Mangler lys i skærmen
Fra : tiper

Dato : 12-05-09 10:13

Min iMac er begyndt at drille. Eller rettere. Har gjort det et stykke
tid.
Jeg har ikke fuld lysstyrke på skærmen. Det er som om der er slået en
energisparer til. Ganske træls.
Har justeret energisparer og lysstyrke i kontrolpanel. Men er der
noget jeg har overset?

Mvh
Jesper

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-05-09 18:23

tiper <tiper@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
> energisparer til. Ganske træls.
> Har justeret energisparer og lysstyrke i kontrolpanel. Men er der

hvor gammel maskine ?

/thomas

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 13-05-09 01:54

On 12 Maj, 19:22, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> hvor gammel maskine ?
>
> /thomas

2-3 år. 20" iMac af sidste hvide model.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-05-09 10:28

Jesper Pedersen <tiper@vip.cybercity.dk> wrote:

> 2-3 år. 20" iMac af sidste hvide model.

afhængig af brug så bliver de mere og mere lyssvage .. det er bare et
fakutm at lyskilden ikke holder evigt ...

/thomas

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 13-05-09 06:27

On 13 Maj, 11:27, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> afhængig af brug så bliver de mere og mere lyssvage .. det er bare et
> fakutm at lyskilden ikke holder evigt ...
>
> /thomas

Tjaeeee, det sjove er, at den starter op med fuld lysstyrke, og når
man så har siddet et par minutter dæmper den lyset i et hak. Som når
en bærbær sætter batterisparer til.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-05-09 13:34

> [...]

> Tjaeeee, det sjove er, at den starter op med fuld lysstyrke, og når
> man så har siddet et par minutter dæmper den lyset i et hak. Som når

ok ... der sidder jo en sensor der måler omgivende lys ... har du
chekket af under skærm indstillinger at den skal justere lyset efter
omgivende lys ?

/tho0mas

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 13-05-09 07:10

On 13 Maj, 14:34, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> ok ... der sidder jo en sensor der måler omgivende lys ... har du
> chekket af under skærm indstillinger at den skal justere lyset efter
> omgivende lys ?
>
> /tho0mas

Jeps. Den gør det nemlig uanset lysforhold

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-05-09 14:21

> [...]

> lys ? > > /tho0mas
>
> Jeps. Den gør det nemlig uanset lysforhold

mit skud i tågen var at den sensor evt. var defekt ...

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 13-05-09 14:34

> [...]

> energisparer til. Ganske træls.
> Har justeret energisparer og lysstyrke i kontrolpanel. Men er der

Har du nulstillet PRAM?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini