Så gik difussor-banden (heldigvis) fri
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-04-09 15:33

http://www.formula1.com/news/headlines/2009/4/9175.html

Sagen blev i dag afsluttet, med det resultat, at de tre teams (Brawn, Toyota
og Williams) får lov at fortsætte med deres diffusor design.
Heldigvis for det.
Jeg synes det er fedt, at der er blevet vendt helt op og ned på alle teams i
år, det har sporten kun godt af IMHO.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Lars G

Dato : 16-04-09 23:10

> Jeg synes det er fedt, at der er blevet vendt helt op og ned på alle teams
> i år, det har sporten kun godt af IMHO.

Enig. Men kun hvis de røde vinder til sidst

--
Lars G

Fra : Lars Jensen

Dato : 17-04-09 08:28

Lars G skrev:

> Enig. Men kun hvis de røde vinder til sidst

Så skal de vist have gang i noget diffuser på de røde heste også - lad
os håbe det!

Lars B

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-04-09 10:07

"Lars Jensen" <lars@zulfo.dk> skrev i meddelelsen

> Så skal de vist have gang i noget diffuser på de røde heste også - lad os
> håbe det!

Det kommer, det kommer, bare rolig
Men de 7 teams må jo bare erkende at de har "sovet" gevaldigt i timen.
Jeg tror bare ikke, at det udelukkende er diffusorens skyld, men det må
tiden jo vise.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : KASO

Dato : 19-04-09 09:02

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Men de 7 teams må jo bare erkende at de har "sovet" gevaldigt i timen.
> Jeg tror bare ikke, at det udelukkende er diffusorens skyld, men det må

De har sådan set ikke sovet - de har forespurgt på forhånd, om diffuseren
var lovlig - og fik nej. De 3 "bandemedlemmer" undlod at spørge, og fik
"tilgivelse". Så det er ikke i nærheden af fair play - men det er det
desværre sjældent i F1.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-04-09 10:37

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]

Og det så vi jo så i dag, en (to) ikke diffusor-bande bil der nærmest kørte
i cirkler om BrawnGP'erne
Forfriskende at der sker noget nyt/uforudsigeligt, forstået på den måde, at
det ikke er det/de samme teams der vinder alle løb.

> [...]
> var lovlig - og fik nej. De 3 "bandemedlemmer" undlod at spørge, og fik
> "tilgivelse". Så det er ikke i nærheden af fair play - men det er det

Som jeg har forstået, så var det kun Ferrari, der havde forespurgt, inden
sæsonen, på en anden type diffusor end den de bruger nu, men den var (SVJV)
ikke magen til den som de 3 teams kører med nu.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-04-09 11:51

Per Beer Hansen skriver:

> Og det så vi jo så i dag, en (to) ikke diffusor-bande bil der nærmest kørte
> i cirkler om BrawnGP'erne

Som Jason Watt udtalte det: Nu kan de andre ikke hyle op om at "det er
de andre der har fordele" med difusor - specielt ikke efter dagens
løb......

> Forfriskende at der sker noget nyt/uforudsigeligt, forstået på den måde, at
> det ikke er det/de samme teams der vinder alle løb.

Det var et forfriskende løb i dag. Til trods for masser af vand, ver der
kun ganske få biler der måtte udgå.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : KASO

Dato : 19-04-09 15:40

> Som jeg har forstået, så var det kun Ferrari, der havde forespurgt, inden
> sæsonen, på en anden type diffusor end den de bruger nu, men den var
> (SVJV) ikke magen til den som de 3 teams kører med nu.

Nope - Renault havde f.eks. også spurgt, men stoppet udviklingen, da de fik
nej!

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-04-09 21:49

> Nope - Renault havde f.eks. også spurgt, men stoppet udviklingen, da de
> fik nej!

