelelsen

> "Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg tage sku hatten af for folk der har temperament til dét

Ferien starter når man kører hjemmefra. Men jeg har nu altid nydt at glide
igennem landskabet uden at være den der er årsag til alt det postyr der
optræder i yderbanen :)

Fra : Armand

Dato : 29-04-09 16:28

Per Henneberg Kristensen skrev:

> Ferien starter når man kører hjemmefra. Men jeg har nu altid nydt at
> glide igennem landskabet uden at være den der er årsag til alt det
> postyr der optræder i yderbanen :)

I de fleste tilfælde er det ganske muligt at "glide med" gennem
landskabet med 150' men dét sætter 120-zonerne jo en begrænser på!

--
Armand.

Fra : Fly Christensen

Dato : 30-04-09 10:14

On Wed, 29 Apr 2009 17:27:45 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>I de fleste tilfælde er det ganske muligt at "glide med" gennem
>landskabet med 150' men dét sætter 120-zonerne jo en begrænser på!

Næh, det er mere dem, som overholder det, som blokerer det hele...

Fly

Fra : HB

Dato : 29-04-09 19:59

> [...]
> igennem landskabet uden at være den der er årsag til alt det postyr der

Min ferie starter også hjemmefra bare uden at slæbe halvdelen af hjemmet
med.
Gudskelov for at vi er forskellige

--
/HB

Fra : Martin [6000]

Dato : 29-04-09 15:05

> Ferien starter når man kører hjemmefra.

That's the spirit.

Intet er værre end kør-selv ferie med folk der opfatter selve rejsen til
målet og hjem igen som et nødvendigt onde..