Mystisk
Fra : JBH

Dato : 09-04-09 14:48

http://ekstrabladet.dk/112/article1152539.ece

Undrer mig over hvordan bilen kan blive SÅ smadret og træet stadig står. Var
den mercer usandsyblig rådden ?

mvh
JBH

Fra : Martin Bak

Dato : 09-04-09 14:58

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> http://ekstrabladet.dk/112/article1152539.ece
>
> Undrer mig over hvordan bilen kan blive SÅ smadret og træet stadig står.
> Var den mercer usandsyblig rådden ?

"Om bilens liv kan reddes, lader vi en taksator om at vurdere.... "

LOL

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Henrik B.

Dato : 09-04-09 15:03

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> http://ekstrabladet.dk/112/article1152539.ece
>
> Undrer mig over hvordan bilen kan blive SÅ smadret og træet stadig står.
> Var den mercer usandsyblig rådden ?

Nej, det var den ikke. Men træ er et enormt stærkt materiale. Dette ses ofte
ved sammenstød, hvor selv ved tyndere træer, er det kun barkskader der
opstår, når en bil kommer fræsende.

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 09-04-09 16:09

> Undrer mig over hvordan bilen kan blive SÅ smadret og træet stadig står.
> Var den mercer usandsyblig rådden ?

Såån et træ har et ordentligt rodnet, hvis jeg tager min traktor på 3 tons
og baldre ind i et træ med 10-15 kmt der har en diameter på ca. 20 cm
stopper traktoren bare så der skal virkeligt noget kraft til at vælte sådan
en fætter

Stef

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-04-09 03:50

On 9 Apr., 17:09, "Stefan Jacobsen" <stefw...@email.dk> wrote:

> [...]
> og baldre ind i et træ med 10-15 kmt der har en diameter på ca. 20 cm
> stopper traktoren bare så der skal virkeligt noget kraft til at vælte sådan

Løvtræer er faktisk meget svæære at rykke op med en traktor, jeg har
selv en traktor, også 3-4 tons og selv mindre løvtræer kan være meget
svære at rykke op.
Grantræer er meget nemmere, deres rødder går ikke ret langt ned i
jorden.

--
Christian

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 11-04-09 08:50

[...]

Jeg plejer at lade 1 meters penge stamme blive stående, så kan man skubbe
til den fra alle sider indtil den er så løs den kan trækkes/løftes op, men
det skal ikke være alt for store, så er det umuligt.

Stef

Fra : thl

Dato : 10-04-09 12:01

> [...]
> http://ekstrabladet.dk/112/article1152539.ece
>
> Undrer mig over hvordan bilen kan blive SÅ smadret og træet stadig står.

Det gør det heller ikke
http://www.berlingske.dk/article/20090409/large/90409005/&pic=1

mvh
Thorbjørn

Fra : JBH

Dato : 10-04-09 14:09

"thl" <lykkebo47@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det gør det heller ikke
> http://www.berlingske.dk/article/20090409/large/90409005/&pic=1

Oki, det billede giver et lidt andet indtryk af uheldet.....

mvh
JBH

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-04-09 15:12

"thl" <lykkebo47@hotmail.com> wrote in

> Det gør det heller ikke
> http://www.berlingske.dk/article/20090409/large/90409005/&pic=1

Men læg mærke til at træet ikke er knækket, blot afbarket og flået op af
jorden.

Kan godt lide deres afsluttende bemærkning:
"Der kan evt. blive tale om erstatningsansvar for føreren, men det er ikke
i sig selv strafbart at køre galt."

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 11-04-09 15:29

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i en meddelelse

> Kan godt lide deres afsluttende bemærkning:
> "Der kan evt. blive tale om erstatningsansvar for føreren, men det er ikke
> i sig selv strafbart at køre galt."

Eller hvad med den afsluttende tekst til billede 5:
" ...og der blev heller ikke brug for at skære bilen op - det havde føreren
jo selv klaret."

Imponerende at føreren er sluppet uden skrammer.

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-09 14:45

JBH wrote:
> http://ekstrabladet.dk/112/article1152539.ece
>
> Undrer mig over hvordan bilen kan blive SÅ smadret og træet stadig
> står. Var den mercer usandsyblig rådden ?

Hvis man tænker sig lidt om, så standser en bil med 130 km/t jo nok ikke
lige ved siden af det træ den er kørt ind i. Mit bud er, at der står et
skamferet træ 50 meter væk.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-04-09 02:31

On 11 Apr., 09:49, "Stefan Jacobsen" <stefw...@email.dk> wrote:
> [...]
> til den fra alle sider indtil den er så løs den kan trækkes/løftes op, men
> det skal ikke være alt for store, så er det umuligt.

Den måde bruger jeg også ved grantræer, men løvtræerne skal nemlig
ikke være ret store før det ikke kan lade sig gøre. Så er det godt man
kender en med en rendegraver

--
Christian

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 13-04-09 21:24

> [...]

Den måde bruger jeg også ved grantræer, men løvtræerne skal nemlig
ikke være ret store før det ikke kan lade sig gøre. Så er det godt man

How han er sgu også velkommen her, har et par hundrede meter jord der skal
flyttes

Stef

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-04-09 03:04

On 13 Apr., 22:24, "Stefan Jacobsen" <stefw...@email.dk> wrote:

> [...]
>
> --
> How han er sgu også velkommen her, har et par hundrede meter jord der skal

Enhver landmand med respekt for sig selv har en rendegraver, du må
rundt og høre naboerne.
Her når såtiden er ovre har de ikke så travlt.

--
Christian