Brugernavn og adgangskode på
Fra : Lyrik

Dato : 21-05-09 10:57

Hvordan sætter man brugernavn og adgangskode på sit trådløse netværk?
Altså hvis netværket hidtil har været åbent og man ønsker at lukke det?
Hvordan gør man? Routeren er en ZYXEL P2602HW-D1A.

--
Hilsen
Jens

Fra : Jonas Jalling

Dato : 21-05-09 11:04

Lyrik skrev:
> Hvordan sætter man brugernavn og adgangskode på sit trådløse netværk?
> Altså hvis netværket hidtil har været åbent og man ønsker at lukke det?
> Hvordan gør man? Routeren er en ZYXEL P2602HW-D1A.

Hej,

har du kigget i manualen? (1)
Du skal ind i routerens webinterface. Derefter Network -> Wireless LAN.
På den side er der en dropdown menu hvor du kan vælge den trådløse
sikkerhed.

#1:
<ftp://ftp2.zyxel.com/P-2602HWL-D1A/user_guide/P-2602HWL-D1A_3.40.pdf>

Mvh Jonas

Fra : Lyrik

Dato : 22-05-09 00:18

"Jonas Jalling" <jonas@jalling.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> sikkerhed.
>

> #1:
> <ftp://ftp2.zyxel.com/P-2602HWL-D1A/user_guide/P-2602HWL-D1A_3.40.pdf>

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Til dit første ransagende spørgsmål-nej jeg har ikke kigget i manualen for
jeg havde ikke fået en manual af Cybercity der leverede routeren (og ja det
var for dår.....o.s.v. .....o.s.v.) men konsekvensen var at jeg ikke kunne
se i manualen og var lovlig undskyldt for min uvidenhed. Jeg frikender mig
selv!

Din vejledning får mig til at opgive-nu er alle PC-er og Mac-ker på nettet.
min Blu-Ray afspiller fløj på og indstallerede nyt firmware og så orker jeg
ikke at indføre kryptering som får det hele til at gå i udu!

Min sendestyrke når de nærmeste boligblokke, men politiet siger at går de på
min forbindelse så er det tyveri og de kan få et års fængsel! Så det gør de
nok ikke!?))

MvH
Jens

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 22-05-09 20:14

Lyrik skrev:
> Min sendestyrke når de nærmeste boligblokke, men politiet siger at går
> de på min forbindelse så er det tyveri og de kan få et års fængsel!

Sludder:

Straffeloven § 276. For tyveri straffes den, som uden besidderens
samtykke borttager en fremmed rørlig ting for at skaffe sig eller andre
uberettiget vinding ved dens tilegnelse. Med rørlig ting sidestilles her
og i det følgende en energimængde, der er fremstillet, opbevaret eller
taget i brug til frembringelse af lys, varme, kraft eller bevægelse
eller i andet økonomisk øjemed.

Men det er givetvis overtrædelse af en hackerparagraf.

Men man kan kun teoretisk straffes for det, da politiet ikke gider at
beskæftige sig med den slags.

> Så det gør de nok ikke!?))

Det er mit indtryk, at det er relativt almindeligt, at folk bare bruger
tilgængelige netværk.

/Lars

Fra : Jonas Jalling

Dato : 22-05-09 20:45

Lars Kongshøj skrev:

> [...]
> beskæftige sig med den slags.

> Det er mit indtryk, at det er relativt almindeligt, at folk bare bruger

Ja, en ting er at folk benytter ens netværk til at komme på internettet
- fred være med det. Noget helt andet er at de har adgang til ens filer
på div. computere. Jeg kunne aldig drømme om, ikke at have sikkerhed på
mit trådløse netværk.

Mvh Jonas

bryde mig om at have et åbent trådløst netværk.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-05-09 20:57

Jonas Jalling <jonas@jalling.dk> wrote:

> [...]
> - fred være med det. Noget helt andet er at de har adgang til ens filer
> på div. computere. Jeg kunne aldig drømme om, ikke at have sikkerhed på

eller bruger din internetforbindelse til at downloade mere eller mindre
snuskede ting ...

