Farcen om 234, der ikke vil ende.
Fra : Leonard

Dato : 25-04-09 19:44

http://www.jv.dk/artikel/651115
Så kan det vist ikke blive mere moralsk og politisk korrekt?

Tro det elelr lad være, men jeg finder det kvalmende at en
lederskribent kan finde på at skrive sådan.

--
Leonard

Fra : Niels Bengaard

Dato : 25-04-09 20:24

> Så kan det vist ikke blive mere moralsk og politisk korrekt?
>
> Tro det elelr lad være, men jeg finder det kvalmende at en
> lederskribent kan finde på at skrive sådan.

Jeg bemærker

"som nægter at have kørt så stærkt, og som nu bliver forfulgt af både
politiet og af Skat."
Han er sgu på røven, sikkert en wannabe som risikerer at skulle betale
afgift af bilen nu. Så får bøden i hvert fald en pasende størrelse.

Mvh Niels

Fra : Leonard

Dato : 25-04-09 20:42

Niels Bengaard wrote:

> [...]
> politiet og af Skat." Han er sgu på røven, sikkert en wannabe som
> risikerer at skulle betale afgift af bilen nu. Så får bøden i hvert

Nu er det lederskribenten jeg mener, der er latterlig her.
Jeg har ikke udtalt mig om hvad jeg mener om bilejeren, men ja, det kan
da godt se ud til, at han kommer til at slippe en hel del kroner til
statskassen for den køretur.

--
Leonard

Fra : alexbo

Dato : 25-04-09 20:30

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev

> Så kan det vist ikke blive mere moralsk og politisk korrekt?

> Tro det elelr lad være, men jeg finder det kvalmende at en
> lederskribent kan finde på at skrive sådan.

Ja hvis han skriver det for at være politisk korrekt,
men det kan jo tænkes at han mener det, og ikke bare vil lefle for andre.

Jeg finder det kvalmende at du skriver dit indlæg bare for at tækkes
fartgalningene i denne gruppe.

Jeg synes ellers generelt at man skulle holde sig til at skrive sin egen
mening og
ikke pådutte andre hverken meninger eller motiver.

Jeg mener for øvrigt at en hastighed på 234 km/t burde koste kørekortet.

mvh
Alex Christensen

Fra : Leonard

Dato : 25-04-09 20:40

alexbo wrote:

> Ja hvis han skriver det for at være politisk korrekt,
> men det kan jo tænkes at han mener det, og ikke bare vil lefle for
> andre.

Nu citerer han jo mest Nonbo og Behnke og snakker dem efter munden.

> Jeg finder det kvalmende at du skriver dit indlæg bare for at tækkes
> fartgalningene i denne gruppe.

LOL

> Jeg synes ellers generelt at man skulle holde sig til at skrive sin
> egen mening og
> ikke pådutte andre hverken meninger eller motiver.

Gør jeg andet end at skrive min mening?

> Jeg mener for øvrigt at en hastighed på 234 km/t burde koste
> kørekortet.

Og det har du jo lov til.

--
Leonard

Fra : C. Caspersen

Dato : 27-04-09 12:50

> Jeg finder det kvalmende at du skriver dit indlæg bare for at tækkes
> fartgalningene i denne gruppe.

LOL:

/Caspersen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 25-04-09 22:45

Leonard skrev:

> Tro det elelr lad være, men jeg finder det kvalmende at en
> lederskribent kan finde på at skrive sådan.

jv er generelt kvalmende!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 26-04-09 00:33

Leonard skrev:
> http://www.jv.dk/artikel/651115
> Så kan det vist ikke blive mere moralsk og politisk korrekt?

Hvad er galt med moral og korrekthed?

--
Niels

Fra : Mogens

Dato : 26-04-09 05:51

"Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Hvad er galt med moral og korrekthed?

Det er der vel ikke noget galt med, så længe det ikke er bagstræberiske "set
i bakspejlet" bedrevidende "løftede pegefingre" udtalelser.

Lambo-knægten her har en rigtig dårlig sag, hvis han har kørt 234 km/t på en
dansk motorvej med en bil på prøvenummerplader, hvor der er tale om kørsel
udenfor reglerne (ift. prøveplader). Dét tror jeg i princippet alle kan være
enige om herinde.

Det kan iøvrigt undre, at SKAT kun stiller op på golfbanen for at notere
biler på gule plader, hvor momsen ikke er betalt. Hvorfor mon ikke de gør
det samme ved bilevents som indsamling til Kræftens bekæmpelse og lignende,
hvor mange kommer til arrangementet med biler på prøveplader. Dobbeltmoral?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-04-09 06:06

Mogens skriver:

> [...]
> udenfor reglerne (ift. prøveplader). Dét tror jeg i princippet alle kan være

I går morges stod vi på Skærup rasteplads og fik morgenmad. Der trækker
en ret ny Ferrari ind til Shell og tanker. Damn, respekt at have sådan
en øse - indtil den kom op forbi os og vi så at den var med
"dingleplader" - så forsvandt respekten.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : alexbo

Dato : 26-04-09 09:22

"Mogens" <no@mail.com> skrev

> [...]
> det samme ved bilevents som indsamling til Kræftens bekæmpelse og
> lignende, hvor mange kommer til arrangementet med biler på prøveplader.

Dobbeltmoralen eller rettere sagt den manglende moral er udelukkende på din
side.
Først en frit opfundet påstand om hvad SKAT gør eller ikke gør, og derefter
en bebrejdelse af samme.

Men jeg er enig med dig i at man bør anmelde bilister på prøveplader hvis
man træffer dem et sådant sted, tage et billede og sende det til SKAT.

mvh
Alex Christensen

Fra : Mogens

Dato : 26-04-09 09:33

> Først en frit opfundet påstand om hvad SKAT gør eller ikke gør, og
> derefter
> en bebrejdelse af samme.

Ævl

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-09 10:45

"Mogens" <no@mail.com> skrev :

>Nå

ja - det er sgudda sådan nogen skidesprællere der mistænkeliggør
alle de andre, der legitimt kører på prøveskilte

--
Jan_stevns
“He who dies with the most toys is nonetheless dead”

Fra : alexbo

Dato : 26-04-09 11:14

<jan_stevns> skrev

> ja - det er sgudda sådan nogen skidesprællere der mistænkeliggør
> alle de andre, der legitimt kører på prøveskilte

Jeg synes nu Mogens har ret i sit synspunkt, det er ikke rimeligt at man
som tilskuer møder op med prøveplader.

De der kører med prøveplader legitimt kan være ligeglade med SKAT,
det er de illegitime Mogens vil have ram på.

mvh
Alex Christensen

Fra : Niels Bengaard

Dato : 26-04-09 11:44

> [...]
>
> De der kører med prøveplader legitimt kan være ligeglade med SKAT,
> det er de illegitime Mogens vil have ram på.

Man kan bare begrænse antallet af dage om året der kan lejes prøveplader til
køretøjer er ikke er betalt afgift af.

Mvh Niels

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-04-09 02:14

On Apr 26, 7:05 am, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> [...]
> en øse - indtil den kom op forbi os og vi så at den var med
> "dingleplader" - så forsvandt respekten.

Hvordan er reglerne egentligt med de nummerplader som har, tror jeg
nok, 2 røde bogstaver og 3-5 tal, og som ligner prøveplader men er
fastmonteret ?

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : Leonard

Dato : 27-04-09 09:35

Christian B. Andresen wrote:

> Hvordan er reglerne egentligt med de nummerplader som har, tror jeg
> nok, 2 røde bogstaver og 3-5 tal, og som ligner prøveplader men er
> fastmonteret ?

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=120450#Kap14

2 røde bogstaver og 4 sorte cifre er faste prøveskilte.
I dag hedder de andre prøvemærker og er klistermærker, men de findes
dog stadig som plader med 2 røde cifre og 3 sorte cifre.

