234 km/t på motorvejen
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 18-04-09 14:26

http://www.jv.dk/artikel/646779

Se alle de kloge hoveder kloge i hvor farligt det er at køre 234 på en dansk
motorvej!

Jeg holder på det er farligere at holde stille :)

--
Per
Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- for "normal"

Fra : Tom

Dato : 18-04-09 14:38

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.jv.dk/artikel/646779
>
> Se alle de kloge hoveder kloge i hvor farligt det er at køre 234 på en
> dansk motorvej!

Min Sierra m turbo kunne også omkring de 240

--
Tom

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-04-09 14:43

Per Henneberg Kristensen skrev

> Se alle de kloge hoveder kloge i hvor farligt det er at køre 234 på en
> dansk motorvej!

Ufatteligt at man (politiet) ikke har foretaget mere end een måling så
føreren kunne få en ubetinget frakendelse?
Hmm pokkers der skal mere end eet kørselsforløb til så det kan ikke lade sig
gøre :(

- Peter

Fra : Kent Nielsen

Dato : 18-04-09 14:57

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> føreren kunne få en ubetinget frakendelse?
> Hmm pokkers der skal mere end eet kørselsforløb til så det kan ikke lade

Hæ, sidst jeg kørte fra dem, mistede de også pusten omkring 230 km/t

Kent Nielsen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-04-09 15:26

Kent Nielsen skrev

> Hæ, sidst jeg kørte fra dem, mistede de også pusten omkring 230 km/t

Jeg tror såmen ikke den forfølgende bil mistede pusten, det er et spørgsmål
om hvor stor risikoen er for evt uheld i forb med eftersætningen

- Peter

Fra : Mogens

Dato : 18-04-09 15:59

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg tror såmen ikke den forfølgende bil mistede pusten, det er et
> spørgsmål om hvor stor risikoen er for evt uheld i forb med eftersætningen

Min kammerat er strømer, og når de ikke eftersætter sådan en gut, er det
yderst sjældent faren for uheld, der afgør sagen, men grundet det forhold,
at de skønner, de ikke har en chance for at fange manden. Istedet forsøger
de at fange ham vha kolleger (vejspærring).

Det er sgu helt ufatteligt, at nogle herinde bliver ved med deres fartpjat -
at det farten som hastighed, der er farlig. Det er det stadig ikke - det er
hastighedsforskellen.

Lørdag er iøvrigt en dårlig dag at køre stærkt på dér - det er skiftedag
ift. sommerhusområderne...

Fra : C. Caspersen

Dato : 18-04-09 20:59

"Mogens" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> at de skønner, de ikke har en chance for at fange manden. Istedet forsøger
> de at fange ham vha kolleger (vejspærring).

Du kender 1 politimand, og så er det retvisende for de 11499 andre ?

> Det er sgu helt ufatteligt, at nogle herinde bliver ved med deres
> fartpjat - at det farten som hastighed, der er farlig. Det er det stadig
> ikke - det er hastighedsforskellen.

...ordkløveri

/Caspersen

Fra : Mogens

Dato : 18-04-09 21:20

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i meddelelsen

> Du kender 1 politimand, og så er det retvisende for de 11499 andre ?

Ja, det kan man godt sige. Jeg drøftede det med hans kolleger, sidst jeg var
nede på stationen. Jeg kender 8 af dem, og de går vildt op i biler - de
ville gerne se min bil.

> ..ordkløveri

Nix - det er humlen i den sag...

Fra : Kåre

Dato : 19-04-09 10:56

> [...]
>
> Ja, det kan man godt sige. Jeg drøftede det med hans kolleger, sidst jeg
> var nede på stationen. Jeg kender 8 af dem, og de går vildt op i biler -

I dén grad ordkløveri...opfundet af nogle sølle mennesker som føler sig
overbevist om at den sætning er så genial at den ikke kan modsiges, og
samtidig retfærdiggør deres egoistiske kørsel på offentlig vej...

Men Mogens, mener du så ikke at hastighedsforskellen mellem 110 og 234 = 124
km/t er så stor hastighedsforskel, at det er totalt uforsvarligt overhovedet
at nærme sig de hastigheder?

mvh
Kåre

Fra : Mogens

Dato : 19-04-09 11:35

"Kåre" <kaarebach@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Men Mogens, mener du så ikke at hastighedsforskellen mellem 110 og 234 =
> 124 km/t er så stor hastighedsforskel, at det er totalt uforsvarligt
> overhovedet at nærme sig de hastigheder?

Jow, det går normalt ik' i DK mellem kl 8 og 22

Fra : Kåre

Dato : 19-04-09 12:15

> "Kåre" <kaarebach@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Jow, det går normalt ik' i DK mellem kl 8 og 22

Ok, det er bare mig der er lidt langsom og naiv...jeg vidste slet ikke at
hastighedsforskel er afhængig af solens hældning mod jorden...

Kåre

Fra : Mogens

Dato : 19-04-09 12:20

> Ok, det er bare mig der er lidt langsom og naiv...jeg vidste slet ikke at
> hastighedsforskel er afhængig af solens hældning mod jorden...

Færre folk på vejen - normalt...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 19-04-09 12:58

Kåre skrev:
> Men Mogens, mener du så ikke at hastighedsforskellen mellem 110 og 234 = 124
> km/t er så stor hastighedsforskel, at det er totalt uforsvarligt overhovedet
> at nærme sig de hastigheder?

Tyskerne finder ingen problem i at tillade hastighedsforskellen mellem
80 og 250 (=170) på deres veje. Så hvorfor skal fartforskrækkelsen være
den fremherskende herhjemme?

Er det fordi man kan/tør ikke selv og så kan/tør andre heller ikke?

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-04-09 13:18

On Sun, 19 Apr 2009 13:58:20 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

> [...]
>den fremherskende herhjemme?
>
>Er det fordi man kan/tør ikke selv og så kan/tør andre heller ikke?

Kunne man forestille sig, at når man på rygraden véd, at de maximale
hastighedsgrænser her til lands er 110/130 km/t., at det så kan komme
en anelse bag på én, hvis der kommer en raket farende med + 100.

Hvad går du forresten og laver pt??

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 19-04-09 14:54

Folmer Rasmussen skrev:
> Kunne man forestille sig, at når man på rygraden véd, at de maximale
> hastighedsgrænser her til lands er 110/130 km/t., at det så kan komme
> en anelse bag på én, hvis der kommer en raket farende med + 100.

Det kunne det selvfølgelig være, men at stille det op som om at fordi vi
har 110/130 er alle hastigheder derover dødelige er jo ligesom ikke
rigtig i overensstemmelse med sandheden.

> Hvad går du forresten og laver pt??

Venter på det bliver den 18. maj så jeg kan komme på kursus. Ellers ikke
meget andet end at sidde her.

Fra : alexbo

Dato : 19-04-09 14:02

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev

> Er det fordi man kan/tør ikke selv og så kan/tør andre heller ikke?

Næh, det skyldes at man kan tænke selv, at man ikke bare bevistløst ser på
hvad man gør andre steder.

Der findes også lande uden spritgrænser, det betyder vel ikke at så skal vi
heller ikke have nogen.
Der findes lande hvor man frit kan købe skydevåben, det betyder vel ikke at
sådan skal vi også have det.
Der findes mange lande med mange forskellige love og regler, det skal vel
ikke forhindre os i at have de love og regler vi selv mener er de bedste.

Er det fordi man ikke kan tænke selv, man bare kigger over grænsen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 19-04-09 15:00

alexbo skrev:
> Næh, det skyldes at man kan tænke selv, at man ikke bare bevistløst ser på
> hvad man gør andre steder.

Altså et "ikke-svar".

> [...]
> ikke forhindre os i at have de love og regler vi selv mener er de bedste.

Er det fordi du er løbet tør for argumenter mod hastighed at det her
skal bringes ind i billedet?

> Er det fordi man ikke kan tænke selv, man bare kigger over grænsen.

Spørg politikerne, for dem er det vis normale.

Fra : alexbo

Dato : 19-04-09 15:53

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev

> Er det fordi du er løbet tør for argumenter mod hastighed at det her skal
> bringes ind i billedet?

Næh det er fordi jeg ikke svarer på noget om hastighed, jeg svarer på et
indlæg om at hvad tyskerne gør bør vi også gøre.
Tilsyneladende vil du lade danske regler styre af hvad de gør andre steder i
stedet for selv at tage stilling.
Og når vi ikke gør det samme som tyskerne er det nok fordi vi er bange.
Et lidt besynderligt argument fra en skribent der gerne vil undgå
personangreb.

mvh
Alex Christensen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 20-04-09 00:31

alexbo skrev:
> [...]
> Og når vi ikke gør det samme som tyskerne er det nok fordi vi er bange.
> Et lidt besynderligt argument fra en skribent der gerne vil undgå

Det var nu ikke for at få deres regler herop. Men for at få en eller
anden til at forklare at 140 km/t på en dansk motorvej er livsfarlig,
mens 240 km/t på en tysk motorvej ikke er det.

Det er det der med at nogen hænger sig fast i at når reglerne giver den
eller den begrænsning er alt over farligt. Jeg kan desværre ikke følge
logikken, og beder om at få den forklaret.

Fra : alexbo

Dato : 20-04-09 09:17

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i

> Det var nu ikke for at få deres regler herop. Men for at få en eller anden
> til at forklare at 140 km/t på en dansk motorvej er livsfarlig, mens 240
> km/t på en tysk motorvej ikke er det.

