Er det bare mig....
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-05-09 23:06

...Eller er der usædvanlig meget spam på Gmail? - Lige pt. får jeg +50
spammails daglig...

...Hvorfor i alverden kan Google ikke have et ordentlig spamfilter som
andre udbydere? - Hos Google er man pisket til at rapportere hver enkelt
spammail til dem som spam.!

mvh. Erik Richard

Fra : Jon

Dato : 13-05-09 07:56

> ...Eller er der usædvanlig meget spam på Gmail? - Lige pt. får jeg +50
> spammails daglig...

Det har jeg fått over lang tid på gmail.

> ...Hvorfor i alverden kan Google ikke have et ordentlig spamfilter som
> andre udbydere? - Hos Google er man pisket til at rapportere hver enkelt
> spammail til dem som spam.!

Mine blir faktisk lagt i spam-mappen, men der ligger de så til spott og
spe til 30 dager er gått.
--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : Michael Knudsen

Dato : 13-05-09 01:57

On May 13, 12:06 am, Erik Richard Sørensen <NOS...@NOSPAM.dk> wrote:

> ...Hvorfor i alverden kan Google ikke have et ordentlig spamfilter som
> andre udbydere? - Hos Google er man pisket til at rapportere hver enkelt
> spammail til dem som spam.!

What?! Jeg modtager mellem 1000 og 2000 spammails om måneden, og Gmail
finder stor set alle. Jeg vil skyde på, at jeg har cirka fem til ti
spammails om måneden, som alligevel slipper igennem. Heldigvis ryger
mails aldrig fejlagtigt i filtret.

--
Michael Knudsen

Fra : Bruno

Dato : 13-05-09 17:22

Michael Knudsen wrote:

> [...]
> finder stor set alle. Jeg vil skyde på, at jeg har cirka fem til ti
> spammails om måneden, som alligevel slipper igennem. Heldigvis ryger

Er du sikker på der aldrig ryger andet end spam i filteret?

Min erfaring er, at der altså somme tider ryger noget i den forkerte
bunke! Heldigvis er det meste spam der kommer på min primære konto af
kinesisk oprindelse, så mails skrevet vores vestlige tegnsæt er let at
spotte når jeg checker.

Mvh
Bruno

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-05-09 18:38

Bruno wrote:
> [...]

Hm, det svarer jo til 35-65 stks. daglig....

> [...]
> bunke! Heldigvis er det meste spam der kommer på min primære konto af
> kinesisk oprindelse, så mails skrevet vores vestlige tegnsæt er let at

Det har jeg ihvertfald før oplevet, så derfor ckecker jeg lige emne og
afsender i spam-mappen daglig...

mvh. Erik Richard

Fra : Steen

Dato : 13-05-09 18:04

> [...]
>
> ..Hvorfor i alverden kan Google ikke have et ordentlig spamfilter som
> andre udbydere? - Hos Google er man pisket til at rapportere hver

Jeg får mere end 100 spammails om dagen, alle ryger direkte og
automatisk i spammappen, så ingen af dem hentes ned på min computer.
Gmail er guds gave til internetbrugerne. Apple er enddog under mistanke
for at have for tæt samarbejde med Google. Så MÅ det jo være godt
--
iPhoneSteen

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 13-05-09 18:53

Steen wrote:

> Jeg får mere end 100 spammails om dagen, alle ryger direkte og
> automatisk i spammappen, så ingen af dem hentes ned på min computer.
> Gmail er guds gave til internetbrugerne.

Tja, det véd jeg så ikke, om det er, men jeg er da ganske tilfreds med
Gmail. Jeg fatter bare ikke, de ikke - som andre udbydere - kan lave et
ordentlig filter. Det filter, som fx. StofaNet bruger, er så effektiv,
at jeg indtil nu i år kun har fået siger og skrive _5_ spammails!

> Apple er enddog under mistanke for at have for tæt
> samarbejde med Google. Så MÅ det jo være godt

Det har jeg aldrig hørt om før...

mvh. Erik Richard

Fra : Flemming Rubini

Dato : 13-05-09 18:56

> Det har jeg aldrig hørt om før...

Det er vedrørende mobilos så vidt jeg ved ... og API.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-05-09 19:00

Flemming Rubini wrote:

> Det er vedrørende mobilos så vidt jeg ved ... og API.

Nåååh...det. - Det er jeg jo ligeglad med, når jeg (desværre9 ikke kan
bruge en iPhone.

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-05-09 19:02

On 2009-05-13 19:53:18 +0200, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> [...]
> ordentlig filter. Det filter, som fx. StofaNet bruger, er så effekti v,
> at jeg indtil nu i år kun har fået siger og skrive _5_ spammail s!

Jeg kan slet ikke genkende dit problem. Jeg tror der er 3 mails i 2009
som ikke er blevet fanget og eén enkelt der er blevet fange som ikke
skulle være fanget. Jeg bruger kun valide emailadresser og poster gerne
min private addresser på intrenettet.

På jobbet hvor vi også køre al ind og udgåenede mails gennem postini
kommer der en mail eller to om året som skulle have væøret fanget.

Jeg tror du har trænet dit filetr hensigtsmessigt.

> Det har jeg aldrig hørt om før...

Maaaange udbydere køre deres mails gennem googles service (postini)

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Chorus 08 @ Merlin Works CR

Fra : Steen

Dato : 14-05-09 13:59

http://www.business.dk/article/20090506/techmobil/90506063/
--
Steen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-05-09 14:13

Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:

> http://www.business.dk/article/20090506/techmobil/90506063/

Hele humlen er at både Apple og Google er blandet ind i
telefon/smartphone krigen. (iPhone og Android) men Eric Smidt har for et
par dage siden udtalt at han og Arthur Levinson forlader møderne hvis
der skal snakkes om iPhone ...

/thomas

Fra : Michael Knudsen

Dato : 13-05-09 11:41

On May 13, 6:22 pm, Bruno <x...@c.d> wrote:

> Er du sikker på der aldrig ryger andet end spam i filteret?

Ja, jeg tjekker den skam manuelt. Jeg prøver lige nu at huske, hvornår
der sidst var en falsk positiv, men jeg kan ikke kommer i tanker om en
mail, der er røget i ved en fejl.

Jeg aner ikke, i hvor høj grad Gmails spamfilter er "personligt". Jeg
har én email-konto, hvor jeg har alle mine mails (både private og
arbejdsmæssige) gemt tilbage fra september 2005. Måske kender filtret
mig efterhånden ret godt?

--
Michael Knudsen

Fra : Michael Knudsen

Dato : 13-05-09 11:47

On May 13, 7:04 pm, Steen <isteen+use...@gmail.com> wrote:

> Jeg får mere end 100 spammails om dagen, alle ryger direkte og
> automatisk i spammappen, så ingen af dem hentes ned på min computer.
> Gmail er guds gave til internetbrugerne.

Lige mine ord! Eksempelvis kunne jeg aldrig drømme om at kamouflere
min email-adresse på internettet; f.eks. når jeg skriver i
nyhedsgrupper. Jeg prøvede lige at google min adresse, og den findes
efterhånden en del forskellige steder.

--
Michael Knudsen