--
Leonard

Fra : C. Caspersen

Dato : 27-04-09 12:54

Hvordan er reglerne egentligt med de nummerplader som har, tror jeg
nok, 2 røde bogstaver og 3-5 tal, og som ligner prøveplader men er
fastmonteret ?

---

Er det grænseplader du mener ?

/Caspersen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-04-09 05:21

On Apr 27, 10:35 am, "Leonard" <piper...@gmail.invalid> wrote:

> [...]
> I dag hedder de andre prøvemærker og er klistermærker, men de findes
> dog stadig som plader med 2 røde cifre og 3 sorte cifre.

Og jeg synes men jævnligt ser biler med disse fastmonteret. Om det er
en omgåelse eller ej skal jeg ikke afgøre, det afhænger vel af
formålet med kørslen som beskrevet i dit link.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : Leonard

Dato : 27-04-09 12:51

Christian B. Andresen wrote:

> Og jeg synes men jævnligt ser biler med disse fastmonteret. Om det er
> en omgåelse eller ej skal jeg ikke afgøre, det afhænger vel af
> formålet med kørslen som beskrevet i dit link.

Der er jo ret mange ting, man faktisk må køre til og fra med de plader.
En tur fra en forhandler til en anden kan jo undskyldes med at bilen
skal flyttes til et andet salgssted osv.

--
Leonard

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-04-09 06:10

On Apr 27, 1:54 pm, "C. Caspersen" <cmc...@fjerndettesol.dk> wrote:
> [...]
>
> Hvordan er reglerne egentligt med de nummerplader som har, tror jeg
> nok, 2 røde bogstaver og 3-5 tal, og som ligner prøveplader men er

Måske, jeg kan ikke finde billeder hverken af dem jeg har set og
grænsepladerne.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : Mogens

Dato : 27-04-09 17:22

ALT om nummerplader inkl. billeder: http://nrpl.dk/

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-04-09 02:25

On 27 Apr., 18:21, "Mogens" <n...@mail.com> wrote:

> ALT om nummerplader inkl. billeder:http://nrpl.dk/

Mange tak
Synes ikke jeg kunne finde dem derind, men kan huske forkert om
hvordan de ser ud.
Må ind og kigge næste gang jeg ser en.

--
Christian

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 26-04-09 00:50

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse
> http://www.jv.dk/artikel/651115
> Så kan det vist ikke blive mere moralsk og politisk korrekt?
>
> Tro det elelr lad være, men jeg finder det kvalmende at en
> lederskribent kan finde på at skrive sådan.

Jeg har svært ved at se det kvalmende.
Lederplads er der hvor standpunkter skal luftes.
Man kan så diskutere om netop denne slags skriblerier hører hjemme på
lederplads.
Der er jo nærmest ingen stillingtagen. Det er stort set kun en opremsning af
fakta.
Eneste moralske der for alvor kommer for dagen er
<CITAT>
Er det rimeligt?
Nej, det er det selvfølgelig ikke. Hvis en domstol fastslår, at farten var
234 km/t, bør synderen aflevere sit kørekort ved udgangen.
<CITAT SLUT>
Jeg synes personligt at man på lederplads bør være noget mere skarp - uanset
emnet.
Og det har ikke noget at gøre med om jeg er enig i standpunktet eller ej.

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Leonard

Dato : 26-04-09 18:19

Ole Gaarde Kristensen wrote:

> Lederplads er der hvor standpunkter skal luftes.

Netop, og det finder jeg ikke denne leder gør.

> Man kan så diskutere om netop denne slags skriblerier hører hjemme på
> lederplads. Der er jo nærmest ingen stillingtagen. Det er stort set
> kun en opremsning af fakta. Eneste moralske der for alvor kommer for

Nemlig, og netop i en leder finder jeg det kvalmende.

> Jeg synes personligt at man på lederplads bør være noget
> mere skarp - uanset emnet. Og det har ikke noget at gøre med om jeg
> er enig i standpunktet eller ej.