Det er et meningsløst spørgsmål, ingen af dine påstande er rigtige og så vil
du have andre til at begrunde dem.
Du kunne lige så godt spørge om hvorfor det er livsfarligt at køre uden lys
i Danmark og ganske ufarligt i Tyskland.

Der er forskellige regler i forskellige lande, ligesom der er forskellige
regler i forskellige familier og på forskellige arbejdspladser.

mvh
Alex Christensen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 20-04-09 15:41

alexbo skrev:
> Det er et meningsløst spørgsmål, ingen af dine påstande er rigtige og så vil
> du have andre til at begrunde dem.

Det er vel kun meningsløs fordi du ville blive nødt til at komme med et
svar du ikke ønsker at komme med?

I øvrigt påstår jeg jo ikke noget. Jeg spørger efter en forklaring på
hvorfor det kan være det er som det er.

> Du kunne lige så godt spørge om hvorfor det er livsfarligt at køre uden lys
> i Danmark og ganske ufarligt i Tyskland.

nu snakker vi hastighed, det med lys kan vi så komme til senere.

> Der er forskellige regler i forskellige lande, ligesom der er forskellige
> regler i forskellige familier og på forskellige arbejdspladser.

Det er jeg skam godt klar over. Det jeg gerne ville have belyst er blot
hvorfor noget kan være dødsensfarligt under det ene sæt regler mens det
er normalt under det andet.

Fra : alexbo

Dato : 20-04-09 17:48

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev

> I øvrigt påstår jeg jo ikke noget. Jeg spørger efter en forklaring på
> hvorfor det kan være det er som det er.

Jamen sådan er det ikke, det er bare noget du påstår.
Jeg kan ikke svare dig på hvorfor.

Jeg stopper her.

mvh
Alex Christensen

Fra : KASO

Dato : 20-04-09 20:46

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i meddelelsen

> Det var nu ikke for at få deres regler herop. Men for at få en eller anden
> til at forklare at 140 km/t på en dansk motorvej er livsfarlig, mens 240
> km/t på en tysk motorvej ikke er det.

1: Danske motorveje er ikke bygget til samme hastigheder som de tyske. Det
gælder f.eks. sving - inkl. deres hældninger - og afstanden mellem
tilkørslerne.

2: 140km/t på en dansk motorvej er ikke livsfarlig - men ulovlig. Der er
også mange strækninger i Tyskland, hvor farten nu er sat ned til 130 eller
derunder - det skyldes ikke en pludselig ændring i risikoen.

3: Det er lovligt at eje våben i USA - så må det jo også være ufarligt. Skal
vi også give de danske børn våben med i skole? De er jo ikke - i sig selv -
farlige (våbene).......

Fra : Mogens

Dato : 19-04-09 14:40

> Tyskerne finder ingen problem i at tillade hastighedsforskellen mellem 80
> og 250 (=170) på deres veje. Så hvorfor skal fartforskrækkelsen være den
> fremherskende herhjemme?

Det er fordi, at en tysker ved, at andre kan ha' en væsentlig anden / højere
hastighed end han / hun selv - OG reagerer derefter. I DK hersker jo den
mentalitet, at man endelig ikke skal forsøge at føre sig frem (hvis 235 km/t
er at sammenligne med det)

Fra : Leonard

Dato : 19-04-09 15:29

Finn Guldmann wrote:

> Tyskerne finder ingen problem i at tillade hastighedsforskellen
> mellem 80 og 250 (=170) på deres veje. Så hvorfor skal
> fartforskrækkelsen være den fremherskende herhjemme?

Hvordan kan det være at du lige netop på et eneste punkt kan lide den
tyske trafik?

Godt nok er der mange flere tyskere, men sidst jeg så et tal dernede
fra, var det på 12 dræbte - om dagen!

--
Leonard

Fra : Mogens

Dato : 19-04-09 15:39

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i meddelelsen

> Godt nok er der mange flere tyskere, men sidst jeg så et tal dernede
> fra, var det på 12 dræbte - om dagen!

Nu kan man umuligt sammenligne de 2 lande, men hvis vi gør det alligevel,
vil tallene vel være således:

Tyskland = 85 millioner indbyggere
12 x 365 = 4.380 dræbte om året - altså 0,0051 % af den samlede befolkning

DK = 5.5 millioner indbyggere
Ca. 400 dræbte om året - altså 0,0072 % af den samlede befolkning
www.sikkertrafik.dk/b9ef3e80

Hva hyler du for?

Fra : Tom

Dato : 19-04-09 17:05

> [...]
>
> DK = 5.5 millioner indbyggere
> Ca. 400 dræbte om året - altså 0,0072 % af den samlede befolkning

Så konklusionen må være at det faktisk er mere sikkert at have fri hastighed
på motorvejen på udvalgte strækninger fremfor en fast max hastighed på hele
vejnettet

--
Tom

Fra : Mogens

Dato : 19-04-09 17:33

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i meddelelsen

> Så konklusionen må være at det faktisk er mere sikkert at have fri
> hastighed på motorvejen på udvalgte strækninger fremfor en fast max
> hastighed på hele vejnettet

Som du ved, foreløber det hele (fri hastighed) ganske udramatisk i Tyskland.
Det handler udelukkende om 2 ting, IMO:
1) at de langsomme erkender, at de er... ja: langsomme
2) at de hurtige ikke kører hurtigere, end de selv kan håndtere
(man kører f.eks. ikke +245 km/t på en 2-sporet motorvej)

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 19-04-09 18:10

Tom skrev:
> [...]
> på motorvejen på udvalgte strækninger fremfor en fast max hastighed på hele

Nejnej, der er færrest trafikdræbte hvis der ingen indbyggere er.

Fra : Leonard

Dato : 19-04-09 17:42

Mogens wrote:

> Nu kan man umuligt sammenligne de 2 lande, men hvis vi gør det
> alligevel, vil tallene vel være således:

Nej en direkte sammenligning er nok ligeså forkert, som at sammenligne
de trafikale forhold generelt.
Hvormange km motorvej har vi i DK i forhold til DE?
Hvormange person-km køres der?
Hvormange dræbte giver det?

Mit gæt (som er helt uden hold i noget som helst, men et gæt) er, at
der dræbes flere mennesker på de tyske motorveje end på de danske.
Motorvejene i DK er faktisk ret sikre at færdes på, det er sjældent,
der sker ulykker med dræbte der. Det er landevejene og byerne der er de
farlige steder i DK.

Men uanset hvor stort et land er, så synes jeg at 12 dræbte eller 1
dræbt om dagen er formange.

I USA, hvor der er politi overalt og i hvert fald som jeg har oplevet
det, trafikken er et forholdsvist roligt sted, hvor der ikke køres tæt,
stærkt eller vildt, men tværtimod bare holdes et roligt flow, er
dødeligheden blandt unge mennesker i trafikken højere end ved alle
andre slags ulykker, overfald osv. tilsammen.
Det synes jeg er sørgeligt.

Så hvis jeg hyler, så er det det jeg hyler for.

--
Leonard

Fra : Mogens

Dato : 19-04-09 17:50

> [...]
> de trafikale forhold generelt.
> Hvormange km motorvej har vi i DK i forhold til DE?

Ja, det giver såmænd et endnu værre billede af DK, om man medtager den
slags. I princippet er det jo helt utroligt, at der sker noget på
motorvejene i DK, når man færdes så lav hastighed, som det i virkeligheden
ér tilfældet. Dét siger ret meget om danskernes skødesløshed, IMO... - og
dårlig køreundervisning eller vedligehold af samme.

> [...]
> der dræbes flere mennesker på de tyske motorveje end på de danske.

> Motorvejene i DK er faktisk ret sikre at færdes på, det er sjældent,

Som du kan læse, dræbes der flere i DK end i D, statistisk set...

> Men uanset hvor stort et land er, så synes jeg at 12 dræbte eller 1
> dræbt om dagen er formange.

OK...

Fra : Leonard

Dato : 19-04-09 17:57

Mogens wrote:

> Som du kan læse, dræbes der flere i DK end i D, statistisk set...

OK, og de tal finder du hvor?
- eller bare nævn dem her, jeg kender dem ikke.

--
Leonard

Fra : Mogens

Dato : 19-04-09 18:37

> OK, og de tal finder du hvor?
> - eller bare nævn dem her, jeg kender dem ikke.

Har jeg jo lige beregnet for dig, mand...

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-04-09 20:50

"Mogens" <no@mail.com> wrote in news:4jJGl.7992$U5.89017@newsb.telia.net:

> Har jeg jo lige beregnet for dig, mand...

Leonard efterlyser statistikken for motorveje alene. DK vs. D.

Dine tal dækker alle veje. Jeg mener nu bestemt jeg har set en sådan
statistik - og i dit favør - men hvor husker jeg ikke.

Altså en statistik over antal dræbte pr. kørt motorvejskilometer.

Fra : Leonard

Dato : 20-04-09 09:43

Mogens wrote:

> Har jeg jo lige beregnet for dig, mand...

Nej, det har du ikke.
Du har ikke regnet på tal, der kun gælder for motorveje og heller ikke
indregnet kørte km eller noget andet, der vil kunne gøre en
sammenligning bare nogenlunde brugbar.

Præcist lige så lidt som det kan sammenlignes at vi i DK var en hel
påske om at slå 13 mennesker ihjel i trafikken og i DE kan de klare det
på en dag.

--
Leonard

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-04-09 18:33

> [...]
>
> Præcist lige så lidt som det kan sammenlignes at vi i DK var en hel
> påske om at slå 13 mennesker ihjel i trafikken og i DE kan de klare det

Jährlich verunglücken mehr als 600 Menschen tödlich auf deutschen
Autobahnen (2006: 645) und über 30.000 (2006: 32.082) werden verletzt.

