SJ27 olie
Fra : Niels Bengaard

Dato : 08-04-09 18:32

Nogen der ved lidt om kompressorer, har en jun air der skal bruge noget SJ27
olie, det ligner en køleskabskompressor. Hvor får man det, og hvad hedder
det i normal tale?

Mvh Niels

Fra : Per Jensen

Dato : 08-04-09 18:56

Niels Bengaard skrev:
> Nogen der ved lidt om kompressorer, har en jun air der skal bruge noget SJ27
> olie, det ligner en køleskabskompressor. Hvor får man det, og hvad hedder
> det i normal tale?

Du kan fylde hydraylikolie på.

Jeg tror at den røde til automatgearkasser og servostyring på biler også
er fin-fin til opgaven.

De kompressorer jeg har, er med "rigtige" kølekompressorer - de kører på
POE olie (Polyolester-olie) - det har en viskositet der ligner
hydraulikolie meget godt.

// Per.

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-09 15:48

On Wed, 08 Apr 2009 19:56:24 +0200, Per Jensen wrote:

> Du kan fylde hydraylikolie på.

Jup, eller blot ganske almindelig mineralsk motorolie

> De kompressorer jeg har, er med "rigtige" kølekompressorer - de kører på
> POE olie (Polyolester-olie)

Og dét skal man holde langt væk fra en "åben" pneumatik kompressor. POE er
nok en af de bedste fugtabsorberende olier, der findes.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-11-08

Fra : Niels Bengaard

Dato : 11-04-09 18:02

> Jup, eller blot ganske almindelig mineralsk motorolie

> Og dét skal man holde langt væk fra en "åben" pneumatik kompressor. POE er
> nok en af de bedste fugtabsorberende olier, der findes.

Så jeg fylder bare oveni det der er der allerede? Uanset hvilken type jeg
tager af det i anbefaler?

Mvh Niels

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-09 13:23

On Sat, 11 Apr 2009 19:02:11 +0200, Niels Bengaard wrote:

> Så jeg fylder bare oveni det der er der allerede? Uanset hvilken type jeg
> tager af det i anbefaler?

Jeg ville nok ikke efterfylde på en ukendt olie. Endvidere vil der være en
del skidt og møg opsamlet i olien over tid. Så jeg ville skifte suppen.