/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Citröen på Le Mans
Fra : Armand


Dato : 16-04-09 13:28

Subj. er ikke noget jeg synes at have bemærket, blandt franskmændene er
det jo Peugeot der træder i karaktér dér (Indenfor PSA er der vist en
husregel om at Peugeot har ansvaret for asfalten mens citröen tager sig
af rally-genren). Men under et visit hos en større model-forretning i
det midt-tyske fangede mit blik en Le Mans vogn fra Citröen.

Efter hjemkomst er det svært at surfe sig til særligt meget om modellen,
men jeg fandt da et godt billede (udover masser af afbildninger af
skala-modellen):
<http://www.flickr.com/photos/27753671@N03/2860192128/>
Enjoy!

--
Armand.

 
 
Kent Oldhøj (16-04-2009)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 16-04-09 13:36

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in news:49e7244a$0$56788
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Subj. er ikke noget jeg synes at have bemærket, blandt franskmændene er
> det jo Peugeot der træder i karaktér dér (Indenfor PSA er der vist en
> husregel om at Peugeot har ansvaret for asfalten mens citröen tager sig
> af rally-genren). Men under et visit hos en større model-forretning i
> det midt-tyske fangede mit blik en Le Mans vogn fra Citröen.

Vedholdende rygter vil vide at 2CV'en simpelthen er for overlegen i 24
timers løb (noget med at med den tilladte tankstørrelse skal de kun tanke
hvert andet år).

Derfor har 2CV'erne i årevis haft deres helt eget elite 24 timers løb på
Spa.

http://www.2cvracingteams.be/

Og for ikke at stjæle billedet fra Le Mans, holdes det først i oktober


--
Linux is like a Teepee: No Gates, no Windows, Apache inside.

Armand (17-04-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-04-09 00:08

Kent Oldhøj skrev:
>
>
> ..........Derfor har 2CV'erne i årevis haft deres helt eget
> elite 24 timers løb på Spa.
>
På Spa?
Hold kæft hvor ville jeg gerne høre dét felt kæmpe sig op ved Eau Rouge!
For ikke at tale om over-drejningerne lige forinden

--
Armand.

N/A (17-04-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 17-04-09 10:16



N/A (17-04-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 17-04-09 10:16



Leo_Jensen (17-04-2009)
Kommentar
Fra : Leo_Jensen


Dato : 17-04-09 02:09

On 17 Apr., 01:08, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> Kent Oldhøj skrev:
>
> > ..........Derfor har 2CV'erne i årevis haft deres helt eget
> > elite 24 timers løb på Spa.
>
> På Spa?
> Hold kæft hvor ville jeg gerne høre dét felt kæmpe sig op ved Eau Rouge!
> For ikke at tale om over-drejningerne lige forinden
>
> --
> Armand.

http://www.youtube.com/watch?v=Ffd63AX98Eo&feature=related

Armand (17-04-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-04-09 09:33

Leo_Jensen skrev:
> On 17 Apr., 01:08, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
>> Kent Oldhøj skrev:
>>
>>> ..........Derfor har 2CV'erne i årevis haft deres helt eget
>>> elite 24 timers løb på Spa.
>> På Spa?
>> Hold kæft hvor ville jeg gerne høre dét felt kæmpe sig op ved Eau Rouge!
>> For ikke at tale om over-drejningerne lige forinden
>>
> http://www.youtube.com/watch?v=Ffd63AX98Eo&feature=related

TNX!

Eau Rouge klarer de egentlig forbavsende ubesværet (på farten fra
langsiden forinden!) og den lange seje stigning efterfølgende ligeså

Men overdrejer, det gør den!

Der mangler et interiør kamera, der viser "kampen" med "paraplyen",
hvilket må være det mest udasende i et sådant 24-timers løb

Der er forøvrigt ikke meget standard over affjedringen: Jeg havde
forventet at se horisonten sejle rundt, som var det filmet fra en
motorcykel

--
Armand

N/A (17-04-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 17-04-09 09:33



Leo_Jensen (17-04-2009)
Kommentar
Fra : Leo_Jensen


Dato : 17-04-09 02:45

On 17 Apr., 10:33, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> Leo_Jensen skrev:
>
> > On 17 Apr., 01:08, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> >> Kent Oldhøj skrev:
>
> >>> ..........Derfor har 2CV'erne i årevis haft deres helt eget
> >>> elite 24 timers løb på Spa.
> >> På Spa?
> >> Hold kæft hvor ville jeg gerne høre dét felt kæmpe sig op ved Eau Rouge!
> >> For ikke at tale om over-drejningerne lige forinden
>
> >http://www.youtube.com/watch?v=Ffd63AX98Eo&feature=related
>
> TNX!
>
> Eau Rouge klarer de egentlig forbavsende ubesværet (på farten fra
> langsiden forinden!) og den lange seje stigning efterfølgende ligeså
>
> Men overdrejer, det gør den!
>
> Der mangler et interiør kamera, der viser "kampen" med "paraplyen",
> hvilket må være det mest udasende i et sådant 24-timers løb
>
> Der er forøvrigt ikke meget standard over affjedringen: Jeg havde
> forventet at se horisonten sejle rundt, som var det filmet fra en
> motorcykel
>
> --
> Armand

Et 2CV-gearskifte er da noget af det nemmeste i verden at køre med.
Gearknoppen sidder lige ved hånden, det er nemt at ramme gearene,
nedgearing på bakker kan klares uden at slippe gassen, Til småveje
ligger 2. og 3. over for hinanden i kullisen ligesom i Porsche og
andre sportsvogne, og skiftet 3. - 4. er da bare at skubbe frem/til
højre uden ellers at spekulere over det.
Det kører 100% på rygraden for mig, men snart 25 år i samme bil skal
vel også sætte sine spor...

Mht affjedring har de vist ret frie hænder på Spa...

Mht overdrejning: Jeg synes ikke det lyder som om den går voldsomt
mange omdrejninger.
Jeg har haft 2 seperate MC-karburatorer på min, og den meget kortere
manifold betød selvfølgelig, at jeg mistede al motorkraft under
3-4.000 o/m, men til gengæld gik den da 120 km/t i 3., og det er
såmænd 8.000 o/m. Måske overdrejede den, hvad ved jeg...

Armand (17-04-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-04-09 10:16

Leo_Jensen skrev:
> On 17 Apr., 10:33, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
>> Leo_Jensen skrev:
>>
>>>
>> Der mangler et interiør kamera, der viser "kampen" med "paraplyen",
>> hvilket må være det mest udasende i et sådant 24-timers løb
>>
>> Der er forøvrigt ikke meget standard over affjedringen: Jeg havde
>> forventet at se horisonten sejle rundt, som var det filmet fra en
>> motorcykel
>>
> Et 2CV-gearskifte er da noget af det nemmeste i verden at køre med.
> Gearknoppen sidder lige ved hånden, det er nemt at ramme gearene,
> nedgearing på bakker kan klares uden at slippe gassen, Til småveje
> ligger 2. og 3. over for hinanden i kullisen ligesom i Porsche og
> andre sportsvogne, og skiftet 3. - 4. er da bare at skubbe frem/til
> højre uden ellers at spekulere over det.
> Det kører 100% på rygraden for mig, men snart 25 år i samme bil skal
> vel også sætte sine spor...
>
Jeg hár prøvet at køre med paraplygear, og underkender ikke dets
funktion - Det er derimod de relativt lange skiftebevægelser jeg kalder
"kampen med paraplyen"

> Mht overdrejning: Jeg synes ikke det lyder som om den går voldsomt
> mange omdrejninger.
> Jeg har haft 2 seperate MC-karburatorer på min, og den meget kortere
> manifold betød selvfølgelig, at jeg mistede al motorkraft under
> 3-4.000 o/m, men til gengæld gik den da 120 km/t i 3., og det er
> såmænd 8.000 o/m. Måske overdrejede den, hvad ved jeg...
>
"overdrejer" betyder vel i grunden også noget med motorskade eller
mindst svømmende ventiler, hvilket jo ikke forekommer (i klippet). Jeg
brugte vendingen til beskrivelse af de i trafikken uvant høje
omdrejninger!