Fundet et sted på nettet ... altså langt fra 13 i DE på motorvejene ..

Fra : Leonard

Dato : 21-04-09 22:32

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Jährlich verunglücken mehr als 600 Menschen tödlich auf deutschen
> Autobahnen (2006: 645) und über 30.000 (2006: 32.082) werden verletzt.

Det er sgu egentlig imponerende at de kan holde tallene så langt nede.
Jeg havde troet det var meget værre.

Så skal vi bare have lært danskerne at køre ligeså godt ...

--
Leonard

Fra : .J.S...

Dato : 21-04-09 23:41

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> wrote in message

> [...]
> Autobahnen (2006: 645) und über 30.000 (2006: 32.082) werden verletzt.
>
> Fundet et sted på nettet ... altså langt fra 13 i DE på motorvejene ..

25 dræbte på motorvej i 2007 :
http://www.vejsektoren.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=123687

Men man skal ha kørte km med, ellers er brosten nok det sikreste vi har

En anden faktor kunne så også være alder og størrelse på køretøjerne, at det
er mini biler som er det store hit for tiden hjælper garanteret ikke på
statistikken.
http://ekstrabladet.dk/biler/article1036712.ece

mvh/JS

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 22-04-09 06:58

On Wed, 22 Apr 2009 00:40:31 +0200, ".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com>
wrote:

>25 dræbte på motorvej i 2007 :
>http://www.vejsektoren.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=123687
>
>Men man skal ha kørte km med
Ja og det bør nok være kørte km. på mortorvejen for at det kan bruges
?

>, ellers er brosten nok det sikreste vi har
Nu skal man jo ikke se bort fra glæden ved skyttegravskrig.

> [...]
>er mini biler som er det store hit for tiden hjælper garanteret ikke på
Mon ikke også antallet af uheld uden dødelig udgang burde tages med,
ved at se på forholdet mellem de uheld med dødelig udgang og dem uden
ville måske sige noget om hvor sikre bilderne er ?

/Hans

Fra : Tom

Dato : 19-04-09 17:53

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> dødeligheden blandt unge mennesker i trafikken højere end ved alle
> andre slags ulykker, overfald osv. tilsammen.

USA har meget høj dødelighed på deres veje over 40.000 døde i 2005 selv om
cruise hastigheden er omkring 70 Km/t på deres highways. Meget kan sikkert
relateres til at amerikanere ikke anvender selen så ofte.

--
Tom

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 19-04-09 18:13

Tom skrev:
> [...]
> cruise hastigheden er omkring 70 Km/t på deres highways. Meget kan sikkert
> relateres til at amerikanere ikke anvender selen så ofte.

Sidst jeg så efter var den 65 mph, hvilket er cirka 100 km/t.

Men hvis man er ligeglad med selen er 70 eller 100 vist hip som hap når
det går galt.

Fra : Jesper Juul

Dato : 19-04-09 21:15

Tom skrev:
> [...]
> cruise hastigheden er omkring 70 Km/t på deres highways. Meget kan sikkert
> relateres til at amerikanere ikke anvender selen så ofte.

Du har vist aldrig været i USA, der findes ihvertfald ingen motorveje
hvor man kun må køre 70 km/t.
http://www.topspeed.com/cars/speed-limits-on-the-usa-highway-ar9977.html

Jesper

Fra : Tom

Dato : 19-04-09 22:53

"Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Du har vist aldrig været i USA, der findes ihvertfald ingen motorveje hvor
> man kun må køre 70 km/t.
> http://www.topspeed.com/cars/speed-limits-on-the-usa-highway-ar9977.html

hmmm. nu skrev jeg så godt nok cruise hastighed og ikke max tilladte
hastighed.
I USA virker det ofte som om at man tager sig bedre tid når man
pendler...Ikke som her hvor man bliver betragtet som åndsvag hvis man ikke
ligger på max hele tiden.

--
Tom

Fra : Jesper Juul

Dato : 20-04-09 09:30

Tom skrev:
> "Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> skrev i en meddelelse

> hmmm. nu skrev jeg så godt nok cruise hastighed og ikke max tilladte
> hastighed.

Ok fair nok, men jeg har nu ikke oplevet at man ligger på 70 km/t på
motorvejen derovre, der fleste ligger som regel lige et par km/t under
den tilladte hastighed og så er der enkelte som kører en del hurtigere.

> I USA virker det ofte som om at man tager sig bedre tid når man
> pendler...Ikke som her hvor man bliver betragtet som åndsvag hvis man ikke
> ligger på max hele tiden.

Det er til gengæld rigtigt, og så er det bare dejligt afslappende at
køre med automatgear og der er ingen som hidser sig op over at man
overhaler højre om.

Jesper

Fra : TL

Dato : 20-04-09 23:30

On Sun, 19 Apr 2009 18:53:06 +0200, in dk.fritid.bil "Tom"
<christensen@bigfoot.com> wrote:

>USA har meget høj dødelighed på deres veje over 40.000 døde i 2005 selv om
>cruise hastigheden er omkring 70 Km/t på deres highways.

Hvor i USA kører du, hvor hastigheden er 70km/t?
På 101 lige vest for Los Angeles, hvor jeg kører hver dag når jeg er
hjemme kan jeg pænt følge trafikken i venstre bane med 75-80mph, 85mph
på en god dag. Og det er i myldretiden.

TomL

Fra : Tom

Dato : 21-04-09 15:26

"TL" <tl_dp@roadrunner.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> På 101 lige vest for Los Angeles, hvor jeg kører hver dag når jeg er
> hjemme kan jeg pænt følge trafikken i venstre bane med 75-80mph, 85mph

Chicago og Milwaukee.....virksomheden har en afd. der.

Tom

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 20-04-09 10:41

On 19 Apr 2009 16:41:32 GMT, "Leonard" <piper28a@gmail.invalid> wrote:

>Hvormange km motorvej har vi i DK i forhold til DE?
Danmark har 1070,51 km motorvej pr. 1. februar 2007.

Tyskland har med ca. 12.500 km det tredjelængste i verden.
Trafiktætheden er over 100000 biler i døgnet på de 20 mest trafikerede
strækninger.
Måske nogen med tyskkendskab kan udlede mere fra
http://www.autobahn-online.de

>Hvormange person-km køres der?
Hvor finder man mon denne slags oplysninger ?

>Hvormange dræbte giver det?
Hvis det kun skal gå på km motorvej:
Tyskland, 12 dræbte om dagen (men på motorvejene alene ?) = 0,96 dræbt
for hver 1000 km. motorvej.

Danmark, 400/365= 1,09 dræbt om dagen (men på motorvejene alene ?) =
1,18 pr. 1000 km motorvej.

Vi skal jo have fat i det konkrete antal dræbte på motorvejene for at
kunne regne på det, jeg har det ikke, så ovennævnte dur ikke rigtigt
til noget, selv om udregningen i sig selv er sjov.

Danmark skulle være i toppen med flest km motorvej iforhold til resten
af vejnettet, så kommer hele vejnettet ind i udregningen ser
resultatet noget anderledes ud.

>Men uanset hvor stort et land er, så synes jeg at 12 dræbte eller 1
>dræbt om dagen er formange.
Man må accepterer at der dræbes mennesker i trafikken, så at sige at 1
er 1 for mange er jo tåbeligt.
Hvor mange man må accepterer er et godt spørgsmål, set over en længere
tidshorisont er tallet jo nedadgående, og så længe det er det alt
andet lige posiktivt.

> [...]
>dødeligheden blandt unge mennesker i trafikken højere end ved alle
>andre slags ulykker, overfald osv. tilsammen.
Der mangler ret mange informationer før man kan læse noget ud af
dette.
Anyway, en dødsårsag vil altid være førende på statistikkerne, det i
sig selv er jo ikke sørgeligt ?

/Hans

Fra : Leonard

Dato : 20-04-09 11:04

Hans Kjaergaard wrote:

> Man må accepterer at der dræbes mennesker i trafikken, så at sige at 1
> er 1 for mange er jo tåbeligt.

Nu skriver jeg jo også, at 1 om dagen er formange, og det synes jeg det
er.
Trafikken er menneskeskabt og kontrolleres udelukkende af mennesker, så
jeg synes det er sørgeligt at vi ikke har fundet på en mere sikker
metode at udføre det på.

--
Leonard

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 20-04-09 12:26

On 20 Apr 2009 10:04:19 GMT, "Leonard" <piper28a@gmail.invalid> wrote:

>Nu skriver jeg jo også, at 1 om dagen er formange, og det synes jeg det er.
Man kan ikke sætte nummer på et acceptabel antal dræbte, derfor kan
man heller ikke sætte nummer på hvor mange der skal til før det er for
mange.
Den slags udmeldinger er en gratis omgang, det er ren signalpolitik,
det er uden virkeligt indhold, man kan kun være enig i en sådan
udmelding, derfor er den tåbelig.

>Trafikken er menneskeskabt og kontrolleres udelukkende af mennesker, så
>jeg synes det er sørgeligt at vi ikke har fundet på en mere sikker
>metode at udføre det på.
Den gang i de gode gamle dag da man brugte heste som transportmiddel
blev der også dræbt folk, både chauffører, passagerer og øvrige
trafikander, så der er ikke meget nyt i at der dræbes i trafikken.

/Hans

Fra : Leonard

Dato : 20-04-09 13:05

Hans Kjaergaard wrote:

> [...]
> Den slags udmeldinger er en gratis omgang, det er ren signalpolitik,
> det er uden virkeligt indhold, man kan kun være enig i en sådan

Det er så din holdning, min er, at vi godt kan tillade os at stille et
mål op for hvormange vi synes er acceptable.