Nemlig.

--
Leonard

Fra : Søren

Dato : 26-04-09 06:28

Leonard skrev:
> http://www.jv.dk/artikel/651115
> Så kan det vist ikke blive mere moralsk og politisk korrekt?
>
> Tro det elelr lad være, men jeg finder det kvalmende at en
> lederskribent kan finde på at skrive sådan.

Hvorfor? Skribenten nedfælder sine holdninger på skrift, og det er der
vel ikke noget galt i.

Jeg kan iøvrigt kun tilslutte mig at man får frataget kørekortet
ubetinget, ved sådan en hastighed. Jeg ved godt at bilen er ligeglad med
om føren har kørekort eller ej - og at hvis man har råd til en
Lamborghini - så har man også råd til et nyt korekort, men signal
værdien i ikke at måtte føre bil efter sådan en hastighedsoverskridelse
er stor.

mvh Søren

Fra : Tom

Dato : 26-04-09 08:43

"Søren" <spammers@die.young> skrev i en meddelelse

> [...]
> i ikke at måtte føre bil efter sådan en hastighedsoverskridelse er stor.

Da trafikken mellem Kolding og Esbjerg i 95% af tiden mildest talt er ikke
eksisterende, så er 234 Km/t ikke bare 234 Km/t. Lige netop dette stykke
motorvej er bestemt ikke at sammenligne med Køgebugt motorvejen i
morgentrafikken.
Men ofte så løber journalister med halv vind bare for at skabe en historie,
man behøver jo ikke fortælle hele sandheden og kan godt fifle lidt med
ordene så historien gøres særlig intressant.
Hvert år bliver der taget talrige udlændinge på danske motorveje som også
ligger med de hastigheder.....men det er jo blevet så almindeligt at ingen
gider høre/læse om det.
Ingen en journalist gider bekymre sig om en tysk BMW der bliver taget med
250 Km/t....fordi han får bare en bøde på 5.000 Kr og kan køre videre.

Har selv kørt pænt hurtigt på lige netop strækningen Esbjerg Kolding i min
tidl Sierra Turbo. Nogen gange har jeg overhalet 1-3 biler og andre gange 0.
Synes det var imponerende at kunne køre tværs over Jylland uden at møde så
meget som en eneste bil. Havde Sierra'en kunnet køre 300+ havde dette også
være forsvarligt i forhold medtrafikanterne.
Omgivelserne, trafiktætheden, bilen osv. spiller en temmelig stor rolle for
hvor vildt 234 Km/t.

Synes unægtelig der virker som journalistisk plat at dvæle rundt i en Lambo
der har kørt for hurtigt, det gør masser af biler da hver dag, so what. Selv
politiet under udrykning kører da 200+ på alm. hovedvej...(og ind imellem
rammer de endda uskyldige).
Lad dog chauføren tage sin straf som han godt er klar over han har optjent
og så var det, det. Nogen histore er det da ikke, .....så mange andre der
gør det samme.

Der er sgu da ikke en eneste journalst der gider skrive om de unge gutter
her i byen som tager den med 100+ i den 30 Km/t zone som vi bor i......med
kun 200 m til skolen. Nej det er så almindeligt at ingen gider dvæle ved
det.

--
Tom

Fra : Brian Sørup

Dato : 26-04-09 08:58

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> kun 200 m til skolen. Nej det er så almindeligt at ingen gider dvæle ved

Godt brølt Løve......
Er 100% enig i dine synspunkter.
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Jens Andersen

Dato : 26-04-09 18:10

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i meddelelsen

> [...]

Jeg er også 100% enig i ovenstående
Hilsen Jens

Fra : alexbo

Dato : 26-04-09 09:31

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev

> Ingen en journalist gider bekymre sig om en tysk BMW der bliver taget med
> 250 Km/t....fordi han får bare en bøde på 5.000 Kr og kan køre videre.

Det er jeg enig med dig i er urimeligt, de burde have køreforbud i DK,
kørekortet inddraget og sendt til Tyskland.

Kørekortbekendtgørelsen:
Færøske og grønlandske kørekort samt »EF-kørekort« indsendes til
Rigspolitichefen med indberetning om årsagen til inddragelsen eller den
ubetingede frakendelse. Rigspolitichefen sender med de nævnte oplysninger
kørekortet videre til myndighederne i udstedelseslandet.

Det er hvad der bør ske, men det kræver at det giver en ubetinget
frakendelse at køre så stærkt.

160 km/t giver en betinget frakendelse, så 200km/t ville være en fornuftig
grænse for den ubetingede.

Selvfølgelig vil der være steder og tider hvor en høj hastighed eller en
stor brandert er ganske ufarligt, men faste grænser er nemmere at forholde
sig til for både bilister og myndigheder.

mvh
Alex Christensen

Fra : Tom

Dato : 26-04-09 10:14

> [...]
> stor brandert er ganske ufarligt, men faste grænser er nemmere at forholde
> sig til for både bilister og myndigheder.

Jeg har heller ikke ondt af folk som bliver taget i at køre for hurtigt. Det
er jo et bevidst valg man træffer og må derfor også bare tage straffen hvis
man bliver taget. Jeg kan bare ikke se hvorfor det skal pustes op i pressen,
når der lige uden for min dør foregår ting som laaaaang overgår hvad den
Lambo har gjort....(og hvor børn færdes)..

--
Tom

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 27-04-09 04:50

On Sun, 26 Apr 2009 10:31:18 +0200, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

>160 km/t giver en betinget frakendelse, så 200km/t ville være en fornuftig
>grænse for den ubetingede.
Hvorfor ikke gøre som Svenskerne, 30km/t hurtigere end du må køre, og
kørekortet ryger.
Det er der mere mening i, fremfor at have en grænse på 200 km/t, da
dette er et meget dårlig signal.

>Selvfølgelig vil der være steder og tider hvor en høj hastighed eller en
>stor brandert er ganske ufarligt
Loven tager ikke stilling til om det er farligt/ufarligt, den har
simpelhen bare forbudt den slags og det fuldstændigt uden hensyntagen
til alle de fine detaljer der kan være i tingene.

>men faste grænser er nemmere at forholde
>sig til for både bilister og myndigheder.
Ja, men desværre ikke alle bilister forstår dette.

/Hans

Fra : Leonard

Dato : 27-04-09 08:59

Hans Kjaergaard wrote:

> Hvorfor ikke gøre som Svenskerne, 30km/t hurtigere end du må køre, og
> kørekortet ryger.

Det kunne man jo godt have, men så er vi ude i noget af det, der har
fået drab til at eskalere i nogle stater i USA. Da straffen for den
"lille" forbrydelse alligevel er livstid, så er det nemmere bare at slå
ihjel, det fjerner vidner og straffen er alligevel den samme.

Hvad er forskellen i straffen ved at køre 30 og 100 km/t for hurtigt i
Sverige?
Hvis straffen er den samme, så forstår jeg bedre hvorfor Ghostrider er
opstået.

> Det er der mere mening i, fremfor at have en grænse på 200 km/t, da
> dette er et meget dårlig signal.

For min skyld kan grænsen være hvad som helst. Jeg synes ikke der
mening i at den hårdeste straf sættes ind ved en lille overskridelse.
På motorvejen er der en grænse ved 160 km/t som giver en betinget
frakendelse (den burde nok ændres til 30 km/t over, for at give forskel
på 110/130 km/t).
Der kunne da godt være en grænse for ubetinget frakendelse ved +60 km/t.

--
Leonard

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 27-04-09 12:13

On 27 Apr 2009 07:59:07 GMT, "Leonard" <piper28a@gmail.invalid> wrote:

>Hvad er forskellen i straffen ved at køre 30 og 100 km/t for hurtigt i
>Sverige?
Bødens størrelse.

>Hvis straffen er den samme,
Det er den så ikke.

>så forstår jeg bedre hvorfor Ghostrider er opstået.
Jeg tror det skyldes noget helt andet, menlig at de eksperimenterer
mere med fartmaskiner i Sverige end i DK og så et ønske om at vise at
man kan. Plus det faktum at de også har vejene til at køre stærkt.

>For min skyld kan grænsen være hvad som helst. Jeg synes ikke der
>mening i at den hårdeste straf sættes ind ved en lille overskridelse.
30km/t over det tilladte er ikke nogen lille overskridelse der bare
lige sker på et par sekunders uopmærksomhed, det er en bevist handling
eller bare ligegyldighed overfor reglerne.

>På motorvejen er der en grænse ved 160 km/t som giver en betinget
>frakendelse (den burde nok ændres til 30 km/t over, for at give forskel
>på 110/130 km/t).
Enig.

>Der kunne da godt være en grænse for ubetinget frakendelse ved +60 km/t.
Så har man signaleret at 189 km/t er ikke så forkert som 190 km/t.

/Hans

Fra : Leonard

Dato : 27-04-09 12:53

Hans Kjaergaard wrote:

> Så har man signaleret at 189 km/t er ikke så forkert som 190 km/t.

Ja, ligesom man allerede har signaleret at 159 km/t ikke er helt så
slemt som 160 km/t.
Eller at 56 km/t ikke er så slemt som 62 km/t i byen (hhv. 500 og 1.000
kr i bøde).

--
Leonard

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 27-04-09 13:14

On 27 Apr 2009 11:53:04 GMT, "Leonard" <piper28a@gmail.invalid> wrote:

>Ja, ligesom man allerede har signaleret at 159 km/t ikke er helt så
>slemt som 160 km/t.
>Eller at 56 km/t ikke er så slemt som 62 km/t i byen (hhv. 500 og 1.000
>kr i bøde).
Jeg syntes så at signalerne ved 159-160 og 56-62 er helt ok, derimod
kan jeg kun se negative sider ved 189-190.

/Hans

Fra : C. Caspersen

Dato : 27-04-09 12:46

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Lambo der har kørt for hurtigt, det gør masser af biler da hver dag, so
> what. Selv politiet under udrykning kører da 200+ på alm. hovedvej...(og

....ja, under udrykning, hvor der er et formål.....

/caspersen

Fra : Tom

Dato : 27-04-09 16:15

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse
> "Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> ...ja, under udrykning, hvor der er et formål.....

Det ligger jo ligesom i det jeg skriver. ...

--
Tom

Fra : leo.5500@gmail.com

Dato : 27-04-09 05:33

On 27 Apr., 13:13, Hans Kjaergaard <hans.k2tek...@post5.tele.dk>
wrote:
> Jeg tror det skyldes noget helt andet, menlig at de eksperimenterer
> mere med fartmaskiner i Sverige end i DK og så et ønske om at vise at
> man kan. Plus det faktum at de også har vejene til at køre stærkt.

Deres veje er da ikke bedre eller mindre trafikerede end motorvejen
mellem Kolding og Esbjerg ?

> 30km/t over det tilladte er ikke nogen lille overskridelse der bare
> lige sker på et par sekunders uopmærksomhed, det er en bevist handling
> eller bare ligegyldighed overfor reglerne.

Enig. De fleste overskridelser sker efter en bevidst kalkulation af
fordele og ulemper. Ulemperne er blandt andet risiko for uheld eller
risiko for straf. Hvis risikoen er lille nok vil mange mennesker tage
den. Sådan fungerer det.

> Enig.

Generelt hedder det at 30% overskridelse => klip, man har så åbenbart
bare tilføjet de 160 km/t som absolut loft for at undgå at man ligger
med 130 km/t + 30% = 169 km/t. Det synes jeg er OK, og jeg slækker da
oftest når jeg når de 160, uanset fartgrænsen...

> Så har man signaleret at 189 km/t er ikke så forkert som 190 km/t.

Idag er der da masser af lignende signaler. Eneste måde at undgå det
på er nultolerance: Alle overskridelser straffes hårdt med f.eks.
bøder på størrelse med en månedsløn. Ikke at jeg synes det er en god
ide, men det vil nok virke forholdsvis godt.

Leo

Fra : Anders Houmark

Dato : 26-04-09 09:58

> [...]
>
> Tro det elelr lad være, men jeg finder det kvalmende at en
> lederskribent kan finde på at skrive sådan.

Jeg har ikke fattet en skid i den her "debat" i. Mine kollegaer på arbejdet
læste det også, og de var lige så forargede, for det måtte da helt sikkert
være en psykopat som kørte den bil!

Jeg må bare ryste på hovedet. At sige til dem, at man flere gange har kørt
hurtigere end 200km/t, uden nogen fare på færde, vil de ikke kunne forstå,
man vil blot blive stemplet som en fartgal psykopat.
De er alle sådan nogle typer personer som, fordi de synes 150km/t er pisse
vildt når de kører i deres Fiat Panda, ikke kan forstå, at 200km/t ikke
føles spor voldsomt i et ordentligt køretøj... og de forstår heller ikke
helt, hvor hurtigt man kan accelerere op til den fart. Det tager ikke 28
sekunder om at nå 100km/t, ligesom i deres Panda.

Jeg ville gerne opleve nogle af de, ja hvad skal man kalde dem, "frelste" ?,
på en tur på den tyske autobahn.. og så se dem i ansigtet når vi kører
200km/t og bliver overhalet af en bmw/audi/mercedes, og det ligner at vi
selv holder stille!

Mvh Anders

Fra : alexbo

Dato : 26-04-09 10:14

"Anders Houmark" skrev i

> Jeg har ikke fattet en skid i den her "debat"

Det er fordi det ikke er en debat, det er ikke en udveklsling af synspunkter
om fart eller trafikkultur.
Det er en række påstande om hvad andre mener og hvorfor de mon mener det.
Om frelste og galninge.

Det fik du dog fat i, de "andre" er frelste, eller var det de "andre" der er
galninge,
nu er jeg i tvivl, men de er i hvert fald bare dumme.

mvh
Alex Christensen

Fra : C. Caspersen

Dato : 27-04-09 12:48

> Det er fordi det ikke er en debat, det er ikke en udveklsling af
> synspunkter
> om fart eller trafikkultur.
> Det er en række påstande om hvad andre mener og hvorfor de mon mener det.

Hørt!

/caspersen

Fra : Mogens

Dato : 26-04-09 12:02

"Anders Houmark" <no@email.available.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> helt, hvor hurtigt man kan accelerere op til den fart. Det tager ikke 28
> sekunder om at nå 100km/t, ligesom i deres Panda.

Jeg har for "de frelste" ofte forklaret og forklaret synspunkterne - jeg har
haft folk med ude at køre. De kan under turen godt se, at det er yderst
kontrolleret, hvad der foregår (acceleration, styring, håndtering,
deacceleration). Nogle synes ligefrem det er pisse fedt, men alt sammen
hjælper det ofte ik en skid (på en frelst), fordi de sammenligner med deres
egen daglige transport i Mondeo'en...

> [...]
> 200km/t og bliver overhalet af en bmw/audi/mercedes, og det ligner at vi

De synes, det er farligt - og det kan ses i ansigtet på dem...

Fra : Fly Christensen

Dato : 26-04-09 12:45

On Sun, 26 Apr 2009 11:01:37 GMT, "Mogens" <no@mail.com> wrote:

> [...]
>hjælper det ofte ik en skid (på en frelst), fordi de sammenligner med deres

Hovhov! Min Mondeo kan altså godt ramme de 234 km/t. Hvordan det føles
iden, ved jeg endu ikke, men jeg kan forstille mig, at det er lidt
sjovere i en bil med keramiske bremser etc.

