Garmin Nuvi 255WT vs Nuvi 760
Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 18-04-09 16:35

Hej

Har købt en Garmin Nuvi 760, som jeg sammenligner lidt med en Garmin
Nuvi 255WT, som en ven her. Begge er med samme kort (2009) og blevet
opdateret. Har et par spørgsmål:

1.
760 vister fartbegrænsning både i by (50,60,70 km/t), landevej (80 km/
t) og motorvej (110/130 km/t). Min vens 255WT viser kun motorvej
(110/130 km/t).
Andre der har oplevet det? I følge garmin.com burde der ikke være
nogen forskel på de to modeller.

2.
Ifølge Garmin.com har 255WT "Audio alarm", hvilket 760eren ikke har.
Nogen der kan fortælle mig, hvad det er?

Mvh
Michael
Kan se,

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 19-04-09 00:02

<mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Min Nüvi 255 WT viser hastighedsbegrænsningen ved de fleste veje. både i by,
på landevej og på motorvej.

2.
Ifølge Garmin.com har 255WT "Audio alarm", hvilket 760eren ikke har.
Nogen der kan fortælle mig, hvad det er?

Det har jeg så heller ikke fundet ud af endnu.
Min gamle Mio kunne sige "Pas på" ved hastighedsoverskridelser på 5 km/t
eller mere. Det har jeg ikke kunnet finde endnu på Garmin'en. Ikke at jeg
savner det - Mere for at drille konen

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 18-04-09 17:16

> [...]
> eller mere. Det har jeg ikke kunnet finde endnu på Garmin'en. Ikke at jeg

Garmin har valgt ikke at have den funktion i følge deres hjemmeside.
De skriver at det er af sikkerhedsmæssige årsager.

Fra : Henrik B.

Dato : 19-04-09 00:19

<mbk112@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Hej
>
> Har købt en Garmin Nuvi 760, som jeg sammenligner lidt med en Garmin

Godt valg. )

> 1.
> 760 vister fartbegrænsning både i by (50,60,70 km/t), landevej (80 km/
> t) og motorvej (110/130 km/t). Min vens 255WT viser kun motorvej
> (110/130 km/t).

Har din ven opdateret sin med den nyeste firmware, via Garmin Update? Jeg
mener at have læst at det kan være grunden. Kortet som sådan har ikke noget
at sige i den sammenhæng.

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 19-04-09 00:16

> Har din ven opdateret sin med den nyeste firmware, via Garmin Update? Jeg
> mener at have læst at det kan være grunden. Kortet som sådan har ikke noget
> at sige i den sammenhæng.

Jeg har brugt garmin webupdater og opdateret dem begge to til nyeste
firmware.

Der skulle ikke være en Garmin Nuvi 255 ejer derude?

/Michael

Fra : Mogens

Dato : 19-04-09 07:50

> Der skulle ikke være en Garmin Nuvi 255 ejer derude?

Spørg det rette sted: dk.teknik.satellit.navigation

Fra : Dennis

Dato : 20-04-09 16:01

mbk112@hotmail.com skrev:

> Jeg har brugt garmin webupdater og opdateret dem begge to til nyeste
> firmware.
>
> Der skulle ikke være en Garmin Nuvi 255 ejer derude?

Jo da! Jeg har en og får vist fartbegrænsning rigtig mange sted, og
altså ikke kun på motorvej. Jeg har det nyeste 2009 kort men har ellers
ikke opdateret den det sidste halve år.

Ang. "audio alarm", så ved jeg ikke hvad det er...

Hilsen Dennis

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 19-04-09 13:16

On 19 Apr., 08:50, "Mogens" <n...@mail.com> wrote:

> Spørg det rette sted: dk.teknik.satellit.navigation

Der har jeg spurgt, men der er desværre ikke meget aktivitet i den
gruppe. Derfor jeg spørger her i håb om mere respons.

/Michael

Fra : N/A

Dato : 20-04-09 16:01