/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Fejl i støbning af bremsetromle - Normalt ~
Fra : Per


Dato : 07-04-09 17:24

Hej NG !

Jeg har netop lavet bremser hele vejen rundt på min gamle Punto.

Det viser sig, at bilen ryster kraftigt ved nedbremsning og jeg har en ide
om at det kommer fra venstre baghjul.

Ved udmåling konstaterer jeg, at bremsetromlen er "ujvæn" den ægger ca. 0,3
mm. = en fejlstøbning.

PÅ med en ny tromle og så spiller det igen

ER der andre der har oplevet det samme med en tromle ? Jeg synes det lyder
helt usansynligt at de skulle være fejlen, men det var det åbenbart.

Det skal siges at det er uorignale dele jeg har købt hos THansen - måske det
er Kina kvalitet og derfor fejl i ellers nye reservedele.

mvh. Per


 
 
KASO (07-04-2009)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 07-04-09 19:09


"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:49db7e7e$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej NG !
>
> Jeg har netop lavet bremser hele vejen rundt på min gamle Punto.
>
> Det viser sig, at bilen ryster kraftigt ved nedbremsning og jeg har en ide
> om at det kommer fra venstre baghjul.
>
> Ved udmåling konstaterer jeg, at bremsetromlen er "ujvæn" den ægger ca.
> 0,3 mm. = en fejlstøbning.
>
> PÅ med en ny tromle og så spiller det igen
>
> ER der andre der har oplevet det samme med en tromle ? Jeg synes det lyder
> helt usansynligt at de skulle være fejlen, men det var det åbenbart.
>
> Det skal siges at det er uorignale dele jeg har købt hos THansen - måske
> det er Kina kvalitet og derfor fejl i ellers nye reservedele.
>
> mvh. Per

Bremsedele bør altid købes i god kvalitet - det er jo en vigtig del af
sikkerheden. Gerne "uoriginalt" - men aldrig "discount"!


Armand (07-04-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-04-09 20:02

Per skrev:
> Hej NG !
>
> Jeg har netop lavet bremser hele vejen rundt på min gamle Punto.
>
> Det viser sig, at bilen ryster kraftigt ved nedbremsning og jeg har en
> ide om at det kommer fra venstre baghjul.
>
> Ved udmåling konstaterer jeg, at bremsetromlen er "ujvæn" den ægger ca.
> 0,3 mm. = en fejlstøbning.
>
> PÅ med en ny tromle og så spiller det igen
>
> ER der andre der har oplevet det samme med en tromle ? Jeg synes det
> lyder helt usansynligt at de skulle være fejlen, men det var det åbenbart.
>
Under alle omstændigheder er det ikke en støbefejl, eftersom at tromlen
er drejet af indvendigt samtidig med auddrjningen af nav m.v.

Det sker at både tromler og skiver bliver skæve under brug. Om det
skyldes slitage eller varmepåvirkning skal jeg ikke udtale mig om.

I den sidste ende er bremsetromler bot en sliddel, så der er ikke nogen
grund til at hænge sig så meget i oplevelsen :-|

--
Armand.

Kim Voss Schrader (07-04-2009)
Kommentar
Fra : Kim Voss Schrader


Dato : 07-04-09 20:29

Hej!

Armand wrote:
....
> Det sker at både tromler og skiver bliver skæve under brug. Om det
> skyldes slitage eller varmepåvirkning skal jeg ikke udtale mig om.

I min bil trykker bremsebakkerne kun i siderne af tromlen. Kan det være
derfor?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Ib Jakobsen (07-04-2009)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 07-04-09 20:55

Kim Voss Schrader skrev:
> Hej!
>
> Armand wrote:
> ...
>> Det sker at både tromler og skiver bliver skæve under brug. Om det
>> skyldes slitage eller varmepåvirkning skal jeg ikke udtale mig om.
>
> I min bil trykker bremsebakkerne kun i siderne af tromlen. Kan det være
> derfor?
>

Umiddelbart nej. Ikke hvis der ikke var noget i den første lange tid
efter de blev monteret. Normalt bliver tromler urunde, hvis der endelig
sker noget.

Men der er andre årsager. Bakkerne kan være skæve fra start, eller de
kan være blevet skæve. Altså cylinderen ikke trykker lige på
centerlinien af belægningsarealet.

Oftere skyldet det dog at de små fjedre der holder bakkerne ind mod
ankerpladen er blevet trætte. Bør skiftes ved bakkeskift.

Sidste årsag er dårlig eller snarere ukorrekt bearbejdning af tromler.
Billige tromler kan være afdrejet som en anden er inde på. På en
drejebænk med almindelig tilspænding. En korrekt afdrejning kræver to
ting. Det indebærer ikke at anvende treklo. Der skal opspændes enten på
nav eller på leje flader. så bliver den rund. På en rigtig drejebænk til
tromler (og skiver) kører tilspændingen "i ryk". På en almindelig
drejebænk kører stålet et langt spor. Som på et gevind. Det kan løfte
bakkerne fra ankerpladen på en side.


--
MVH
Ib Jakobsen

Kim Voss Schrader (07-04-2009)
Kommentar
Fra : Kim Voss Schrader


Dato : 07-04-09 22:48

Hej!

Ib Jakobsen wrote:
> Kim Voss Schrader skrev:
....
>> I min bil trykker bremsebakkerne kun i siderne af tromlen. Kan det
>> være derfor?
>
> Umiddelbart nej. Ikke hvis der ikke var noget i den første lange tid
> efter de blev monteret. Normalt bliver tromler urunde, hvis der endelig
> sker noget.

Det var en joke ;) Men tak for info.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Ukendt (08-04-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-04-09 09:49

Det indebærer ikke at anvende treklo. Der skal opspændes enten på
> nav eller på leje flader. så bliver den rund. På en rigtig drejebænk til
> tromler (og skiver) kører tilspændingen "> MVH
> Ib Jakobsen

Ja det lyder jo meget godt, men hvordan får man afdrejet navet eller
lejepasningen?

Mvh Ove


Ib Jakobsen (08-04-2009)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 08-04-09 15:55

Ove skrev:
> Det indebærer ikke at anvende treklo. Der skal opspændes enten på
>> nav eller på leje flader. så bliver den rund. På en rigtig drejebænk
>> til tromler (og skiver) kører tilspændingen "> MVH
>> Ib Jakobsen
>
> Ja det lyder jo meget godt, men hvordan får man afdrejet navet eller
> lejepasningen?


Ja, vi kunne jo starte med at fremstille lejepasningen. Og så bruge den
til opspænding. Sværere er det såmænd ikke.

Men nogen gange går man på kompromis med kvaliteten til fordel for
prisen. Det kræver en ekstra opspænding.


--
MVH
Ib Jakobsen

Fister Løgsovs (08-04-2009)
Kommentar
Fra : Fister Løgsovs


Dato : 08-04-09 16:27

Ib Jakobsen skrev:
> Kim Voss Schrader skrev:
>> Hej!
>>
>> Armand wrote:
>> ...
>>> Det sker at både tromler og skiver bliver skæve under brug. Om det skyldes
>>> slitage eller varmepåvirkning skal jeg ikke udtale mig om.
>>
>> I min bil trykker bremsebakkerne kun i siderne af tromlen. Kan det være
>> derfor?
>>
>
> Umiddelbart nej. Ikke hvis der ikke var noget i den første lange tid efter de
> blev monteret. Normalt bliver tromler urunde, hvis der endelig sker noget.
>
> Men der er andre årsager. Bakkerne kan være skæve fra start, eller de kan
> være blevet skæve. Altså cylinderen ikke trykker lige på centerlinien af
> belægningsarealet.
>
> Oftere skyldet det dog at de små fjedre der holder bakkerne ind mod
> ankerpladen er blevet trætte. Bør skiftes ved bakkeskift.
>
> Sidste årsag er dårlig eller snarere ukorrekt bearbejdning af tromler.
> Billige tromler kan være afdrejet som en anden er inde på. På en drejebænk
> med almindelig tilspænding. En korrekt afdrejning kræver to ting. Det
> indebærer ikke at anvende treklo. Der skal opspændes enten på nav eller på
> leje flader. så bliver den rund. På en rigtig drejebænk til tromler (og
> skiver) kører tilspændingen "i ryk". På en almindelig drejebænk kører stålet
> et langt spor. Som på et gevind. Det kan løfte bakkerne fra ankerpladen på en
> side.

