Ny 24" Imac - prøver lige igen
Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 13-05-09 17:21

Jeg sendte min oprindelige 24" Imac retur for et par uger siden, da den
havde nogle fejl med at den frøs, blæserlyden var irriterende og
bluetooth virkede ad h til (se tidligere tråd).

I dag fik jeg en ny en (via Apple Store - for returrettens skyld) med
disse specs:

24" Skærm
Intel Core 2 duo 2.93 GHz
4 Gb DDR3 RAM
ATI Radeon 4850 gfx med 512 mb RAM
640 mb HDD
Ilife 2009 + Iworks 2009

Belært af erfaringer fra sidst disablede jeg al WIFI og kørte alle
opdateringer ned via ethernet og installerede mine programmer fra min
Macbook. Efter dette aktiverede jeg WIFI og indtil videre er der ikke
skyggen af bøvl med "random freeze" og Bluetooth som står af. Håber det
bliver ved sådan. Blæserlyden er nærmest ikke tilstede, maskinen er
dejlig silent.

Hvis der er andre med Imac problemer, som kan fremprovokeres "on demand"
hører jeg gerne om det. Hvis der er det mindste så er det retur igen med
maskinen og så må min Macbook igen nyde single-livet

Hilsen Jesper

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-05-09 17:43

On 2009-05-13 18:21:13 +0200, Jesper Mehlsen <nospam@nospam.dk> said:

> [...]
> demand" hører jeg gerne om det. Hvis der er det mindste så er det retur
> igen med maskinen og så må min Macbook igen nyde single-livet

Efter du afleverede den kom der en firmware opdatering til netop din
model med ATI grafikkortet, den skulle have fixet dine problemer -
10.5.7 afhjælper sikkert også en del issues (og introducerer
formegenlig i bedste apple stil nye)

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Chorus 08 @ Merlin Works CR

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 13-05-09 18:29

Morten Reippuert Knudsen skrev:

> [...]
> model med ATI grafikkortet, den skulle have fixet dine problemer -
> 10.5.7 afhjælper sikkert også en del issues (og introducerer formegenlig

Hej Morten

Ja, jeg bemærkede updaten til ATI Radeon 4850. Jeg var blevet fortalt at
den ville komme fra Apple, men jeg valgte alligevel at returnere min
første Mac for at have muligheden for returret også ved en ny Imac.

Hilsen Jesper

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 14-05-09 19:31

Jesper Mehlsen skrev:
> [...]
> hører jeg gerne om det. Hvis der er det mindste så er det retur igen med
> maskinen og så må min Macbook igen nyde single-livet

Stadig stabilt system. Eneste problem er at Wireless Mighty Mouse er
noget crap. Den er upræcis ifht min Logitech USB wireless-mus og så
fryser bluetooth en gang eller to om dagen, og der virker min
almindelige Logitech mus perfekt.

Tror jeg sender Mighty Mouse retur og beholder resten. Det er jo herligt
trods alt med en 24" Imac.

Hilsen Jesper

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 14-05-09 19:35

Jesper Mehlsen skrev:

> [...]
> almindelige Logitech mus perfekt.
>
> Tror jeg sender Mighty Mouse retur og beholder resten. Det er jo herligt

PS. Købte en Western digital ekstern HDD (My book studio) på 1 GB i dag
og den kører Firewire 800. Rigtig fin sag, som får Time Machine til at
fremstå rigtig godt (hurtigt!). Jeg så på Apples hjemmeside at de ville
have 1590 kroner for den
(http://store.apple.com/dk/product/TP441VC/A?fnode=MTY1NDA0Nw&mco=NDY1ODUwNw),
men jeg fik den altså til 1009 kroner hos SHG i Århus i dag. Hurra for
edbpriser.dk

Hilsen Jesper