> Den gang i de gode gamle dag da man brugte heste som transportmiddel
> blev der også dræbt folk, både chauffører, passagerer og øvrige
> trafikander, så der er ikke meget nyt i at der dræbes i trafikken.

Dengang døde folk også af helt banale sygdomme, som vi idag kurerer med
en pille.
Udviklingen burde kunne bringe os frem til en mere sikker måde at
transportere os rundt på.

--
Leonard

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 20-04-09 13:26

On 20 Apr 2009 12:05:17 GMT, "Leonard" <piper28a@gmail.invalid> wrote:
>Det er så din holdning, min er, at vi godt kan tillade os at stille et
>mål op for hvormange vi synes er acceptable.
Hvor mange er det ?
200 dræbte er acceptabelt og så er 205 dræbte 5 for mange ?

>Udviklingen burde kunne bringe os frem til en mere sikker måde at
>transportere os rundt på.
Bilerne bliver mere og mere sikre, sådan generelt set, så det går i
den rigtige retning.
Der er ingen grund til at tro at den udvikling går i stå, men hvilken
retning det tager kan der kun gættes på.

/Hans

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-04-09 20:01

Leonard skrev:

> Trafikken er menneskeskabt og kontrolleres udelukkende af mennesker, så
> jeg synes det er sørgeligt at vi ikke har fundet på en mere sikker
> metode at udføre det på.

Så længe man vil køre selv, og der er nogen der kører råddent, så skal
der jo ske noget.

Næh, alle biler op på lastvognstog og så kan man blive læsset af i
nærmeste større by man skal til :)

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 20-04-09 16:22

Hans Kjaergaard <hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote in

> Måske nogen med tyskkendskab kan udlede mere fra
> http://www.autobahn-online.de

På et link fra siden fandt jeg følgende:

"Accident rates
Despite the prevailing high speeds, the accident, injury and death rates on
the Autobahn are remarkably low. The Autobahn carries about a third of all
Germany's traffic, but injury accidents on the Autobahn account for only 6%
of such accidents nationwide and less than 12% of all traffic fatalities
were the result of Autobahn crashes (2004). In fact, the annual fatality
rate (3.2 per billion km in 2004) is consistently lower than that of most
other superhighway systems, including the US Interstates (5.0 in 2003)."
(http://www.gettingaroundgermany.info/autobahn.htm)

Kort og godt:

3.2 trafikdrab pr. 1 milliard kørte Autobahn (DE) kilometer.
5.0 trafikdrab pr. 1 milliard kørte Highway (USA) kilometer.

Så mangler der bare sammenlignlige tal fra DK.

Fra : N/A

Dato : 21-04-09 17:07

Fra : Finn Guldmann

Dato : 19-04-09 16:24

Leonard skrev:
> Hvordan kan det være at du lige netop på et eneste punkt kan lide den
> tyske trafik?

Nu ved jeg ikke af at jeg personligt har noget at bruge de hastigheder
til. Så det er mere som er værn mod det der med at når nogen ener at den
eller den hastighed er den højeste ufarlige skal alle andre tage samme
holdning og holde sig til den.

At jeg personligt har det udmærket med 130 km/t er jo ikke automatisk
ensbetydende med hverken at alle andre også skal have det eller at alle
hastigheder over det er dødsensfarlige.

Hastigheden er faktisk en mindre væsentlig faktor i trafikken, så længe
§ 41 overholdes. Men den er nem at sætte regler om, at måle og at
kontrollere. Så derfor får den den, uretfærdige, fremherskende position
den får. Med de ekstra menneskeliv det koster, ikke at forsøge at få den
vigtigste regel overhold.

> Godt nok er der mange flere tyskere, men sidst jeg så et tal dernede
> fra, var det på 12 dræbte - om dagen!

I og med at de er 16 gange så mange som vi er er det vel ikke
overvældende, i forhold?

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-09 10:01

Finn Guldmann wrote:

> [...]
> være den fremherskende herhjemme?
>
> Er det fordi man kan/tør ikke selv og så kan/tør andre heller ikke?

Nu er det ikke så enkelt og i praksis er hastigheden på tyske motorveje ikke
meget højere end i Danmark.

De største problemer der er i Tyskland er for det første brændstofforbruget.
Det stiger voldsomt når man rutinemæssigt kører stærkt. For det andet er der
en lidt ubehagelig tendens til at man kører ud fra inderbanen uden at se sig
for. De gange jeg har prøvet at køre mere end 150 km/t har jeg brugt bremsen
mere end godt er. I Tyskland blinker de ud og så skifter de bane uden hensyn
til at jeg kommer med måske 160 km/t i yderbanen.

Stig Bang-Mortensen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 20-04-09 15:59

Stig Bang-Mortensen skrev:
> Nu er det ikke så enkelt og i praksis er hastigheden på tyske motorveje ikke
> meget højere end i Danmark.

Jeg er udmærket klar over at praksis er noget andet. Lige i øjeblikket
handler det vist mere om ideologien bag det man siger end om det man gør
ude i trafikken.

Jeg er også klar over at den der forskningsmæssige (?) "begrænsning" de
har dernede ved 130 km/t har stor indflydelse på deres hastigheder.

Men det hjælper mig stadig ikke til at få en forklaring på hvorfor 140
km/t på en dansk motorvej er livsfarligt, mens 140 km/t på en tysk
motorvej er langsom.

Og jeg vil selvfølgelig helst høre forklaringer fra dem der himler op om
at hastighed altså er så og så farlig, hver gang ordet bliver nævnt.

> [...]
> mere end godt er. I Tyskland blinker de ud og så skifter de bane uden hensyn
> til at jeg kommer med måske 160 km/t i yderbanen.

Vil det ikke bare sige at dernede gør de det samme som de gør herhjemme,
blot ved en højere hastighed?

Fra : N/A

Dato : 21-04-09 17:07

Fra : N/A

Dato : 21-04-09 17:07

Fra : N/A

Dato : 21-04-09 17:07

Fra : N/A

Dato : 21-04-09 17:07

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-04-09 18:52

Peter Lykkegaard skrev:
> [...]
> føreren kunne få en ubetinget frakendelse?
> Hmm pokkers der skal mere end eet kørselsforløb til så det kan ikke lade sig

Hvis det er i 110 km/t zonen burde det vel give en ubetinget. Ligger den
ikke stadig ved 100% over?

Hvis det er i 130 km/t zone mangler der jo lige lidt i de 100%.

Har så lige kigget bødetakster og den ubetingede frakendelse er
tilsyneladende taget væk. (Nogen der ved andet?)

Fra : Ivan Madsen

Dato : 18-04-09 15:31

On Sat, 18 Apr 2009 15:25:37 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phk@fjern_klikpost.dk> wrote:

>http://www.jv.dk/artikel/646779
>
>Se alle de kloge hoveder kloge i hvor farligt det er at køre 234 på en dansk
>motorvej!
>
>Jeg holder på det er farligere at holde stille :)

Det afhænger naturligvis af de aktuelle forhold, hvor farligt det er.
Men alene det der er andre biler på vejen begynder at gøre det
temmelig farligt - især med det antal trailere og campingvogne, der
bliver trukket rundt nu om dage.
Har lige kørt Borup-Hedensted retur. Afgang 7.00 og totalt afslappet
tur derover (flere lange perioder kunne en 230+ bilist da fint have
passeret både mig og resten uden problemer), der var nogle biler
omkring Vejle men alt i alt helt fint. Hjemad med afgang fra Hedensted
13.15 var der lidt mere bøvl, oftest koncentreret omkring
trailer/CV/lastvogn. Der er især på 130 stræk stor uenighed om, hvor
hurtigt sådanne "klodser" kan passeres. Det giver et ujævnt flow - og
hvis man kommer med 230 bagfra bør man have bremserne i orden (det
har en Lambo nu nok også)

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 18-04-09 15:52

On Sat, 18 Apr 2009 16:30:54 +0200, Ivan Madsen
<karinogivan@gmail.com> wrote:

> [...]
>Men alene det der er andre biler på vejen begynder at gøre det
>temmelig farligt - især med det antal trailere og campingvogne, der

Jamen forbyd dog lortet. ,-)

De tjener i forvejen kun til at underminere en sund dansk økonomi.

Afhentning af affald osv. skal foretages af vognmænd mod betaling,
også moms!!

Afhentning af drikkelse i lande vi omgiver os med, er direkte
umoralsk, og er, udover et stigende antal alkoholister, kun et tegn på
befolkningens lurvede forsøg på at unddrage sig moms og afgifter.

>--

> der var nogle biler omkring Vejle men alt i alt helt fint.

>--

Du godeste!! Og du måtte også passere SUKKENES bro?? Aldeles
forunderligt at du har kunnet lade det passere, uden mindst ét
astmatisk anfald.

> [...]

> Der er især på 130 stræk >stor uenighed om, hvor hurtigt sådanne "klodser" kan passeres.

Forbyd det hele. Ujævnt flow - det er s'gu da ikke til at leve med.

Hvorfor ikke bare blive hjemme?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 18-04-09 16:19

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen

> Jamen forbyd dog lortet. ,-)

Folmer ... er det dig?

:)

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 18-04-09 16:46

On Sat, 18 Apr 2009 17:18:44 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phk@fjern_klikpost.dk> wrote:

>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen

>Folmer ... er det dig?
>
>:)

>--

Osse i egen høje person.

Du ved jo godt at jeg får knopper, når folk begynder at gøre
selvfølgeligheder til problemer.