OK, men er du sikker på, at de var magen til dem der nu er dømt lovlige?
Jeg har kun hørt om Ferraris og den skulle ikke have været af samme slags
som f.eks. BrawnGP's.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : KASO

Dato : 20-04-09 20:57

> [...]
> Jeg har kun hørt om Ferraris og den skulle ikke have været af samme slags

De er jo næppe 100% identiske - det gælder vel også "bandens" - men
forskellen er, at de spurgte til typen og fik den afvist - mens andre brugte
den og fik "tilgivelse" fordi det kunne give lidt mere interesse for sporten
og dermed sikrer lidt flere penge i lommen på bagmændene. Lidt samme fænomen
som når dommene konsekvent gik McLaren imod og til fordel for Ferrari i
foregående sæson - blot for at sikre spændingen og dermed
publikumsinteressen....

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 20-04-09 21:20

> [...]
> samme fænomen som når dommene konsekvent gik McLaren imod og til fordel
> for Ferrari i foregående sæson - blot for at sikre spændingen og dermed

Jeg synes der kommer lidt for meget "dommerne holder med Ferrari" med nu og
lad mig sige med det samme, den tror jeg ikke på.
Tror du selv på, at Fia ville dømme noget ulovligt for et team og lovligt
for et andet, bare for pengenes skyld?
Tror du ikke det ville komme frem i så fald?
Jeg er overbevist om, at FIA ikke vil/tør risikere den slags, med alt den
medieomtale der er på netop de sager.
Og lad mig sige med det samme, jeg er ikke selv Ferrari fan (mere), var det
ellers da Schumacher kørte for dem.
Nu er jeg "kun" fan af sporten selv og synes det er synd med alle de
efterløbs afgørelser.
Det er jo snart lige før, at der skal en andenkører/vidne med i cockpittet
og han skal helst være advokat

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ivan Madsen

Dato : 20-04-09 21:26

<...>
>Det er jo snart lige før, at der skal en andenkører/vidne med i cockpittet
>og han skal helst være advokat

og helst af den slags, der ikke kan se noget af det klienten gør

Fra : KASO

Dato : 20-04-09 22:16

> [...]
> og lad mig sige med det samme, den tror jeg ikke på.
> Tror du selv på, at Fia ville dømme noget ulovligt for et team og lovligt

Tjah - hvorfor dømmer de ellers samme forseelse forskelligt alt afhængig af,
hvad der tjener de røde hingste bedst?

> Tror du ikke det ville komme frem i så fald?

Det har skam været diskuteret en hel del - specielt i 2008. FIA er
ligeglad....

> Jeg er overbevist om, at FIA ikke vil/tør risikere den slags, med alt den
> medieomtale der er på netop de sager.

De har da gjort det alligevel!

> Og lad mig sige med det samme, jeg er ikke selv Ferrari fan (mere), var
> det ellers da Schumacher kørte for dem.

Jeg er nu lidt ambivalent:

Da jeg kørte Renault, syntes jeg, at jeg burde holde med dem. Jeg var dog
ikke imponeret over Alonsos opførsel, mens han var hos McLaren - så det gør
det lidt svært at holde med ham. Nu kører jeg så Mercedes - og jeg er lidt
imponeret over Hamilton. Omvendt er Ferrari det eneste "rigtige"
sportsvognsmærke - så jeg har også lidt en svaghed for dem. Mao. - jeg er
ikke "glødende fan" af nogen af dem....

> Nu er jeg "kun" fan af sporten selv og synes det er synd med alle de
> efterløbs afgørelser.

Helt enig - og specielt at de dømme samme forseelse forskelligt!

> Det er jo snart lige før, at der skal en andenkører/vidne med i cockpittet
> og han skal helst være advokat

Desværre...

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-04-09 10:05

"Lars G" <larsbg@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Enig. Men kun hvis de røde vinder til sidst

Jeg synes det ville være helt fint, hvis Brawn vandt VM (eller hvis Toyota
gjorde det).
Selvom jeg nok selv er lidt rød, når jeg ser F1

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 17-04-09 13:40

"Lars G" <larsbg@gmail.com> wrote in

> Enig. Men kun hvis de røde vinder til sidst

Alle dem med rødt bånd skal forlade nyhedsgruppen nu

Personligt håber jeg på spænding og overhalinger. Så fågh hvem der vinder.

--
Men jeg holder stadig med Kubica