Fly

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 26-04-09 16:27

Fly Christensen skrev:

> Hovhov! Min Mondeo kan altså godt ramme de 234 km/t. Hvordan det føles
> iden, ved jeg endu ikke, men jeg kan forstille mig, at det er lidt
> sjovere i en bil med keramiske bremser etc.

Du skal ikke træde på bremsen for at nå 234 km/t.

--
Niels

Fra : Claus Frørup

Dato : 26-04-09 19:39

Isang tao pinangalanan, Niels P Sønderskov nagsulat:

>Du skal ikke træde på bremsen for at nå 234 km/t.

Det er nu ellers nødvendigt, hvis man ikke tør tage svingene på Paul
Ricardbanen med 286 km/t.....

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Leonard

Dato : 26-04-09 18:22

Fly Christensen wrote:

> Hovhov! Min Mondeo kan altså godt ramme de 234 km/t. Hvordan det føles

Ja, men den kommer nok ikke på forsiden af den grund.
Denne historie er vist kun interessant p.gr.a. bilens mærke og
sjældenhed.
Det taler åbenbart til læsernes fordomme og vækker janteloven til live.

Når det så kan krydres med prøveplader og en mulig kæmpe afgift og
bøde, så er det åbenbart værd at bruge flere dage og artikler på.

--
Leonard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-04-09 18:37

Leonard skrev:

> [...]
>
> Når det så kan krydres med prøveplader og en mulig kæmpe afgift og
> bøde, så er det åbenbart værd at bruge flere dage og artikler på.

Tjah. Det har jo læsernes interesse - bare se hvor mange indlæg der er
skrevet om det her i gruppen...

Fra : Armand

Dato : 26-04-09 21:42

Fly Christensen skrev:
> [...]
> i den, ved jeg endu ikke, men jeg kan forstille mig, at det er lidt
> sjovere i en bil med keramiske bremser etc.

Det er vel ikke sjovere, men derimod sikrere hhv. mere betryggende.
For at det bliver sjovt skal der sikkert nogle noget strammere fjedre og
fladere dækprofiler til :-/

--
Armand.

Fra : Fly Christensen

Dato : 27-04-09 05:52

On Sun, 26 Apr 2009 22:42:29 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>Det er vel ikke sjovere, men derimod sikrere hhv. mere betryggende.
>For at det bliver sjovt skal der sikkert nogle noget strammere fjedre og
>fladere dækprofiler til :-/

Det er det etc "dækker" over

Fly

Fra : Armand

Dato : 26-04-09 12:09

Leonard skrev:
> http://www.jv.dk/artikel/651115
> Så kan det vist ikke blive mere moralsk og politisk korrekt?
>
> Tro det elelr lad være, men jeg finder det kvalmende at en
> lederskribent kan finde på at skrive sådan.

Jeg finder det mest kvalmende at en fremtrædende meningsdanner er igang
med at lynche en person hvorom det endnu ikke er klart om han
retsteknisk (=bevisligt) har kørt 234km/t, ikke mindst ud fra at jeg ser
tegn på at manden har en god sag (á ud fra at man istedet begynder at
blande SKAT ind i billedet for at være sikker på at knalde ham på en
eller anden måde).
Ich kötze!

--
Armand.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 26-04-09 18:50

> [...]
> i billedet for at være sikker på at knalde ham på en eller anden måde).

Han kan jo godt have kørt med hastigheden uden at han bliver knaldet for
det. Der er en række ting der skal være i orden fra politiets side, når det
ender i retten (f.eks. kontrol af måleudstyret)

> Ich kötze

Men det er nok meget normalt at gøre det. Kan man ikke knalde ham for det
ene, finder man noget andet...

--
Per
Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- for "normal"

Fra : Armand

Dato : 26-04-09 21:40

Per Henneberg Kristensen skrev:

> [...]
> det ender i retten (f.eks. kontrol af måleudstyret)
> Men det er nok meget normalt at gøre det. Kan man ikke knalde ham for

Dét er sheriffens kvalmende handling.

Lige dette indlæg gik på at redaktøren er i færd med at lynche en mand!

--
Armand.