Campisterne begynder traditionelt sæsonen i Påsken.

Campingvogne og lastbiler giver et ujævnt flow i trafikken.

MC'isterne starter også sæsonen nu, og ja, man bliver s'gu forskrækket
når sådan en bambusraket ryger forbi med 785 i timen.

Der er jo for fanden ingen nyheder i sådan et indlæg, og du vil vel
ikke nægte mig fornøjelsen ved at mobbe Ivan, vel?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 18-04-09 17:49

> Du ved jo godt at jeg får knopper, når folk begynder at gøre
> selvfølgeligheder til problemer.
>
> Campisterne begynder traditionelt sæsonen i Påsken.

Jeg har en halvgod nyhed til dig - jeg har tanker om at droppe campinglivet.

Desværre må du så i stedet se dig overhalet af mig i en passagermaskine i 10
km højde - med 1.000 km/t.

Life sucks in trucks :)

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 18-04-09 18:07

> Jeg har en halvgod nyhed til dig - jeg har tanker om at droppe
> campinglivet.
> Desværre må du så i stedet se dig overhalet af mig i en
> passagermaskine i 10 km højde - med 1.000 km/t.

Det har du slet ikke CO2-kvoter nok til.

Fra : Ivan Madsen

Dato : 18-04-09 18:08

On 18 Apr 2009 17:06:51 GMT, "Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> wrote:

>"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> wrote in

>Det har du slet ikke CO2-kvoter nok til.

Jo, han sparer op ved at køre langt på literen ))

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 18-04-09 19:15

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Jo, han sparer op ved at køre langt på literen ))

Som de siger i Norge/Sverige ... kæmpelangt :)

Fra : Ivan Madsen

Dato : 18-04-09 17:56

On Sat, 18 Apr 2009 17:46:12 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Campisterne begynder traditionelt sæsonen i Påsken.
>
>Campingvogne og lastbiler giver et ujævnt flow i trafikken.

Ja, selvfølgelig gør de det og sådan er det bare - jeg noterede bare
at kl næsten lort om morgenen kunne jeg køre som jeg behagede - om jeg
havde aget med 10 med stude havde nok ikke skabt større problemer
udover en smule opsigt ) Nu kunne jeg i et ganske normalt automobil
bevæge mig med 110/130 afhængig af tilladt hastighed uden den store
risiko for at skulle aktivere bremsepedalen - hvilket ikke er "normale
arbejdsvilkår" for en myldretidstrafikant. Men det var mere "normalt"
på vej hjem og jeg fatter stadig ikke at man mener, at hvis man tænder
blinklyset er man "safe" og kan trække ud. Nu havde jeg spottet
problemet, så det gik uden kvadratiske mærker i hundens antrygsudsikt

> [...]
>
>Der er jo for fanden ingen nyheder i sådan et indlæg, og du vil vel
>ikke nægte mig fornøjelsen ved at mobbe Ivan, vel?

nåååh, det er mobbe Ivan aften - *hulk*, nå!

Fra : Ivan Madsen

Dato : 18-04-09 16:47

On Sat, 18 Apr 2009 16:51:41 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

<...>

>Jamen forbyd dog lortet. ,-)
>
>De tjener i forvejen kun til at underminere en sund dansk økonomi.
>
>Afhentning af affald osv. skal foretages af vognmænd mod betaling,
>også moms!!

Nu foregik en del af turen i Jylland - der er moms decideret et
fremmedord har jeg ladet mig fortælle. Og vestfyn er vist inficeret af
samme bacille.

>Afhentning af drikkelse i lande vi omgiver os med, er direkte
>umoralsk, og er, udover et stigende antal alkoholister, kun et tegn på
>befolkningens lurvede forsøg på at unddrage sig moms og afgifter.

Især hvis vi taler svenske Volvoer med trailer, som tror de kan køre
130-150 og så forurener strækningen fra Vordingborg og nordpå, når de
går i slinger )) Var der ikke for nylig en trailer, der havde
parkeret øldåser på hele motorvejen over en halv km's penge dernede
omkring.

>Du godeste!! Og du måtte også passere SUKKENES bro?? Aldeles
>forunderligt at du har kunnet lade det passere, uden mindst ét
>astmatisk anfald.

Når nu vi kunne køre 100+ (jeg er vant til Køge Bugt for pokker ))
så gad jeg ikke rigtig sige noget om den

>Forbyd det hele. Ujævnt flow - det er s'gu da ikke til at leve med.

Det er nok vilkårene, hvis man ønsker at bevæge sig - bare underligt
at en Berlingo kan køre 135 indtil den er ved at passere en lastbil,
så kan den kun 105 ) (og den var ikke den eneste, bare den værste

>Hvorfor ikke bare blive hjemme?

Nu havde vi en aftale med en hundeudstilling - og da kræet viste sig
at få CERT og blive bedste tæve var det turen værd. Så må man tage de
små stød som de kommer og undgå det bliver til karosserimæssige stød.
Det gik fint! Så vi må på den igen om 14 dage ) Så hedder
destinationen Aalborg og afgangen er ikke helt trafikneutral, så vi
får se! )

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 18-04-09 17:00

On Sat, 18 Apr 2009 17:46:53 +0200, Ivan Madsen
> [...]

>Nu foregik en del af turen i Jylland - der er moms decideret et
>fremmedord har jeg ladet mig fortælle. Og vestfyn er vist inficeret af

Bur dem inde!

> [...]

>går i slinger )) Var der ikke for nylig en trailer, der havde
>parkeret øldåser på hele motorvejen over en halv km's penge dernede

Du skal være forsigtig med at lufte fordomme herinde. Jeg peger
selvfølgelig ikke på nogen, men det er en temmelig udbredt opfattelse
at de der svenskere er lysende eksplarer af pæne og ordentlige
bilister.

>--

>Når nu vi kunne køre 100+ (jeg er vant til Køge Bugt for pokker ))
>så gad jeg ikke rigtig sige noget om den
>
>--

Det er sådan noget snavs der kommer bag på mig.

> [...]

>at en Berlingo kan køre 135 indtil den er ved at passere en lastbil,
>så kan den kun 105 ) (og den var ikke den eneste, bare den værste

Det er helt normal chikanekørsel. Når de selv bliver overhalet, er de
ikke blege for at øge farten.

> [...]

>Det gik fint! Så vi må på den igen om 14 dage ) Så hedder
>destinationen Aalborg og afgangen er ikke helt trafikneutral, så vi

Jeg tænkte nok at det havde noget at gøre med de der omvandrende
loppereder.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 18-04-09 17:03

> [...]
> selvfølgelig ikke på nogen, men det er en temmelig udbredt opfattelse
> at de der svenskere er lysende eksplarer af pæne og ordentlige

Jep - og dét er ikke nogen fordom, Folmer. Det ved du jo :)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-04-09 17:42

Folmer Rasmussen wrote:

> Bur dem inde!

Spørgsmål:
'Hvad ville Sjælland være uden Jyderne?'

Svar:
'Et paradis!'

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 18-04-09 20:55

Efter mange tanker skrev Uffe Bærentsen:

> Spørgsmål:
> 'Hvad ville Sjælland være uden Jyderne?'

_IKKE_ landfaste med Polen og Tyrkiet

> Svar:
> 'Et paradis!'
Jeps, men hvem skulle så ekspedere i alle butikkerne med postnr. 3000
og nedaf?

Kai

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 18-04-09 22:08

Fister Løgsovs skrev:

> _IKKE_ landfaste med Polen og Tyrkiet

Men kun Sverige. Det er faktisk lidt synd for svenskerne!

Fra : Ivan Madsen

Dato : 18-04-09 17:47

On Sat, 18 Apr 2009 18:00:14 +0200, Folmer Rasmussen
> [...]
>selvfølgelig ikke på nogen, men det er en temmelig udbredt opfattelse
>at de der svenskere er lysende eksplarer af pæne og ordentlige

Så har de da ikke kørt sydpå ad en "bar" Helsingørmotorvej med 3 spor
- der lyser svensken da op med 90 i midten og totalt ikke-forstående
for at det er dumt! )

<...>

>Det er sådan noget snavs der kommer bag på mig.

Jeg er vant til, at noget kan finde på at stoppe min fremfærd - som
oftest går det jo fremad alligevel, bare ikke så hurtigt som beregnet.

<...>

>Jeg tænkte nok at det havde noget at gøre med de der omvandrende
>loppereder.

Det har meget her i hytten ) Og loppereder er de ikke - men
"landmobile gulvtæpper" dækker ganske godt )

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 18-04-09 20:49

Folmer Rasmussen skrev:

> [...]
> selvfølgelig ikke på nogen, men det er en temmelig udbredt opfattelse
> at de der svenskere er lysende eksplarer af pæne og ordentlige

Åh det e nu mere fakta en fordomme. Jeg har fornøjelsen at kunne se
direkte til lige hvor motorvejen starter ved Rødby færge. Man kunne tro
at alle Volvo'er har knækkede bagfjedrer. Men nogen gange følges jeg ad
med dem. De er overlæsset med våde varer. Der er i øvrigt mange
gengangere med flere ugentlige besøg. så den med "eget forbrug" holder
vist ikke.

At der sker en del uheld i det område Ivan hentyder til er ikke en
skrøne. Det passer med at der løber dækkene var og eksploderer. Lidt
længere sker der en række uforklarlige soloulykker. Det skulle ifølge
sagkundskaben skyldes træthed efter pausen på færgen. Det er ganske
vist.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-04-09 16:48

Folmer Rasmussen wrote:

> [...]
> astmatisk anfald.

