Vedligeholdelse af gummilister
Fra : BikeManiac

Dato : 14-04-09 13:24

Hej Gruppe,

Er der nogen som har erfaring med vedligeholdelse af de gummilister
som fx bruges til forruden på en bil? Det er ofte problemet at rust
starter tæt ved disse lister. Har hørt at man skal smøre gummilisterne
ind i vaseline engang i mellem. Kan man også med en generøs hånd
klaske mellemrummet mellem gummiliste og karroseri ind i vaseline så
man undgår rust? Derefter naturligvis fjerne det overskydende med en
klud. Hvem har prøvet hvad og med hvilke erfaringer?

Mvh Lucas

Fra : Decolour

Dato : 15-04-09 00:59

On 14 Apr., 21:24, BikeManiac <lucasjen...@gmail.com> wrote:
> [...]
> man undgår rust? Derefter naturligvis fjerne det overskydende med en
> klud. Hvem har prøvet hvad og med hvilke erfaringer?

jeg tror nu ikke det er gummilisten der er grunden til rust, det er
typisk hvis der er skiftet forrude, og så den gamle rude er blevet
skåret ud, og montøren ikke var forsigtigt nok og derved beskadiger
lakken, og så er der ellers grobund for rust osv.
så tror desværre ikke det vil hjælpe at smøre gummilisterne ind i
vaseline.

Mvh Kim Lehmann Poulsen