Kan du beskrive operationen af afdrejningen lidt mere detaljeret?
Jeg skal snart rette nogen skiver op, der ikke har kørt siden 1973 (og
som ikke kan købes mere).
Kai (maskinarbejder).



Ib Jakobsen (08-04-2009)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 08-04-09 18:12

Fister Løgsovs skrev:
> Ib Jakobsen skrev:

>
> Kan du beskrive operationen af afdrejningen lidt mere detaljeret?
> Jeg skal snart rette nogen skiver op, der ikke har kørt siden 1973 (og
> som ikke kan købes mere).

Jo, det kan jeg godt. Men det nemmeste, og bedste, er at indlevere det
til et værksted der laver bremser. De har de rette maskiner. Den til at
rette skiver kører også med tilspænding der kører i trin. Altså kører en
rille, rykker stålet en smule, og så fremdeles. Hvis de skiver du har er
med lejer, så bruges enten lejeringene eller lejepasningerne til
opspænding med en spindel der passer til drejebænken. Er det med løse
nav bør du medbringe et af dine nav. Det kan godt tænkes de har et i
forvejen.

Drejebænken er med to stål der drejer fra begge sider samtidig. Således
undgår man vibrationer under drejningen og tykkelsesvariation. Maskinen
er forsynet med slibeanordning, der krydssliber efter drejningen.





--
MVH
Ib Jakobsen

Armand (08-04-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-04-09 20:48

Ib Jakobsen skrev:
> Fister Løgsovs skrev:
>>
>> Kan du beskrive operationen af afdrejningen lidt mere detaljeret?
>> Jeg skal snart rette nogen skiver op, der ikke har kørt siden 1973 (og
>> som ikke kan købes mere).
>
> Jo, det kan jeg godt. Men det nemmeste, og bedste, er at indlevere det
> til et værksted der laver bremser. De har de rette maskiner. Den til at
> rette skiver kører også med tilspænding der kører i trin. Altså kører en
> rille, rykker stålet en smule, og så fremdeles. Hvis de skiver du har er
> med lejer, så bruges enten lejeringene eller lejepasningerne til
> opspænding med en spindel der passer til drejebænken. Er det med løse
> nav bør du medbringe et af dine nav. Det kan godt tænkes de har et i
> forvejen.
>
> Drejebænken er med to stål der drejer fra begge sider samtidig. Således
> undgår man vibrationer under drejningen og tykkelsesvariation. Maskinen
> er forsynet med slibeanordning, der krydssliber efter drejningen.
>

Jup! En ganske teknisk løsning, som jeg oplevede udført på min svogers
Alfa, der under ferien til Lido'en alligevel var på værksted med en
nærmest blæst topdæksel-pakning!

Fuskerwarning!

Jeg nødtilrettede de slemt rustne skiver på min daværende 205'er ved at
lade nav/skive køre i gear v. tomgang og roligt holde en lille
vinkelsliber med frisk slibeskive på: Først udvendigt og siden
indvendigt, for at afslutte operationen med en pudsning med lamelskive
monteret istedet.
Sidernes parallelitet kontrollerede jeg (for nysgerrighedens skyld) med
kæberne på en skydelære uden at falde over noget. Ved den efterfølgende
brug var der ingen skævhed at mærke ved bremsning, hvorfor at
nødreperationen endte med at blive permanent!

Til Fister:
Hvilken 70'er-bil drejer det sig om siden der (du) ikke kan findes
bremseskiver til den?

--
Armand.