> Forbyd det hele. Ujævnt flow - det er s'gu da ikke til at leve med.

Folmer dog.
Hvad har de der Finner nu gjort siden du kommer hjem i den tilstand?

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 18-04-09 16:53

On Sat, 18 Apr 2009 17:47:31 +0200, "Uffe Bærentsen"
<leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> wrote:

>Folmer dog.
>Hvad har de der Finner nu gjort siden du kommer hjem i den tilstand?

>--

Ka' du sige KOSKENKORVA?? )))

Satana & Perkkela, Pekka! Du kan inte isfiiiske här. Dom skal spela
ishockey om en halvtimme!!

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-04-09 17:39

Folmer Rasmussen wrote:

> Ka' du sige KOSKENKORVA?? )))
>
> Satana & Perkkela, Pekka! Du kan inte isfiiiske här. Dom skal spela
> ishockey om en halvtimme!!

Hvem hulen snakker om isfiskeri nu, laksefiskeriet er da godt i gang.

Eller er det bare det at du føler dig på glatis?

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : MVJ

Dato : 18-04-09 16:41

> Se alle de kloge hoveder kloge i hvor farligt det er at køre 234 på en
> dansk motorvej!
>
> Jeg holder på det er farligere at holde stille :)
----------------------
Jo hurtigere du kører, så er du mindre tid på vejene, og derfor er det jo
også mindre farligt. Hvis man er meget lang tid på landevejen er der jo stor
risiko - så fart på ! og se at komme hejm i garagen )))))

Mogens

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 18-04-09 16:49

On Sat, 18 Apr 2009 17:40:34 +0200, "MVJ" <mogens.amd64@gmail.com>
wrote:

> [...]
>også mindre farligt. Hvis man er meget lang tid på landevejen er der jo stor
>risiko - så fart på ! og se at komme hejm i garagen )))))

Det var også sjovt da Monrad & Rislund fyrede den af.

Og sporten kort: Uafgjort 0-0

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-04-09 19:08

Folmer Rasmussen skrev:
> Det var også sjovt da Monrad & Rislund fyrede den af.
> Og sporten kort: Uafgjort 0-0

Deres vejrudsigt var du den bedste.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-04-09 16:52

> [...]
> en dansk motorvej!
>
> Jeg holder på det er farligere at holde stille :)

Det kan bevidnes at bilen er set i Esbjerg i dag.
Lille raffig sag

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 18-04-09 17:55

"Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Det kan bevidnes at bilen er set i Esbjerg i dag.
> Lille raffig sag

Dumpet.

Du var for lang tid om at blive on-topic :)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 19-04-09 18:54

Per Henneberg Kristensen wrote:
> "Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Dumpet.

Yes!
Det lykkedes

> Du var for lang tid om at blive on-topic :)

Er det nu også et krav om at man (jeg) skal forblive on-topic?

Var du da ellers henne og kigge på bilen?
Jeg kørte kun forbi, skulle noget andet

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 18-04-09 17:25

On Sat, 18 Apr 2009 17:48:34 +0200, Folmer Rasmussen wrote:

> Det var også sjovt da Monrad & Rislund fyrede den af.
>
> Og sporten kort: Uafgjort 0-0

Sludder: Vandt 2-0 efter 3:45.

To små drenge er i dag smeltet i sommervarmen i Fælledparken: De blev i
hast bragt til Rigshospitalet hvor det lykkedes lægerne at genoplive dem
med hjælp fra den kongelige afstøbningssamling. De vil blive udskrevet i
aften som henholdsvis Kimbrertyren og Chr.IV.

(Efter hukommelsen. Visse ting kan ikke googles...)

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 18-04-09 18:26

Peter Dalgaard <p.dalgaard@biostat.ku.dk> wrote in news:49e9fecf$0$56767
> [...]

> aften som henholdsvis Kimbrertyren og Chr.IV.
> (Efter hukommelsen. Visse ting kan ikke googles...)

Var den ene ikke den lille hornblæser?

Fra : Jensen

Dato : 19-04-09 07:23

On 18 Apr 2009 16:24:47 GMT, Peter Dalgaard <p.dalgaard@biostat.ku.dk>
wrote:

> [...]
>med hjælp fra den kongelige afstøbningssamling. De vil blive udskrevet i
>aften som henholdsvis Kimbrertyren og Chr.IV.

Det var Den Lille Hornblæser og ikke C4. Cimber-tyren er dog rigtigt husket.

--
"Jeg ved en lærkerede,
jeg synes det er skæg'

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 19-04-09 07:47

"Per Henneberg Kristensen" <> skrev i meddelelsen ...
> http://www.jv.dk/artikel/646779
>
> Se alle de kloge hoveder kloge i hvor farligt det er at køre 234 på en
> dansk motorvej!
>
> Jeg holder på det er farligere at holde stille :)

Især når der kommer blæsende en klaphat med 234 bagfra.

mvh
Henning

Fra : Martin [6000]

Dato : 20-04-09 10:23

> mere end 150 km/t har jeg brugt bremsen mere end godt er. I Tyskland
> blinker de ud og så skifter de bane uden hensyn til at jeg kommer med
> måske 160 km/t i yderbanen.

Det har jeg også oplevet, men tilgengæld har jeg også oplevet at alle de
gange jeg har kommet blæsende med 250km/t+ så bliver de pænt hvor de er.

Måske de kan se at 160 ikke er så hurtigt igen, men en der kommer
hurtigere holder man pænt tilbage for?

Fra : Martin [6000]

Dato : 20-04-09 11:00

> Det generer mig at det er hurtigt nok til at jeg skal træde temmelig
> hårdt på bremsen for ikke at ramme dem.

De bør ikke trække ud så du skal op og stå på bremsen, enig.

Men som i Danmark, så er der også kvinder på motorvejen i Tyskland ))

Fra : Leo_Jensen

Dato : 20-04-09 04:41

On 20 Apr., 12:00, "Martin [6000]" <marti...@tiscali.dk> wrote:

> De bør ikke trække ud så du skal op og stå på bremsen, enig.

Stå på bremsen ? Hvis du mener 'bremse hårdt' er vi enige, men bremse
kan man roligt regne med at komme til, både i DK og i DE. Hvis du er
over 150 km/t regner folk vist med at du har tilsvarende gode bremser,
i hvert fald i DE. Her i DK trækkes der bare ud hvis der er mere end
75 meter til en der kommer bagfra, hastighedsforskellen er ikke noget
folk fatter.
Gammelnok overhaler som den naturligste til i verden en lastbil på 130-
strækning med de 105 km/t han har fået potten op på, og han kører bare
ud. Hvis der kommer en Lambo med 234 km/t må den bremse. Hårdt...

> Men som i Danmark, så er der også kvinder på motorvejen i Tyskland ))

Jeg tror ikke der er meget kønsforskel der. Desværre...

Leo

Fra : Martin [6000]

Dato : 20-04-09 12:15

> Stå på bremsen ? Hvis du mener 'bremse hårdt' er vi enige,

Det' det samme i min bog så det var hvad jeg gik ud fra

>men bremse
> kan man roligt regne med at komme til, både i DK og i DE.

Jeps.

> hvert fald i DE. Her i DK trækkes der bare ud hvis der er mere end 75
> meter til en der kommer bagfra, hastighedsforskellen er ikke noget folk
> fatter.

Ja desværre

> Jeg tror ikke der er meget kønsforskel der. Desværre...

Nej enig, men det er jo et yndet skudsmål

Fra : Tom

Dato : 20-04-09 15:49

> [...]
> dansk motorvej!
>
> Jeg holder på det er farligere at holde stille :)

læste lige i dag at det forgik på motorvejen mellem kolding og esbjerg. Så
hvis det passer, kan jeg da slet ikke set noget galt i det. Dette stykke
motorvej er sådan ca. lige så befærdet som Hirtshals-motorvejen....hvilket
vil sige at man ofte kan køre 250 Km/t og måske pasere 1-2 biler på hele
strækningen.
De par gange jeg har været på strækningen, så var det vel nok været det mest
øde stykke vej jeg sådan lige kan komme i tanke om

Kaj Ikast & Co har lavet nogle fine jyske racerbaner i jylland et par steder

--
Tom

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-04-09 01:50

On Apr 19, 6:41 pm, "Leonard" <piper...@gmail.invalid> wrote:
> [...]
> dødeligheden blandt unge mennesker i trafikken højere end ved alle
> andre slags ulykker, overfald osv. tilsammen.

Synes nu at have læst et sted at den mest alm. dødsårsag i USA blandt
unge mænd er skuddrab, men jeg ved ikke om der er hold i det.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : alexbo

Dato : 21-04-09 09:34

"Christian B. Andresen" skrev

>Synes nu at have læst et sted at den mest alm. dødsårsag i USA blandt
>unge mænd er skuddrab, men jeg ved ikke om der er hold i det.

Herhjemme er det selvmord.

Det skyldes at der er ikke ret meget andet end selvmord og ulykker der kan
slå unge mænd ihjel, der er næsten ingen der dør af sygdomme.
De kan ikke nå at at udvikle livsstilssygdomme, de dør ikke af infektioner,
det er kun de rigtig barske sygdomme der kan slå unge mænd ihjel.

Jeg kan ikke finde tallene, men jeg så engang en statistik hvor der et år
havde været lige mange selvmord blandt 18 og 81 årige mænd.
men hvor procenten af det samlede antal dødsfald af de18årige var meget
stor, var den lille hos de 81årige.
De 81 årige dør som fluer af alt andet, en influensa slår dem ihjel, mens
den kun iriterer en 18årig.

