Når en Trucker sover, så...
Fra : Klaus G.

Dato : 08-04-09 20:57

Hej.

Jeg har flere gange lagt mærke til, at når en lastbilchauffør ligger sig til
at sove, så parkere han lastbilen(trækker+sættevogn) således, at førehuset
er drejet væk fra vejen. Det er kun de små P-pladser langs vejene jeg har
set det. Altså hængeren holder parallel med vejen, men trækkeren er så lige
drejet ind mod marken.

Har det noget med påkørsel bagfra at gøre? Ryster det ikke så meget i bilen
når andre lastbiler suser forbi, eller hvad er meningen med det? :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : Ralph Køster

Dato : 08-04-09 21:16

Lys og larm fra trafikken, temmelig sikkert.

Fra : Stephan Henningsen

Dato : 08-04-09 21:18

Klaus G. wrote:
> Har det noget med påkørsel bagfra at gøre? Ryster det ikke så meget i bilen
> når andre lastbiler suser forbi, eller hvad er meningen med det? :)

Måske for at forbipasserende med langt lys ikke skal lyse ind i kabinen
og holde chaufføren vågen hele natten. Mht. påkørsel så tror jeg ikke
at en personbil ville lave nogen synderlig stor bule i en lastbil =)

--
Stephan

Fra : Klaus G.

Dato : 08-04-09 21:41

> Måske for at forbipasserende med langt lys ikke skal lyse ind i
> kabinen og holde chaufføren vågen hele natten.
Jamen de har jo altid sådan en stor skærm sat i hele vejen rundt?

> Mht. påkørsel så tror
> jeg ikke at en personbil ville lave nogen synderlig stor bule i en
> lastbil =)
Næh, men hvad med en anden lastbil?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 08-04-09 22:17

Klaus G. skrev:
> [...]
> Har det noget med påkørsel bagfra at gøre? Ryster det ikke så meget i bilen
> når andre lastbiler suser forbi, eller hvad er meningen med det? :)

På den måde kommer der ikke så meget rusk i hytten som hvis man holde
lige ud. Traileren tager det meste af vindtrykket.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk

Fra : Martin Vollert

Dato : 09-04-09 02:57

Finn Guldmann havde fået den ide at fortælle:
> På den måde kommer der ikke så meget rusk i hytten som hvis man holde
> lige ud. Traileren tager det meste af vindtrykket.

Jep og vi har stadig begge vores sidespejle om morgene når alle polakker,
tjekker, russere oa. som ikke behøver at overholde de samme K/V regler som
vi andre, har passeret i løbet af natten..

--
Hilsen Martin.
http://vollert.dk

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 09-04-09 07:01

Martin Vollert wrote:
> K/V regler

K må vel stå for køre(-tid), men V ?

Er du sikker på, at du får sovet nok? =)

Fra : Peter

Dato : 09-04-09 07:51

"Jens C. Hansen" <*Fjernes*dsl175519@vip.cybercity.invalid> skrev i en
meddelelse news:grk2uh$1kmg$1@newsbin.cybercity.dk...

> K må vel stå for køre(-tid), men V ?

Mon der ikke skulle stå K/H = Køre/Hviletid!

Peter

Fra : Martin Vollert

Dato : 09-04-09 16:11

Peter havde fået den ide at fortælle:
> "Jens C. Hansen" <*Fjernes*dsl175519@vip.cybercity.invalid> skrev i en
> meddelelse news:grk2uh$1kmg$1@newsbin.cybercity.dk...

> Mon der ikke skulle stå K/H = Køre/Hviletid!
>
> Peter

Korrekt, jeg var lige kommet hjem efter en 12 timers dag bag rattet, der er
sgu ingen finanskrise her.

Fra : Martin Vollert

Dato : 09-04-09 16:12

Jens C. Hansen havde fået den ide at fortælle:

Hehe

Fra : Henrik B.

Dato : 09-04-09 11:38

"Martin Vollert" <mit fornavn@ertele.dk> skrev i meddelelsen

> Jep og vi har stadig begge vores sidespejle om morgene når alle polakker,
> tjekker, russere oa. som ikke behøver at overholde de samme K/V regler som
> vi andre, har passeret i løbet af natten..

Og jo, de skal så overholde de samme regler, som alle andre. Om de så gør
det, er en helt anden sag.

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/