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 22-05-09 23:59

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> eller bruger din internetforbindelse til at downloade mere eller mindre
> snuskede ting ...
>
> /thomas
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Gør de det kommer de helt sikkert i fængsel.))

mvH
Jens

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 23-05-09 01:40

Lyrik skrev:
> Gør de det kommer de helt sikkert i fængsel.))

Det er da dig, der får problemet, når politiet og/eller fogeden kommer
og beslaglægger dine computere.

/Lars

Fra : Lyrik

Dato : 24-05-09 12:45

"Lars Kongshøj" <lars_kongshoj@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Det er da dig, der får problemet, når politiet og/eller fogeden kommer og
> beslaglægger dine computere.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Jeg lever i et retssamfund hvor jeg har en tro på at folk der ikke har gjort
noget frygteligt, ikke får deres udstyr beslaglagt.
Hvis en frygtelig ulovlig person downloader noget han ikke må så er det
hans- og ikke mit udstyr der vil blive beslaglagt.
Sådan må det være i et retssamfund.
Tænk hvis uskyldige borgere fik beslaglagt deres elskede computerudstyr? det
ville da være forfærdeligt. lever vi pludselig i Kina?

MvH
Jens

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 24-05-09 14:13

Lyrik skrev:
> [...]
> Tænk hvis uskyldige borgere fik beslaglagt deres elskede computerudstyr?
> det ville da være forfærdeligt. lever vi pludselig i Kina?

Der bliver ikke parlamenteret så meget ved en politiransagning (fx ved
straffelovsovertrædelser) eller ved en fogedsag (ophavsret). Dit udstyr
vil som udgangspunkt blive beslaglagt, og i værste fald får du det først
igen efter en retssag, der kan finde sted mange måneder efter
beslaglæggelsen.

Men spørg om emnet i dk.videnskab.jura, det er der ekspertisen findes.

/Lars

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 25-05-09 08:13

> [...]
> beslaglæggelsen.
>
> Men spørg om emnet i dk.videnskab.jura, det er der ekspertisen findes.

Pointen er, at hvis din forbindelse er under mistanke for at være blevet
brugt til ulovligheder, f.x. børneporno eller fildeling i større omfang, så
bliver ALLE dine computere beslaglagt. Og det tager måneder, før du får dem
igen. Pointen er, at hvis der står i en log, at ulovlighederne er foregået
via din forbindelse, så er den hovedmistænkte dig. Surt men sandt.

- Mikael

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-05-09 08:25

nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk> wrote:

> [...]
> igen. Pointen er, at hvis der står i en log, at ulovlighederne er foregået
> via din forbindelse, så er den hovedmistænkte dig. Surt men sandt.

Og det hjælper ikke hvis din undskyldning er "jeg har ikke beskyttet og
krypteret mit netværk" ... det gør det bare værre ...

/thomas

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 25-05-09 12:58

nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk> wrote:

<snip>

> [...]
> igen. Pointen er, at hvis der står i en log, at ulovlighederne er foregået
> via din forbindelse, så er den hovedmistænkte dig. Surt men sandt.

Der var en dom fornyelig - ved retten i Næstved - hvor ejeren af en
trådløs forbindelse, der ikke var krypteret og hvor der var konstateret
ulovligt download, blev *frifundet*. Det kunne ikke bevises, fordi
forbindelsen ikke var krypteret, at det var ejeren der havde begået
ulovlighederne. Det kunne ha' været hvem som helst.

Og det med beslaglæggelse kan kan man så benytte som anledning til at
anskaffe sig noget tidsvarende udstyr. F.eks en netbook til 1,- kr hos
Sonofon. Man har selvfølgelig sine backup på en server i Rusland eller
Kina.

--
"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace M. Hopper.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-05-09 13:04

> [...]
> forbindelsen ikke var krypteret, at det var ejeren der havde begået
> ulovlighederne. Det kunne ha' været hvem som helst.

pointen er jo at hvis man lave basale skridt for at sikre sit trådløse
netværk så slipper man jo for hele turen i retsmøllen ...

Cloud!

/thomas

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 26-05-09 22:22

> Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:

<snip>

> pointen er jo at hvis man lave basale skridt for at sikre sit trådløse
> netværk så slipper man jo for hele turen i retsmøllen ...

Når folk slipper af sted med mord på en politibetjent under et røveri,
Blekingegade banden og Købmagerdage Posthus, fordi anklagemyndigheden
ikke kunne udpege gerningsmanden, så burde Næstved dommen ikke
overraske.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-05-09 22:56

Axel Hammerschmidt skrev:

> [...]
> Blekingegade banden og Købmagerdage Posthus, fordi anklagemyndigheden
> ikke kunne udpege gerningsmanden, så burde Næstved dommen ikke

De kunne ikke BEVISE det, og alt andet lige er man i et retssamfund
uskyldig indtil det modsatte er bevist.

Bare for en god ordens skyld, jeg billiger overhovedet ikke
terroristfiniansierende bankrøverier og slet ikke politimord, men jeg
mener heller ikke man skal dømmes for mere end man har gjort.

Fra : Morten Lind

Dato : 27-05-09 14:55

> [...]
> terroristfiniansierende bankrøverier og slet ikke politimord, men jeg
> mener heller ikke man skal dømmes for mere end man har gjort.

Og så var(er) der jo den lille detaille, at politibetjenten skød først -
mod en bortkørende bil, uden at vide, hvem han skød imod, i en meget
lille middelaldergade i Københavns indre by.

Jeg vil heller ikke forsvare noget, men man bør have tiden,
omgivelserne, intentionerne og fakta i orden.

Der blev skudt tilbage på åben ild og betjentens dødsfald var ikke
mord(som er overlagt), men et uheld i en stresset situation, som
betjenten desværre forværrede.

Hvis den stakkels dreng ikke havde leget John Wayne, var han levende
idag.

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-05-09 21:36

Morten Lind skrev:

> Og så var(er) der jo den lille detaille, at politibetjenten skød først -
> mod en bortkørende bil, uden at vide, hvem han skød imod, i en meget
> lille middelaldergade i Københavns indre by.

Jeg indrømmer gerne at jeg ikke er inde i de præcise detaljer, og at det
har været en stresset situation.

> Jeg vil heller ikke forsvare noget, men man bør have tiden,
> omgivelserne, intentionerne og fakta i orden.

Vil du være så venlig at lade være med at forstyrre en god diskussion
med den slags kedsommeligheder?

> Hvis den stakkels dreng ikke havde leget John Wayne, var han levende
> idag.

Man skal sgu være forsigtig. Gad vide hvad standardproceduren er? Lad
dem slippe væk og følg efter dem?

Fra : Lyrik

Dato : 26-05-09 11:19

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> forbindelsen ikke var krypteret, at det var ejeren der havde begået
> ulovlighederne. Det kunne ha' været hvem som helst.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Præcist!))

Så hvis nogle af "gloriepudserne" her i gruppen har downloadet en
pirat-Adobe-Photoshop(Alle Adobe Photoshop jeg nogensinde har set hos
privatfolk har været piratkopier)-så er deres eneste beskyttelsesforsøg, at
afkryptere deres trådløse forbindelse!

For der er dannet præcedens fra dommen i Næstved.

Mvh
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-05-09 11:59

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
> afkryptere deres trådløse forbindelse!
>
> For der er dannet præcedens fra dommen i Næstved.

eh ... nej ... hvis du har _installeret_ din piratkopi af Photoshop så
fanger bordet uanset om du har downloadet den eller fået den af naboen

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 26-05-09 16:39

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]

> pirat-Adobe-Photoshop

> (Alle Adobe Photoshop jeg nogensinde har set hos

Du kommer Søren mig kun slige steder, hva´. Det siger vist mere om din
omgangskreds, end om "gloriepudsere".

For i min omgangskreds har /alle/ "gloriepudsere" legale licenser.

> Mvh
> Jens

M.

Fra : Lyrik

Dato : 27-05-09 00:17

"Morten Lind" <mortenlind@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Du kommer Søren mig kun slige steder, hva´. Det siger vist mere om din
> omgangskreds, end om "gloriepudsere".
>
> For i min omgangskreds har /alle/ "gloriepudsere" legale licenser.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det var modigt sagt og din glorie skinner som himmelvælvets glans.))

Er det ikke dig der bruger den på dit arbejde hvor alle kollegerne også
bruger den? Og at i har fået den foræret af firmaet?))

Næh du!- dem der selv skal have hånden i lommen og grave et antal tusind op
de kender en anden metode!

Jeg vil lige pudse min egen glorie ved at sige at jeg har den ikke! Jeg
bruger kun iPhoto.

mvH
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-05-09 07:43

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> Er det ikke dig der bruger den på dit arbejde hvor alle kollegerne også
> bruger den? Og at i har fået den foræret af firmaet?))

en licens du bruger på dit arbejde må du ganske lovligt installere på en
bærbar eller hjemme "PC" så længe de ikke er i brug samtidigt ...
ihvertfald når vi snakke Adobe ...

/thomas

Fra : Kurt Brixen

Dato : 27-05-09 09:59

In article <1j0d9hy.rk10j0qrxk3wN%thomas@elements.dk>,
thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> en licens du bruger på dit arbejde må du ganske lovligt installere på en
> bærbar eller hjemme "PC" så længe de ikke er i brug samtidigt ...
> ihvertfald når vi snakke Adobe ...

Nemlig. Og jeg vil påstå at private, som ikke kender Photoshop fra
arbejdet, er bedre tjent med et andet program til privatbrug.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Morten Lind

Dato : 27-05-09 15:08

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Det var modigt sagt og din glorie skinner som himmelvælvets glans.))

Er sandheden modig?

> Er det ikke dig der bruger den på dit arbejde hvor alle kollegerne også
> bruger den? Og at i har fået den foræret af firmaet?))

Du følger ikke særligt godt med, siden du kan spørge sådan.

> Næh du!- dem der selv skal have hånden i lommen og grave et antal tusind op
> de kender en anden metode!

Skal jeg låne dig mit password til Adobes registreringsside, så du ved
selvsyn kan se, hvormange licenser, jeg er i besiddelse af, købt af egen
lomme gennem de seneste tolv år?

> Jeg vil lige pudse min egen glorie ved at sige at jeg har den ikke! Jeg
> bruger kun iPhoto.

Pis med dig, Jens - tyv tror, hvermand stjæler.

> mvH
> Jens

M.

Fra : Lyrik

Dato : 27-05-09 17:04

> Pis med dig, Jens - tyv tror, hvermand stjæler.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Hvad har jeg stjålet!?

Jens

Fra : Morten Lind

Dato : 27-05-09 17:14

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>
> Hvad har jeg stjålet!?
>
> Jens

Forhåbentlig ingenting.

Men du har tyvtet en helvedes masse mennesker, så jeg bibringer dig blot
en god, gammel dansk sentens.

Hvorfor forholder du dig iøvrigt ikke til mit svar?

M.

Fra : Lyrik

Dato : 27-05-09 18:07

> [...]
> en god, gammel dansk sentens.
>
> Hvorfor forholder du dig iøvrigt ikke til mit svar?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Jeg har ikke tyvtet nogen ved navn, modsat hvad du lige gjorde. Jeg fortalte
bare at de privatpersoner som jeg har set der havde Adobe Photoshop ikke
havde købt den.

Du har lige bevist at der faktisk er privatpersoner der køber den trods de
vist tusindvis af kroner den koster. Dit ord er godt nok for mig. Jeg har
det med at tro på folk.

En ven som havde en grafisk virksomhed havde startet op fra bunden. Hans
filosofi var at:" Sålænge man bare legede lidt med et af de meget dyre
professionelle programmer, så var det all right med en piratkopi. Men når
det begyndte at være en del af ens forretning, så skulle licensen betales."
Det virkede som et meget godt standpunkt den gang hvor man ikke som nu kunne
få en 30 dages prøveversion.
De 30 dages prøveversioner sparer firmaerne for mange piratkopier.

MvH
Jens

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-05-09 18:17

Lyrik skrev:

> [...]
> pirat-Adobe-Photoshop(Alle Adobe Photoshop jeg nogensinde har set hos
> privatfolk har været piratkopier)-så er deres eneste beskyttelsesforsøg,

Så må du besøge mig. Jeg har en Photoshop LE 5.0 som er helt officiel
og alting :)

Den kostede en HEL flaske cola

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-05-09 14:30

Lyrik skrev:

> Jeg lever i et retssamfund hvor jeg har en tro på at folk der ikke har
> gjort noget frygteligt, ikke får deres udstyr beslaglagt.

Har du overvejet hvordan politiet afgør om der er noget frygteligt på
dine computere?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-05-09 08:49

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Gør de det kommer de helt sikkert i fængsel.))

hvis du har et åbent ubeskyttet netværk, så er det dig der ryger bag
tremmer.

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 24-05-09 12:42

> hvis du har et åbent ubeskyttet netværk, så er det dig der ryger bag
> tremmer.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Nej det er noget vrøvl!
Hint-mange åbne opkoblingspunkter i toge, lufthavne o.m.a.

Der er endda en bevægelse der går ind for at alle private netværk bør stå
åbne så vi alle kan servicere hinanden i et fællesskab om at kunne gå frit
på nettet alle steder ved at bruge hiandens forbindelser.

Bevægelsen uddeler gratis trådløse routere.

Så med alt dette jeg har sagt så er det du sagde bare ikke sandt.

MvH
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-05-09 13:02

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Nej det er noget vrøvl!
> Hint-mange åbne opkoblingspunkter i toge, lufthavne o.m.a.

læg mærke til at de steder skal du oprette dig som bruger og at al
trafik bliver logget ...

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 24-05-09 13:22

> læg mærke til at de steder skal du oprette dig som bruger og at al
> trafik bliver logget ...
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jamen dit "forbudssnak" er stadig noget vrøvl.

MvH
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-05-09 13:35

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Jamen dit "forbudssnak" er stadig noget vrøvl.

ok

/thomas

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 23-05-09 09:58

> [...]
>
> Men det er givetvis overtrædelse af en hackerparagraf.
>
> Men man kan kun teoretisk straffes for det, da politiet ikke gider at

Sludder.
Tyveri af information er naturligvis strafbart. Brug af andres
internetadgang er strafbart.

Hvis nogen skaffer sig adgang til din computer og for eksempel din
korrespondance, er det brud på brevhemmeligheden og strafbart.

Hvorvidt politiet forfølger sagen, kommer an på omfanget af forbrydelsen.

- Mikael

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 23-05-09 10:15

nospamtoMike [8000 C] skrev:

> [...]
> korrespondance, er det brud på brevhemmeligheden og strafbart.
>
> Hvorvidt politiet forfølger sagen, kommer an på omfanget af forbrydelsen.

Prøv at læse, hvad jeg skrev igen. Det er ikke tyveri, men formodentligt
strafbart.

/Lars

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 23-05-09 12:55

Lars Kongshøj <lars_kongshoj@hotmail.com> wrote:

> Sludder:
>
> Straffeloven § 276.

Det er angivelig brugstyveri, med mindre internetforbindelsen er
forbrugsafregnet. Så er det simpelt tyveri.

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 23-05-09 13:59

Axel Hammerschmidt skrev:
> Det er angivelig brugstyveri, med mindre internetforbindelsen er
> forbrugsafregnet. Så er det simpelt tyveri.

Af det du klippede væk fremgik definitionen af tyveri klart. Er der
fjernet en rørlig ting eller el eller gas? Nej.

/Lars

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 23-05-09 16:26

Lars Kongshøj <lars_kongshoj@hotmail.com> wrote:

> Af det du klippede væk fremgik definitionen af tyveri klart. Er der
> fjernet en rørlig ting eller el eller gas? Nej.

http://da.wikipedia.org/wiki/Brugstyveri

Brugstyveri er par 293 og 293a.

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 23-05-09 17:07

Axel Hammerschmidt skrev:
> Brugstyveri er par 293 og 293a.

Nej, overtrædelse af §293a er brugstyveri.

Bemærk at betegnelsen brugstyveri ikke bruges i §293. Det skyldes at
tyveri vedrører rørlige ting og energi. Men brug af internetforbindelsen
kan straffes efter §293.

/Lars

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 23-05-09 17:11

Lars Kongshøj <lars_kongshoj@hotmail.com> wrote:

> Nej, overtrædelse af §293a er brugstyveri.

Øh! Hvad er det du prøver at sige?

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 23-05-09 17:24

Axel Hammerschmidt skrev:
> Øh! Hvad er det du prøver at sige?
Det som du skar væk.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 23-05-09 17:27

Lars Kongshøj <lars_kongshoj@hotmail.com> wrote:

> Det som du skar væk.

Der citeres gennemgående alt for meget i postings til denne NG.

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 23-05-09 17:44

Axel Hammerschmidt skrev:
> Der citeres gennemgående alt for meget i postings til denne NG.

Måske, men visse personer spekulerer i at beskære indlæg, de ikke er
enige i, på en måde der fjerner essensen i det oprindelige indlæg.

EOD.

/Lars

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 23-05-09 18:39

> [...]

> Måske, men visse personer spekulerer i at beskære indlæg, de ikke er
> enige i, på en måde der fjerner essensen i det oprindelige indlæg.

Velkommen i min kill file.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 25-05-09 11:27

> Og det hjælper ikke hvis din undskyldning er "jeg har ikke beskyttet og
> krypteret mit netværk" ... det gør det bare værre ...

Dit udstyr vil stadig blive hentet og gennemgået, med henblik på at
fastslå, om 1) dit trådløse netværk nu virkeligt var så ubeskyttet, og
2) at fastslå om det nu alligevel ikke var dig, der via din egen
computer begik ulovligheden og blot benyttede det trådløse netværk som
undskyldning.

Hvis det efter endt undersøgelse viser sig, at dine computere ikke
begik kriminaliteten, så får du naturligvis udleveret dit udstyr. Hvis
det altså ikke er blevet væk. Eller beskadiet. Eller du efterhånden er
ligeglad, fordi det er forældet

Hvis du er ansvarlig for den pågældende ADSL forbindelse (dit navn på
kontrakten), så hænger du på konsekvenserne.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Lyrik

Dato : 30-05-09 11:59

Den 23.05.2009 kl. 13:55 skrev Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com>:

> Det er angivelig brugstyveri, med mindre internetforbindelsen er
> forbrugsafregnet. Så er det simpelt tyveri.

Ja jeg har til min forbløffelse set det! jeg synes ikke om den måde at
se det på. Hvis ens forbindelse går i stykker for eksempel, så er det rart
at kunne gå på nettet via en åben naboforbindelse. Det burde ikke udløse
brovtende anklager for tyveri.
Man kunne vælge at se en åben forbindelse som en velvillig håndsrækning.
Nå, men nu har jeg indset at vejen fram er egoisme og lukkethed, så jeg
har fulgt denne kedelige tendens og krypteret min forbindelse.

MvH
Jens