Nu er nogle "ulykker" måske selvmord og nogle "selvmord" måske ulykker.

mvh
Alex Christensen

Fra : Armand

Dato : 21-04-09 22:02

alexbo skrev:
> "Christian B. Andresen" skrev

> Herhjemme er det selvmord.
>
> Det skyldes at der er ikke ret meget andet end selvmord og ulykker der kan
> slå unge mænd ihjel, der er næsten ingen der dør af sygdomme.

Jeg har ellers på et tidspunkt set, og siden refereret ofte, at indtil
man, som mand, er 43 år behøver man ikke frygte nogensomhelst sygdom,
eftersom at trafikken er den største dræber indtil da.

Men nu er det lige det sædvanlige med dokumentationen!

--
Armand.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 21-04-09 09:59

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in news:95ce1273-b0d4-44e6-
8e00-ac88dd272441@y7g2000yqa.googlegroups.com:

> Synes nu at have læst et sted at den mest alm. dødsårsag i USA blandt
> unge mænd er skuddrab, men jeg ved ikke om der er hold i det.

Hverken du eller Leonard har ret. Jvf. nedenstående link, så er største
dødsårsag blandt 15-24 årige, trafikulykker (33,7%) fulgt af skydevåben
(21%). For befolkningen som helhed er det henholdsvis 1.8% og 1.2%. Det
skal bemærkes at tallene stammer fra 2002.

http://www.the-eggman.com/writings/death_stats.html

Men jeg mener din påstand passer på farvede unge mænd, uden dog at kunne
referere til en kilde.

Fra : N/A

Dato : 21-04-09 17:07

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-04-09 03:40

On Apr 21, 10:59 am, "Kent Oldhøj" <old...@gmail.com> wrote:
> [...]
> (21%). For befolkningen som helhed er det henholdsvis 1.8% og 1.2%. Det
> skal bemærkes at tallene stammer fra 2002.

OK, tak.

> Men jeg mener din påstand passer på farvede unge mænd, uden dog at kunne
> referere til en kilde.

Det kan det så være. De er nok også mere indblandet i banderelaterde
optøjer.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : N/A

Dato : 21-04-09 17:07

Fra : N/A

Dato : 23-04-09 17:13

Fra : N/A

Dato : 23-04-09 17:13

Fra : leo.5500@gmail.com

Dato : 23-04-09 02:32

On 22 Apr., 23:37, "C. Caspersen" <cmc...@fjerndettesol.dk> wrote:

> Hvilken som helst. Det kan måles med stopur og triptæller - bilen behøver
> ikke at kunne følge med.
>
> /Caspersen

Next step: Betal afgift...

http://www.dinepenge.dk/bil/artikel/afgiftschok-truer-lamborghini-ejer

Så er det sq ikke sjovt længere, men han har jo mildt sagt heller ikke
opført sig heldigt. Hvis altså han har kørt for hurtigt...
Der er da vist ret mange der bruger prøveplader på MC og specialbiler
på de 10 solskinsdage, hvor de er på vejen, men jeg ville da have en
god historie klar hvis jeg gamblede på den måde...

Leo

Fra : Armand

Dato : 23-04-09 17:13

leo.5500@gmail.com skrev:

> Next step: Betal afgift...
>
> http://www.dinepenge.dk/bil/artikel/afgiftschok-truer-lamborghini-ejer
>
> Så er det sq ikke sjovt længere, men han har jo mildt sagt heller ikke
> opført sig heldigt.

Tjaeh, jeg skulle mene at transport mellem ophold og
udstillingsfacilitet og retur også er/burde være dækket!
Hvoredes skulle man ellers komme rundt, andet end på ladet af falck - og
dén mulighed har man også omkring værkstedsbesøg, som jo er en legal
begrundelse for prøvepladebrug.

Læst mellem linierne synes jeg at det lyder som sheriffen er i en
erkendelsesfase omkring kvaliteten af hans fart-sag og derfor forsøger
af "bøffe" ejeren på anden vis.
Hvis man ikke kan tiltales for en misdåd, er man teknisk uskyldig og
hvis en tiltalefrafalden efterfølgende "mobbes" med alternative anklager
der således grunder personlig opfattelse af skyld blandt etatens
ansatte, så hjælper det jo ikke at man er uskyldig efter lovens ord :-|

--
Armand.

Fra : Leo_Jensen

Dato : 21-04-09 03:47

On 21 Apr., 11:40, "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> wrote:

> OK, tak.

> Det kan det så være. De er nok også mere indblandet i banderelaterde
> optøjer.
>
> --
> Christian......http://www.yee-haw.dk- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Tilbage til topic:

http://www.fyens.dk/article/1227378:Indland-Fyn--Fynsk-Lamborghini-ejer----Det-var-ikke-mig

Linkteksten fortæller vist så meget om hvad linket indeholder, at det
er OK ikke at beskrive det her...

Leo

Fra : alexbo

Dato : 21-04-09 13:47

"Leo_Jensen" skrev

http://www.fyens.dk/article/1227378:Indland-Fyn--Fynsk-Lamborghini-ejer----Det-var-ikke-mig

"Folk aner ikke, hvad sådan en bil kan. Den bremser nok hurtigere ned fra
234, end en almindelig bil gør fra 100 kilometer i timen"

Han selv ved da heller ikke ret meget, men det kan ikke undre.

Bian i Escorten tror jo også at hans reaktionseven er så god at han kan køre
dobbelt så hurtigt som andre.
Her er det bare Brian i Lamborghinien, som kan bremse mere end fire gange
bedre end andre biler.

mvh
Alex Christensen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-04-09 05:48

On Apr 21, 11:46 am, Leo_Jensen <maigaard-jen...@stofanet.dk> wrote:

> Tilbage til topic:
>
> http://www.fyens.dk/article/1227378:Indland-Fyn--Fynsk-Lamborghini-ej...

Og månen er lavet af grøn ost......

Hvor mange orange Lamborghinier er der egentligt i DK ?

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 21-04-09 12:53

On Tue, 21 Apr 2009 04:47:58 -0700 (PDT), "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

>Og månen er lavet af grøn ost......
>
>Hvor mange orange Lamborghinier er der egentligt i DK ?
Ikke mange, og hvis de har fastmonteret GPS vil de nok meget gerne
frikendes ved at udleverer loggen derfra (som så nok viser at de ikke
lige var forbi Kolding den dag på det tidspunkt)

/Hans

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 21-04-09 13:31

> Og månen er lavet af grøn ost......
> Hvor mange orange Lamborghinier er der egentligt i DK ?

Med svenske og tyske forstæder... sikkert mindst et par håndfulde. Men
relevansen er nul. Grøn ost eller ej

Bare fordi en myrdet som det sidste når at skrive "Christian B. Andresen
myrdede mig", skal polisen stadig dokumentere hvilken Christian B.
Andresen. Hvilket alverdens Christian B. Andresen'er sikkert er glade for.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-04-09 17:07

Christian B. Andresen skrev:
> Og månen er lavet af grøn ost......
> Hvor mange orange Lamborghinier er der egentligt i DK ?

Og hvem siger den var dansk?

Fra : Armand

Dato : 21-04-09 21:54

Finn Guldmann skrev:

> Og hvem siger den var dansk?

Selvom vi, endsamt sheriffen, går ud fra at det er rettelige sammenfald,
så spiller ejeren op til at man på én eller anden måde må bevise at det
var såvel dén bil som hám at man opgav at følge ved Kolding. Og sådan
ligger landet nu engang: Det er politiets opgave at levere beviserne og
ikke anklagedes opgave at forsøge at modbevise blot ud fra en simpel
anklage.

--
Armand.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 22-04-09 11:20

On Tue, 21 Apr 2009 22:53:40 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

> [...]
>ligger landet nu engang: Det er politiets opgave at levere beviserne og
>ikke anklagedes opgave at forsøge at modbevise blot ud fra en simpel
Nu udtaler politiet fgl.:
************************
- Han erkendte det var hans bil, og at han havde kørt strækningen, men
ikke at han kørte så hurtigt.
Så derfor bliver det op til en dommer at afgøre.
Men vi sigter selvfølgelig ikke bilister uden at vi føler vi har
bevismaterialet i orden, siger Lars Jensen.
***********************
Der er nok ikke så meget at snakke om hvis han ikke skifter mening
mht. om det nu var hans bil der blev set ved Kolding.

At han så må være total idiot at erkende dette og ellers udtale sig
til pressen som han har gjort. Han er sgu ikke for klog, eller også
ønsker han at gøre krav på sine 15 sekunders berømmelse ?

Ellers kan det tyde på at politiet stadig arbejder på at fremskaffe
bevismatriale.

/Hans

Fra : Armand

Dato : 22-04-09 15:34

Hans Kjaergaard skrev:

> [...]
> mht. om det nu var hans bil der blev set ved Kolding.
>
> Ellers kan det tyde på at politiet stadig arbejder på at fremskaffe

ok!
Kunne så tyde på at han fisker efter hvordan de vil bevise lige dén
hastighed - Hvis ikke de kan stille med en dokumenteret fart kan han kun
dømmes for dén han selv måtte indrømme!

At Politiet virkelig har brug for "at fremskaffe" lyder uhyggeligt i
mine øren: Enten har de en måling eller ej - Målinger kan ikke
fabrikeres efterfølgende :-|

--
Armand.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 22-04-09 16:58

On Wed, 22 Apr 2009 16:33:41 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:
> [...]
>
>At Politiet virkelig har brug for "at fremskaffe" lyder uhyggeligt i
>mine øren: Enten har de en måling eller ej - Målinger kan ikke
Rolig nu, for politiet udtaler også fgl.:
- Men da vores patruljevogn ikke kunne følge, sluttede vi fartmålingen
ved en bro, hvor vi normalt i den slags sager bruger skyggen som en
præcis indikator.
Så måske har de det der skal til ?

/Hans

Fra : Armand

Dato : 22-04-09 18:36

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 22-04-09 19:13

On Wed, 22 Apr 2009 19:36:27 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>234' kørende måling! I hvilken af sheriffens biler foregik dét mon??
Som jeg læser det foregik målingen fra et fast monteret kamera på en
bro, et kamera de åbenbart har brugt før når det kniber med at følge
med.

/Hans

Fra : Armand

Dato : 22-04-09 19:52

Hans Kjaergaard skrev:

> Som jeg læser det foregik målingen fra et fast monteret kamera på en
> bro, et kamera de åbenbart har brugt før når det kniber med at følge
> med.

.. . . Og som indeholder et synkroniseret ur???

mnjaarh, er dét ikke en skrøne :-/

--
Armand.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 22-04-09 20:32

On Wed, 22 Apr 2009 20:51:58 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>. . . Og som indeholder et synkroniseret ur???

Et ur og et kamera som tager billeder med et bestemt tidsinteval og
mon der ikke er nogle afstandsmarkeringer på vej/autoværn/i siderne,
så er resten vist ren kulerammearbejde.

Og som politiet udtaler "hvor vi normalt i den slags sager bruger
skyggen som en præcis indikator".
Det tyder jo på at de har prøvet dette før ?

/Hans

Fra : Mogens

Dato : 22-04-09 20:37

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Og som politiet udtaler "hvor vi normalt i den slags sager bruger
> skyggen som en præcis indikator".
> Det tyder jo på at de har prøvet dette før ?

Min kammerat der er strømer nævner, at en bro ofte anvendes, fordi man meget
præcist kan tricke en bil vha af bro-skyggen. Prøv selv at lægge mærke til
det næste gang, du kører bag en anden bil og passerer en bro (med en vis
afstand). Passagen (og dermed tidspunkt for betjening af udstyr) bliver
meget simpel og præcis...

Fra : Armand

Dato : 22-04-09 20:53

Mogens skrev:
> [...]
> (med en vis afstand). Passagen (og dermed tidspunkt for betjening af
> udstyr) bliver meget simpel og præcis...

Jup!
Og ditto efter mørkets frembrud - á forlygternes kortvarige lysskær op
under brofaget!
Men det kræver at man hænger på misdæderen og med 234 km/t forsvinder
vedkommende relativt hastigt fra næsten hvad som helst sheriffen har at
byde på så øjenkontakt kan være svært at opretholde indtil næstkommende
motorvejsbro :-/

--
Armand.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 23-04-09 06:19

On Wed, 22 Apr 2009 21:53:22 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:
> [...]
>vedkommende relativt hastigt fra næsten hvad som helst sheriffen har at
>byde på så øjenkontakt kan være svært at opretholde indtil næstkommende

Nu ved vi ikke hvor gode billeder der er fra de kameraer, og det er
ikke sikkert at det er nødvendigt med øjenkontakt til køretøjet for at
måle ham ?

/Hans

Fra : Armand

Dato : 22-04-09 20:50

Hans Kjaergaard skrev:

> [...]
> skyggen som en præcis indikator".
> Det tyder jo på at de har prøvet dette før ?

Det er snarere min erfaring at når der så tidligt tales så detaljeret er
det for at løgge røgslør ud - Det gør sig gældende for skolebørn;
kolleger, overordnede, politikere og også for betjente :-|

Men i den sidste ende er der ingen grund til at spinde løs hér, for
uanset så er det ikke et spørgsmål om en bødeudskrivning men derimod
behov for byretten, hvor detaljerne vil komme frem.
Om det så lykkes for os at tildrage os detaljerne deraf er så en anden sag!

--
Armand.

Fra : C. Caspersen

Dato : 22-04-09 22:38

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 23-04-09 12:27

> Hvilken som helst. Det kan måles med stopur og triptæller - bilen behøver
> ikke at kunne følge med.

Et eller andet forsvæver mig om at der er bestemmelser for hvor langt en
politibil må falde tilbage under en hastighedsmåling.

Jeg mener det er 100 meter, men det passer nok ikke :)

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 23-04-09 06:34

On Wed, 22 Apr 2009 23:37:36 +0200, "C. Caspersen"
<cmccas@fjerndettesol.dk> wrote:

>"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse

>Hvilken som helst. Det kan måles med stopur og triptæller - bilen behøver
>ikke at kunne følge med.
Korrekt, men der fordres en vis maksimum afstand til den bil man vil
måle på, og er den overskredet er målingen for unøjagtig.
Men er det en god dag med solen ind fra venstre side der giver
tydelige skygger og man måler tiden mellem skyggens passage af et par
skilte (eller andre stationære objekter) langs vejen, ja så er
målingen ok også selvom maksimum afstanden er overskredet.

Og med 65 m/sek. skal de godt mok være 100% klar til at rykke i
stopuret.
Det er 1,53 hunderedel af et sekund man er om at aflægge en meter.

Torkild Thyrring udtalte engang at han var hurtigere end alm. bilister
(derfor var det ok at han ikke overholdt hastighedsgrænserne), noget
med 0,3 sek i reaktionstid, hvilket er 30 hundredele af et sekund
hvilket svare til 19,5 meter med 234 km/t.

/Hans

Fra : N/A

Dato : 23-04-09 17:13

Fra : C. Caspersen

Dato : 22-04-09 22:37

> At Politiet virkelig har brug for "at fremskaffe" lyder uhyggeligt i mine
> øren: Enten har de en måling eller ej - Målinger kan ikke fabrikeres
> efterfølgende :-|

Rolig nu. Det var Hans Kjærgårds teori/tanke - politiet havde ikke udtale
noget om at fremskaffe.

/Caspersen

Fra : N/A

Dato : 23-04-09 17:13

Fra : N/A

Dato : 23-04-09 17:13

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-04-09 22:31

Armand skrev:
> [...]
> ligger landet nu engang: Det er politiets opgave at levere beviserne og
> ikke anklagedes opgave at forsøge at modbevise blot ud fra en simpel

Jeg tror vi ret langt hen af vejen er enige.

Har politiet ikke et nummer har de en ikke så god sag.

For har man råd til at have sådan en maskine på danske plader har man
sikkert også råd til en advokat der kan køre rundt med politiet i en
retssal.

Fra : N/A

Dato : 21-04-09 17:07

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 21-04-09 18:11

On Tue, 21 Apr 2009 18:06:34 +0200, Finn Guldmann wrote:

> Og hvem siger den var dansk?

<drosophiliafili>
Det var heller ikke det han spurgte om (at den var i DK er vist
indiskutabelt).
</drosophiliafili>

Selv

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 21-04-09 18:14

On Tue, 21 Apr 2009 17:10:52 +0000, Peter Dalgaard wrote:

> ej...

> <drosophiliafili>
> Det var heller ikke det han spurgte om (at den var i DK er vist
> [...]

(F*CK! Bananfluer hedder selvfølelig Drosophila, ikke -lia. Sorry.)

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 21-04-09 20:11

Peter Dalgaard <p.dalgaard@biostat.ku.dk> wrote in news:49edfec6$0$56792
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> (F*CK! Bananfluer hedder selvfølelig Drosophila, ikke -lia. Sorry.)

F*UCK? Ja så foretrækker jeg altså Homo Pestilens gerne forfordelt med
Brystus Gigantus.

Fra : Mogens

Dato : 21-04-09 20:12

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i meddelelsen

> Se alle de kloge hoveder kloge i hvor farligt det er at køre 234 på en
> dansk motorvej!

Sådan gør man i andre lande:
http://ekstrabladet.tv/nationentv/article1157245.ece

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 22-04-09 07:09

On Tue, 21 Apr 2009 19:12:16 GMT, "Mogens" <no@mail.com> wrote:

>"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i meddelelsen

>Sådan gør man i andre lande:
>http://ekstrabladet.tv/nationentv/article1157245.ece
Er den ikke ved at være gammel ?
Det er også et åbent spørgsmål om han køre med den hastighed der
påstås ?

Og OP indlæg gik på "dansk motorvej", der er generelt set stor forskel
på trafikken på en dansk motorvej og en svensk ditto. Ligeså gælder
for de lange lige strækninger, de er også noget længere i Sverige end
i Danmark.

/Hans

Fra : Martin [6000]

Dato : 21-04-09 21:18

> Sig mig, er I slet ikke bekendt med at køre i
> Tyskland????????????????????????

Jo, er du bekendt med at man ikke trækker ud foran folk så de må stå på
bremsen?

> Der er i Tyskland en uskreven regel om, at man i videst mulig omfang
> giver plads, hvis der er en som gør tegn til at trække ud. D.v.s. at man
> lige letter lidt på speederen, når en slår blinkeren til.

Ja da.. det gør jeg også gerne.. men det er jo sleeeeeeeet ikke det som
er på tale her..

> Prøv at køre på den måde, næste gang I færdes i Tyskalnd,

Nej prøv at læse hvad problemet er..

> Jeg har kun én gang op levet JORDENS STØRSTE SPASSER, på mine ture
> gennem Tyskland. Og det var selvfølgelig en hjerne-bort-transplanteret
> hollænder......Geeeeeez.....

Jamen jeg har skam heller ikke de store problemer. Det kører som på
skinner dernede - kanske en blanding af min kørestil og hensyntagen til
de andre.

Så stik lige piben ind igen med din kritik af min kørestil...

Tak