KUMHO - dæk ???
Fra : Brian Sørup

Dato : 20-04-09 18:53

Hejza i stuerne, eller hvor i ellers sidder.....

Jeg har fundet et ret godt tilbud på et sæt Kumho sommerdæk i min størrelse
: 215/45-17.
Hvem har erfaringer med Kumho ?
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-09 19:37

> Jeg har fundet et ret godt tilbud på et sæt Kumho sommerdæk i min
> størrelse : 215/45-17.
> Hvem har erfaringer med Kumho ?
> --
> Brian Sørup

Kun et forslag: Her et par test sider der måske fortæller dig noget

http://www.blackcircles.com/tyres/kumho
http://www.tyretest.com/pkw_sommerreifen/kumho/index.html

www.scanboat.com / Per Krabbe
www.maxi77.com

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 20-04-09 19:55

Brian Sørup skrev:
> Hejza i stuerne, eller hvor i ellers sidder.....
>
> Jeg har fundet et ret godt tilbud på et sæt Kumho sommerdæk i min
> størrelse : 215/45-17.
> Hvem har erfaringer med Kumho ?

Ja. Skåret over en bred kam, så er de gode. De er runde, kræver ikke
megen vægt ved afbalancering, skrider stort set aldrig i kassen, holder
mange kilometer og har alligevel et godt bid, støjsvage og er flere
længder foran mange af de kendte mærker. Stod valget mellem Goodyear med
50% rabat eller Kumho, så snuppede jeg sidstnævnte.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : mugge

Dato : 20-04-09 20:35

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hejza i stuerne, eller hvor i ellers sidder.....
>
> Jeg har fundet et ret godt tilbud på et sæt Kumho sommerdæk i min
> [...]

LOOOOOL

mugge

Fra : KASO

Dato : 20-04-09 20:39

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Hejza i stuerne, eller hvor i ellers sidder.....
>
> Jeg har fundet et ret godt tilbud på et sæt Kumho sommerdæk i min
> [...]

Ingen erfaringer her, men kigger man på tests, er resultaterne meget
svingende - fra at ligge i den bedre halvdel til at ligge i absolut bund -
dog med en overvægt til det sidste. Det svinger afhængig af model og
størrelse.

Da dækkene er eneste kontakt til vejen, vil jeg ikke spille hasard ved at
købe discountdæk - så jeg holder mig meget langt fra fjernøstlige dæk.

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-09 21:52

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> - så jeg holder mig meget langt fra fjernøstlige dæk.

Bridgestone er japansk.
Navnet er oversat fra japansk.
Stone-bridge, eller stenbro populært sagt...
Og Japan er vel ikke i vesten, og Bridgestone
ikke et dårligt mærke.
Så et fjernøstligt dæk bør vel pr. automatik
ikke være dårligt ?

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-09 21:50

> [...]
> Hejza i stuerne, eller hvor i ellers sidder.....
>
> Jeg har fundet et ret godt tilbud på et sæt Kumho sommerdæk i min

Jeg købte Kumho for en del år siden
fordi de var billige.
Jeg så dog et sæt på en 'potenza' bil
ved Biler For Alle for nogle år siden,
så de er sikkert ok.

Men jeg synes hurtig de blir' firkantede...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-04-09 21:53

">> Eque <<" skriver:

> Jeg købte Kumho for en del år siden
> fordi de var billige.

Altså prisen

> Jeg så dog et sæt på en 'potenza' bil
> ved Biler For Alle for nogle år siden,
> så de er sikkert ok.

Eller blot billige....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : HB

Dato : 21-04-09 14:46

">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen
> Jeg så dog et sæt på en 'potenza' bil
> ved Biler For Alle for nogle år siden,
> så de er sikkert ok.

De skulle måske bare brændes af på drift....
Der er mange der køber billige dæk også second hand dæk blot for at brænde
dem af på en banedag eller to.

--
/HB

Fra : TDN

Dato : 21-04-09 05:34

> [...]
> Hejza i stuerne, eller hvor i ellers sidder.....
>
> Jeg har fundet et ret godt tilbud på et sæt Kumho sommerdæk i min

I ADAC/FDM test ligger de i midten hhv. under midten i test:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/0756800C-F489-4CDF-BE83-36D1DFE90F64/0/3845.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/68875070-7528-4534-88E1-B20897409EBB/0/6671.pdf

Det er godt nok i 205/55-16 i hhv. W og V

I 175/70-13 har de lige frem en sidste plads.

Jeg ville aldrig sætte sådan noget på min, glemmer aldrig engang jeg sparede
og satte SAVA dæk på, aldrig har jeg skøjtet så meget rundt, bare der var
det mindste fugt på vejen kunne de slet ikke stå fast.

Mvh
Thomas

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-04-09 01:54

On Apr 20, 10:52 pm, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:

> Eller blot billige....

Nemlig, alle pengene brugt på tun, styling og bling-bling, og så var
der kun råd sekundavarer da det var tid til
sikkerhedsudstyr.....tsk....tsk

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : Leo_Jensen

Dato : 21-04-09 03:51

On 21 Apr., 09:54, "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> wrote:

> Nemlig, alle pengene brugt på tun, styling og bling-bling, og så var
> der kun råd sekundavarer da det var tid til
> [...]

Det er da helt normalt, bling før funktion.
Da der var noget biludstilling i Odense for et års tid siden så jeg en
ordentligt stor Mercedes på nogle extreme lavtprofildæk med lastindex
92. 285/30R22 eller noget i den stil, men bære bilen kunne de sq ikke.
Håber de kun var moteret 'for sjov'...

Leo

Fra : Peter C

Dato : 22-04-09 12:05

> [...]
> Hejza i stuerne, eller hvor i ellers sidder.....
>
> Jeg har fundet et ret godt tilbud på et sæt Kumho sommerdæk i min

Jeg har sådan nogle på min ´69 Firebird. Med en kørselsbehov på 500-1000 km
årligt og sjældent over 80 km/t tænkte jeg de kunne være gode nok.
.... og jeg må sige til DET begrænsede brug er jeg ganske udmærket tilfreds.

De larmer ikke (eller også kan jeg bare ikke høre det gennem V8-bulderet
og de slides pænt jævnt uden hæl/tå (på en 40 år gammel undervogn hvor INGEN
ved hvornår den sidst fik nye stumper)

.... om jeg ville sætte dem på Volvoerne hvor hele familien skal
transporteres trygt, også i regnvejr og ved motorvejshastigheder ? ... Hmmm
.... nej det tror jeg sgu ikke jeg ville. Det er et eksperiment/chance jeg
ikke har lyst til at gøre, på en besparelse der i sidste ende ikke er mere
end en tankfulde benzin.

MVH Peter C:

Fra : Alex

Dato : 22-04-09 13:50

> Jeg har fundet et ret godt tilbud på et sæt Kumho sommerdæk i min
> [...]

Har ikke nogen erfaring med Kumho på personbiler, men jeg ved de er temmelig
anerkendte i motorsportkredse både banesport og rally. Så de kan nok godt
lave dæk, men der kan jo være store forskelle inden for samme mærke.

--
Alex