Rødt kort i Europa ?
Fra : Onix

Dato : 07-04-09 10:17

Hej NG

Håber ikke det her er for off-topic?

Jeg skal til sommer på ferie i sydtyskland. Jeg har alm. Falck abo. gældende
i DK. Jeg har i mine forsikringspapirer set at jeg kan bestille et rødt kort
(beviser jeg har kasko) og så falder jeg i teksten over nedenstående. Mit
spørgsmål er derfor hvad Jeres erfaring er ang. om det er tilstrækkeligt
hvis vi haverer i Tyskland eller om jeg bør bestille Falck med dækning i
Europa - jeg synes ikke at kunne gennemskue om rødt dækker nok.

Vh
Onix

Det røde kort
Det røde servicekort vedrører bilens kaskoforsikring, og den dækker i
udlandet (hovedsageligt Europa):
Bilens hjemtransport efter skade. SOS-International A/S transporterer
feriebiler hjem til Danmark, hvis uheldet er ude
Fremskaffelse af reservedele
Bugsering til nærmeste autoriserede værksted
Starthjælp
Døroplukning
Reparation
I nogle tilfælde også uforudsete hotelophold og leje af erstatningsbil

Du skal ALTID kontakte SOS-International, før du sender din bil til
reparation i eller hjem fra udlandet. Nummeret står på det røde kort.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 07-04-09 10:29

On Tue, 7 Apr 2009 11:17:01 +0200, "Onix" <vedikke@hotmail.com> wrote:

> [...]
>hvis vi haverer i Tyskland eller om jeg bør bestille Falck med dækning i
>Europa - jeg synes ikke at kunne gennemskue om rødt dækker nok.
Har du kasko skal du benytte det røde kort ved uheld i udlandet, det
uanset om du har Falck eller FDM medlemskab i ryggen med dækning i
europa.
Kaskoforsikringen kommer altid først.

Ringer du til Falck ved et uheld i udlandet, spørger de om du har
kasko, siger du "ja", så siger de "ring til SOS International"

Ringer du til FDM ved et uheld i udlandet, spørger de om du har kasko,
siger du "ja", så siger de "ring til SOS International"

/Hans

Fra : Leonard

Dato : 07-04-09 10:49

Hans Kjaergaard wrote:

> Ringer du til Falck ved et uheld i udlandet, spørger de om du har
> kasko, siger du "ja", så siger de "ring til SOS International"

Hvis jeg havde betalt for Europadækning hos Falck ville mit svar være,
ja, men hvad har det med sagen at gøre?

Hvis jeg har betalt et abb. for en ydelse, så skal de da levere den
ydelse selvom jeg kan få noget tilsvarende på et andet abb. jeg også
har.

Kunne lige forestille mig at ringe ind for at spørge efter hvor avisen
bliver af og svaret var: Jamen betaler du ikke licens? - så kan du bare
se nyheder i TV ...

--
Leonard

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 07-04-09 11:16

On 07 Apr 2009 09:48:37 GMT, "Leonard" <piper28a@gmail.invalid> wrote:

>Hvis jeg havde betalt for Europadækning hos Falck ville mit svar være,
>ja, men hvad har det med sagen at gøre?
At du så ikke helt har forstået betingelserne for at modtage ydelsen.

At Falcks Europadækning så ikke er ret meget værd hvis man har kasko,
er en anden snak.

>Hvis jeg har betalt et abb. for en ydelse, så skal de da levere den
>ydelse selvom jeg kan få noget tilsvarende på et andet abb. jeg også
>har.
Nej, læs betingelserne, der står at hvis du er dækket af anden
forsikring skal den benyttes først.
Det vil være forklaringen hvis du spørger hhv. Falck og FDM.
Og jeg har spurgt begge steder (da jeg haved hjælp behov, og ikke
kunne få det), og nedgraderede hhv opsagde mit abn. hos begge
derefter.

/Hans

Fra : Leonard

Dato : 07-04-09 11:34

Hans Kjaergaard wrote:

> Nej, læs betingelserne, der står at hvis du er dækket af anden
> forsikring skal den benyttes først.

I hvilke tilfælde vil jeg så kunne få brug for deres dækning, hvis jeg
har kasko?
Kommer de til Italien og skifter hjul for mig?

--
Leonard

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 07-04-09 11:50

On 07 Apr 2009 10:34:27 GMT, "Leonard" <piper28a@gmail.invalid> wrote:

>I hvilke tilfælde vil jeg så kunne få brug for deres dækning, hvis jeg
>har kasko?
Du kan benytte dem i de tilfælde hvor din kaskoforsikring ikke dækker.

>Kommer de til Italien og skifter hjul for mig?
Hvis din kasko ikke dækker dette, og dit Falck abn. gør, ja så kommer
de og skifter hjul for dig. Det er jo nok ikke Falck der kommer men
derimod en af deres samarbejdspartnere.

/Hans

Fra : Leonard

Dato : 07-04-09 10:46

Onix wrote:

> Mit spørgsmål er derfor hvad Jeres erfaring er ang. om det er
> tilstrækkeligt hvis vi haverer i Tyskland eller om jeg bør bestille
> Falck med dækning i Europa

Jeg har 2 gange fået en MC hjem på det røde kort.
Heldigvis har jeg begge haft mulighed for at være bagsædepassager på en
anden MC, så hvordan det er med persontransport hjem, det ved jeg ikke.
MCen kom hjem efter 3-4 dage.

--
Leonard

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 26-04-09 15:32

On 07 Apr 2009 09:45:49 GMT, "Leonard" <piper28a@gmail.invalid> wrote:

> [...]
>Heldigvis har jeg begge haft mulighed for at være bagsædepassager på en
>anden MC, så hvordan det er med persontransport hjem, det ved jeg ikke.

En kammerat totalskade sin bil i Polen sidste år, der kom der en
lånebil fra Hertz, så han kunne kommer hjem, lånebilen skulle så
afleveres hos nærmeste Hertz kontor. Den skadede bil var tilgengæld
2-3 uger om at kommer til DK.

--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87