Mercedes værksted i Odense
Fra : TheDino

Dato : 12-04-09 10:00

Virker som om at der er stor forskel på hvordan Mercedes yder service
i Danmark.. Faldt over denne hjemmeside, som beskriver deres
forhandler i Odense og Kolding:

http://www.fuckmercedes.dk

Man skal åbenbart vælge Mercedes værksted med omhu, for ikke at blive
snydt...

Fra : Tom

Dato : 12-04-09 17:40

"TheDino" <TheDino33@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hmm han må godt nok være en bitter mand når han så mange år efter, stadig
holder fast i de gamle Vito historier. I øvrigt har der også været flere
Vito historier her....mener noget med dårlige gearkasser.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-09 17:47

TheDino wrote:
> [...]
> forhandler i Odense og Kolding:
>
> http://www.fuckmercedes.dk
>
> Man skal åbenbart vælge Mercedes værksted med omhu, for ikke at blive

Det lader til, at der kun er tale om spansk-byggede varevogne?
Ikke at det er iorden, men det forklarer måske en del om hvorfor varevognene
er så dårlige. Der har været mange problemer med de varevogne dernede fra.
Utroligt at Mercedes vil lægge navn til sådan noget juks, men måske er
vognene i virkeligheden ikke dårligere end Fiat og Citroen varevogne. Og
prisen er vist heller ikke meget højere. Men man forventer måske en Mercedes
personbil, når man køber en varevogn.

Fra : Henrik B.

Dato : 12-04-09 23:53

"TheDino" <TheDino33@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Virker som om at der er stor forskel på hvordan Mercedes yder service
> Danmark.. Faldt over denne hjemmeside, som beskriver deres
> forhandler i Odense og Kolding:

Faldt er vist det rette ord, for siden er 8 år gammelm og ikkke opdateret
siden 2002.

> Man skal åbenbart vælge Mercedes værksted med omhu, for ikke at blive
> snydt...

I mine øjne er manden dybt useriøs!

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 13-04-09 21:54

> Faldt er vist det rette ord, for siden er 8 år gammelm og ikkke opdateret
> siden 2002.

Den er faktisk lige opdateret med flere sprogversioner. Waouw

> I mine øjne er manden dybt useriøs!

Enig!

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : claus b.p.

Dato : 14-04-09 12:48

"Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Den er faktisk lige opdateret med flere sprogversioner. Waouw

> Enig!

Uden at kunne udtale mig om forhandlere/værksteder ude omkring i landet, så
synes jeg da ikke det lyder som om det er en ret meget anderledes oplevelse
end den jeg har oplevet hos Mercedes i Herlev og Hørsholm med den E-klasse
fra 2000 jeg (desværre) købte i 2002. Bilen er kvalitetsmæssigt noget crap,
men det kunne så endda have været, hvis værkstedet og forhandleren var
seriøse med andet end deres priser. Skal lige tilføje at Mercedesværkstedet
på Amager, Reinhard Nielsen, angiveligt skulle have serviceret den punktligt
indtil jeg fik den (Skrev deres værkfører) men underligt var da at skiverne
foran var slidt ned til omvendte tallerkner og batteriet manglede 2 liter
vand, hvorfor det selvfølgelig døde. Men fred med dem, de er jo overtaget af
Hessel. Ellers kan jeg kun sige at Mercedes Herlev/Hørsholm har jeg kun ord
tilovers for som ville indbringe mig en sag for injurier.

/Claus

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-09 12:51

claus b.p. wrote:
> [...]
> Hørsholm med den E-klasse fra 2000 jeg (desværre) købte i 2002.
> Bilen er kvalitetsmæssigt noget crap, men det kunne så endda have

Var det en udbollet taxa du havde købt?

Fra : claus b.p.

Dato : 14-04-09 21:59

"St.M." <-> skrev i en meddelelse

> Var det en udbollet taxa du havde købt?
Nemlig. Den 4. og sidste!

/Claus

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-09 01:17

claus b.p. wrote:
> Nemlig. Den 4. og sidste!

Hvordan kan du udtale dig om kvaliteten når den allerede var smadret da du
købte den?
Hvis en sælger har bildt dig ind, at selv en Mercedes kan holde til
taxa-kørsel, så er du nok blevet taget i røven. De biler kan være i MEGET
dårlig stand. Det modsatte kan dog også være tilfældet, omend noget mere
sjældent.
Jeg har været med til at frikøre 2 MB taxa'er (hhv. en w210 og en w211) og
efterfølgende i 2006 privat købt en fabriksny w203 C-klasse, og der er
forskel som på Lada og Bentley. Husk på, at alt kan smadres. Også en Mercer
der tæskes rundt i 2 år og 260.000 km af Mohamed + Co. fra Tåstrup.

Fra : claus b.p.

Dato : 15-04-09 17:21

"St.M." <-> skrev i en meddelelse

> [...]
> forskel som på Lada og Bentley. Husk på, at alt kan smadres. Også en
> Mercer der tæskes rundt i 2 år og 260.000 km af Mohamed + Co. fra Tåstrup.
Prøv at læs og forstå: Det er min fjerde (4.) Mercedes, alle frikørte
Taxier.Jeg ved udemærket hvad jeg går ind til, og hvad man med rette kan
forvente, og ikke forvente. Jeg vil fastholde at 210'eren er den værste
Mercedes jeg har haft, kvaliteten er langt under hvad man burde kunne
forvente. Jeg har haft 15 andre biler, så jeg har også et
sammenligningsgrundlag. Aldrig har jeg dog haft en bil der var rusten efter
2 år, og lignede en leopard efter 5! Men det var slet ikke det tråden gik
på, det var min oplevelse af Mercedes i Herlev og Hørsholm, og den oplevelse
slår også nye negative rekorder. Det kan FG- ikke være rigtigt at de tror de
skal tage folk i r... på den måde som jeg oplever de gør. Havde iøvrigt den
oplevelse at tale med en tidligere medarbejder derfra, og han forstod til
fulde mine synspunkter. Det er jo desværre sådan at selv en rimelig dårlig
bil kan reddes af en stærk og velfungerende serviceorganisation, mens selv
et godt mærke kan trækkes i sølet af en dårlig. Og der befinder Mercedes sig
altså nu i min (og mange andres) bevidsthed. Min næste bil kunne også være
blevet en Mercedes, hvis ikke det var for disse oplevelser. Nu bliver det
højst en importeret af samme slags til reservedele for dog at holde kassen
kørende. For man får jo ikke meget for en brugt rusten Mercedes, selv om den
kun er 8-9 år.

/Claus

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-04-09 19:05

"claus b.p." <cbp33@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Prøv at læs og forstå: Det er min fjerde (4.) Mercedes, alle frikørte
> Taxier.

Der kan være meget stor forskel på frikørte taxa'er, alt efter
hvem/hvor/hvordan den er blevet frikørt.

> Aldrig har jeg dog haft en bil der var rusten efter 2 år, og lignede en
> leopard efter 5!

Hvad med rustgarantien, dækkede den ikke?
Kender en, som lige har solgt sin 2000'er E-klasse (også frikørt hyrevogn)
og han fik da så sent som for et par måneder siden, lavet noget der var
dækket af rustgarantien. Hans kørte iøvrigt som en drøm, men den var så også
frikørt på landet, af én enkelt person (vognmanden selv).

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : claus b.p.

Dato : 16-04-09 11:00

Per Beer Hansen wrote:
> [...]
> noget der var dækket af rustgarantien. Hans kørte iøvrigt som en
> drøm, men den var så også frikørt på landet, af én enkelt person
De angiveligt 30 års rustgaranti dækker kun indefrakommende rust. Når rusten
kommer fra indenunder lakken, er den tilsyneladende ikke indefrakommende nok
til at være dækket af garantien. Jeg har fået byttet de 4 døre og malet
bagklappen på "kulance", de er igang med at ruste igen. Mercedes rustgaranti
er altså ikke 5 potter pis værd for de fleste kunder. Skærmkanter mv. ville
Mercedes ikke reparere. Ikke engang en fordeling af udgifterne til
reparation kunne komme på tale. Men det er kun en lille del af mine dårlige
oplevelser med værkstederne, som dækker over alt fra simpel dårlig
kommunikation over udskiftning af helt nye og intakte dele, til ikke at
skifte dele som jeg havde foreslået var defekte. (Bærekugler) Med det
resultat at den dumpede til syn. Jeg må indrømme at jeg ikke orkede at gå
klagevejen, jeg gjorde bare som folk gør flest; holdt op med at benytte dem.

/Claus

Fra : Claus Frørup

Dato : 15-04-09 18:39

Isang tao pinangalanan, St.M. nagsulat:

klip
> Husk på, at alt kan smadres. Også en Mercer
>der tæskes rundt i 2 år og 260.000 km af Mohamed + Co. fra Tåstrup.

Ja, de er s´gu næsten lige så stygge som Emil og Jens fra Brønderslev
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-09 19:50

Claus Frørup wrote:

> Ja, de er s´gu næsten lige så stygge som Emil og Jens fra Brønderslev

Hvis du nogen sinde færdes i Kbh. så ved du hvordan disse idioter kører bil.

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-09 20:03

"St.M." <-> skrev :

>Hvis du nogen sinde færdes i Kbh. så ved du hvordan disse idioter kører bil.

Her hvor jeg bor er Muhammed, og frænder i undertal - det er
udelukkende, Brian, Benny og Kaj, der står for løjerne, det klarer de
til gengæld til UG med X og slange

--
Jan_stevns
“He who dies with the most toys is nonetheless dead”

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-09 21:31

jan_stevns wrote:
> Her hvor jeg bor er Muhammed, og frænder i undertal - det er
> udelukkende, Brian, Benny og Kaj, der står for løjerne, det klarer de
> til gengæld til UG med X og slange

Brian, Benny og Kaj's kørsel er ren søndagsskolevognskørsel med trailer i
forhold til de andre spassere. De sætter virkelig egne og andres liv og
lemmer i fare. Jeg har aldrig set Brian lave sådan noget som perkerne nogle
gange gør.

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-09 22:57

"St.M." <-> skrev :

> [...]
>lemmer i fare. Jeg har aldrig set Brian lave sådan noget som perkerne nogle

Øehhhh .... Hvor mange af dem, der er "smuttet" her i påsken - tror
du er af anden etnisk herkomst ?

Hvis du ikke har set en Brian, Benny, eller Kaj lave tåbeligheder i
trafikken - trænger du til et besøg hos en optiker ;)

Fra : Claus Frørup

Dato : 16-04-09 14:38

Isang tao pinangalanan, St.M. nagsulat:

>Hvis du nogen sinde færdes i Kbh. så ved du hvordan disse idioter kører bil.

Det hænder da en gang i mellem, at jeg kommer til København.
Og jeg synes det er ligeligt fordelt med hensyn til tåbelig kørsel.

Tag nu bare i dag:
Rundkørsel vest, for enden af parkeringshuset ved Terminal 2 i
københavns lufthavn.
http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=55.630061,12.642415&spn=0.001799,0.003385&t=h&z=18

Jeg kører langs parkeringshuset, gennem rundkørslen, og tager den
første afkørsel der leder ud på E-20.

Ca.50 meter efter er der gud hjælpe mig en der er ved at lave en tre
punkt vending.... Jeg får standset bussen i sidste øjeblik.
Der _kunne_ være et flækket myggefissehår mellem min kofanger og hans
førerdør... men så heller ikke mere.

Jeg brugte meget store bogstaver, da jeg gav udtryk for min mening om
hans evner i trafikken......

Hans undskyldning var, at han skulle have været til Terminal 1.......

Fik jeg nævnt, at det var Emil i en sænket Golf med "No Fear" i
bagruden?

Senere på dagen, bliver min bus overhalet midt i svinget efter
kystredningsstationen på kystvejen, retning mod Dragør.
http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=55.610354,12.679896&spn=0.0036,0.00677&t=h&z=17

Han undgår kun at torpedere en modkørende, fordi jeg klodser
bremserne.
Denne gang var klaphatten Håndværker-Jens, i en varevogn fra
Zacho-Lind........

Jeg har også mødt Mohamed......

Han standsede sin taxi, så jeg kunne komme ud fra mit stoppested.

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 16-04-09 17:21

Claus Frørup skrev:
> [...]
>
> Senere på dagen, bliver min bus overhalet midt i svinget efter
> kystredningsstationen på kystvejen, retning mod Dragør.

Du er stedkendt. Kan du ikke fortælle mig hvorfor man ikke må svinge
til højre ind på Amager Strandvej når man kommer fra motorvejen østfra?

http://maps.google.com/?ie=UTF8&t=h&ll=55.63328,12.656148&spn=0.001708,0.003744&z=18

Jeg tog en tur ind om rundkørslen, men så da de først par stykker der
var ligeglade. Tror en færdselsbetjent kan tjene sin årsløn ved at
sidde i det kryds og drikke kaffe :)

Fra : Claus Frørup

Dato : 16-04-09 18:14

Isang tao pinangalanan, Thorbjørn Ravn Andersen nagsulat:

klip<mig selv>
> [...]
>
>Jeg tog en tur ind om rundkørslen, men så da de først par stykker der
>var ligeglade. Tror en færdselsbetjent kan tjene sin årsløn ved at

Det blev indført for at løsne op for den knude der var hver morgen i
myldretiden.
Det var ikke usædvanligt at det kunne tage op til 15 minutter at komme
fra Ellehammersvej gennem rundkørslen og over motorvejsbroen før man
kunne komme ind på Amagerlandevej.

Efter højresvingsforbudet blev indført, har jeg ikke oplevet at skulle
holde stille på den strækning.
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 16-04-09 19:30

Claus Frørup skrev:

> Det blev indført for at løsne op for den knude der var hver morgen i
> myldretiden.

Ah, naturligvis. Der var ikke forventet at folk kunne finde på at
flytte til Sverige, da det kryds blev lavet.

> Det var ikke usædvanligt at det kunne tage op til 15 minutter at komme
> fra Ellehammersvej gennem rundkørslen og over motorvejsbroen før man
> kunne komme ind på Amagerlandevej.

Av.

> Efter højresvingsforbudet blev indført, har jeg ikke oplevet at skulle
> holde stille på den strækning.

Det kan bare undre - alle andre steder ville man vel lave en
venstresvingsperiode med pil for dem der ventede, og så beholde
højresvinget, så trafikken kunne sive. Nå, der er sikkert mening i
galskaben.

Fra : Claus Frørup

Dato : 16-04-09 21:30

Isang tao pinangalanan, Thorbjørn Ravn Andersen nagsulat:

>Ah, naturligvis. Der var ikke forventet at folk kunne finde på at
>flytte til Sverige, da det kryds blev lavet.

Næh, forstå det hvem der kan..... landet er jo fyldt med svenskere

>Av.

Yup! Det værste var, at man hver dag skulle høre på de samme personer
gentage det samme brok over at bussen ikke kom til tiden.

> [...]
>venstresvingsperiode med pil for dem der ventede, og så beholde
>højresvinget, så trafikken kunne sive. Nå, der er sikkert mening i

Venstresvingsbanen har hele tiden haft sit eget signal. Tiden er
blevet forlænget og justeret så dem der kommer fra vest på motorvejen
og skal ad amagerstrandvej ikke blokerer det første kryds.

Det er dælme et godt regnestykke de har lavet for at få det til at
passe.
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 16-04-09 22:30

Claus Frørup skrev:

> Næh, forstå det hvem der kan..... landet er jo fyldt med svenskere

Ikke længe, med den fart der er på. Det ender med at vi får Skåne,
Halland og Blekinge tilbage helt af sig selv.

> Yup! Det værste var, at man hver dag skulle høre på de samme personer
> gentage det samme brok over at bussen ikke kom til tiden.

Tjah. Der hvor jeg boede før, var forsinkelsen i myldretiden lagt ind i
rutebilens køreplan. Der var simpelthen 5 minutter mere til at komme ud
på hovedvejen (Viborgvej ud af Århus udenfor motorvejen).

Du lavede vel en lille brochure der antydede at det var bilernes skyld?

> Venstresvingsbanen har hele tiden haft sit eget signal. Tiden er
> blevet forlænget og justeret så dem der kommer fra vest på motorvejen
> og skal ad amagerstrandvej ikke blokerer det første kryds.

Ok, så husker jeg bare forkert. Jeg kommer der ikke så tit :) Jeg
synes stadig det er underligt at der ikke er højresving, men så passer
tiden måske ikke? Pyt, så kan man tage en whee-tur i rundkørslen.

> Det er dælme et godt regnestykke de har lavet for at få det til at
> passe.

God trafikregulering er en kunst. Grøn bølge kan vi lide!

Fra : Claus Frørup

Dato : 17-04-09 16:52

Isang tao pinangalanan, Thorbjørn Ravn Andersen nagsulat:

>Claus Frørup skrev:
klip

>Ikke længe, med den fart der er på. Det ender med at vi får Skåne,
>Halland og Blekinge tilbage helt af sig selv.

Åh nej.... Blå Pripps, varm korv og læderlappen..... Gud forbyde det..
klip

>Du lavede vel en lille brochure der antydede at det var bilernes skyld?

Næh, jeg begyndte at opdigte historier om knækket hængebro, væltet
hestevogn i tunnelen, flystyrt, udsalg hos McDonald, fulde svenskere
kørt vild i rundkørslen og den slags uhyrligheder.....
til sidst hold folk op med at spørge.
klip

>Ok, så husker jeg bare forkert. Jeg kommer der ikke så tit :) Jeg
>synes stadig det er underligt at der ikke er højresving, men så passer
>tiden måske ikke? Pyt, så kan man tage en whee-tur i rundkørslen.

Lige som de fulde svenskere?

>God trafikregulering er en kunst. Grøn bølge kan vi lide!

Jow jow.... og så et enkelt rødt lys så tiden passer igen
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 18-04-09 00:05

Claus Frørup skrev:
> Isang tao pinangalanan, Thorbjørn Ravn Andersen nagsulat:

> klip
>
> Åh nej.... Blå Pripps, varm korv og læderlappen..... Gud forbyde det..

Hele pointen er jo at dem der synes om den slags, langsomt men sikkert
skubbes tilbage nord for Stockholm. En slags statsstøttet etnisk
udrensning.

> [...]
> hestevogn i tunnelen, flystyrt, udsalg hos McDonald, fulde svenskere
> kørt vild i rundkørslen og den slags uhyrligheder.....

Sært. Var det mig havde jeg da spurgt hver dag for at høre hvad du nu
fandt på.

> klip

> Lige som de fulde svenskere?

Øh, næh, mere de lovlydige danskere. Svenskerne tager vel et par omgange?

> Jow jow.... og så et enkelt rødt lys så tiden passer igen

Nåja, der skal jo også gøres plads til de der store gule nogen der ikke
kører så stærkt. Herovre i Jylland har vi masser af plads, så de laver
busbaner :D

Fra : Claus Frørup

Dato : 18-04-09 08:58

> [...]

>Hele pointen er jo at dem der synes om den slags, langsomt men sikkert
>skubbes tilbage nord for Stockholm. En slags statsstøttet etnisk

Tjah.... måske.... men den slags ting har det med at snige sig over
landegrænser.... vi har da trods alt Øresund og betalingsanlægene på
broen til at stoppe for en regulær lemmingvandring af de omtalte
genstande.

>Sært. Var det mig havde jeg da spurgt hver dag for at høre hvad du nu
>fandt på.

Sådan en starut har jeg mødt før.... så begynder jeg bare at snakke
sort...
klip

>Øh, næh, mere de lovlydige danskere. Svenskerne tager vel et par omgange?

Det er egentlig sjovt med den rundkørsel..... det er kun svenskere der
kan finde ud af at placere sig korrekt hele vejen rundt. Danskere tror
de kan skifte kørebane som det passer uden at tage hensyn. Det er ikke
ualmindeligt at man må knalde bremserne i fordi en smart fyr vil ud af
rundkørslen fra den inderste kørebane.

>Nåja, der skal jo også gøres plads til de der store gule nogen der ikke
>kører så stærkt. Herovre i Jylland har vi masser af plads, så de laver
>busbaner :D

Busbaner har vi også her..... de bliver brugt til parkering.

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 18-04-09 10:26

Claus Frørup skrev:

> [...]
> landegrænser.... vi har da trods alt Øresund og betalingsanlægene på
> broen til at stoppe for en regulær lemmingvandring af de omtalte

Du har ikke overvejet hvad der bliver smuglet når udenlandschaufførene
kører tilbage med "tom vogn"?

> Sådan en starut har jeg mødt før.... så begynder jeg bare at snakke
> sort...

Øv. Løber du så hurtigt tør for gode ideer? Nå, også ligemeget - vil
ikke vente et kvarter hver dag på bussen for at høre en søforklaring fra
dengang du lå i Biscayen.

> [...]
> de kan skifte kørebane som det passer uden at tage hensyn. Det er ikke
> ualmindeligt at man må knalde bremserne i fordi en smart fyr vil ud af

Hvis du nu fik viklet bussen ind i skumgummi, kunne de køre så dåhmt de
ville, uden at bussen blev ridset. Tror det vil have en stærkt
opdragende effekt efter en kort periode.

> Busbaner har vi også her..... de bliver brugt til parkering.

Virkelig? Skal I så vente på at Politiet får den fjernet eller må I
puffe den selv?

Fra : Claus Frørup

Dato : 18-04-09 12:57

Isang tao pinangalanan, Thorbjørn Ravn Andersen nagsulat:

>Claus Frørup skrev:
klip

>Du har ikke overvejet hvad der bliver smuglet når udenlandschaufførene
>kører tilbage med "tom vogn"?

Jeg tror nu ikke der er "pæng" i at smugle Blå Pripps...
klip
>Øv. Løber du så hurtigt tør for gode ideer? Nå, også ligemeget - vil
>ikke vente et kvarter hver dag på bussen for at høre en søforklaring fra
>dengang du lå i Biscayen.

Du kan da godt få en hurtig søforklaring :

Jeg gik ned til Dragør havn, hvor jeg søgte hyre på en af
fiskerbådene.
Efter et par dage, fik jeg job som koksmath på det gode skib "Lille
Smut"
Det var en ombygget vesterhav-kutter, med en nyere hundestedmotor..
I ved, den en-cylindrede petroleumsdrevne tingest med et svinghjul på
900kg. Det var forøvrigt gevaldigt spændende, at se motormanden starte
sjoveren...(Motoren altså) Det foregik med startpatron og trykluft.

Først skulle patronen sættes i holderen på toppen af cylinderen,
dernæst skulle man åbne for trykluften og endelig skulle man pumpe
tryk på brændstofpumpen..... Når så det hele var OK, råbte man meget
højt:

"HOOOOOLD FAAAAAASSSTT NUUUUU STARRRTERRRR JEEEEGGGG"

Så knaldede man patronen en på goddagen med en mukkert og skyndte sig
at holde fast med næb og kløer

"PUUUF" sagde den og så vippede skivet 25 grader til bagbord.
(Der skulle jo gang i svinghjulet) Det spændende kom så, hvis
Jungmanden havde glemt at fjerne spanden over skorstenen. Jeg har een
gang set sådan en zinkspand flyve flere hundrede meter til vejrs.. Og
man ved aldrig hvor den lander.....

Nå! Vi fik gang i skuden og tøffede der ud af... Op gennem Øresund,
styrbord om Hveen, forbi Kronborg, overnatte på anholt og videre
nord-nord vest til vi kunne vinke til skagen gamle fyr....

Her satte vi garn, i håb om at fange en U-båd af whiskey klassen.
Meningen er, at lade den trække os over atlanten til Caribien.

Vi fangede nu ingen ubåd, men til gengæld fik vi et par tromler med
noget gult stads op.....Det hældte vi på tanken og Hold da lige bøtte
hvor kom der Rock i Synagogen....... Jeg vil skyde på, selvfølgelig
unden at overdrive, at vi gjorde mindst 150 knob over grunden.....

"Fedt nok" sagde skipper, og flyttede merskumspiben med den gode
shagtobak over i den anden side af munden... Grunden til at han røg
Shagtobak var at han havde besvær med at huske hvad der er styrbord og
bagbord på "Lille smut" Fidusen er at SHAG Betyder:
Styrbord-Højre-Altid-Grøn....Smart ikke?

Nå men, I løbet af et par timer, var vi pludselig i Caribien og fik en
lækker Romtoddy serveret af Mama Rosita, på en af de lokale
beverdinger i Christobal.... Kendere vil vide, at Christobal er
indsejlingen til Panama Kanalen... Her afmønstrede jeg, da skipper
ikke havde nogen særlig fidus til, at blive trukket af de sjove
lokomotiver der bruges på Kanalen....

Jeg fik et par dage til at gå med en vandretur langs den utroligt
spændende Panama-kanal. Der var både bananpalmer sommerfugle og smukke
indfødte chokoladefarvede skønheder.....

Før jeg fik set mig omkring var jeg lige pludselig kommet ud til
stillehavet.....Det lå lige som et spejl.... Og jeg kom lige i rette
tid til at se solnedgangen.....WAUW.... det er et syn for guder.....

Nå men, Jeg slog mit telt op på stranden og gav mig til at fiske...

"Ding, ding" sagde den likke klokke jeg havde sat på min fiskestang.
Og "SVIIIIRP" sagde linen, da den blev strammet meget hårdt op..
Faktisk var der så meget knald på at jeg mistede jordforbindelsen og
fløj flere hundrede sømile til havs..... Jeg ramte havoverfladen med
fødderne først, og hvis det ikke var fordi jeg har prøvet at stå på
vandski, var jeg væltet omkuld på grund af den utrolige hastighed der
var på..... Langt forude kunne jeg se en underlig finne bryde vandet
en gang i mellem.... det var en Black Marlin.....

Pludselig sprang fisken op af vandet og lavede noget der lignede en
piruette fra svanesøen.... "PLIIIING" sagde linen da den knækkede, og
så lå jeg der...... Mile vidt fra land og solen var så småt på vej ned
i horisonten.... Uhadadadada tænkte jeg, den var værre... Hvad fanden
gør jeg så nu?

Jeg lænede mig bagover og flød i overfladen hele natten.....

Kort efter solopgang hørte jeg et sagte "tøf,tøf,tøf"....
Hvad pokker er nu det? Sagde jeg... Der kører s´gi da ikke futtog her
ude midt på stillehavet.....!

Det var ikke et futtog, men en lille og ubeskrivelig gammel og mølædt
skude.....Midt i fartøjet stod der en stor dampmaskine og et gammelt
Solsejl dækkede det meste af båden. Under sejlet sad der en lurvet
personage... Langskægget var han og i munden havde han kun en enkelt
sort tand. "Ohøj!" kaldte jeg og dælme om ikke manden besvimede af
forskrækkelse.... Nå! Jeg måtte så svømme hen til fartøjet og selv
kravle ombord.... Jeg tog en pøs og hældte vand i hovedet på manden så
han vågnede.... "Hola amigo!" sagde jeg...(det har jeg hørt dem sige i
spaghettiwesterns) Manden vågnede og gjorde korsets tegn for sig...
Han troede sikkert, jeg var en havgud der kom for at tage ham med til
de evige fiskevande... Det havde jeg nu ikke tænkt mig, jeg ville
bare ind på tørt land så hurtigt som muligt... Nå men, efter en del
palavern og brug af en hel del tegnsprog fik jeg forklaret ham hvordan
jeg var kommet sådan ud at svømme... Det grinte han nu en del af...
ja, det gjorde jeg nu også selv
Jeg præsenterede mig og det samme gjorde så:
Jesus Gonzales Pedrito y Montales de la Guardia Reyes.

Imponerende navn, sagde jeg... og han forklarede at "de la Guardia
Reyes" var en titel og betød: "Ham der vogter rejerne"

Min nye ven havde ikke megen proviant ombord, så han vendte skuden og
sejlede mod sin hjemhavn.... Det viste sig at være Cituadad de sierra
biancha la Chile. Det kan groft oversættes til "byen ved de hvide
bjerge i Chile" Det var skisme da en tilfældighed der ville
noget!!!!!

Det var jo næsten i nabolaget af hvor jeg ville hen... Så jeg hev en
Linje akvavit op af rygsækken og hældte en forsvarlig dram op til os
begge.... "Skål" sagde jeg og min ven Jesus sagde "a su salute"...
Den ene dram tog den næste og da vi endelig kom i havn, var vi
rimeligt overrislede begge t

Jesus Gonzales Pedrito y Montales de la Guardia Reyes fulgte mig hen
til togstationen og snakkede lidt med stationsforstanderen... Det
viste sig at det var en fætter på hans mors onkels fasters nieces
skolekammerats svigermors bedstefaders butlers uægte søn af et
tidligere grevskab. De organiserede så en billet til mig, og jeg kunne
stige ombord i det, de havde den frækhed at kalde et tog.
PUFF,PUFF... HOOOST PUFF og SPRUUUUT sagde lokomotivet, medens det
arbejdede sig op af bjergsiden.... det tog tre dage før vi endelig kom
op på Pampassen og endnu et par dage før vi kom til grænsen til
Peru....

Her tog jeg ud på lidt sightseeing med den lokale lama ekspress... Det
var sådan set skægt nok.... altså lige bortset fra at de dersens
lamaer spytter for et godt ord.... så det var en våd affære....

Da turen var vel overstået, kom vi ud til den lokale flyveplads, hvor
de sædvanlige souvenirsælgere havde deres boder med alskens ragelse og
glitterstads..... Og WHAMMMMM så så jeg dem... de fineste macramé
flettede sivsko.... Den gamle kone der stod ved boden ville have
50.000 Peru penge... Jeg bød hende 50 islandske træpenge... Efter en
hel uges mundhuggeri og diskuteren med hele hendes pukkelryggede
familie, blev vi enige om, at jeg kunne få sivskoene for 200 islandske
penge og to billeder af rutchebanen i Tivoli...

Godt svedig og møgbeskidt efter den langvarige brydekamp gik jeg ind i
afgangshallen og købte mig en billet hjem. Turen gik via Santiago, Sao
Paolo, Tanger og Amsterdam.... Fra Amsterdam lejede jeg en træsko og
sejlede via kanalerne hjem til københavn....

Fanden gale mig om ikke tolderne dukkede op ved Islands Brygge og
forlangte 2.000 kr. i told for mine Sivsko....

Sådan nogle blodtørstige udbyttere og landevejsrøvere.... Hvad pokker
ligner det, at forlange så mange penge, når man tænker på hvad jeg
ikke har måtte gennemgå for at få fat i de sivsko????????

S´gu siger jeg bare....

klip

>Hvis du nu fik viklet bussen ind i skumgummi, kunne de køre så dåhmt de
>ville, uden at bussen blev ridset. Tror det vil have en stærkt
>opdragende effekt efter en kort periode.

Du siger noget...... Jeg har gået og tumlet med at montere en
spidsplov.... jeg kan godt se at skumgummiet er lettere.

klip

>Virkelig? Skal I så vente på at Politiet får den fjernet eller må I
>puffe den selv?

Næh, vi bliver da holdende til det er ved at være fyraften.

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 18-04-09 19:34

Claus Frørup skrev:

> [...]
> ligner det, at forlange så mange penge, når man tænker på hvad jeg
> ikke har måtte gennemgå for at få fat i de sivsko????????

Se, SÅDAN gør de jyske buschauffører sgu ikke (har lige
stikprøvekontrolleret i dag). Til gengæld kan jeg ikke forstå at du
kunne holde det nede på kun et kvarters forsinkelse! Du kørte nok bare
et kvarter før - så er der heller ikke nogen der står og forsinker ved
at ville på.

> Du siger noget...... Jeg har gået og tumlet med at montere en
> spidsplov.... jeg kan godt se at skumgummiet er lettere.

Der er klart fordele ved sagen. Desuden risikerer du at blive sat til
snerydningstjeneste om vinteren, så du skal møde kl 4. Til gengæld kan
du garantere passagererne at de ikke KAN komme hurtigere frem.

> klip
>
> Næh, vi bliver da holdende til det er ved at være fyraften.

Så må man da håbe at afløseren er med i bussen, ellers har du vel et
problem.

Fra : Claus Frørup

Dato : 18-04-09 22:38

Isang tao pinangalanan, Thorbjørn Ravn Andersen nagsulat:

>Claus Frørup skrev:
klip

> [...]
>kunne holde det nede på kun et kvarters forsinkelse! Du kørte nok bare
>et kvarter før - så er der heller ikke nogen der står og forsinker ved

Nope... kører aldrig før tid. Man skal jo holde sin pause.
> [...]
>snerydningstjeneste om vinteren, så du skal møde kl 4. Til gengæld kan
>du garantere passagererne at de ikke KAN komme hurtigere frem.

Det er mig der kører den første bus om morgenen, så en spidsplov kan
faktisk være rar at have.

>Så må man da håbe at afløseren er med i bussen, ellers har du vel et
>problem.

Nah. Det er de færreste passagerere som bliver sidende så længe... så
jeg kan køre tomt i garagen og nå fyraften....

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 18-04-09 22:17

"Claus Frørup" <Claus@froerup.dk> skrev i en meddelelse
<KLIP - En historie om hvor svært det er at få fat i sivsko, og hvor lidt
myndighederne sætters pris på ens indsats>
Modtag venligst stående ovationer!
Aldrig har nogen vist fået så meget ud af to billeder af Tivolis gamle og
hæderkronede rutchebane

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Claus Frørup

Dato : 18-04-09 22:33

Isang tao pinangalanan, Ole Gaarde Kristensen nagsulat:

Hæhæ

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.