Havesæson'en lurer
Fra : Martin Bak

Dato : 17-04-09 11:36

Konen foreslår at jeg skal gøre ham her kunsten efter:

http://www.havetraktor.leithoff.dk/

Jeg tror dog ikke jeg kan nå det til indeværende sæson... græsset vokser
lidt for hurtigt

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 17-04-09 12:33

> http://www.havetraktor.leithoff.dk/
>
> Jeg tror dog ikke jeg kan nå det til indeværende sæson... græsset vokser
> lidt for hurtigt

Den må da være tung som et ondt år.

Stef

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 17-04-09 12:28

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote in news:gs9m2b$7ce$1
@newsbin.cybercity.dk:

> Konen foreslår at jeg skal gøre ham her kunsten efter:

LOL! En 60 hestes havetraktor! Ka' godt være naboens knægt slår græsset
gratis hvis man har sådan én

Men der mangler lidt Banjo...

Fra : Anders Majland

Dato : 17-04-09 18:29

> LOL! En 60 hestes havetraktor! Ka' godt være naboens knægt slår græsset
> gratis hvis man har sådan én

Der er da vist også gået nørderi i det ...
3 små microprocessorer basseret på RISC teknologi,
6 display controllere
Sensor til tænding (RPM)
Optisk føler ved gearkasse (Km/t)
Eksisterende temperaturføler på motor
Niveauføler i benzintank
Lysføler til regulering af LED-lysstyrke
samt lidt diskrete komponenter, herunder timerkredsløb og RTC.

Men græsklipperen var nu meget smart... På 4 små hjul med den og den vil
kunne trækkes af "hvad som helst" ... Mangler bare en moteder de også kan
køre med klipperen lodret så man også kan bruge den til hækken ... Men der
han jo også godt i gang med en fingerklipper ...

Fra : Jesper Hedegard

Dato : 17-04-09 19:45

> [...]
> køre med klipperen lodret så man også kan bruge den til hækken ... Men der
> han jo også godt i gang med en fingerklipper ...

Anders - jeg kan se at jeg har fået tanken om hækken _længe_ før dig.
Men jeg har også tænkt længere end dig; maskinen skal da selvfølgelig også
have elevator-ben.
Så klarer den også toppen af hækken

Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejet spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Anders Majland

Dato : 22-04-09 14:16

> Anders - jeg kan se at jeg har fået tanken om hækken _længe_ før dig.
> Men jeg har også tænkt længere end dig; maskinen skal da selvfølgelig også
> have elevator-ben.
> Så klarer den også toppen af hækken

Jeg har været endnu smartere .... De ~50meter 3meter høj tjørnehæk der var
langs matriklen mod syd er fjernet og erstattet af en række buske der ikke
bliver over 1,5m. Så jeg skal "aldrig" mere klippe hæk

Men fingerklipperen kunne nu godt bruges til at styne læbæltet lidt på den
anden side af vejen ... Den holdes på plads af sliddet fra traktorer og
lastbiler .....

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-04-09 18:37

Martin Bak skrev:
> Konen foreslår at jeg skal gøre ham her kunsten efter:
> http://www.havetraktor.leithoff.dk/
> Jeg tror dog ikke jeg kan nå det til indeværende sæson... græsset vokser
> lidt for hurtigt

Kan tilsyneladende ikke lave direkte link, så prøv at vælg "Nostalgi" og
derefter "Hjemmebygget".

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 19-04-09 00:09

> Konen foreslår at jeg skal gøre ham her kunsten efter:
>
> http://www.havetraktor.leithoff.dk/
>
> Jeg tror dog ikke jeg kan nå det til indeværende sæson... græsset vokser
> lidt for hurtigt

Hehe, min storebror lavede engang en rigtig fin havetraktor med motor og
transmission fra en Citroen 2CV. Desværre forviste konen det fine køretøj
fra haven, da den lavede spor i jorden - Hint, den var for tung eller
dækkene for smalle. Den så ellers flot ud.
Men den nåede aldrig at tjene de forbrugte timer ind igen

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : KASO

Dato : 20-04-09 21:00

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen
> Konen foreslår at jeg skal gøre ham her kunsten efter:
>
> http://www.havetraktor.leithoff.dk/

Normalt er mit motto: "Kun en tåbe frygter ikke haven" - men her kunne det
jo blive lidt fornøjeligt....

Jeg tror alligevel jeg vil satse på en robotplæneklipper næste gang