--
Armand.

Finn Guldmann (17-04-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 17-04-09 18:18

Leo_Jensen skrev:

> Et 2CV-gearskifte er da noget af det nemmeste i verden at køre med.
> Gearknoppen sidder lige ved hånden, det er nemt at ramme gearene,
> nedgearing på bakker kan klares uden at slippe gassen, Til småveje
> ligger 2. og 3. over for hinanden i kullisen ligesom i Porsche og
> andre sportsvogne, og skiftet 3. - 4. er da bare at skubbe frem/til
> højre uden ellers at spekulere over det.
> Det kører 100% på rygraden for mig, men snart 25 år i samme bil skal
> vel også sætte sine spor...
>
Gearskifte? Det har de da kun brug for ved pitstop.

Ellers er det da bare op højeste remskive og så styre sig ud af
problemerne.

Selvom man ved nogle af dem skal kigge godt efter for at se det er det
da vist 2CV allesammen.

Vil i øvrigt hellere se dem køre rally cross.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
Med mobilt internet i DK-S-N fra ICE.

Leo_Jensen (17-04-2009)
Kommentar
Fra : Leo_Jensen


Dato : 17-04-09 04:01

On 17 Apr., 11:15, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> Leo_Jensen skrev:
>
>
>
> > On 17 Apr., 10:33, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> >> Leo_Jensen skrev:
>
> >> Der mangler et interiør kamera, der viser "kampen" med "paraplyen",
> >> hvilket må være det mest udasende i et sådant 24-timers løb
>
> >> Der er forøvrigt ikke meget standard over affjedringen: Jeg havde
> >> forventet at se horisonten sejle rundt, som var det filmet fra en
> >> motorcykel
>
> > Et 2CV-gearskifte er da noget af det nemmeste i verden at køre med.
> > Gearknoppen sidder lige ved hånden, det er nemt at ramme gearene,
> > nedgearing på bakker kan klares uden at slippe gassen, Til småveje
> > ligger 2. og 3. over for hinanden i kullisen ligesom i Porsche og
> > andre sportsvogne, og skiftet 3. - 4. er da bare at skubbe frem/til
> > højre uden ellers at spekulere over det.
> > Det kører 100% på rygraden for mig, men snart 25 år i samme bil skal
> > vel også sætte sine spor...
>
> Jeg hár prøvet at køre med paraplygear, og underkender ikke dets
> funktion - Det er derimod de relativt lange skiftebevægelser jeg kalder
> "kampen med paraplyen"

Der er vi så helt enige

>
> > Mht overdrejning: Jeg synes ikke det lyder som om den går voldsomt
> > mange omdrejninger.
> > Jeg har haft 2 seperate MC-karburatorer på min, og den meget kortere
> > manifold betød selvfølgelig, at jeg mistede al motorkraft under
> > 3-4.000 o/m, men til gengæld gik den da 120 km/t i 3., og det er
> > såmænd 8.000 o/m. Måske overdrejede den, hvad ved jeg...
>
> "overdrejer" betyder vel i grunden også noget med motorskade eller
> mindst svømmende ventiler, hvilket jo ikke forekommer (i klippet). Jeg
> brugte vendingen til beskrivelse af de i trafikken uvant høje
> omdrejninger!

Jeg vil gætte på at det var mine ventiler der ikke kunne følge med
forbi de 8000 o/m, festen stoppede ret brat ved de 120 km/t, men så
var det jo bare at tage 4.-gearet, som den så ikke kunne trække hvis
der var bare lidt modstand fra bakker eller vind. Det tog derfor ikke
så lang tid før det blev afmonteret, men det lød f..... godt, også ved
lav belastning, hvor den snøffede godt fra sine 2 x ø34 mm uden
filter...

Leo

Finn Guldmann (17-04-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 17-04-09 18:13

Armand skrev:
> Subj. er ikke noget jeg synes at have bemærket, blandt franskmændene er
> det jo Peugeot der træder i karaktér dér (Indenfor PSA er der vist en
> husregel om at Peugeot har ansvaret for asfalten mens citröen tager sig
> af rally-genren). Men under et visit hos en større model-forretning i
> det midt-tyske fangede mit blik en Le Mans vogn fra Citröen.
> Efter hjemkomst er det svært at surfe sig til særligt meget om modellen,
> men jeg fandt da et godt billede (udover masser af afbildninger af
> skala-modellen):
> <http://www.flickr.com/photos/27753671@N03/2860192128/>
> Enjoy!
>
I betragtning at F1 banerekorden ser ud til at være 1:43 er det da meget
flot at de der skrammelkasser kommer rundt på ca. 4 minutter.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
Med mobilt internet i DK-S-N fra ICE.

Leo_Jensen (17-04-2009)
Kommentar
Fra : Leo_Jensen


Dato : 17-04-09 13:54

On 17 Apr., 19:13, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:
> Armand skrev:> Subj. er ikke noget jeg synes at have bemærket, blandt franskmændene er
> > det jo Peugeot der træder i karaktér dér (Indenfor PSA er der vist en
> > husregel om at Peugeot har ansvaret for asfalten mens citröen tager sig
> > af rally-genren). Men under et visit hos en større model-forretning i
> > det midt-tyske fangede mit blik en Le Mans vogn fra Citröen.
> > Efter hjemkomst er det svært at surfe sig til særligt meget om modellen,
> > men jeg fandt da et godt billede (udover masser af afbildninger af
> > skala-modellen):
> > <http://www.flickr.com/photos/27753671@N03/2860192128/>
> > Enjoy!
>
> I betragtning at F1 banerekorden ser ud til at være 1:43 er det da meget
> flot at de der skrammelkasser kommer rundt på ca. 4 minutter.
>
> --
> MVH Finn Guldmannwww.guldfinn.dkwww.danskvejbruger.dk
> Med mobilt internet i DK-S-N fra ICE.

Ja, man kommer ikke 20x hurtigere frem fordi man har 20x så mange
heste og i øvrigt vejer nogenlunde det samme...

På Nürburgring har jeg været med til 250cc gokart-løb (Formula E) som
mekaniker/repræsentant for kartfabrikken. Karterne kørte på omkring
1:40, F1-rekorden var 1:29 sådan ca. og Porschecup, sådan nogle GT2-3-
ting kom rundt på 1:50. Nogle tunge sløve slæder at se på...

Leo

leo.5500@gmail.com (22-04-2009)
Kommentar
Fra : leo.5500@gmail.com


Dato : 22-04-09 07:41

On 16 Apr., 14:28, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> Subj. er ikke noget jeg synes at have bemærket, blandt franskmændene er
> det jo Peugeot der træder i karaktér dér (Indenfor PSA er der vist en
> husregel om at Peugeot har ansvaret for asfalten mens citröen tager sig
> af rally-genren). Men under et visit hos en større model-forretning i
> det midt-tyske fangede mit blik en Le Mans vogn fra Citröen.
>
> Efter hjemkomst er det svært at surfe sig til særligt meget om modellen,
> men jeg fandt da et godt billede (udover masser af afbildninger af
> skala-modellen):
> <http://www.flickr.com/photos/27753671@N03/2860192128/>
> Enjoy!
>
> --
> Armand.

Her en 2CV på Santa Pod. Med lyd...

http://www.youtube.com/watch?v=nNy8Frw_2Qg&NR

Leo

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste