Dræbt ved RR...
Fra : Mikkel Christensen

Dato : 30-07-01 08:13

En sørgelig overskrift, men ikke desto mindre...:

http://www.jp.dk/dbp/internetavisen/indland/artikel&art_id=3407724

En tanke til de efterladte og ikke mindst en påmindelse om at det her road
racing ikke er helt ufarligt...

--
Mikkel

Fra : RasmusZX9R

Dato : 30-07-01 11:48

Også en tanke til de efterladte herfra.
Det er sørgelig læsning.
Er der nogen der kender de nærmere omstændigheder?
Beskrivelsen af ulykken lyder lidt underlig i aviserne.
Mvh Rasmus ZX9R-c

http://www.kandu.dk/

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 30-07-01 16:28

"RasmusZX9R"
skrev
> Også en tanke til de efterladte herfra.
> Det er sørgelig læsning.
> Er der nogen der kender de nærmere omstændigheder?
> Beskrivelsen af ulykken lyder lidt underlig i aviserne.
> Mvh Rasmus ZX9R-c
******************
Der kan læses mere på www.rrherning.dk
Citat fra siden:
Oldboys løbet fik Ejler Andersen højst sansynlig black out, idet han ikke
reagerede på 90 grader´s venstresvinget efter langsiden. Der var ingen
nedbremsning, ingen nedgearing og han tog ikke gassen af. Han fortsatte
ligeud ad afkørselsvejen og ca. 75 m efter væltede han og skred ind i et
skur.
Citat slut.

Tragisk når sådan noget sker. Tankerne går til de efterladte.

--

/Jens S., Esbjerg
GSX 600 F & GN 125

Fra : Michael K.S.

Dato : 30-07-01 17:32

On Mon, 30 Jul 2001 17:27:41 +0200, "Jens S., Esbjerg"
<jesvFJERN-FRA-F-TIL-SNABELA@jubiipost.dk> wrote:

>Oldboys løbet fik Ejler Andersen....

Åhhhh nej ikke Ejler (fra RR-Fyn)....

Vi kan lige så godt tage det hele :

"Ved RRHerning DM-stævnet den 29. juli 2001 ved Messecenter Herning
skete der en tragisk og uforståelig ulykke. Under tidtagningen til 125
cc std. Oldboys løbet fik Ejler Andersen højst sansynlig black out,
idet han ikke reagerede på 90 grader´s venstresvinget efter langsiden.
Der var ingen nedbremsning, ingen nedgearing og han tog ikke gassen
af. Han fortsatte ligeud ad afkørselsvejen og ca. 75 m efter væltede
han og skred ind i et skur. Ejler var bevidstløs og der blev straks
givet livreddende førstehjælp af Røde Kors samaritter og kort efter
af ambulancepersonalet, men Ejler døde ved ankomsten til Herning
Central Sygehus.
Da vi på banen fik meddelelsen blev der indkaldt til kørermøde og den
triste meddelelse blev givet. Resten af arrangementet blev aflyst.
Herning Politi foretager undersøgelser omkring ulykken."

Lyder meget underligt,og teorien omkring blackout er næsten den eneste
mulige da Ejler var en særdeles erfaren og dygtig pilot,i så fald nok
rigtigt at ingen sikkerhedsforanstaltninger kunne have ændret meget
på det tragisk udfald....

-M

Fra : boe

Dato : 30-07-01 11:58

"Mikkel Christensen" <mikkelx-xchristensen@mail1.stofaxnet.dk> wrote in
message news:01c118c7$15fd87e0$497610ac@pc2651...
> En tanke til de efterladte og ikke mindst en påmindelse om at det her road
> racing ikke er helt ufarligt...

Nej, åbenbart ikke. Jeg kunne nu heller ikke lade være med at undre mig
over, at man kører RR på en bane hvor træer, brønddæksler og el-skabe, eller
hvad det nu er, står lige op ad banen og kun er nødtørftigt afdækket med en
halmballe - se på dk.binæer.motor. Er det normalt (ikke fordi det ville have
gjort nogen forskel i dette tilfælde)?

Bo, VF1000F

Fra : Michael K.S.

Dato : 30-07-01 12:28

On Mon, 30 Jul 2001 12:57:41 +0200, "boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com>
wrote:

> Er det normalt (ikke fordi det ville have
>gjort nogen forskel i dette tilfælde)?

Nej det er det ikke,men det er prisen 125. std må betale for at komme
ud at køre herhjemme.De kommer ud at køre i modsætning til de store
klasser,men på anlæg der ikke primært er beregnet til formålet.Det er
jo så en vurdering fra arrangørens side om de kan sikres
tilstrækkeligt og i sidste ende fra kørerne selv om de vil køre.RR for
de store klasser køres næsten udelukkende på regulære baner med
undtagelse af Vandel der jo er en gammel militær flyveplads hvor der
ikke er så meget skrammel man kan køre ind i,men selv her er der
landingslys uheldigt placeret,disse er sikret med en halmballe.

Iøvrigt meget trist med den 125-kører,min medfølelse med hans familie
og pårørende...RR er ikke ufarligt,men det er heldigvis yderst
sjældent at der sker fatale ulykker,som denne.

-M

Fra : boe

Dato : 30-07-01 12:32

"Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> wrote in message
> Iøvrigt meget trist med den 125-kører,min medfølelse med hans familie
> og pårørende...RR er ikke ufarligt,men det er heldigvis yderst
> sjældent at der sker fatale ulykker,som denne.

Ja heldigvis, det er jo utroligt hvad man ofte ser af spektakulære styrt,
hvor piloten bare rejser sig og forlader banen. Også min dybeste
medfølelse...

Bo, VF1000F

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 30-07-01 12:53

Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> wrote in article
> [...]
> klasser,men på anlæg der ikke primært er beregnet til formålet.Det er
> jo så en vurdering fra arrangørens side om de kan sikres

Og ikke mindst DMU der jo i sidste ende sikkerhedsgodkender banen.

--
Mikkel

Fra : Michael K.S.

Dato : 30-07-01 13:12

On Mon, 30 Jul 2001 11:53:08 +0000 (UTC), "Mikkel Christensen"
<mikkelx-xchristensen@mail1.stofaxnet.dk> wrote:

>Og ikke mindst DMU der jo i sidste ende sikkerhedsgodkender banen.

Joh,jeg tror (håber i hvert fald) også at denne ulykke antagelig vil
give anledning til at procedurerne bliver gået grundigt igennem for at
se om der kunne være handlet anderledes,selvom det ikke nødvendigvis
er banens karakter der var (medvirkende) årsag til ulykken.

-M

Fra : Mads Lund

Dato : 30-07-01 13:17

> [...]
> se om der kunne være handlet anderledes,selvom det ikke nødvendigvis
> er banens karakter der var (medvirkende) årsag til ulykken.

Det er selvfølgelg noget rod med faste genstanne på en RR bane. Men efter
den sidste ombygning af banen i Herning, er der kun en enkelt ting der står
uhensigtsmæssigt på banen, nemlig et træ ca 30m efter svinget ud på
langsiden. Ellers er alle "afkørsels zonerne" fri for forhindringer. Derfor
er det også meget vanskeligt at tænke sig til hvad der er sket i denne
sørgelige sag. Men under alle omstændigheder må afkørslen være sket
"unormalt", hvilket kan medføre en kollisionsulykke på stortset alle baner.
F.eks er der et væld af betonmure på Knutstorp, Masser af træer på
Djursland, og et fælt autoværn på jyllandsringen. Så mon ikke denne typer
ulykker kan ske på stort set alle baner.

En tanke til de efterladte herfra.

Mads Lund

Fra : Michael K.S.

Dato : 30-07-01 13:25

On Mon, 30 Jul 2001 14:17:18 +0200, "Mads Lund" <Mads.L@Martin.dkxxx>
wrote:

> Så mon ikke denne typer
>ulykker kan ske på stort set alle baner.

Antagelig jow,men enhver ulykke af denne karakter bør IMO give
anledning til at gennemgå sikkerheden for at tage ved lære,som sagt
det er jo ikke skak og uheld/ulykker vil ske...tricket er at tage ved
lære af det og forbedre forholdene løbende i den grad det er muligt og
rimeligt !!

-M

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 30-07-01 13:27

Mads Lund <Mads.L@Martin.dkxxx> wrote in article
<jfc97.87$WS1.17158@news.get2net.dk>...

> ...er der kun en enkelt ting der står uhensigtsmæssigt på banen, nemlig
> et træ ca 30m efter svinget ud på langsiden.

Og det må de helst ikke fjerne for det er mit målepunkt for 3 gear. Skifter
jeg inden træet kører jeg stærkt - skifter jeg ved træet går det langsomt

Ellers enig i at det er svært at ramme noget i Herning uden at gøre en
indsats. Eller få et ildebefindende... :-/

--
Mikkel