Fister Løgsovs (09-04-2009)
Kommentar
Fra : Fister Løgsovs


Dato : 09-04-09 06:05

Armand udtrykte præcist:
> Ib Jakobsen skrev:
>> Fister Løgsovs skrev:
>>>
>>> Kan du beskrive operationen af afdrejningen lidt mere detaljeret?
>>> Jeg skal snart rette nogen skiver op, der ikke har kørt siden 1973 (og som
>>> ikke kan købes mere).
>>
>> Jo, det kan jeg godt. Men det nemmeste, og bedste, er at indlevere det til
>> et værksted der laver bremser. De har de rette maskiner. Den til at rette
>> skiver kører også med tilspænding der kører i trin. Altså kører en rille,
>> rykker stålet en smule, og så fremdeles. Hvis de skiver du har er med
>> lejer, så bruges enten lejeringene eller lejepasningerne til opspænding med
>> en spindel der passer til drejebænken. Er det med løse nav bør du medbringe
>> et af dine nav. Det kan godt tænkes de har et i forvejen.
>>
>> Drejebænken er med to stål der drejer fra begge sider samtidig. Således
>> undgår man vibrationer under drejningen og tykkelsesvariation. Maskinen er
>> forsynet med slibeanordning, der krydssliber efter drejningen.
>>
>
> Jup! En ganske teknisk løsning, som jeg oplevede udført på min svogers Alfa,
> der under ferien til Lido'en alligevel var på værksted med en nærmest blæst
> topdæksel-pakning!
>
> Fuskerwarning!
>
> Jeg nødtilrettede de slemt rustne skiver på min daværende 205'er ved at lade
> nav/skive køre i gear v. tomgang og roligt holde en lille vinkelsliber med
> frisk slibeskive på: Først udvendigt og siden indvendigt, for at afslutte
> operationen med en pudsning med lamelskive monteret istedet.
> Sidernes parallelitet kontrollerede jeg (for nysgerrighedens skyld) med
> kæberne på en skydelære uden at falde over noget. Ved den efterfølgende brug
> var der ingen skævhed at mærke ved bremsning, hvorfor at nødreperationen
> endte med at blive permanent!
>
> Til Fister:
> Hvilken 70'er-bil drejer det sig om siden der (du) ikke kan findes
> bremseskiver til den?

En gammel Can-Am racer fra 1966, som jeg laver reservedele til.
Den har ikke kørt siden 1973, men er ved at blive genopbygget.
Kai



Armand (09-04-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 09-04-09 11:11

Fister Løgsovs skrev:
> Armand udtrykte præcist:
>>
>>
>> Til Fister:
>> Hvilken 70'er-bil drejer det sig om siden der (du) ikke kan findes
>> bremseskiver til den?
>
> En gammel Can-Am racer fra 1966, som jeg laver reservedele til.
> Den har ikke kørt siden 1973, men er ved at blive genopbygget.
>
Spændende!
Hvilket fabrikat??

Det er da vel rimeligt tilgængelige stumper der sad på dém, så er det
ikke blot at få gravet frem hvilken gade-vogn at bremserne stammer fra!?

I den sidste ende er sådan en skive et enkelt stykke håndværk for en
maskinarbejder, så du skulle overveje muligheden for at få lavet nogle
'costum build'.
Måske at der ligefrem er et marked som du kan omsætte til, eller modsat:
én der allerede får lavet dem "i hånden" og sælger ud!?

Som det også gør sig gældende for fælge er der i grunden ikke så mange
variabler i designet af en bremseskive: Diameter; tykkelse;
nav-dimension (á lejet) og forsætningen mellem nav og skive er de
umiddelbare og en erfaren bremse-specialist vil med kenderøjne kunne
sige om den ligner noget tilgængeligt på markedet - Har du forsøgt dig
med dét?
Der er lige en enkelt faktor omkring fælg-nav og bolt- cirkel/antal, men
deromkrng kan man til nød tilpasse med fælge der passer til de skiver
der nu engang er tilgængelige!

Lige lidt yderligere nysgerrighed:
Hvor i verden sidder du med sådant et projekt? Holder .ZA -adressen??

--
Armand.

