Prisniveau for lakering af alufælge ?
Fra : Anders Majland

Dato : 15-04-09 14:25

Jeg her jo købt en lille sort/hvid "hatteæske" og overvejer om ikke den har
fortjent nogle alu fælge istedet for stålfælgene...

Men de originale og alle "fornuftigt prissatte" fælger er grå - hvem har dog
fundet på at det passer til alle biler ...

Så jeg overvejer blot at købe nogle brugte og selv få dem pulverlakeret i
den ønskede farve (enten sort eller hvid - har ikke besluttet det ..)

Nogen ide om prisniveauet på rensning og (pulver)lakering af 4 fælge ?

Slet ikke sikkert at det kan svare sig ...

--
anders dot majland at jyde dot dk
2009 Smart ForTwo 0,8 CDI Pure Komfort

Fra : Leonard

Dato : 15-04-09 15:21

Anders Majland wrote:

> Nogen ide om prisniveauet på rensning og (pulver)lakering af 4 fælge ?

Det er sådanne opgaver, der skal udføres af en lærling, man kender, et
sted, hvor de har grejet til, ellers bliver det dyrt ...

--
Leonard

Fra : Anders Majland

Dato : 15-04-09 19:58

> Det er sådanne opgaver, der skal udføres af en lærling, man kender, et
> sted, hvor de har grejet til, ellers bliver det dyrt ...

Det er jo selvfølgelig rigtigt...

--
/A
Lærlinge må gerne henvedne sig

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-04-09 15:30

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Nogen ide om prisniveauet på rensning og (pulver)lakering af 4 fælge ?
>
> Slet ikke sikkert at det kan svare sig ...

Hvordan vil du gøre op om det kan svare sig?
Uanset hvilken farve du får fælgene malet i, så skal du nok ikke forvente at
tjene pengene hjem igen

Jeg fik selv blæst/malet 4 fælge sidste år, men det var til en meget
favorabel pris.
De blev iøvrigt ligesom nye (ja faktisk bedre, da de fik et ordentligt lag
klarlak til sidst).
Men skulle jeg have betalt fuld pris, så havde jeg ikke fået det lavet, da
det er en temmeligt bekostelig affære, set i lyset af prisen på fælgene.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Anders Majland

Dato : 15-04-09 20:11

Det er efterhånden mange år (?8?) siden at jeg har fået noget pulverlakeret
.. og dengang fandt jeg prisen meget rimelig. Kan ikke huske hvad jeg gav
men det var to 12" alu hjul, diverse dæksler og fittings.

> Hvordan vil du gøre op om det kan svare sig?

Om jeg ved køb af standard 15" fælge og pulverlakering af samme kan få et
billigere/bedre produkt end ved køb af nogle aftermarket til ~1000euro for
et sæt - Men det er så også oftest bredere/større. Det stille hjælpe noget
på sidevindsfølsomheden med bredere fælge (std er kun 4,5 og 5,5) men
samtdig gå lidt over brændstoføkonomien.

Her nogle originale som er malede.

http://www.451s.com/forum/topics/1912846:Topic:46591?page=2&commentId=1912846%3AComment%3A56979&x=1#1912846Comment56979

Jeg kunne også overveje at få pulverlakeret stålfælgene - bare for at være
anderledes. Når nu bilen ab fabrik er ret gennemført sort/hvid ville det
passe fint med fælgene i hvide...

Og så skal jeg nok lige have logoet af fronten - det er blankt

> Uanset hvilken farve du får fælgene malet i, så skal du nok ikke forvente
> at tjene pengene hjem igen

Der er det nok nemmere at få en del af pengene ind igen på nogle aftermarket
fælge - men på dem skal man nok også regne med et stort værditab

Fra : Matthias H Matthies~

Dato : 15-04-09 16:03

> [...]
>
> Nogen ide om prisniveauet på rensning og (pulver)lakering af 4 fælge ?
>
> Slet ikke sikkert at det kan svare sig ...

Jeg ved ikke hvad det koster, men her er et firma der gør et rigtig godt
stykke arbejde: http://www.jyllak.dk/
Jeg har selv fået fælge og andre dele til en motorcykel malet hos dem for 3
år siden.
Hilsen Matthias

Fra : Anders Majland

Dato : 17-04-09 07:10

> Så jeg overvejer blot at købe nogle brugte og selv få dem pulverlakeret i
> den ønskede farve (enten sort eller hvid - har ikke besluttet det ..)

Så er de brugte købt ... Og nogle sorte navkapsler til stålfælgene....

Hvis jeg bliver enig med mig selv om at det ser godt ud med sort så skal
alu'erne også være det ...(Eller også skal de være hvide men der er jeg mere
nervøs ved om jeg kan holde rent ...)

/A

Fra : Torben Scheel

Dato : 17-04-09 09:08

Anders Majland wrote:
> Hvis jeg bliver enig med mig selv om at det ser godt ud med sort så skal
> alu'erne også være det ...(Eller også skal de være hvide men der er jeg
> mere nervøs ved om jeg kan holde rent ...)

Ka' den ik' gå i opvaskeren med fælge og det hele?

--
vh
Torben

Fra : Anders Majland

Dato : 17-04-09 09:47

> Ka' den ik' gå i opvaskeren med fælge og det hele?

Er det ikke Miele der laver en opvasker der kan tage 3-hjulede cykler ?

Shell / Metax's "opvasker" er ikke god til at ordne aæu-fælgene på c5'en og
det er med 12 eger i dem til den lille ...

Hmm ideen er faktisk ikke dum. Det tager ikke mange min at tage 12 bolte ud
.... Men måske der skal skrues lidt ned for temperaturen ahs til dækkene

Neah det er nok alligevel nemmest at vaske dem på bilen ...

/A