For lavt dæktryk
Fra : Ukendt

Dato : 09-04-09 21:30

Hvad sker der egentlig med et dæk der har kørt med for lavt dæktryk gennem ½
års tid? Min mors bil har kørt med 1,2 bar i begge bagdæk, hvor der skulle
have været 2,1 bar. De bliver vel hurtigere slidt, men hvad med selve
karkassen/opbygningen. Tager den skade?
Og så er der vel også en risiko for at dækket forlader fælgen ved en
undvigemanøvre.
Er høj hastighed et faremoment ved lavt dæktryk?

Fra : Tom

Dato : 09-04-09 21:43

"St.M." <-> skrev i en meddelelse
> [...]
> skulle have været 2,1 bar. De bliver vel hurtigere slidt, men hvad med
> selve karkassen/opbygningen. Tager den skade?

Næppe, man kan i hvert fald tydelig mærke rystelserne i rattet, hvis
karkassen er ødelagt.

> Og så er der vel også en risiko for at dækket forlader fælgen ved en
> undvigemanøvre.
> Er høj hastighed et faremoment ved lavt dæktryk?

Ja

--
Tom