Fister Løgsovs (10-04-2009)
Kommentar
Fra : Fister Løgsovs


Dato : 10-04-09 16:49

Armand har bragt dette til os:
> Fister Løgsovs skrev:
>> Armand udtrykte præcist:
>>>
>>>
>>> Til Fister:
>>> Hvilken 70'er-bil drejer det sig om siden der (du) ikke kan findes
>>> bremseskiver til den?
>>
>> En gammel Can-Am racer fra 1966, som jeg laver reservedele til.
>> Den har ikke kørt siden 1973, men er ved at blive genopbygget.
>>
> Spændende!
> Hvilket fabrikat??
>
> Det er da vel rimeligt tilgængelige stumper der sad på dém, så er det ikke
> blot at få gravet frem hvilken gade-vogn at bremserne stammer fra!?
>
> I den sidste ende er sådan en skive et enkelt stykke håndværk for en
> maskinarbejder, så du skulle overveje muligheden for at få lavet nogle
> 'costum build'.
> Måske at der ligefrem er et marked som du kan omsætte til, eller modsat: én
> der allerede får lavet dem "i hånden" og sælger ud!?
>
> Som det også gør sig gældende for fælge er der i grunden ikke så mange
> variabler i designet af en bremseskive: Diameter; tykkelse; nav-dimension (á
> lejet) og forsætningen mellem nav og skive er de umiddelbare og en erfaren
> bremse-specialist vil med kenderøjne kunne sige om den ligner noget
> tilgængeligt på markedet - Har du forsøgt dig med dét?
> Der er lige en enkelt faktor omkring fælg-nav og bolt- cirkel/antal, men
> deromkrng kan man til nød tilpasse med fælge der passer til de skiver der nu
> engang er tilgængelige!
>
> Lige lidt yderligere nysgerrighed:
> Hvor i verden sidder du med sådant et projekt? Holder .ZA -adressen??

Det er ikke min bil, men den er i storkbh., og kan sikkert ses i
fælledparken til august.
Jo, nogen af delene stammer fra en GM bil, men ikke bremserne.
Bilen hedder Wolverine, den kan bla. ses her:
http://www.racingsportscars.com/make/photo/Wolverine.html



Ukendt (07-04-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-04-09 20:18

> Ved udmåling konstaterer jeg, at bremsetromlen er "ujvæn" den ægger ca.
> 0,3 mm. = en fejlstøbning.
>
> PÅ med en ny tromle og så spiller det igen
>
> ER der andre der har oplevet det samme med en tromle ? Jeg synes det lyder
> helt usansynligt at de skulle være fejlen, men det var det åbenbart.

Ja det er meget normalt at tromler er trekantede pga opspændingen i
drejebænken.
Ikke dermed sagt at det er i orden for det er det ikke, men det er sværer at
dreje tromler end skiver.

Mvh Ove Eks maskinoperatør hos Scandinavien Brake System


Martin Bak (07-04-2009)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 07-04-09 21:19


"Ove" <ovejakobsenREMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse
news:49dba6ce$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
>> Ved udmåling konstaterer jeg, at bremsetromlen er "ujvæn" den ægger ca.
>> 0,3 mm. = en fejlstøbning.
>>
>> PÅ med en ny tromle og så spiller det igen
>>
>> ER der andre der har oplevet det samme med en tromle ? Jeg synes det
>> lyder helt usansynligt at de skulle være fejlen, men det var det
>> åbenbart.
>
> Ja det er meget normalt at tromler er trekantede pga opspændingen i
> drejebænken.
> Ikke dermed sagt at det er i orden for det er det ikke, men det er sværer
> at dreje tromler end skiver.
>
> Mvh Ove Eks maskinoperatør hos Scandinavien Brake System
Trekantede? Jeg bliver mere og mere glad for mine skiver

--
Martin
www.martinbak.dk/



Hans Paulin \(6310\) (08-04-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 08-04-09 01:23

Per skrev:

> ER der andre der har oplevet det samme med en tromle ?

Fra Højer ja :-/
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Tom (08-04-2009)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 08-04-09 12:41


"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:49db7e7e$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej NG !
>
> Jeg har netop lavet bremser hele vejen rundt på min gamle Punto.
>
> Det viser sig, at bilen ryster kraftigt ved nedbremsning og jeg har en ide
> om at det kommer fra venstre baghjul.
>
> Ved udmåling konstaterer jeg, at bremsetromlen er "ujvæn" den ægger ca.
> 0,3 mm. = en fejlstøbning.
>
> PÅ med en ny tromle og så spiller det igen
>
> ER der andre der har oplevet det samme med en tromle ? Jeg synes det lyder
> helt usansynligt at de skulle være fejlen, men det var det åbenbart.
>
> Det skal siges at det er uorignale dele jeg har købt hos THansen - måske
> det er Kina kvalitet og derfor fejl i ellers nye reservedele.

Har også de sidste 4 dage skiftet bremser på både mondeo'en og
yaris'en.....alt med dele fra tsvansen (jeg bliver ikke klogere). Det er
meget normalt at dele fra denne lev. kan svinge meget i kvalitet og at man i
det hele taget får udleveret forkerte dele 1. gang.

Sidste sæt skiver til deo'en holdt kun i ca. 1-2 timer før de var
skæve......efter en 20.000 Km blev de langsomt rettet op igen af sig selv


Personligt tror jeg at den skæve tromle skyldes en fejlopspænding på
fabrikken (i kina). Maskinoperatøren har nok bare haft en dårlig dag med
skænderi med konen, og det har så ramt dig

--
Tom



Uffe Bærentsen (08-04-2009)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 08-04-09 13:49

Tom wrote:
> "Per" <mesked@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:49db7e7e$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Hej NG !
>>
>> Jeg har netop lavet bremser hele vejen rundt på min gamle Punto.
>>
>> Det viser sig, at bilen ryster kraftigt ved nedbremsning og jeg har
>> en ide om at det kommer fra venstre baghjul.
>>
>> Ved udmåling konstaterer jeg, at bremsetromlen er "ujvæn" den ægger
>> ca. 0,3 mm. = en fejlstøbning.
>>
>> PÅ med en ny tromle og så spiller det igen
>>
>> ER der andre der har oplevet det samme med en tromle ? Jeg synes det
>> lyder helt usansynligt at de skulle være fejlen, men det var det
>> åbenbart. Det skal siges at det er uorignale dele jeg har købt hos
>> THansen -
>> måske det er Kina kvalitet og derfor fejl i ellers nye reservedele.
>
> Har også de sidste 4 dage skiftet bremser på både mondeo'en og
> yaris'en.....alt med dele fra tsvansen (jeg bliver ikke klogere). Det
> er meget normalt at dele fra denne lev. kan svinge meget i kvalitet
> og at man i det hele taget får udleveret forkerte dele 1. gang.

Har lige været turen igennem med bagbremserne.
Den venstre tromle var skæv i flangen der ligger mellem hjul og nav.
Der kunne måles en forskel på 0,5 mm på tykkelsen af godset.
Dette blev målt gennem hullerne i tromlen
Regn selv ud hvad det bliver ude ved slidbanen.
At bilen så rystede ganske forfærdeligt når jeg kom op på 80km/t gjorde ikke
sagen bedre.
Da jeg så skulle bremse måtte det foregå ved motorbremsning,
andet var med risiko for at bilen rystede fra hinanden


> Sidste sæt skiver til deo'en holdt kun i ca. 1-2 timer før de var
> skæve......efter en 20.000 Km blev de langsomt rettet op igen af sig
> selv
>
> Personligt tror jeg at den skæve tromle skyldes en fejlopspænding på
> fabrikken (i kina). Maskinoperatøren har nok bare haft en dårlig dag
> med skænderi med konen, og det har så ramt dig

For og bagside på tromlen kan ikke drejes i samme opspænding.
Derfor er der også risiko for skævhed i flangerne



--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Punto 1,2i



Ib Jakobsen (08-04-2009)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 08-04-09 16:00

Tom skrev:

>
> Personligt tror jeg at den skæve tromle skyldes en fejlopspænding på
> fabrikken (i kina). Maskinoperatøren har nok bare haft en dårlig dag med
> skænderi med konen, og det har så ramt dig

Jeg satsede lidt på min gamle Omega. Købte for sjov skiver til
baghjulene hos Thansen. De var ikke ret meget billigere end de Brembo
der sad på. Dem fra Thansen holdtsig pæne og rene i alle fire år jeg
kørte med dem. Og kastede sig ikke det mindste. Dem fra Brembo fik jeg
drejet en gang og renset en gang om året. Dem fra Thansen kom fra
Brasillien. Sikkert lavet af gamle brønddæksler.




--
MVH
Ib Jakobsen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste